Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

צפון ויאטנם - מהאנוי לסאפה


ויאטנם הקסומה! הצטרפו אלינו לביקור בהאנוי, הפלגה ביאכטה בין אלפי איים בהאלונג ביי, טיול בסאפה בין הרים ירוקים, שדות גידול אורז וכפרים שהזמן בהם עמד מלכת
היינו שם ב:
פברואר 2014
למשך:
7 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

ויאטנם מהווה יעד אותנטי ומיוחד, הן בשל מיקומה במזרח אסיה המתוייר וצורתה הצרה והארוכה לצד הים , והן בשל ההסטוריה רבת התהפוכות שלה. לא תמיד הייתה ויאטנם יעד תיירות פופולארי, אך בשנים האחרונות היא מהווה מוקד משיכה למטיילים מכל העולם, ובתוך כך, האנוי, העיר שנחשבת ל"בירת הצפון", מקבלת מקום של כבוד בעשיריה הראשונה של יעדי התיירות הטובים בעולם עפ"י אתר tripadvisor. בחלקה הצפוני של ויאטנם (עליו נספר בפוסט זה) תוכלו להפליג ביאכטות בין אלפי איים באיזור שנחשב לאחד מפלאי תבל, לשתות קפה טוב, לטייל בין הרים ירוקים, שדות גידול אורז וכפרים שנדמה כי הזמן בהם עמד מלכת, או סתם להנות מהאוכל המקומי הטרי והמצויין.

העונה המומלצת לטיול בצפון ויאטנם היא חודשים מאי עד אוקטובר. את הטיול בויאטנם שילבנו עם טיול בתאילנד - בה כדאי לבקר באיזור פברואר, ולכן "התפשרנו" על טיול בצפון ויאטנם מחוץ לעונה המומלצת. המשמעות עבורנו הייתה טיול במזג אוויר יותר קר, אבל הדבר לא הוריד מההנאה של הטיול שלנו.

דברים ששווה לדעת לפני ההגעה לויאטנם

ויזה לויאטנם

יש להוציא ויזת תייר מראש. ניתן להוציא בשגרירות בארץ או בסוכנות. אנחנו העדפנו להוציא בסוכנות אינטרנטית ויזה שנקראת Visa on arrival- הכל נסגר דרך האינטרנט ואין צורך להגיע לשגרירות. באינטרנט משלמים כ-6$ לאדם וכאשר נוחתים בשדה התעופה מוציאים את הויזה במקום- נותנים את הדרכון, את טפסי הvisa on arrival שקיבלתם מהסוכנות, 2 תמונות פספורט, משלמים עוד 45$, מחכים שהפקיד יטפל במסמכים ומקבלים ויזה. הויזה תקפה לחודש וניתן להאריך אותה בחודש נוסף במחיר של עוד כ-30$.

טיסות לויאטנם

יש טיסות ישירות להאנוי, אך ניתן לנסות להוזיל את עלות הטיסה (במיוחד אם המסלול שלכם אינו מסתיים בהאנוי) ע"י פיצול הטיסה לשתי טיסות: ישראל - הונג קונג, ו- הונג קונג - האנוי. יש לקחת בחשבון ששהייה בהונג קונג ללילה הינה יקרה.

הגיאוגרפיה של ויאטנם

ויאטנם מהווה יעד אותנטי ומיוחד, הן בשל מיקומה במזרח אסיה המתוייר וצורתה הצרה והארוכה לצד הים , והן בשל ההסטוריה רבת התהפוכות שלה. לא תמיד הייתה ויאטנם יעד תיירות פופולארי, אך בשנים האחרונות היא מהווה מוקד משיכה למטיילים מכל העולם. האנוי היא העיר שנחשבת ל"בירת הצפון" וממנה ניתן לצאת לטיולים ואטרקציות בצפון ויאטנם, או סתם ללון בה ולהנות מהאווירה היחודית שלה. האנוי מפוצצת ברוכבי קטנועים, שהשתלבותם בתנועה היא מחזה מרהיב לכשלעצמו. הרובע התיירותי של העיר נקרא ה old quarter ובו ניתן למצוא בתי קפה על האגם ששוכן במרכזו, שלל חנויות ושווקים, מסעדות ודוכני רחוב המגישים אוכל מקומי מעולה, רחוב מרכזי ובו ברים המגישים בירה במחירים מצחיקים (פחות משקל לכוס בירה) וחנויות קפה המוכרות קפה משובח מויאטנם ומדינות בקרבתה.

