Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

יקב אסף - חופשה בגולן בניחוח פרובאנס


על רקע הנופים הפסטורליים של רמת הגולן נמצא כפר היין ׳קדם׳, המציע חווית אירוח מיוחדת במינה: לינה בבקתת עץ מפנקת, יין ללא הגבלה מסביב לשעון ואוכל מושקע, מבית הקפה ׳עדיקא׳, הצמוד ליקב. בין נגיסה ללגימה מהיין, הספקנו לקפוץ לטיול רגלי קליל בנחל ג‘ילבון, שנמצא ממש מעבר לפינה. הכי אירופה שיש, במרחק שעתיים נסיעה ממרכז הארץ. 
הגעה:
קדם כפר יין l יקב אסף, רמת הגולן

כפר היין קדם

כפר היין קדם נמצא על כביש 91 ברמת הגולן. במתחם, אשר הוקם בשנת 2012, תוכלו למצוא את יקב אסף, מרכז מבקרים, חדר טעימות, בית הקפה "עדיקא" ואת בקתות האירוח. המתחם עצמו מטופח ומוקף בטבע הייחודי של רמת הגולן ובכרמים מהם מופק היין ביקב.

הכפר הוא עסק משפחתי ואהבה גדולה של משפחת קדם. אסף, אב המשפחה, על שמו קרוי היקב, הוא הכורם והיינן של היקב, והוא מייצר יינות כבר 20 שנה. הבן הבכור, אורן, הוא המנכ"ל ועוסק גם הוא במלאכת הכנת היין, ביחד עם אסף. הדסה, אישתו של אסף, אחראית על הקבוצות שמגיעות לטעימות יין ולארוחות ומנהלת את קשרי הלקוחות. עדי, הבת הבכורה, למדה בישול בניו יורק והיא השפית של בבית הקפה, שגם נקרא על שמה - "עדיקא". המנות, שמוגשות במקום, נרקחו במיוחד במחשבה שתהיינה מצוינות לליווי היין, וכולן נעשות ונאפות במקום. הבן שחר, אשר למד עיצוב בבצלאל, אחראי על עיצוב המקום, בקתות האירוח ותוויות הבקבוקים. תומר, הבן הצעיר, אחראי על השיווק במרכז הארץ.

יקב אסף נחשב ליקב בוטיק בגודל בינוני, הוא מייצר כ-60,000 בקבוקים בשנה, כאשר חלקם נמכרים במרכז המבקרים במקום וחלקם במסעדות ובחנויות יין בכל רחבי הארץ.
כפר היין מוקף בכרמים שבבעלות המשפחה. הגפנים גדלות על אדמת הבזלת המיוחדת לרמת הגולן, שמעניקה לענבים את טעמם הייחודי.

ארוחת טעימות ביקב אסף
יקב אסף - יין מעולה ואוכל משובח
יקבים מומלצים ברמת הגולן
סופ"ש של יין ללא הגבלה

חווית אירוח מיוחדת בישראל

הגענו להתארח באחד משלושת הצימרים שבמתחם. חווית האירוח שיקב אסף מציע כוללת (מלבד הלינה בבקתה) יינות מהיקב ללא הגבלה, ארוחת צהריים מאוחרת וארוחת בוקר בקפה "עדיקא" וארוחת ערב קלילה בחדר. בקרוב יפתח במתחם גם ספא מפנק ויועברו שיעורי יוגה ופילאטיס (עוד סיבה מעולה לחזור!).

רמת הגולן צילומי רחפן
וככה זה נראה מלמעלה

יין ללא הגבלה

את פנינו קיבלה קארן, אשר אחראית בין היתר על הצימרים (והיא במקרה גם אישתו של אורן, הבן של אסף - עסק משפחתי כבר אמרנו?), הושיבה אותנו בבית הקפה וישר מזגה לנו שתי כוסות יין אדום "רוג'ום 91" משנת 2016. זהו יין המופק מ- 100% ענבי קברנה סובניון משלוש חלקות שונות ברמת הגולן והוא מתיישן 17 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. מאחורי כל יין המיוצר ביקב ׳אסף׳ מסתתר סיפור מעניין. אז מה הסיפור של "רוג'ום 91"? מסתבר שרוג'ומים הם אהבה משפחתית אצל משפחת קדם. רוג'ום, למי שלא מכיר, זו ערימת אבנים שמסמלת את הדרך, אך גם איזון בחיים. הרוג'ום עמוד יציב, ממש כמו הקברנה סוביניון. לשם נוסף המספר 91, שזהו מספרו של הכביש לצידו היקב הוקם. את שאר הסיפורים נשאיר לכם לשמוע ממקור ראשון.

