Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

אילת - הרים סביב לה


השילוב של ים, הרים ומדבר יוצר תופעות טבע מהפנטות, יפיפיות וייחודיות. אם מוציאים, לרגע, את האף מבתי המלון, מגלים שמסביב לאילת יש טבע מרהיב ומסלולי טיול מיוחדים. עכשיו תדמיינו- חורף, מזג אוויר אידיאלי, נוף משגע ומחירים מעולים במלונות
הגעה:
אילת, ישראל

אילת היא העיר הדרומית ביותר במדינת ישראל והיא ממוקמת במשולש הגבולות בין ישראל, ירדן ומצרים. למרות שאילת מרוחקת ממרכז ישראל, היא עיר נופש פופולארית, לא רק עבור תיירים, המגיעים אליה מכל העולם, אלא גם עבורנו הישראלים. 

אילת מפורסמת בזכות מגוון בתי המלון שבה, הטיילת, הקניות ללא המע"מ, חופי הים האדום ושונית האלמוגים, המהווה גן עדן לצוללנים ובזכות קירבתו לחוף כל אחד יכול, בעזרת מסיכה ושנורקל, לחזות בעושר יצוריי הים. העיר אף דורגה לא ממזמן במקום השישי על ידי מגזין "ניו יורק טיימס" כאחד המקומות שכדאי לבקר בהם ב-2019 ונכנסה למועדון ערי המפרץ היפות בעולם.

את העיר מקיפים הרי אילת והרי אדום ומסביבה קיים טבע מרהיב, שבשילוב עם מזג האוויר המאוד נוח בחורף, מהווים הזדמנות לטייל ביופי הזה בנעימות.
לחופשה באילת אנחנו תמיד נוסעים בחורף ומנצלים את מזג האוויר הקריר יחסית כדי לצאת לטיולים בטבע. בפוסט זה תוכלו למצוא המלצות על טיולים באזור אילת, מסעדות מומלצות, איפה כדאי לעצור בדרך לאילת והמלצה על דירת נופש יפיפיה.

לצפייה בסטוריז שצילמנו בטיול

מלון אורכידאה אילת

הגעה לאילת

טיסה לאילת

בסמוך לאילת נפתח שדה תעופה בינלאומי "רמון" ואפשר להגיע אליו בטיסה קצרה של כ-35 דקות, מנתב"ג. החברות שמציעות טיסות לאילת הן ׳ארקיע׳ ו׳ישראייר׳. טיסה היא הדרך המהירה והנוחה ביותר להגיע לאילת, אך גם היקרה ביותר. משדה התעופה "רמון" תוכלו לקחת אוטובוס או מונית אל העיר (נסיעה של כ-20 דקות).

נסיעה לאילת

מאחר והיינו צריכים רכב כדי לצאת לטיולים באזור, החלטנו לנסוע לאילת ברכב שלנו. נסיעה ישירה מתל אביב לאילת תימשך כארבע שעות, כך, שאם "שוברים" את הנסיעה ועוצרים באמצע הדרך, זה ממש לא נורא.

איפה כדאי לעצור בדרך לאילת?

חוות קורמנל

בדרך לאילת בחרנו לעצור בחוות קורנמל, שהינה חוות בודדים, אשר הוקמה על גבעה המשקיפה אל הנופים המדבריים של הר הנגב (ממוקמת כ-2 ק"מ אחרי צומת טללים). בחווה דיר ומחלבת עיזים ולצידם מסעדה, המגישה מבחר מנות, המבוססות על הגבינות המיוצרות במקום. למסעדה יש מקומות ישיבה בפנים וגם זולה מגניבה בחוץ.

אז מה אוכלים? פרט לנוף היפיפיה שמסביב, אנחנו נהננו ממנת קלצונה ממולאת בגבינה, עגבניות ופלפלים קלויים ומצזיקי, המתובל בשום ובנענע וטעמנו, גם, את "סלט אל-עזרא“, שהוא סלט עגבניות שרי, אך ממנו לא נרשמה התלהבות יתרה. לחצו כאן כדי לעבור לתפריט חוות קורנמל.

