Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

יקב עגור – היין שירגש אתכם


יקב עגור המיוחד שוכן בעמק האלה הירוק. על יקב עגור סיפרה לי חברה, שמבינה ביינות, ולפני הביקור הבטיחה לי שכל יין שאני אטעם יהיה מעולה. ומה אני אגיד לכם, היא צדקה!
הגעה:
יקב עגור, עגור, ישראל

יקב עגור- עמק האלה

יקב עגור נוסד לפני 21 שנה, בשנת 1999, על ידי שוקי ישוב, בחצר ביתו. שוקי הוא גם היינן של היקב. היקב שוכן במושב עגור (או עג‘ור), שבעמק האלה, אשר בשפלת יהודה וגם נקרא על שמו.

כל הענבים, מהם מיוצר היין ביקב עגור, הם מגפנים הגדלים באזור יהודה. לאחרונה הושלם מהלך פורץ דרך והיסטורי שבו אזור יהודה הוכרז כ"אזור יין" (כינוי מקור), בדומה לאזורי היין באירופה כמו חבל שמפיין בצרפת (שמפנייה), או עמק הדורו שבפורטוגל (יין פורט). זהו אזור היין הראשון והיחידי בישראל! כינוי מקור בא ללמד על תכונותיו ומקורו של המוצר, שהושפעו מהאזור הגיאוגרפי בו גדל. מעתה כל יצרן יין, שלפחות 85% מהענבים ביין שלו הגיעו מאזור יהודה, יוכל לסמן על תווית היין את כינוי המקור "יהודה", "הרי יהודה" או "מורדות יהודה".

יקב עגור מייצר 15,000 בקבוקים בשנה, במכירה ישירה, או למסעדות מובחרות בלבד, כלומר, אין להשיג את יינות היקב בחנויות אלכוהול, או יין. וזה עיקרון אצלם- בלי מתווכים, החקלאי יתפרנס בכבוד והצרכן יקבל מחיר הוגן. היין כשר למהדרין.

טעימות יין

בימים כתיקונם, אפשר להגיע לטעימות יין במרכז המבקרים של היקב, אשר נמצא גם הוא במושב עגור. למרכז המבקרים מעין חדר אבירים גדול ומרפסת חיצונית עם ספסלי עץ. סביב המרכז חורשת אקליפטוסים ומדשאות גדולות וכמה נקודות אינסטגרמיות מוצלחות במיוחד לצילומים, כמו כרם קטן, או חבית ענקית.

בימים אלה, עקב מגפת הקורונה, לא מתקיימות טעימות, אבל יש אפשרות להגיע, לקנות בקבוק או ערכת טעימות (5 בקבוקונים של 100 מ"ל- 110 ש"ח) וגם ערכות פיקניק של דברים טובים ממשקים באזור (גבינות, ממרחים, ירקות טריים), לקחת מחצלת ולשבת על הדשא רחב הידיים, או אפשר לנסוע לפארק בריטניה הסמוך. כמו ששוקי אומר: "מה שטוב לכיכר דיזנגוף, טוב שבעתיים ביקב עגור".

פרטים נוספים על מרכז המבקרים:

  • שעות פתיחה: יום שישי 10:00 – 14:00, יום שבת 10:00- 16:00. ניתן  להגיע באמצע השבוע בתיאום מראש בטלפון 02-9995423.
טעימות יין
יקב עגור

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

היינות של יקב עגור

כל היינות של יקב עגור הם יינות מִמְסָכים (בלנד), כלומר תערובות של מספר זני ענבים, אולם כל זן מותסס בנפרד לפני שילוב הטעמים. כאמור, כל הגפנים גדלים בעמק האלה. שוקי אומר שהיינות באזור יהודה מאופיינים בטעם צמחי תבלין, אשר מאפיינים את הצמחייה שבאזור, המשפיעה על זני הענבים. לא בטוחה כיצד לתאר את זה, אבל כאשר שותים את היין חשים בחריפות מסויימת, לנסות לתאר טעם של יין זה כמו לנסות לתאר מוסיקה…

בביקור שלנו ביקב טעמנו מספר יינות: התחלנו ביין לבן יבש "בלנקה", לאחר מכן עברנו ליין אדום יבש "לים" (שוקי, הבעלים, מאוד אוהב את הים) משנת 2016. 50% סירה 50% מורבדר, אלה זני ענבים ממזרח ספרד ודרום מזרח צרפת. זנים ים תיכוניים שטוב להם בארץ.

אחר כך המשכנו ליין אדום יבש 2019 ”קסם", שהן ראשי תיבות של מרכיביו: קברנה סובניון ומרלו. אני מאוד התלהבתי מהיין הזה וממליצה עליו בחום. ואז הגענו לדובדבן שבקצפת - יין אדום שמירה מיוחד (ספיישל רסרב) 2016. אחרי שנתיים בחביות בחורף 2019, היין נשפך ל- 3,800 בקבוקים. זה היין שהכי אהבתי, אז בביקור שלכם ביקב, את היין הזה אל תפספסו!

לקטלוג היינות המלא ולמחירים.

מחפשים מסלול קצר וכייפי באזור עמק באלה? אני ממליצה על מסלול בארות ובורות המים בפארק בריטניה.

יקבים מומלצים במרכז
יקבים בעמק האלה

יקב עגור מרכז מבקרים
חצר מרכז המבקרים

אז אם אתם מגיעים, תגידו שסהר מיולו בלוג שלחה אתכם ואל תפספסו את היין האדום special reserve, הוא בהחלט היין שירגש אתכם.


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

2 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram