Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

יקב רמת הגולן


יקב רמת הגולן הינו אחד היקבים הגדולים והמפורסמים בארץ. אם אתם מבקרים ברמת הגולן, שלבו ביקור ביקב ובחצר הקסומה שלו, הצטרפו לסיור, או התפנקו במארז פיקניק.
הגעה:
יקב רמת הגולן, טיילת נווה, קצרין

יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן ממוקם בפאתי העיר קצרין, העיר הגדולה ברמת הגולן. היקב נוסד בשנת 1983 על ידי שמונה קיבוצים ומושבים. כיום, יקב רמת הגולן הוא היקב השלישי בגודלו בארץ ובמקום הראשון מבחינת ייצור מספר בקבוקי יין - 5.5 מיליון בקבוקים בשנה. ביקב מייצרים כ-50 סוגים של יינות, המיוצרים מ-19 זנים של ענבים. בטח שמעתם שברמת הגולן אדמה בזלתית עשירה, המאפשרת גידול ענבים איכותיים במיוחד. הענבים של היקב גדלים בכרמים ברמת הגולן בלבד.

מאחר ומגוון היינות גדול (איך אפשר לבחור בין 50 יינות שונים?), אספר לכם שהיינות מחולקים ל-4 סדרות: חרמון, גולן, גמלא וירדן, כאשר ההבדל בניהם הוא הזמן בו הם שוהים בחביות. חרמון לא רואה חבית כלל וירדן בין 18 ל-32 חודשים בחבית. היינות מסדרת חרמון יותר נגישים במחירים ואילו סדרת ירדן היא הסדרה היוקרתית והאיכותית ביותר של יקב רמת הגולן.

יקב רמת הגולן יין אדום

מרכז מבקרים וחנות יין

במתחם הגדול של יקב רמת הגולן תמצאו גינה מטופחת, מרכז מבקרים, חנות ואת היקב עצמו- איפה שכל הקסם קורה. כאשר עברתי את השער אל מתחם היקב, נכנסתי לגינה קסומה עם הרבה פינות חמד, הביקור שלי נערך בסתיו, כך שהצבעים המשתנים של עלי העצים תרמו לאווירה הקסומה. משם המשכתי במעלה השביל אל מרכז המבקרים המעוצב לתחילת הסיור ביקב.

נכון להיום ועקב מגבלות הקורונה, ניתן להגיע לחנות היקב לרכישת יין, או מארז פיקניק זוגי. המארז כולל בקבוק יין קר, קול באג עם קרח, כוסות, פותחן, גבינות ממחלבה מקומית קרקרים וזיתים. מחיר המארז: 99 ₪. לדעתי מחיר מאוד הוגן, יחסית ליקבים אחרים, שגובים מחירים גבוהים מאוד למארזים. אפשר לשבת בגינה הנפלאה של מרכז המבקרים, או למצוא פינת חמד באזור. אנחנו נסענו לתצפית נפלאה על הכנרת, כפי שהתמונות מספרות.

חצר יקב רמת הגולן
מארז פיקניק יקב

סיור ביקב רמת הגולן

בשגרה (לא קורונה), היקב מציע מגוון סיורים – מהסיור הקלאסי, המספר על הקמת היקב, ייצור היין והיישון בחביות וכולל, גם, טעימת יינות ועד לסיורים הכוללים, גם, פלטת גבינות, או אפילו סיור חקלאי, המסביר על תהליך הגידול וטיול בכרם. ניתן לקרוא עוד על הסיורים השונים באתר של היקב.

נכון להיום ועקב מגבלות הקורונה, מוצעים שני סיורים:

סיור זוגי ביקב רמת הגולן, האורך כ-40 דקות וכולל הסברים על היקב והכרמים, ביקור בחדר החביות והצגת סדרות היקב השונות. מאחר ולא ניתן לקיים טעימות ביקב כרגע, בסיום הסיור תוכלו לבחור בין מארז הפיקניק המפנק, המגיע עם בקבוק סובניון בלאן קר, למארז הטעימות, המכיל 3 בקבוקי 375 מ"ל וערכת טעימה. העלות לסיור זוגי היא 125 ₪.

