Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

לגלות את ערד – טיולים ואטרקציות באזור ערד


להתחבר אל הטבע המדברי, להתרשם מאומנות מקומית, לשתות כוס יין של יקב בוטיק ואפילו לעשות סיבוב על מסלול מרוצים אמיתי. משהו טוב קורה בערד ואני יצאתי לסקר את זה.
הגעה:
ערד, ישראל

את ערד גיליתי בתחילת הקיץ ומה אני אגיד לכם, זו הייתה אהבה ממבט ראשון. כל כך התאהבתי באזור, שאחרי חודש חזרתי שוב, לצפות במטר הכוכבים, בכפר הנוקדים.  אתם יכולים לנחש, שכשקיבלתי הזמנה נוספת להגיע לעיר בתחילת החורף, ישר הסכמתי.

ערד ממוקמת בגובה של 600 מטרים מעל פני הים וצופה אל נוף מרהיב. ממזרח- ים המלח, מצפון- מדבר יהודה ומדרום- הנגב המזרחי. המרחבים האלה, במיוחד בימי הקורונה, הם בדיוק מה שאנשים מחפשים, האוויר הנקי, הנופים האינסופיים של המדבר והשקט המרגיע, שמאפשרים לך לשמוע את הנשימות שלך. אתם בטח חושבים לעצמכם - מה בכלל יש בערד?  ובכן, תנו לי לגלות לכם אזור יפיפה עם אטרקציות מגניבות ואנשים מסבירי פנים. והכי כייף? כל זה במרחק של שעה ורבע נסיעה מאזור המרכז.

אם אתם מחפשים איפה לאכול ולשתות בערד - עברו אל פוסט המסעדות ויקבים בערד. אם אתם תוהים איפה כדאי לישון בערד - עברו אל פוסט מקומות הלינה בערד.

ומשהו אחרון, הצלחתי להשיג לקוראים של יולו בלוג מגוון הנחות לחלק מהעסקים המוזכרים בפוסט זה (אחוז ההנחה מוזכר בסוף כל המלצה). בואו נתחיל:

טיולים ואטרקציות באזור ערד – היכן ביקרתי

  • גן הפסלים של אמן המתכת איציק גמליאל
  • טיול ג'יפים במדבר
  • טיול אופניים בשטח
  • סדנת תכשיטים אצל עדי מיררו
  • מסלול מרוצים ערד
  • טיפול וואטסו
  • תצפיות מומלצות באזור ערד
  • מסלולי טיול מומלצים באזור ערד

גן הפסלים של אמן המתכת איציק גמליאל

גן הפסלים של איציק גמליאל הוא, בעצם, חצר ביתה של המשפחה, ותאמינו לי שחצר כזו בחיים לא ראיתם. כבר מהרחוב צפו בנו דרקון יורק אש, ג'ירפה בגובה של 6 מטרים, נשר ענק ויען – ואנחנו רק בכניסה! בפנים גילינו גן פסלים מרהיב והכל מעבודות ידיו של איציק. איציק המוכשר מאוד אוהב מתכת, הוא לוקח פסולת של מתכות ויוצר איתן אומנות, את ההשראה שלו הוא מקבל מהטבע ומהמדבר שסביבו. הביקור כולל סיור בחצר ובסטודיו, בהדרכתו האישית של איציק וכיבוד קל. פרט לעובדה שאיציק אומן מאוד מוכשר, הוא מלא בחוש הומור ומעביר את הסיור באופן כייפי ומעניין.

בגן הפסלים תמצאו המון פסלים מיוחדים, לדוגמא: פסל ג'ירפה בגובה של 6 מטרים! הפסל בנוי מ 4,000 חתיכות מתכת, שוקל 650 קילו ולאיציק ארכו שנתיים וחצי כדי לסיימו. עוד דוגמא היא גיטרה ענקית, שנוצרה בהשראתו של המוזיקאי המחונן, ג'ימי הנדרקיס, שהיה נוהג לשבור, או לשרוף את הגיטרות שלו בסוף כל הופעה.

אורך הסיור הוא שעה עד שעה וחצי. מחיר: 40 ₪ לאדם, לגמלאים 30 ₪. ההגעה היא בתיאום מראש עם יפה בטלפון: 052-2707031. ניתן, גם, ליצור קשר בדף הפייסבוק שלהם. בשל מגבלות הקורונה, מארחים קבוצות של עד 10 אנשים.