טעימות יין רמת הגולן
יין מישהו?
אסף קדם מיקב אסף
אסף קדם והבקבוקים המיוצרים ביקב

ארוחת טאפסים מפנקת בעדיקא

הגענו בשעת צהריים מאוחרת והבטן כבר קירקרה. שמעתי שהאוכל פה נהדר, אז שמרנו מקום ודאגנו לא לנשנש בדרך. התחלנו לחמם את הבטן עם שני מרקים נהדרים: מרק בטטה וג'ינג'ר ומרק כרובית ופרג. לא הצלחנו להחליט מי מהם טוב יותר ופשוט החלפנו בנינו כל הזמן את הכוסות. משם הוגשו לשולחן: סלט פנצנלה (עגבניות שרי עם קרוטונים וגבינה), בורי כבוש עם לבנה-פרג וצנונית, ברזאולה (בשר מעושן, מוגש כמו קפרצ'יו) עם אפרסמון, איולי מעושן, פלפל חריף ובלסמי מצומצם, סלט שומר עם פרי הדר ושקדים, בשר מפורק עם צ'אטני תפוחי-עץ, לחם מחמצת וקרקרים, ולקינוח אגס מבושל ביין אדום עם גבינת ג'יבנה.

הכל היה כל כך טעים ומיוחד (!) שלא יכולנו להפסיק לאכול. האוכל מוכן ממרכיבים טריים, במטבח הפתוח, הפונה אל חלל המסעדה. אגב, אומנם הארוחה נקראת "ארוחת טאפאסים" (ארוחה המורכבת ממנות קטנות), אולם גודל המנות הוא בינוני פלוס. בקיצור, לא יצאנו רעבים. שימו לב, התפריט בעדיקא לא קבוע ומתעדכן בהתאם לחומרי הגלם הזמינים בעונה. 

כמובן, שלאורך כל הארוחה, המארחים דאגו שכוסות היין שלנו לא תישארנה ריקות – קיבלנו לטעום את היין הלבן "שנין בלאן" - 100% ענבי שנין ואת היין האדום "פינוטאז' ארבע עונות" – 85% ענבי פינוטאז', אשר הפך להיות היין המועדף עלינו.

בית קפה עדיקה יקב אסף
יקב אסף - ארוחת טאפסים מפנקת
נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג
עדיקה קפה קדמת צבי
בית קפה מומלץ רמת הגולן

צימר עץ מעוצב

אחרי כל האוכל והיין, הגיע הזמן לפרוש אל בקתת האירוח הכפרית המפנקת שקיבלנו. הבקתה ומרבית הרהיטים בה עשויים עץ, היא מצויידת במטבח, בו תוכלו למצוא בר עם כסאות גבוהים, מכונת קפה, צמחי תבלין טריים להכנת תה ומקרר משופע בכל טוב. בחדר יש פינת ישיבה מפנקת, שכוללת ספה, כסא נדנדה, טלוויזיה ענקית עם מערכת סאונד וממיר ׳יס׳, והחלק הכי כייפי, למי שמגיע בחורף – אח עצים! כמובן שגם מיטה גדולה וחדר רחצה עם מקלחת מרווחת, חלוקים ומוצרי רחצה מפנקים. 

יקב אסף צימר
צימר מומלץ ברמת הגולן
צימרים מומלצים ברמת הגולן

פינוקים טעימים בחדר

ביקב אסף דואגים שלא תצטרכו להתאמץ בשביל להשיג יין: הצימר שלנו צוייד בשני בקבוקי יין – אדום, שחיכה לנו על הבר ועוד אחד לבן - במקרר. אם יתעורר בכם הרעב בשלב יותר מאוחר של הערב, במקרר תחכה לכם פלטת גבינות מושקעת, לחם וקרקרים, לצד עגבניות חתוכות וצנצנות עם שוקולדים, ריבות ועוגיות. הכל מעשה ידה של עדי. לא באמת היינו רעבים אחרי ארוחת הצהריים המושקעת, אבל היה כייף לנשנש את האוכל לצד יין.