בנוסף היקב מציע את סיור הכרמים החוויתי שלהם במתכונת קצת שונה מהרגיל – יוצאים לנסיעת שטח בג‘יפים, במסלול שעובר בנופי הגולן ובכרמי היקב ומסיימים בבקתת הכורמים, בלב כרם בראון, בצפון רמת הגולן, עם הדרכה על אזור הגידול המיוחד, קצת נשנושים וטעימות יין. משך הסיור – כ-3 שעות. עלות לזוג – 950₪ / עלות ל 3-7 איש – 1,400₪.

הסיורים זמינים בין השעות: ראשון  08:30 – 15:00, שני עד חמישי  8:30 – 15:00, שישי  8:30 – 12:30. לשאלות ופניות נוספות אפשר ליצור קשר בטלפון: 046968435.

יקב רמת הגולן
צילום: בן פרשיץ
מרכז המבקרים יקב רמת הגולן
מרכז המבקרים יקב רמת הגולן

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

תהליך ייצור היין ביקבי רמת הגולן

בסיור ביקב למדנו על תהליך ייצור היין. את הסיור התחלנו בחצר היקב, המדריך שלנו סיפר שיקב רמת הגולן שולט בכל שלבי הייצור – מהנטיעה (כל הכרמים בבעלות היקב) ועד לביקבוק. ביקב יש 6 ייננים, אשר מחליטים מתי לבצור כל עינב ועינב. לאחר הבצירה, הענבים מועברים למכלי התסיסה – מסתבר שביקב יש 300 מכלים, אשר גודלם נע בין 1,000 ליטר ל-200,000 ליטר. למה כל כך הרבה מכלים אתם שואלים? בשביל להפריד חלקות. כל חלקה מקבלת מיכל משלה, כדי הייננים יוכלו ליצור בלנדים מחלקות שונות. לאחר שתהליך התסיסה במכלים מסתיים, היין נשלח לביקבוק (יינות צעירים וקלילים), או לתהליך היישון בחביות (יינות כבדים יותר).

משם עברנו לאולם החביות. באולם הקריר יש 10,000 חביות יישון צרפתיות, המגיעות מחמישה יערות שונים (כל עץ משפיע אחרת על טעמו של היין). כמו כן, כל חבית מקבלת חותמת של "רמת הקלייה" שלה – כמה עשן נכנס אל תוך החבית במהלך תהליך הייצור שלה – גם זה משפיע על הטעם הסופי של היין. שתבינו, אם שני ייננים ייקחו יין, המגיע מאותה החלקה, אבל ייצרו אותו בנפרד – הטעמים שיתקבלו בסוף יהיו שונים, כי יש אלפי פרמטרים המשפיעים על הטעמים והריחות השונים.

בסיור גם גילינו שביקבי רמת הגולן מיישנים יין בשיטת יישון מסורתית. מה זה אומר? בחביות, לא אפשרי לייצר ואקום, כי מדובר בחביות מעץ, שנושם וזז. כל חבית "שותה" אליה ומאדה לאוויר ליטר וחצי של יין במהלך חודשיים, שבמקומו נכנס חמצן. חמצן לא אפשרי בתהליך הייצור. אז מה עושים? ביקב יש חמישה עובדים שכל תפקידם הוא להשתלשל בכבלים מהתקרה עם ציוד גלישה ולמלא את היין שהתרוקן בחביות (לפי התמונות תוכלו להבין למה הם צריכים להשתלשל מהתקרה). לאחר שתהליך היישון הסתיים היין נשלח בחזרה למכלי הנירוסטה הגדולים ומשם היינן יבנה את היין באחוזים מכל חלקה. לאחר מכן, היין יעבור סינון בקטריאלי, משם לבקבוקים ואז למחסן. במחסן בקבוקים יכולים להתיישן בין חצי שנה ל-15 שנים (!).

מחפשים איפה לטייל באזור? בבלוג שלי יש הרבה רעיונות לטיולים ברמת הגולן

חדר חביות
יין לבן

תצפית על הכנרת

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram