Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

יקב תשבי – הרבה יותר מיין


בין בנימינה לזיכרון שוכן יקב תשבי, מתחם קולינארי משובח, בו היין זורם כמים, מוגשות בו ארוחות בוקר וצהריים מיוחדות, המבושלות על ידי שף אוסטרי, לחמי מחמצת מעולים נשלפים מתנור לבני שמוט ובשישי אף מוגשים בשרים היישר ממעשנה. תתכוננו לחוויה קולינארית רבת שלבים!
הגעה:
יקבי תשבי, כביש 652, בנימינה גבעת עדה, ישראל

יקב תשבי

יקב תשבי ממוקם בין בנימינה לזיכרון יעקוב על כביש 675, עם נוף הפונה לכרמים ולשדות. כבר במשפט הזה היקב מקבל אצלי הרבה נקודות זכות כי מדובר בנסיעה של כ-50 דקות בלבד מאזור תל אביב. יקב תשבי הוא היקב השישי בגודלו בארץ ומייצר למעלה ממיליון בקבוקי יין בשנה.

נתחיל בקצת היסטוריה, רבותי: היקב מנוהל על ידי משפחת תשבי, ששורשיה בארץ עוד משנת 1882. בשנת 1882 הגיע למושבה שפיה, הסמוכה לזיכרון יעקוב, מיכאל חמילצקי, בשליחות הברון דה רוטשילד, במטרה לגדל כרמים. מאוחר יותר המשפחה עיברתה את שמה לתשבי (ראשי תיבות של "תושבי שפיה בארץ ישראל"). עד לשנת 1985, בה מחיר הענבים צנח, משפחת תשבי סיפקה ענבים ליקב כרמל מזרחי. בתום משבר תעשיית היין, החליט יונתן תשבי, דור רביעי לכורמים, להקים יקב עצמאי.

נכון להיום, היקב מנוהל על ידי יונתן תשבי, אשר הקים את היקב, על ידי אשתו נילי, שמנהלת את החנות ומרכז המבקרים, בנו גולן, היינן הראשי וסגן נשיא היקב והבת אושרה, שהביאה את היינות לתודעה עולמית ופתחה את המסעדה בזיכרון יעקוב וקו מוצרים של היקב.

את יקב תשבי המעולה אני מכירה כבר שנים רבות והחלטתי שהגיע הזמן להכיר אותו גם לכם.

יקב תשבי מסעדה

מסעדת תשבי

למסעדת תשבי שני אגפים: הפנימי והמקורה, הצופה אל המטבח הפתוח והחיצוני – אזור המוצל על ידי סוכת גפנים קסומה, עם שולחנות כפריים, הצופה אל חלק מכרמי היקב. טוסקנה זה כאן.

את המטבח מוביל גונטר בידרמן, מאסטר שף אוסטרי, אשר החל לעבוד ביקב בשנת 2012, לאחר שהתאהב בבחורה ישראלית ובארץ ישראל. המטבח הוא כשר חלבי, בבוקר (עד השעה 12) מוגשות ארוחות בוקר מיוחדות ומהשעה 12 ועד לסגירה, המקום עובר לתפריט צהריים, שבעיקר מתמקד בתוצרת מקומית כגון פיצות, מאפים (היוצאים היישר מתנור הלבנים שבמקום), ירקות, דגים טריים, פסטות וניוקי, שגונטר מכין בעבודת יד ומיותר לציין, שהכל מלווה ביינות תשבי המופלאים.

ארוחות הבוקר

אנחנו הגענו למקום לארוחת בוקר וניסינו שתי מנות: הראשונה- מנת פיתה "עראייס". זה לא מה שאתם חושבים, מדובר פה בגרסה צמחונית ומעולה שלא יכולתי להפסיק לאכול: פיתה ממולאת בגבינת צאן, אגוזי מלך, פטרוזיליה (כמובן שביקשתי בלי), צנוברים, עגבניות מיובשות ונענע, עמבה, איולי עשבי תיבול ומוגשת עם סלט כרובית, עגבניות ומלפפונים (68 ₪). כמו כן, לקחנו גם את מנת בוקר פריטטה, שאומנם הייתה קצת יותר באנלית, אבל מעולה לא פחות: חביתה בנוסח איטלקי, אפויה בתנור אבן, עשירה בפטריות, בצל, עשבי תיבול, גבינת פטה וקשקבל, מוגשת עם סלט ירוק (68 ₪). את ארוחת הבוקר ליוו לחמי שאור, הנאפים במקום ושתי אפשרויות שתייה לבחירה (וכן, אפשר לבחור גם יין).

ארוחת בוקר פריטטה
מנת בוקר פריטטה

ארוחות בוקר יקב תשבי
מנת פיתה "עראייס"

הקינוחים

בואו נעצור רגע ונדבר על הקינוחים ביקב תשבי כי הם באמת וואו. כדי לבחור את הקינוחים שלנו נכנסנו לתוך המבנה הצמוד למסעדה, שם הם המתינו לנו בויטרינה ארוכה. כל הקינוחים הם מעשה ידיה של השף קונדיטורית מאיה דידי. 

חשוב לציין, שחומר הגלם האיכותי שמשמש לקינוחים הוא שוקולד היוקרה הצרפתי ולרונה, שהוא ללא ספק אחד השוקולדים הטעימים שטעמתי בחיי! ולרונה משווקת שוקולד יוקרה למקצוענים (לדוגמא פושון שבפריז) ולצריכה פרטית. היקב מייבא לארץ, בבלעדיות, את שוקולד ולרונה ואני בהחלט מודה לו על כך. עוד על השוקולד ולרונה בהמשך הפוסט.

