Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

בירכת צפירה – בריכת האינפיניטי של הטבע


מה אם אני אגיד לכם שבטבע ישנן בריכות אינפיניטי לא פחות יפות מאשר בכל מלון 5 כוכבים? בירכת צפירה היא אחת מהן. המסלול אליה קצר יחסית, בחלקו לא פשוט וכולל ירידה ועליה בדרגיות, אבל בהחלט שווה את המאמץ.
הגעה:
בירכת צפירה, ישראל
עונה מומלצת:
כל השנה
מסלול:
3 ק"מ (כ-1.5 שעות, קווי)
דרגת קושי:
בינוני

בירכת צפירה הינה גב עמוק, המוקף מצוקים ושחלקו הקידמי פתוח ויוצר מפל בגובה של 100 מטרים, הנשפך אל נחל צאלים המרשים. לדעתי, מדובר באחד המקומות המיוחדים ביותר במדבר יהודה. כדי להגיע אל הבריכה יש לרדת בדרגיות (ואז לטפס בחזרה), כך שהמסלול לא מומלץ לבעלי פחד גבהים ולא לילדים מתחת לגיל 8 (שכן המרחק בין הדרגיות גדול מידי).

למפת המסלול בבירכת צפירה

בירכת צפירה מפה
מסלול לבירכת צפירה - מפה
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מתי כדאי לבקר בבירכת צפירה?

אפשר לבקר בבירכת צפירה כל השנה, אך העונות המומלצות הן חורף ואביב, מכיוון שהמסלול חשוף ברובו לשמש וגם כי הסיכוי שיהיו מים צלולים ועמוקים בבריכה גבוה יותר. קחו בחשבון כי הסיכוי הנמוך ביותר שהגב יהיה מלא ונקי הוא בסתיו.

במידה ואתם מטיילים בחורף, אין לצאת למסלול בימים בהם יש חשש לשיטפונות. במידה ואתם מטיילים בקיץ- יש לעשות את המסלול מוקדם בבוקר או אחר הצהריים שכן רוב המסלול חשוף לשמש.
טיפ של זהירים - כאמור, רוב המסלול חשוף לשמש. אם אתם צועדים את המסלול בימים חמים, אני ממליצה לצאת מוקדם ככל הניתן. אנחנו הלכנו את המסלול בחודש יולי ויצאנו אליו ב-6 בבוקר. יתרון נוסף- הבריכה הייתה ריקה ולגמרי שלנו.

בירכת צפירה
בירכת צפירה עומק

מסלול לבירכת צפירה

תחילת המסלול (וסיומו, מדובר במסלול הלוך חזור) הוא בחניון לילה בירכת צפירה, אשר נמצא בסמוך לכפר הנוקדים והעיר ערד. למי שמעוניין, ניתן לישון בחניון לילה זה, הוא יחסית מוגן מרוח, אבל אין בו תשתיות (לא חשמל ולא מים). הכניסה היא ללא תשלום וללא הגבלת זמן. שימו לב, ישנם דיווחים רבים על פריצות לרכבים באזור זה. אל תשאירו חפצי ערך ברכב ואם יש אפשרות, השאירו שומר. אפשרות נוספת היא להחנות את הרכב בחניון המאובטח של כפר הנוקדים ולהתחיל את המסלול משם. דרך זו תוסיף לכם עוד כ-3 ק"מ לכל כיוון.

מחניון הלילה בירכת צפירה התחילו ללכת על סימון השבילים הירוק, שכעבור זמן קצר מתאחד עם הדרך הרחבה, שמסומנת בסימון השבילים השחור (השביל הירוק הוא קיצור דרך). משם המשיכו על השביל השחור עד לפיצול עם השביל הכחול ובו המשיכו עם השביל הכחול ימינה. במידה וברשותכם ג'יפ ,או רייזר, תוכלו להגיע איתו עד לנקודת המפגש בין השביל השחור לשביל הכחול.
השביל הכחול הוא בעליה עד למפגש עם סימון השבילים הירוק. בנקודה זו הדרך נפתחת ותוכלו להנות מתצפית יפיפייה אל נחל צאלים, אחד הנחלים הגדולים והיפים שבמדבר יהודה. פה כדאי לעצור ולהנות מהנוף המרשים.

מכאן מתחילה ירידה על גבי המסלול הירוק. הירידה היא בעזרת דרגיות ועשויה להיות מאתגרת לבעלי פחד גבהים, אך בסופה ממתינה לכם הפתעה נעימה ומרעננת – בירכת צפירה.

מסלול טיול במדבר יהודה
השביל הכחול
תצפית אל נחל צאלים
תצפית אל נחל צאלים

תצפית אל נחל צאלים
תצפית אל נחל צאלים מבירכת צפירה
טיפוס על דרגיות בירכת צפירה
ירידה בדרגיות בשביל הירוק

בירכת צפירה

אם תגיעו ישר אחרי הגשמים, בתחתית הירידה תמצאו שתי בריכות – אחת מימין לירידה והשנייה משמאלה. הבריכה משמאל היא הבריכה המפורסמת, שממנה נשקפת התצפית המדהימה אל נחל צאלים. כאשר אנחנו ביקרנו בחודש יולי, רק הבריכה השמאלית הייתה מלאה במים.

זהו הגעתם לבירכת צפירה! זה הזמן לבגדי הים וקדימה לבריכה. ניתן לקפוץ אל הבריכה, או לגלוש במגלשה הטבעית – בשתי אופציות אלה יש לבדוק לפני מה עומק המים. כמו כן, ניתן לרדת אל הבריכה מימין או משמאל, כשמימין יש חבל, שניתן להיעזר בו. שתי הדרכים לא קלות במיוחד, אבל בהחלט אפשריות.
לאחר שהצטננתם במי הבריכה, נחתם וצילמתם מספיק – תוכלו לחזור אל הרכב בדיוק באותה הדרך בה הגעתם.

את מסלול בירכת צפירה הלכתי במסגרת הטיול שלי לערד – מוזמנים לקרוא על עוד אטרקציות ומקומות באזור ערד.

בירכת צפירה
בירכת צפירה. צילום: יפעת חן כהן

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin14
WhatsApp
Telegram