Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מסעדות ויקבים מומלצים בערד


מחפשים מה לאכול בערד? בפוסט הזה תוכלו לקרוא איפה תוכלו לשתות כוס יין של יקב בוטיק, להתענג על משתה אבירים, לאכול באירוח ביתי אוכל מרוקאי אמיתי, להתענג על פיצה שאך יצאה מהטאבון, ללקק את האצבעות אחרי ארוחת שף ואפילו לשתות קפה, שהוכן בשיטת קלייה ייחודית. ערד – יש מה לאכול פה.
הגעה:
ערד, ישראל

יקב צוף ערד

יקב צוף היינו יקב גראז‘, הממוקם בחצר ביתם של אלי ודגנית בר שדה. ביקב מכינים יינות אדומים, בתסיסה ספונטאנית, ללא גופרית וללא סינון. לפני 10 שנים, צוף בן ה-9, בנם הצעיר, החליט שהוא רוצה להכין יין. בזכותו אלי ודגנית הקימו את היקב וצוף זכה בתואר היינן הצעיר בעולם. צוף ידע לשאול את השאלות הנכונות ובזכותו יצאה כל המשפחה למחקר מעמיק על ייצור יין אורגני.

יקב צוף הוא בין היקבים הבודדים בארץ (ובעולם), שמכינים יין טבעי ללא תוספת גופרית בי סולפיד. גופרית משמשת כחומר משמר בייצור ובביקבוק היין, כדי לחטא ולשמר את היין. החיבור של גופרית עם אלכוהול יכול לגרום לאנשים, שאלרגיים לגופרית בי סולפיד, לכאבי ראש ולעייפות. ולכן, זהו אחד מיתרונותיו של היין האורגני.

ביקב תוכלו לערוך סדנת יין וגבינות, שכוללת שולחן מלא בכל טוב (מה שאתם רואים בתמונה) – גבינות משובחות, ירקות טריים, מטבלים, ממרחים, ריבות ולחם מיוחד, שנקרא לחם טעות (לחם שטעות להתחיל לאכול אותו, כי אי אפשר להפסיק). הסדנה אורכת כשעה וחצי, במהלכה תוכלו לטעום את כל המטעמים, לשתות מהיינות של יקב צוף ולשמוע את הסבריו של אלי על הכרם והיקב האורגני ועל היינות המיוצרים בו. עלות: 100 ₪ לאדם.

יקב צוף

מדורת השבטמשתה האבירים של יקב צוף

בנוסף, היקב מציע משתה אבירים. מדובר במסע קולינרי של ארבע שעות, בהם האוכל והיין זורמים ללא הפסקה, מבוסס על משתה האבירים המיתולוגי מימי הביניים. המשתה מתקיים בחצר ביתם של אלי ודגנית והאוכל שמוגש כולל 12 סוגי בשר משובח, שיוצאים מהמטבח והמעשנה, שנמצאת בחצר הבית. כמו כן, מוגשים לחמים, מטבלים, סלטים וכמובן, יין תוצרת היקב ללא הגבלה. במשתה כלולה גם סדנת יין ובשר: אלי מסביר על כל נתח שיוצא ועל כל סוגי היין, המופקים ביקב. כששאלתי אם גם צמחונים יכולים למצוא את עצמם במשתה, אלי הבטיח לי שכן ואני ישר סימסתי לרועי שאנחנו חייבים לחזור למקום ביחד.

המשתה מתקיים בכל ימי חמישי ושישי. מחיר – 250 ₪ לאדם. ילדים עד גיל 11 בחצי המחיר. שימו לב, קיימת רשימת המתנה של כמה חודשים, אז אל תשכחו לשריין מראש את מקומכם. להזמנות: 050-4224777 אלי.

כתובת: סיירים 3, ערד.

יקב בערד
יקב צוף ערד

קהילת המארחים בערד

בערד מקדמים מאוד את הנושא של תיירות מבוססת קהילה, בעזרתה הכסף יכול להישאר בקהילה ולפרנס את המשפחות המקומיות. בעיר יש קהילה גדולה של אמנים ובשנתיים האחרונות משרד התיירות של ערד הוביל תהליך של הפיכת חלק מהאמנים, שאינם מגיעים מתחום התיירות, למארחים ביתיים. כיום יש 19 יזמים, שמארחים בביתם – מסדנאות אומנות ועד אירוח פרסי, מספרי סיפורים, רקדנים, משחקי חשיבה ועוד. והכל מלווה בסיפור האישי של המארח.

בביקור הקודם שלי בערד, ביקרתי אצל איציק גמליאל, אמן, היוצר פסלי מתכת מרהיבים, הפעם ביקרתי אצל עליזה בן נר, אמנית הטקסטיל. עליזה בת 76 והיא רוקמת כבר מגיל 6! היא למדה את האומנות מאמא שלה, שהייתה רוקמת מקצועית במרוקו. עליזה סיפרה לנו כמה היא אוהבת את העיר ערד וכמה האזור נותן לה השראה ליצירות האומנות שלה. עליזה מעבירה סדנאות רקמה וציורי משי לצד סדנאות בישול מרוקאי. הבית של עליזה ובעלה הוא אטרקציה בפני עצמה – הוא מעוצב כמו ארמון מרוקאי ומלא ביצירותיה היפות של עליזה.