קינוחים

חנות למוצרי היקב

ניתן לרכוש במקום מתוצרת היקב: שמן זית וריבות מיוחדות וטעימות כמו ריבת משמש ריזלינג, ריבת דובדבן שירז, ממרח בצל קברנה ועוד. כמובן שאפשר (ורצוי) לרכוש יינות, כאשר אחד השוסים של המקום הוא מיכל נירוסטה גדול למילוי עצמי של יין! מדובר ביין קברנה סירה (יין הבית) במחיר מצחיק של 20 ₪ לליטר- שימו לב, במחיר הזה הבקבוק הוא עליכם, אז אל תגידו שלא אמרתי לכם מראש להביא בקבוק. ניתן גם לרכוש בקבוק למילוי ואפילו 2 ליטרים + בקבוק במחיר של 50 ₪. חשוב לדעת, כי מאחר והבקבוק לא עובר סטרליזציה, היין יחזיק כשבועיים. ניתן, גם, למלא שמן זית, במחיר של 50 ₪ לליטר.

ליקב מסעדה חלבית כשרה נוספת בזיכרון יעקוב.

פרטים נוספים על מסעדת יקב תשבי:

  • שעות פתיחה: א'-ה': 08:00-15:30, יום שישי: 08:00-15:00 (שעון חורף עד 14:00).
  • עקב משבר הקורונה, כרגע אין הזמנת מקומות מראש.
  • נגישות: המקום נגיש.
  • כשרות: המקום כשר.
ריבות תוצרת יקב תשבי
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יקב תשבי- סיורים ומרכז טעימות

בנוסף, היקב מציע סיורי יין מודרכים (בעברית ובאנגלית), בהם תשמעו על הסיפור המשפחתי, על הכרמים ועל תהליך ייצור היין. היקב מציע סיור טעימות משולב של יין ושוקולד במרכז המבקרים, שנמצא בסמוך למסעדה. מרכז המבקרים בעל קירות גבוהים, עליהם מדפים עם מבחר רחב של יינות היקב ובמרכזו בר גדול, בו מתבצעות הטעימות.

הטעימה כוללת שישה סוגי יינות אדומים ושישה סוגי שוקולד ולרונה. ולרונה מייצרת שוקולד, בדומה ליין, לפי שנת בציר, מפולים שנקטפים בשנה מסוימת ממטע מסוים. תקבלו שש טבלאות שוקולד מריר ואיכותי, שיובא ממקומות שונים בעולם ולכל אחד מהם יותאם יין אדום, שמיוצר ביקב. החיבור נעשה לפי אזור הגידול.

במרכז המבקרים מוצעים למכירה עשרות סוגים שונים של שוקולד ולרונה (לפי משקל). אני ממליצה בחום על שוקולד החלב (דולצ'ה דה לאצ'ה) ועל השוקולד הטבעוני, שעשוי ממחית פרי וחמאת קקאו.

כמו כן, במרכז מוצגות עבודות מקסימות מקרמיקה למכירה, מעשה ידיה של קארן תשבי, אשתו של גולן.

פרטים נוספים על הסיורים ביקב:

  • מחיר לסיור ולטעימות יין ושוקולד: 55 ₪.
  • הסיורים וטעימות היין מתקיימים בימים א'-ה' בין השעות 10:00 ל-16:00, בכל שעה עגולה ובתיאום מראש בטלפון: 04-6320434.
  • בימי שישי יתקיימו טעימות יין על בסיס מקום פנוי מראש (לא ניתן להזמין מקום).
טעימות יין
טעימות יין ושוקולד

מאפיית התשבי

עוד תוספת יחסית חדשה למתחם הקולינארי ביקב תשבי היא המאפייה, אבל לא סתם מאפייה, אלא ארטיזנלית. כאשר נכנסנו למאפייה שביקב, קיבל את פנינו ריח המאפים המעולה ולפנינו נגלה תנור ענקי! מדובר בתנור לבני שמוט מאסיבי וייחודי, אשר יקב תשבי ייבא במיוחד מצרפת. זהו תנור שעובד על החום המופק מבעירת עץ בלבד (אינו מחובר לחשמל). בניגוד לתנור חשמלי, החום הוא מבפנים החוצה וכך נוצרת אפייה שונה לגמרי, אפייה בשיטה מסורתית, ׳כמו פעם׳. כל הלחמים הנמכרים במקום הם לחמי מחמצת, כאשר החומרים היחידים מהם הלחמים מורכבים הם מחמצת ומים (והתוספות שמשתנות לפי סוג הלחם- סילאן, דגנים וכד׳).

ברביקיו גראז'

בימי שישי יקב תשבי פותח ברביקיו בחצר האחורית, שהיא בעצם גם הג'ראז של גולן תשבי, בו הוא משפץ רכבים וכלים חקלאים ישנים. בחצר הציבו שולחנות פיקניק, ברקע מתנגנת מוסיקה שמחה והתפריט, המוגש מתוך food trak, כולל בשרים, צ'יפס, בירת בוטיק וכמובן יין. כשאני כותבת בשרים, אני מתכוונת לבריסקט (חזה בקר) ואסאדו, שנצלו במשך 14 שעות במעשנה ולאחר ששהו שעות במרינדה של בירה, חרדל ותבלינים. שימו לב, אסור להיכנס עם הבשר למסעדת היקב החלבית הסמוכה.

מחפשים לקרוא על עוד יקבים בארץ? כתבתי גם על יקב צוף שבדרום ועל יקב אסף שברמת הגולן

מרכז טעימות יקב תשבי
מרכז הטעימות יקב תשבי

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share40
Pin
WhatsApp
Telegram