חלק מהפסלים מוצעים למכירה ואף אפשר להזמין פסל בבקשה אישית. כמו כן, יש להם צימרים במקום, המשקיפים אל הנוף המהפנט של המדבר.
כתובת: ענבלים 34, ערד.

אטרקציות באזור ערד
אמן המתכת איציק גמליאל
אמן המתכת איציק גמליאל

טיול ג'יפים במדבר

כבר מרחוק ראיתי את הג'יפ הכתום והמגניב של מיכל, שבאה לאסוף אותנו לטיול ג'יפים במדבר, והתרגשתי. מיכל פרץ היא מורת דרך, ג'יפאית ובעלת הגסטהאוס "ציפור מדבר" בערד. במהלך הסיור מיכל סיפרה לנו שהיא בחרה לחזור אל בית ילדותה בערד כדי לשלב בו את אהבותיה לטיולים ולאירוח.

בג'יפ של מיכל יש 7 מקומות ישיבה ואפשר להזמין סיור של שעתיים, או של ארבע שעות למגוון מקומות במדבר. לדוגמא: סיור שקיעה בבקעת גורני עם תצפית אל נחל צאלים, סיור זריחה במדבר, סיור לאור ירח בנחל פרצים ונחל סדום, שכולל, גם, ארוחת ערב מפנקת. מצרפת לכם גם את האתר של ציפור מדבר, בו יש רעיונות לעוד מסלולים.

העלות של שעתיים סיור לכל הג'יפ (7 מקומות) היא 800 ₪+ מע"מ ולארבע שעות היא 1100 ₪ + מע"מ. לתיאום מראש ולהזמנה: מיכל - 052-5958833.

טיולים ג'יפים במדבר
שקיעה במדבר
תצפית ראש זוהר

טיול אופניים באזור ערד

לאחר שישנו שנת לילה טובה, את הבוקר התחלנו ברכיבת אופניים עם המדריך שקד, מחנות האופניים "כל גלגל". שקד סיפר לי שהוא החליט לעזוב את העבודה הנוחה והמכניסה שלו במפעלי ים המלח ולפתוח את חנות האופניים. הוא אמר שהוא מעדיף להרוויח פחות, אבל לעשות את מה שהוא אוהב כל יום. תאכלס יכולה מאוד להבין אותו.

במסלול שלנו שקד שילב נסיעה עירונית בערד ונסיעת שטח באחד הסינגלים הקרובים לעיר.

עלות טיול אופניים מודרך של שעה וחצי היא 125 ₪ לאדם. עלות השכרת אופניים לכל היום הינה 75 ₪. ואם תגידו שהגעתם דרכי, תקבלו 5% הנחה. יש גם אפשרות לתאם ארוחה בשטח.
לתיאום מראש ולהזמנה: שקד – 050-6959303.

כתובת חנות "כל גלגל": התעשייה 5, ערד.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

סדנת תכשיטים אצל עדי מיררו

הגענו אל חנות התכשיטים של עדי מיררו לסדנת תכשיטים. עדי נולדה וגדלה בערד ושואבת את ההשראה שלה מהעיר ומהטבע שמקיף אותה. בחנות תוכלו למצוא את התכשיטים היפים שעדי מעצבת ומכינה בעצמה – שרשראות, צמידים, עגילים מטפסים, טבעות ועוד. ניתן להתרשם ולקנות תכשיטים, גם, בחנות האינטרנטית של עדי.

אנחנו הגענו למקום כדי להשתתף בסדנת התכשיטים שעדי מעבירה. אני הכנתי טבעת והייתי מאוד גאה בתוצאה! הטבעת הוכנה מחוטי מתכת בגווני כסף, או זהב, המשולבים בחרוזי אבן חן ובקריסטלים.

הסדנה כוללת הכרות עם כלי העבודה של התכשיטנים, הדגמה של שלבי ההכנה של טבעות שונות והתנסות בהכנתן. אורך הסדנא הוא שעתיים ובסופן כל משתתפת זוכה לקבל לפחות 4 טבעות ייחודיות שהיא הכינה. עלות: 250 - 200 ₪. ניתן לתאם ישירות דרך עמוד האינסטגרם של עדי.