יום ראשון - נחיתה בהאנוי

הגעה משדה התעופה בהאנוי למרכז העיר

אנחנו הזמנו נהג מונית דרך ההוסטל שחיכה לנו עם שלט באולם קבלת נוסעים בעלות של 15$ לשנינו. ניתן ללכת כ-5 דקות לחניון האוטובוסים ומשם לקחת אוטובוס שעוצר כ-ק"מ או שניים מערבית לOld Quarter

לינה בהאנוי

בלילה הראשון ישנו בהוסטל שנקרא Central Backpackers. בחרנו אותו כי הסיור שלקחנו למחרת יצא מפתח ההוסטל. בהוסטל יש מגוון אופציות זולות ללינה- ממיטת יחיד בחדר משותף בעלות של 5$ לילה ועד חדר זוגי עם מקלחת ושירותיים פרטיים ב-22$ (הבחירה שלנו). בהוסטל עצמו יש פאב מגניב שבו אפשר לפגוש הרבה מטיילים אחרים. עם זאת, יש להכיר במספר חסרונות - המזרון בחדר שקיבלנו היה קשה (בהמשך גילינו שזה עניין שגרתי בהאנוי) והחדר שלנו פנה לרחוב הראשי - כך שהיה מעט רועש בתחילת הלילה. מומלץ לבקש מראש חדר עורפי.

ארוחת ערב בהאנוי

 לאחר שהתמקמנו בהוסטל הלכנו לאכול ארוחת ארוחת ערב במסעדה ויאטנמית מקומית בהמשך הרחוב. אל תצפו למסעדות יוקרתיות - זה לא שאין מסעדות כאלו בהאנוי, פשוט האוכל המקומי יותר טעים במקומות הקטנים, הפשוטים והאותנטיים. באופן כללי, האוכל בהאנוי גם ממש טעים וגם משתלם כלכלית (וזו עיר שבה מחיריה הבירה הם מהזולים בעולם). מומלץ מאוד לנסות את המרק המקומי שנקרא Po - מרק בבישול ארוך עם אטריות, ירקות ותיבול מעולה - מגיע בשתי וריאציות - פו בו (עם בשר בקר) ופו גא (עם עוף).

מרק פו בו ויאטנמי
מרק הפו בו המפורסם
האנוי ויאטנם
מסעדת רחוב בהאנוי

יום שני + שלישי - שייט בהאלונג ביי וסיבוב ערב בהאנוי

האלונג ביי (Ha Long Bay)

האלונג ביי הוא אזור מדהים המורכב מכ-3,000 איים. אתר זה נחשב כאזור התיירות המרכזי של צפון ויאטנם, מוכרז כאתר מורשת עולמי על ידי ארגון אונסק"ו ואף נבחר לאחד משבעת פלאי עולם הטבע. כדי לחוות את האזור אנחנו בחרנו לצאת לשייט של יומיים דרך central backpackers hostel (לינק להזמנה) בעלות של 74$ לאדם, אם כי בפעם האחרונה שבדקנו המחיר עלה מעט מאז. הדיל כלל איסוף מההוסטל ונסיעה למפרץ באוטובוס, שייט בין האיים, ארוחות, לינה על הסירה, אטרקציות (קיאקיים, ביקור במערת נטיפים, סדנת בישול). ישנה גם אופציה לשייט ארוך יותר, אך קיבלנו טיפ מחברים לא להאריך מפני ששייט של יומיים מספיק.

האלונג ביי
האלונג ביי

הפלגה של יומיים בהאלונג ביי

ב8 בבוקר האוטובוס אסף אותנו מפתח ההוסטל. השארנו את המזוודות בשמירת חפצים בהוסטל ולקחנו איתנו רק תיק ליומיים. לאחר נסיעה של כ-4 שעות באוטובוס (עם עצירת התרעננות באמצע) הגענו למפרץ האלונג ביי, עלינו ליאכטה עם עוד מטיילים – חבר'ה צעירים ממדינות שונות – ויצאנו לשייט בין האיים.