מצפה רמון

בדרך חזרה מאילת בחרנו לעצור במצפה רמון, המשקיפה אל מכתש רמון העוצמתי. יש לנו חיבה מיוחדת למכתש רמון וכבר בילינו בו חופשת סוף שבוע ארוכה. בפוסט שכתבנו על מכתש רמון תוכלו לקרוא על החופשה שלנו ואת המלצותינו על דברים לעשות ומה לאכול באזור המכתש.

חוות קורנמל
חוות קורנמל - הזולה
חוות קורנמל
חוות קורנמל
חוות קורנמל
חוות קורנמל - צזיקי וסלט אל-עזרא

דירת נופש באילת

אם אתם מחפשים דירת נופש באילת - תנו לי להמליץ לכם על הדירה המושלמת: Mr. soof - בניין דירות שנפתח רק השנה! כל הדירות בבנין הזה חדשות ומעוצבות (עוצבו ע"י רות ארד, המעצבת של מלון קדמא). הדירות מאובזרות לחלוטין - ציוד מטבח מלא, מכונת נספרסו, טוסטר, מיקרו, שתי טלוויזיות חכמות, מרפסת עם נוף לים האדום ועוד.

מלבד הדירות באילת, לחברה שמנהלת את הדירות (TLV2GO) יש דירות גם בתל אביב ובירושלים - ממה שראיתי באתר שלהם - כל הדירות מעוצבות ונראות מעולה!

רוצים הנחה? בגלל שאני ממש ממליצה על הדירות, ביקשתי מהם קוד הנחה לעוקבים שלי והם הסכימו! בשימוש בקוד YOLO תקבלו הנחה של 5% על כל הדירות באתר (ההנחה היא על כל הדירות באתר, ולא רק על הדירות באילת!). השימוש בקוד פשוט- לאחר שבחרתם את הדירה והתאריכים, הכניסו בשורה של PROMO CODE את הקוד שלי וזהו!

טיולים ואטרקציות באזור אילת

רוב האנשים שמגיעים לאילת בעיקר מבלים את זמנם במלונות, בקניונים, או בחוף הים. מאחר ואנחנו מאוד אוהבים טיולים בטבע, אנחנו תמיד בוחרים לנצל את מזג האוויר הקריר ולבלות את רוב זמננו במסלולי טיול בטבע היפיפיה שסביב לאילת.

הקניון האדום

כ-20 דקות נסיעה מאילת נמצא הקניון האדום. הקניון קיבל את שמו אודות לצבעם של קירות הקניון, העשויים מאבן חול נובית, העשירה בתחמוצות ברזל וצבעה אדום. הקניון הזה הוא יצירת אומנות של הטבע, שאת קירותיו פיסלו הזמן, הרוח והמים והוא לדעתנו אחד הנקיקים המרשימים בישראל.

ישנן שתי אפשרויות למסלולים מעגליים בקניון האדום. האופציה הקלילה יותר אורכת כשעה ומתאימה לכל המשפחה: המסלול מתחיל בהליכה מתונה, עוקב אחר סימון השבילים הירוק ואט אט נכנס למקטע הקניוני האטרקטיבי יותר. הירידה בתוך הקניון נעשת בעזרת מעקה ויתדות (פה ילדים קטנים יכולים להתקשות). הקניון מרשים ביותר- הצבע השולט בו הוא, כמובן, אדום, גובהו כ-700 מטרים ואורכו רק 300 מטרים. לאחר היציאה מהנקיק, יש לפנות ימינה, לעליה ולעקוב אחר סימון השבילים השחור. הדרך החזרה עוברת מעל הנקיק, כך שתוכלו להתרשם, גם, ממראה עילי של הקניון.

אם יש לכם עוד כוח וזמן, תוכלו לבחור באופציה הארוכה יותר, אשר אורכת כ 2-3 שעות ובמקום לשוב לאחור ולעקוב אחר הסימון השחור, יש להמשיך ולעקוב אחר הסימון הירוק.