כתובת: אחווה 19, ערד.

אטרקציות באזור ערד

מסלול מרוצים ערד

התחנה האחרונה שלנו בטיול לערד הייתה בפארק המוטורי של ערד. מסלול המרוצים הוקם בתקצוב של משרד הספורט ועיריית ערד בשנת 2018. מסלול מפותל שאורכו 1.6 קילומטרים, רוחבו 10 מטרים והוא נמצא במרחק של כמה דקות נסיעה מהעיר ערד. את פנינו קיבל ראם סמואל, נהג מרוצים ומנטור, פעמיים אלוף צרפת בליגה האירופאית של מרוצי ראלי. ראם סיפר לנו את סיפור חייו מעורר ההשראה, שבין היתר, כלל את הצלחתו להפוך לנהג המרוצים הסוכרתי הראשון בעולם. משם, כל אחת זכתה לסיבוב מלא אדרנלין על מסלול המרוצים בליווי של נהג מקצועי. לא לבעלי לב חלש.

חברת פרודרייב, בניהולם של ראם סמואל וגידי קרונין, פועלת במסלול המרוצים ומציעה 4 סוגי חבילות. החבילה שלדעתי הכי רלוונטית לעוקבי הבלוג היא "נהג מרוצים ליום אחד" – המאפשרת לטעום את עולם המרוצים ליום אחד.

מסלול מירוצים ערד

מסלול מירוצים

פינוק לגוף ולנפש - טיפול וואטסו במתחם "שמיים במים"

התחנה האחרונה בטיול שלנו לערד הייתה מפנקת במיוחד- טיפול וואטסו אצל סיוון, במתחם הפרטי "שמיים במים". למי שלא מכיר (וחבל) וואטסו הוא טיפול ייחודי במים חמימים, בו המטופל מוצף במים על ידי המטפל\ת, אשר מותחת, מפתלת ומערסלת אותו. זוהי חוויה מרגיעה ומשחררת. אם אתם מטיילים באזור ערד, זה הפינוק האולטימטיבי, אחרי ימי הליכה במדבר.

סיון המטפלת, הקימה, בחצר ביתה בערד, מתחם עם בריכה פרטית מחוממת. חווית הטיפול אצלה כוללת גם שתייה ונישנושים, כדי לחזור לאט לאט למציאות... מחיר של טיפול באורך 45 דקות הוא 350 ₪. אפשר להזמין טיפולים באורכים משתנים. לפרטים נוספים- סיוון: 054-4927261.

טיפול וואטסו
פינוק לגוף ולנפש - טיפול וואטסו

תצפיות באזור ערד

מצפור מואב

אין כמו מצפור מעולה כדי לגרום לי להתחיל להתלהב ומצפור מואב, לגמרי, נכנס לרשימת התצפיות הכי יפות בארץ. מצפור מואב נמצא בסוף רחוב המלונות בערד, על רכס כידוד, וממנו נשקף נוף מרחיב לב של ים המלח, מדבר יהודה והרי מואב. במצפה הוצב פסל של מטוס, מעשה ידיו של הפסל המפורסם, יגאל תומרקין, לזכר מבצע לוט לכיבוש אזור ים המלח במלחמת השחרור.
כתובת: מצפור מואב.

מצפה מואב יגאל תומרקין

מצפה מואב ערד

מצפור ראש זוהר

אחד המקומות שהגענו אליהם בטיול הג'יפים הוא מצפור ראש זוהר המדהים. מהמצפור נשקף נוף דרמתי של דרום מדבר יהודה, ערד וים המלח. נוף של מאות גבעות ומצוקי קירטון בצבעי חום בהיר. הלב משתגע מהמרחבים האינסופיים, כמה שקט ויופי מציע האזור הזה.

מסתבר שממש באזור זה, על רכס זוהר, עוברת הדרך המקראית, דרך אדום, דרך מסחר עתיקה. המקום קרוי זוהר על שם מלכה נבטית, זוריירה, גיבורת חיל, אשר מיררה את חייהם של החיילים הרומאים. בגלל מיקומו האסטרטגי, ראש זוהר שימש גם כעמדת תצפית אל תוך המדבר בימי המנדט הבריטי, לפקח על התעבורה מים המלח וכדי למנוע הברחות של מלח. תוכלו לראות במקום את שרידה של תחנת המשטרה הבריטית.