בצהריים הוגשה לנו ארוחת צהריים מקומית. למי שצמחוני או לא אוכל חזיר- כדאי לציין זאת מראש. באזור השעה 15:00 הגענו למערת נטיפים מפורסמת אשר יש לטפס עליה. זוהי עליה משתלמת, שכן בסופה נשקף הנוף המדהים של הלונג ביי. מערת הנטיפים עצמה מאוד גדולה ויפה. יש נטיפים בכל מיני צורות אשר מוארים בצורה מיוחדת.

הפלגה בהאלונג ביי
החדר שלנו בספינה
הפלגה בהאלונג ביי
משחקי קלפים ובירה בלילה

האלונג ביי ויאטנם
האלונג ביי ויאטנם

בערב הספינה עגנה באמצע המפרץ והוגשה לנו ארוחה. בקרבת היאכטה שלנו עגנו עוד כמה יאכטות, כשאחת מהן ממש נצמדה לשלנו, כך שיכלנו לעבור אליה בקפיצה קלה, לשתות בירה ביחד עם הנוסעים שלה, לרקוד בבר המאולתר על הסיפון, ולשחק משחקי שתיה. יותר מאוחר ישבנו עם כל הח'ברה של היאכטה שלנו, שתינו בירה מקומית (ניתן לקנות מהבר של היאכטה) ושיחקנו משחקי קלפים (לימדו אותם את "יניב" – ונרשמה התלהבות) אל תוך הלילה, עד שכולם התפזרו לחדרים לישון. החדרים הם חדרים פרטיים שכללו מיטה זוגית (מזרון קשה), מקלחת ושירותים פרטיים.

בבוקר המחרת הוגשה ארוחת בוקר (פשוטה) בשעה 7:30. כשעה לאחר מכן הגענו למפרץ יפה בו כל זוג קיבל קייאק למשך כשעה ויכלנו לשוט בין האיים והמערות באיזור. בהמשך הבוקר עברנו סדנת בישול מקומי (פשוטה וקצרה), בסופה אכלנו לצהריים את מה שהכנו. לקראת השעה 13:30 עגנו חזרה בנמל ועד 16:30 כבר הגענו חזרה להוסטל.

כמה דגשים לסיכום -

  • אנחנו מאוד ממליצים לצאת לסיור כזה דרך אחד ההוסטלים הגדולים, כי כך תדעו  שהשייט מאורגן בצורה טובה, והשותפים שלכם ליאכטה הם חבר'ה צעירים וכיפיים, כך שהשייט נעשה באווירה חיובית ביותר. אנחנו מאוד נהנינו עם החברים לשייט.
  • כדאי מאוד לקחת שייט כזה במהלך העונה הטובה בה מזג האויר הוא שמשי. אנחנו עשינו את השייט במזג אויר מעט ערפילי וקריר וניכר שכל הנוף של מפרץ האלונג היה הרבה יותר מרשים עם קצת יותר שמש.
  • מצרפת לכם פה אופציה טובה להפלגה של יום אחר בלבד (איסוף בבוקר מהאנוי וחזרה אליה בערב).
קייאקים בהאלונג ביי
קייאקים בהאלונג ביי

מלון מפנק בהאנוי

לינה- בערב השלישי החלטנו להתפנק ובחרנו לישון במלון Golden Sun Suites Hotel, שהיה מעט יותר יקר, אך אך מאוד נהנינו ממנו - מפקידת הקבלה המסבירת פנים, דרך קערת הפירות הטרופיים שחיכתה לנו, החדר היפה עם המזרון הרך (סוף סוף!) ועד ארוחת הבוקר המפנקת.

מלון בהאנוי
החדר המפנק בgolden sun suites hotel

האנוי היא עיר שמאוד כיף לשוטט ברחובות שלה, והשכונות התיירותיות שלה מרגישות בטוחות לאורך כל שעות היום. לקראת הערב יצאנו לסיבוב קצר באיזור שמסביב (צפונית) לאגם Ha Hoan Kiem שנמצא במרכז האיזור התיירותי (שכות Hoan Kiem). בדרכנו עוברים ליד שלל חנויות מטיילים, מסעדות וחנויות קפה. עקב הקרבה הגיאוגרפית לאיזורי הגידול, ניתן לקנות בויאטנם פולי קפה איכותיים ומיוחדים (למחפשי ההרפתקאות שביניכם, חפשו את קופי לואק) במחירים זולים מאוד, אם כי הקפה המקומי המוגש בבתי הקפה נעשה בד"כ בשיטת הפילטר ולא במכונות אספרסו.