אירוח מרוקאי ביתי אצל עליזה בן נר

אחד הנושאים שהתפתחו מאוד בעקבות הקורונה הוא הפיקניקים והבישול הביתי. בנוסף לסדנאות הרקמה, עליזה מארחת בביתה לארוחה מרוקאית אמיתית, שזה אחלה פתרון, עכשיו כשהמסעדות סגורות. עליזה הגישה לנו ארוחה מרוקאית בכלים מרוקאים יפיפיים- קוסקוס, מרק, סלטים ותוספות בשר. אם תרצו, אפשר להגיע גם לסדנת קוסקוס, בה עליזה תלמד אתכם את רזי הכנת הקוסקוס, כפי שלמדה מסבתא ואמא שלה במרוקו.

עלות סדנת הכנת קוסקוס וארוחה בביתה של עליזה היא 150 ₪ ואם תגידו שהגעתם דרכי, תקבלו 10% הנחה. לתיאור מראש ולהזמנה אצל עליזה: 054-3150526.
כתובת: פלמ"ח 54, ערד.

עליזה בן נר
משפחת בן נר
אירוח מרוקאי ערד
עליזה בן נר - אירוח מרוקאי

עליזה בן נר ערד
זה ערד או מיקונוס?
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

ארוחת שף ביקב מדבר

הגענו לארוחת הערב ביקב מדבר, שנמצא ברובע האמנים בערד. את פנינו קיבל שף גיא פיסטרוב. גיא הוא שף פרטי ומפיק אירועים קולינאריים. הוא עושה אירועים ב eatwith, ביקב, בבתים פרטיים ובשטח. גיא מגדיר את עצמו כ"בן אדם למבצעים מיוחדים". אם אתם מחפשים דברים בתפירה אישית, ארוחות שטח משוגעות – הוא הבן אדם בשבילכם. גיא טייל ועבד בארצות הלטיניות – ספרד, פורטוגל, ארגנטינה, פרו ומקסיקו ומשם שאב את ההשראה לאוכל שהוא מבשל. כשחזר לארץ עבד בלא מעט מסעדות נחשבות, אבל לבסוף החליט לחזור לעיר מולדתו ערד. גיא מגדיר את האוכל שהוא מבשל כ-fine dining בסגנון לטיני מדברי.

גיא בישל לנו ארוחה מעולה, שלוותה ביינות היקב ורק בשביל לגרום לכם להזיל קצת ריר, הנה תפריט המנות, ששף גיא הכין לנו באותו הערב:

  • כף של סביצה פטריות
  • ברוסקטה טרטר
  • מרק עדשים שחורות עם לימון ובטטה
  • שוק אווז בקונפי ענבים
  • רוסט של שייטל
  • ירקות אפויים- תפוחי אדמה, ארטישוק ירושלמי, דלעת ערמונים, גזר צבעוני, סלק, בטטה
  • ולקינוח - נמסיס שוקולד מריר ומוס שוקולד לבן

לתיאום ולהזמנות ארוחות גורמה: גיא – 052-4788198.

ברוסקטה טרטר - מסעדות בערד
שף גיא פיסטרוב - ברוסקטה טרטר
ארוחת שף גיא פיסטרוב
סביצה

טעימות יין ביקב מדבר

יקב מדבר, אשר נמצא ברובע האמנים בערד, מייצר 60,000 בקבוקים בשנה, של יינות אדומים ולבנים, מעשרה זני ענבים שונים, הגדלים באזור מצפה רמון. התנאים המיוחדים של אזור רמת הנגב תורמים לטעם המיוחד של היינות, אשר שומרים על הרעננות והמורכבות של הענבים. היין כשר למהדרין.

תוכלו להגיע לטעימות יין ביקב, בתיאום מראש, עם שף גיא פיסטרוב. בטעימות כלולים 4-5 יינות ומגש גבינות וקרקרים. עלות לאדם היא 70 ₪, מ 4 אנשים ומעלה.

כתובת: סדן 5, ערד.

יקב מדבר
לחיים!
יקב מדבר
יקב מדבר

מחפשים איפה לישון בערד? עברו לפוסט שלי על מקומות לינה מומלצים בערד

בית הקפה "סטודיו קפה"

בית הקפה "סטודיו קפה" הוקם על ידי אנה, בתוך גלריה ברובע האמנים בערד. אנה היא בחורה אמריקאית מקסימה, שעלתה לארץ לפני 3 שנים, מאוהיו הגדולה וישר הצטרפה למשפחה בעיר ערד. אנה סיפרה לי שבארה"ב היא לימדה אנטומיה ופיזיולוגיה, אבל תמיד החלום שלה היה לפתוח בית קפה. לפני שנה וחצי היא החליטה להגשים את החלום שלה ופתחה את "סטודיו קפה“, כאשר הקונספט היה יצירה של מקום, שירגיש כמו סלון, בו אנשים יכולים להרגיש בנוח ולשבת בכייף.