צימר יקב אסף

ארוחת בוקר שלא מאכזבת

את הבוקר התחלנו באיטיות עם ארוחת בוקר, שהוגשה בבית הקפה "עדיקא". זאת הייתה אחת מארוחות הבוקר המשובחות שאכלתי (ולא, פה עדיין לא שתיתי, אז היין לא היטה את דעתי). אכלנו מנה של לחם בריוש ורוטב שמנת תרד מבושל ארוכות, מעליהם יושבות זוג ביצים עלומות (סגנון אגז בנדיקט), לצד סלט ברוטב ויניגרט-בזיליקום, אותם ליוו מגש עם ריבות וממרחים, לחם מחמצת וקרקרים. שוב, הכל טרי ומיוצר במקום.

ארוחת בוקר יקב אסף
ארוחת בוקר יקב אסף
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

טיול ברמת הגולן

אחרי ארוחת הבוקר תוכלו לצאת לטייל בטבע, או להישאר לנוח בחצר היקב המטופחת, הירוקה ורחבת הידיים ולהנות מהשלווה האופיינית למקום.

יצאנו לטיול קצר בנחל ג‘ילבון, שנמצא ממש מעבר לכביש. הגישה למסלול הטיול נוחה עם כל רכב (נסיעה בשביל עפר). הליכה במסלול המעגלי אורכת כשלוש שעות וכוללת ירידה לערוץ הנחל והליכה בין שני מפלים – מפל דבורה ומפל ג'ילבון. אופציות נוספות לטיול באזור הן שמורת הטבע גמלא ואם אתם מחפשים טיול עם מים, עין תינה היא אופציה מעולה.

לאחר מכן חזרנו לשבת במרפסת הפתוחה של בית הקפה שביקב. נהננו מעוד כוס של יין אדום מיוחד – "יין שיראז קיסריה". סדרה של יין זה היא סדרה מצומצמת, אשר אסף החליט להוציא כהוקרה ליחידה המבצעית של המוסד "קיסריה", שאביו לחם בה. למשפחה קשר מיוחד ליחידה, שעד היום, לוחמיה מגיעים מידי שנה להשקה של היין ואימצו את יין השיראז כיין הבית של היחידה.

נחל ג'ילבון רמת הגולן
הלכנו לשרוף קצת קלוריות בנחל ג'ילבון
יקב אסף רמת הגולן
ובחזרה ליין והאוכל

יקב אסף - טעימות יין ובית קפה

אפשר להגיע ליקב אסף גם לטעימות יין המתקיימות בכל שעה עגולה (כדאי לתאם מראש), בימים שני עד שבת, בין השעות 11:00 ל-16:00 ובימי שישי עד 15:00. הטעימות כוללות חמישה סוגי יין שונים והדרכה מקצועית בעלות של 45 ש"ח. כמו כן, תוכלו להגיע לסעוד בבית הקפה "עדיקא", שמארח מטיילים ברמת הגולן בכל ימות השנה. את התפריט תוכלו למצוא בלינק הזה. אנחנו ממליצים מאוד!

לסיכום, החוויה שלנו ביקב אסף הייתה מעולה. באנו בשביל היין, התענגנו על האירוח הנפלא, האוכל המשובח וכמובן, הטבע של רמת הגולן, שנמצא במרחק נגיעה. אין ספק שאנחנו נחזור בהזדמנות הראשונה. אם חשקה נפשכם, באתר של יקב אסף תוכלו למצוא פרטים נוספים וטלפון להזמנת מקום לטעימות ביקב, או לנופש בבקתות האירוח.

עדיקה קפה יקב אסף
בית קפה עדיקא
טעימות יין רמת הגולן

גילוי נאות: רועי ואני הוזמנו להתארח מטעם יקב אסף, אבל חשוב לציין שאין בכך לפגוע באותנטיות של האמור לעיל - שמבטא באופן מדוייק את חוויותנו. 

12 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share32
Pin15
WhatsApp
Telegram