בהמשך הערב הגענו לרחוב Loung Ngoc Quyen שהוא רחוב הברים המפורסם של העיר, בו מתאספים תיירים ומקומיים בישיבה ברחוב, בתוך ומחוץ לברים. הבירה שתזמינו פה תהיה כנראה הבירה הזולה ביותר שתשלמו עליה בכל העולם (פחות משקל לכוס) – אחד היתרונות הבולטים של העיר.

חיי לילה בהאנוי
בר טיפוסי בהאנוי
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יום רביעי - סדנת בישול ושוטטות בהאנוי

סדנת בישול בהאנוי

לאחר שהתחלנו את היום עם ארוחת בוקר מפנקת במלון, המשכו לסדנת בישול ויאטנמי בחברת Hanoi cooking center, אותה הזמנו מראש באינטרנט. הסדנה כללה סיור בשוק המקומי (Chau Long Market), שם המדריכה הסבירה על חומרי הגלם המקומיים המיוחדים (מחלזונות וצלופחים ועד לדפי אורז לגלגול וירקות טריים ומיוחדים). אח"כ הגענו למטבח בו התחלקנו לזוגות וכל זוג הכין את כלל המנות שבתפריט של הסדנה. שימו לב שיש מספר סדנאות ובכל סדנה מכינים משהו שונה. אנחנו בחרנו בסדנת Vietnamese Street Food, ולכן הכנו: מרק פו מסורתי, סלט פאפאיה ירוקה פיקנטי, ספרינג-רולים וקינוח. לאחר שסיימנו להכין את כל המנות, ישבנו ביחד עם משתתפי הסדנה לשולחן גדול לאכול ביחד את מה שבישלנו, בליווי בירה ויין מקומיים.

פרטים נוספים על הסדנה:

  • עלות הסדנה לאדם: 60$.
  • אורך הסדנה: 3.5 שעות. 
  • בסוף מקבלים ספר מתכונים וסינר במתנה.
  • שורה תחתונה: האוכל הויאטנמי מאוד טעים ונחמד ללמוד איך להכין אותו בצורתו האותנטית. אנחנו מאוד ממליצים על החברה הזו, מפני שהמדריכים היו מאוד מקצועיים וגם נחמדים, עמדות העבודה היו מאובזרות כמו שצריך ובסוף האוכל יצא מאוד טעים. לינק לאתר של החברה
מוכרת בשוק
סיור בשוק המקומי כחלק מהסדנה
סדנת בישול בהאנוי
טבחים מדופלמים

אוכל ויאטנמי
אוכל ויאטנמי

אגם הואן קיאם

בהמשך היום הגענו לאגם הואן קיאם (Hoan Kiem) אשר נמצא בעיר העתיקה ובליבו נמצא מקדש נגוק סון (Ngoc Son). המקום עצמו מאוד מתוייר ומהווה נקודה נחמדה לעצירה וצילום תמונות.

פירוש שם האגם הוא “האגם של החרב אשר הושבה”. האגדה מספרת שיום אחד הקיסר "לה תאי טו" הסתובב ליד האגם ומצא חרב. החרב הזו שימשה אותו לאורך ההתנגדות נגד הפולשים לעיר ועד ליום הניצחון. יום אחד הקיסר שט בסירה באגם ולפתע הופיע צב ענק אשר חטף ממנו את החרב וצלל אל המים. הקיסר בחר לשנות את שם האגם כזכר לאירוע זה.

בכל סוף שבוע כל הדרכים סביב האגם סגורות לרכלי רכב ומאפשרות להולכי רגל להסתובב באופן רגוע ברחובות. בבוקר מוקדם תזכו לראות אנשים מתרגלים טאי צ'י או רצים סביב האגם.

אגם הואן קיאם
Hoan Kiem

רכבת לסאפה

בשעה 20:00 עלינו על רכבת לילה לעיר הצפונית סאפה. הנסיעה כללה לינה בחדרים של 2 מיטות קומותיים קשות-מזרון בכל אחד. אורך הנסיעה ברכבת הוא בין 7 ל 10 שעות.

טיפ של אלופים - הרכבת מספקת מצעים ושמיכות. מומלץ להביא מצעים או ליינר. לינק לקניית ליינר איכותי שכמעט ולא תופס מקום בתיק: Liner

אופציה יותר טובה הזמינה החל משנת 2015 (לאחר הנסיעה שלנו) היא נסיעה באוטובוס תיירים נוח וישיר מהאנוי לסאפה, דרך כביש מהיר - נסיעה שלוקחת כ-5 שעות בלבד. נוסעים מדווחים שהעלות היא בסביבות 15$ לכיוון לב"א וניתן להזמין דרך המלונות, כולל איסוף מהמלון שבו אתם ישנים. ניתן לבדוק מידע נוסף פה.

רכבת לילה לסאפה
רכבת לילה לסאפה

ימים חמישי עד שביעי - שדות אורז וכפרים אותנטיים באיזור סאפה

סאפה

העיירה סא-פה היא בירת מחוז סא-פה (צפון-מערב ויאטנם) אליו היא משתייכת. באיזור זה מקובצים מספר קבוצות אתניות ("שבטים" אם תרצו) מקומיות - כל אחת והייחוד שלה (מנהגים, סגנון לבוש וכד'). סא-פה אינה עיר גדולה, אלא עיירה בסגנון  פרברי, עם נוף יפה, אויר הרים, שווקים מקומיים ואווירת טיולים וסתלבט.

את השהות של ה-3 ימים בסאפה הזמנו גם כן דרך Central Backpackers Hostel. והיא כללה את הנסיעות ברכבת, לילה אחד בהוסטל ולילה אחד לינה בבית של מקומיים (home stay). מדריכה מאחד השבטים המקומיים (עם אנגלית מעולה) ואת כל הארוחות.

הגענו לסאפה, כאמור ברכבת, עם הבוקר. בתחנה חיכתה לנו ההסעה למלון, שם התרעננו במקלחת קצרה, אכלנו ארוחת בוקר ושמנו את התיקים בלוקרים (בלילה השני חוזרים למלון הזה ולכן אפשר לאכסן שם את החפצים שלא צריכים ללילה הראשון, בשביל לא לסחוב אותם על הגב במהלך הטיול הרגלי). במלון פגשנו את המדריכה המקומית שלנו ויצאנו לטיול רגלי לכיוון כפר Lao Chai השייך לשבט Black H'Mong. בדרך פגשנו את האוכלוסיה המקומית ועברנו בטראסות אורז מדהימות. לאורך כל הדרך ליווי אותנו בנות השבט מכל הגילאים, סיפרו לנו קצת על עצמן, ועזרו למתקשים שבנינו בדרך.

סאפה צפון ויאטנם
Black H'Mong

סאפה

לינה אצל משפחה מקומית בסאפה

משם המשכנו לכפר Ta Van של שבט ה- Dzay כאשר לקראת אחה"צ הגענו לבית של משפחה מקומית בו לבסוף לנו את הלילה ביחד עם כל הקבוצה. מהמשפחה למדנו על אורח החיים הפשוט של בני השבטים, הכולל שאיבת מים, חטיבת עצים, בישול על גבי אש (מדורה בתוך הבית), גידול חיות כחלק ממשק הבית ועוד. המשפחה הייתה מאוד מסבירת פנים, ובישלה לנו מהמטעמים המקומיים. כולנו התאספנו סביב אם הבית ועזרנו לנה בבישולים, והאוכל היה מאוד טעים.גם כאן (ככל הנראה מכיוון שסגרנו דרך ההוסטל בהאנוי) הקבוצה שטיילנו איתה הורכבה מצעירים מכל העולם, כך שהיה נחמד מאוד להכיר אנשים חדשים וגם כאן הייתה לנו הזדמנות להפיץ את משחק ה"יניב" בעולם 🙂 את הלילה ישנו בעליית הגג של בית המשפחה על מזרנים.

בתקופה שאנחנו היינו בה בסאפה היה די קר ולכן מומלץ להביא בגדים חמים. מכיוון שזהו איזור הררי, מזג האויר שונה ממזג האוויר בהאנוי ולכן יש להתכוונן לפיו.