בסמוך למקום נמצא גם רוג'ום זוהר (אפשר לרדת אליו רגלית מראש זוהר), מבצר מן התקופה הרומאית.

כדי להגיע לתצפית כתבו בוייז "תצפית ראש זוהר". שימו לב, ניתן להגיע למצפור בשתי דרכים- מכיוון ערד, דרך מנחת ערד, זוהי דרך העבירה גם לרכב פרטי. האופציה השניה היא דרך כביש 31 בירידות לים המלח, זוהי דרך שמתאימה רק לרכבי 4*4.

טיול בערד
מצפור ראש זוהר

מצפה עופר גרני

כחלק מטיול האופניים ביקרנו במצפה עופר גרני, שהוקם בסמוך לאזור המלונות, לזכרו של עופר, בן ערד, שנהרג במהלך טיול. מהמצפור נשקף יפה של אזור החתרורים ושל הרי מואב.

לצערי, אנחנו ביקרנו בשעת בוקר במצפור, שהיא פחות טובה לצילומים בגלל השמש הישירה. מקווה שבכל זאת הצלחתי להעביר בתמונות את יופיו של המקום.

שקד, המדריך שלנו, סיפר שלערד תוואי שטח ייחודי - שכבות פוספטים. מסתבר שערד יושבת על האדמה הכי יקרה במזרח התיכון. לפני 30 שנה, חברת כיל הציעה מיליון ש"ח לכל תושב שיעתיק את מגוריו כמה עשרות קילומטרים דרומה.

מחפשים עוד רעיונות לתצפיות בארץ? עברו לפוסט שלי על התצפיות הכי יפות בארץ

מצפה עופר גרני
מצפה עופר גרני

מסלולי טיול באזור ערד

אני מאוד אוהבת את המדבר, טיילתי (וכתבתי פה בבלוג) במצפה רמון ובאזור הרי אילת וימי החורף הם, בהחלט, האידיאליים לטיולים בו. ערד היא השער למדבר יהודה ולכן בסיס תיירותי לטיולים באזור. אם אתם מחפשים היכן לטייל בחורף – ערד היא התשובה. בערד יש 345 ימי שמש בשנה (!), כך שהסיכוי שלכם ליפול על גשם הוא מאוד נמוך.

לשני המסלולים המופיעים פה יצאתי עם מדריכת הטיולים שיר פרלמטור. שיר היא מורת דרך מוסמכת, המארגנת טיולים בטבע בכל הארץ למשפחות, למטיבי לכת ויש לה אפילו קבוצת טיולי נשים - ”שישי נשי“, פעם בחודש. חוץ מזה היא גם יכולה לבשל לכם בשטח מטעמים.

לתיאום טיולים וארוחות שטח מול שיר: 054-7459847.

בירכת צפירה

בירכת צפירה היא ברכת האינפיניטי של הטבע. המסלול אליה קצר יחסית, אך לא פשוט, אבל בהחלט שווה את המאמץ בהגיעכם לבריכה הקרירה, ממנה נשקף נוף עוצר נשימה אל נחל צאלים.
לקריאת המסלול המלא לבירכת צפירה.

בירכת צפירה

נחל זוהר

נחלזוהר שיר לקחה אותי לטיול יפיפה, אשר התחיל בתצפית משגעת על ים המלח והמשיך למסלול נחל זוהר. ברגעים אלו אני כותבת את הפוסט עם מסלול הטיול המלא. הירשמו לניוזלטר שלי, כדי לקבל עדכון לכשהפוסט יפורסם בבלוג.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

נחל זוהר
נחל זוהר

אחרי שלושת הביקורים שלי בערד, ברור לי שיש לה הרבה מה להציע והיא ללא ספק יעד מעולה לחופשה מדברית. מקווה שהכרתי לכם יעד חדש לחופשה ולא רק מקום עצירה בדרך לים המלח.
תודה רבה לתיירות ערד ולחברת יחסי הציבור LB, שארגנו את הטיול הקסום הזה. תודה מיוחדת ליפעת חן כהן, שצילמה אותי בחלק מהתמונות, מוזמנים לקרוא כאן על החוויות שלה מערד.


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

2 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share411
Pin5
WhatsApp
Telegram