כאמור, בית הקפה נפתח בתוך גלריה לשעבר, של האמן, בן המקום, צבי לאונרד, שעבודותיו מוצגות במקום. כמו כן, במקום מוצגות יצירות של אמנים מקומיים נוספים וגם תמונות מודרניות של מדינת ישראל, שאנה ראתה באינסטגרם ואהבה, יצירות שכל 6 שבועות מתחלפות.

אחרי שהבנו שהתפאורה מגניבה, בואו נדבר על התפריט. הכל בתפריט הוא "הום מייד". במקום מוגשים מיני מאפים ועוגיות, סנדוויצ'ים וקישים. בחורף, גם, מרקים. ארוחות בוקר עם סלטים, ממרחים, יוגורט עם גרנולה, כמובן, הום מייד. לחמים שנאפים כל יום, ב- 12 טעמים שונים, כמו למשל – תבלינים איטלקיים, זעתר, קימל, שום, זיתים ועוד.

אחד החלקים המעניינים בתפריט של בית הקפה הוא המשקאות החמים. אנה רצתה ליצור בר קפה אמריקאי. תוכלו למצוא משקאות מיוחדים כמו משקה מאצ'ה מיפן, צ'אי לאטה (מתבלינים שמושרים במשך יומיים), שוקו מדהים, שמוכן מקקאו טהור וקפה. בואו נעצור רגע ונדבר על הקפה המיוחד שבמקום. אנה קולה את הקפה בעצמה, לאחר שלמדה ממאסטר קליה באי מרוחק בקוראיה. זוהי שיטת קלייה ייחודית, אשר בה עוברים ידנית על כל הפולים ומסירים את אלה עם העובש). בזכות שיטה זו הקפה נשאר טרי יותר, הטעם שלו חזק יותר וגם זה יותר בריא (מסתבר שהחום של קליה לא הורג את העובש!). אנשים שקפה עושה להם כאב ראש (מסתבר שזה בגלל העובש!), קונים במיוחד את פולי הקפה של אנה. פרט לבבית הקפה ניתן לקנות את פולי הקפה אונליין – תוכלו לשלוח לה הודעה בפייסבוק, או באינסטגרם.

אל הקפה שלכם, במקום סוכר, תוכלו להוסיף סירופים בטעמים שונים (גם הם, הום מייד, ללא כימיקלים) כמו קרמל, קוקוס, פיסטוק ועוד.

שעות פתיחה בזמן הסגר ימים א- ו: 15:00 – 8:30 (ניתן להגיע לקחת TA, ללא ישיבה במקום).
לא בסגר: ימים א', ג', ד': 17:00- 8:30 , יום ה' 14:00 -8:30 , 22:00- 19:00, יום ו' 14:00- 08:30

כתובת: סדן 5, ערד.

מסעדות בערד
ארוחת בוקר במצפה מואב עם TA מסטודיו קפה
סטודיו קפה ערד
סטודיו קפה

כפרוצ'קה

מחפשים מסעדות מומלצות בערד? כפרוצ'קה היא ה-מסעדה.
כפרוצ'קה היא בית קפה - מסעדה חלבית, המתמחה במטבח ים תיכוני, עם השראה איטלקית. כפרוצ'קה הוקמה על ידי אוריה, בן ערד, ואשתו אליזבתה, לפני 6.5 שנים. הם הקימו את המקום במו ידיהם, במשך 9 חודשים – מהכלים ועד לתנור. השם "כפרוצ'קה" היה נשמע לי מאוד ייחודי. ששאלתי את אוריה מה מקור השם, הוא סיפר לי שלאורך השנים אליזבתה הייתה קוראת כך לאנשים שהיא אוהבת ולבסוף השם דבק בה. כאשר הקימו את המסעדה וניסו לחשוב על שם, החליטו לבחור בכינוי של אליזבתה.

אוריה מדגיש שחשוב להם להכין לאנשים אוכל טעים והדרך שלהם היא להשתמש בחומרי הגלם הטובים ביותר. אנחנו טעמנו קלצונה בטטה (בצק במילוי בטטה, מוצרלה ופרמז'ן), סלט קפרזה ופיצות, שנאפות במקום, בתנור אבן-  בצל מקורמל וקרצ'ופי (ארטישוק). הכל היה מעולה. למעבר לתפריט המלא.

שעות פתיחה: ימים א'-ה': 22:30- 12:00, יום ו': 15:00- 9:00. כרגע, ועד לפתיחת המסעדות, המקום עובד במתכונת TA.

אמרתי לכם, יש מה לאכול בערד! טעים, יצירתי וביתי.


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

תגובה אחת

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share49
Pin
WhatsApp
Telegram