בבוקר היום השני, התחלנו את הטיול, לאחר ארוחת בוקר מפנקת (פנקייקים), לכיוון כפר Giang Ta Chai השייך לשבט Red Dzao. צבע הבגדים הכחול הכהה התחלף בצבע אדום עז. לאחר מכן המשכנו את הדרך ועברנו במפלים משגעים. בארוחת הצהריים הנשים המקומיות ניצלו את הזמן לנסות למכור לנו עוד צמידים ותיקים בטקטיקת מכירות די אגרסיבית (זה כבר היה קצת מטריד). לאחר מכך אספו אותנו בג'יפים והחזירו אותנו למלון בסאפה.

ארוחת ערב סביב המדורה
ארוחת ערב סביב המדורה

השכרת קטנוע בסאפה

כדי להתנייד בסאפה ניתן לשכור קטנועים בעלות זולה למדי וזה מה שעשינו. שוטטנו על גבי הטוסטוס עד שהגענו לאגם גדול שעל שפתו ישבנו לשתות קפה בבית קפה. כדי להסתובב באיזור, מומלץ לקנות מפה של האזור באחת החנויות המקומיות שעל הכיכר המרכזית ולנווט על פיה. מהאגם נסענו מחוץ לעיירה לכיוון פארק מפלים קטן ויפה שבו שביל מסודר והליכה קלילה. כדאי לעשות ולו רק בשביל הדרך המדהימה לשם, ממנה נשקף נוף ההרים היפה.

השכרת קטנוע
השכרת קטנוע בסאפה

כפר ומפלי קאט קאט

ביום השלישי בסאפה המשכנו בטיול המודרך לכיוון הכפר קאט קאט (Cat Cat) של שבט המונג (H'mong). זהו כפר המוקף בטרסות אורז וגבעות ירוקות וממוקם ממש מחוץ לגבול הצפוני של סאפה (ולא, זה לא כפר שמלא בחתולים...). אל כפר קאט קאט ניתן להגיע באמצעות שביל (“Cat Cat Trail”) היוצא ממש ממרכז סאפה, במרחק של 3 ק"מ. שימו לב, השביל סלול, אך יחסית תלול. אנחנו הלכנו ברגל, אבל ניתן גם לקחת קטנוע או מונית. ניתן גם להגיע לכפר עצמאית ואין צורך בסיור כלשהו.

הכפר רגיל לקבל תיירים ולכן תתקלו בבני השבטים בלבוש מסורתי ובדוכנים רבים המוכרים מזכרות ועבודות יד (יש שיגידו שהמקום הפך ממוסחר מידי). תושבי קאט קאט מגדלים אורז ותירס על הגבעות הירוקות הפוריות שסביב סאפה, כמו כן, הם מתפרנסים גם ממלאכות יד מסורתיות כגון אריגת בדים, תכשיטי זהב וכסף וכד. הכניסה לכפר אינה בחינם (כפר אמרתי ממוסחר?) ועלותה הייתה בשנת 2019 כ-50,000 VND (בערך 2$).

ביקרנו בתחנה ההידרו-אלקטרית אשר נבנה ע"י הצרפתיים ובמפלי קאט קאט המרשימים. בדרך חזרה עצרנו בכמה חנויות מקומיות בהן ניתן למצוא מעילי North Face ושלל מותגים מוכרים אחרים (לטענת המקומיים, המפעל של North Face נמצא בויאטנם ומדובר במעילים מקוריים!).

טיפ של אלופים - כפר קאט קאט הוא מאוד תיירותי ולכן אנחנו ממליצים להגיע מוקדם ככל שניתן. החנויות מתחילות להיפתח סביב השעה 9:00-9:30, כך שאם תגיעו מוקדם יותר, הסיכוי להיתקל בתיירים נוספים יהיה נמוך.

עלות הטיול לאדם: 120$. לינק לאופציות השונות של הסיור בסאפה.

בערב תפסנו את רכבת הלילה בחזרה להאנוי ומשם המשכנו ישר לשדה התעופה לתפוס טיסה לבנגקוק שבתאילנד החמימה.

סאפה
מפלי קאט קאט
מפלי קאט קאט

אהבתם את הפוסט? נשמח אם תשתפו אותו בפייסבוק או שתשלחו לחבריכם.
יש לכם הערה או שאלה? אתם מוזמנים לכתוב לנו בתגובות

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

2 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share1
Pin3
WhatsApp
Telegram