מסלול טיול הקניון האדום
מטיילת בקניון האדום

הקניון האדום
הקניון האדום אילת

נחל גשרון עליון והר יואש

כ-15 דקות נסיעה מאילת נמצאת נקודת ההתחלה של מסלול נחל גשרון עליון, שהינו מסלול מעגלי קצר יחסית (כ-3 קילומטרים). נחל גשרון הינו הנחל המערבי ביותר באזור הרי אילת וצמוד לגבול עם מצרים. אגב, את שמו הוא קיבל בגלל מיקומו המתפתל בין שתי המדינות, כ"מגשר" בניהן.

את היום אנחנו ממליצים להתחיל באחת התצפיות היפות של ישראל: תצפית הר יואש שנמצאת בסמוך לתחילת המסלול.

את מסלול נחל גשרון מתחילים מחניית העפר הגדולה וממשיכים בעקבות סימון השבילים השחור, אשר יוביל אתכם לתחילתו של הנחל. ההליכה בתוך הנחל יפיפיה ועוברת דרך מספר שרידים היסטוריים ואתרים ארכיאולוגיים. עקבו אחר הסימון השחור בתוך הנחל והמשיכו איתו גם כשיעזוב את ערוץ הנחל בעליה. בסיום העליה תגיעו לתצפית מרהיבה, תצפית גשרון, הצופה על קניון נחל גשרון, הרי אדום וים סוף והיא גם נקודה מעולה לעצירה לשתיית קפה. מכאן ניתן לראות בבירור את החומה החדשה, על קו הגבול שבין ישראל למצרים, שנבנתה בשנת 2015. מנקודה זו הדרך חזרה לרכב קצרה יחסית ויש לעקוב אחר סימון שבילים ׳שביל ישראל׳. את תיאור המסלול המלא תוכלו לקרוא באתר טיולי.

תצפית הר יואש
תצפית הר יואש
תצפית גשרון
נחל גשרון

נחל שלמה מעגלי

מחפשים טיול מעגלי וקצר באזור המלונות באילת? אם מזג האוויר יחסית קריר, אני ממליצה על נחל שלמה. מסלול מעגלי באורך של 4.5 ק"מ (כ-2.5 שעות) בדרגת קושי בינונית. המסלול מציע נוף מדברי, סלעים הצבעוניים, חיות מקומיות ושתי תצפיות מרהיבות – האחת על מפרץ אילת והשניה על הרי אילת.

לפרטים נוספים עברו לפוסט על המסלול בנחל שלמה.

נחל שלמה
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מסלול הר צפחות מעגלי

מסלול מעגלי באורך של 4 ק"מ (כ-2.5 שעות) בדרגת קושי בינונית. תזכו בנוף של הרים צבעוניים, המפרץ הכחול של אילת והתצפית הכי יפה לדעתי באזור- מפסגת הר צפחות.

לפרטים נוספים עברו לפוסט על מסלול הר צפחות.

הר צפחות

קניון שחורת ועמודי עמרם

קניון שחורת הוא מסלול מעגלי קל המתאים גם למשפחות וילדים. אורכו כ-4 ק"מ (כשעתיים). תזכו לטיול בתוך קניון שחורת עם קירותיו הגבוהים והצבעוניים, וטיפוס קצר יזכה אותכם בתצפית מרהיבה להרי אילת והרי אדום. כדי לשלב את המסלול עם עמודי עמרם המרשימים הנמצאים במרחק נסיעה קצר משם.

לפרטים נוספים עברו לפוסט על קניון שחורת ועמודי עמרם.

מסלול קניון שחורת

פארק הצפרות ליד אילת

אילת הינה מקום אסטרגטי עבור הציפורים הנודדות ומהווה עבורתן תחנת התרעננות ו"תדלוק" בשתי עונות הנדידה: בסתיו, לפני שהן מתחילות את נדידתן לכיוון אפריקה והמסע המפרך של חציית מדבר סהרה הצחיח. ובאביב, לאחר חציית המדבר ולפני המשך הנדידה צפונה אל נקודות הקינון באסיה ובאירופה.

בעבר, המקום, אשר בו הייתה מליחה (מים שרמת המלחים בהם גבוהה מרמת המלחים במים מתוקים, אך קטנה מרמת המלחים במי ים), היווה מקור למזון עבור הציפורים הנודדות, אך עם הפיתוח המואץ של העיר, הפך למזבלה עירונית. פארק הצפרות הוקם במטרה לשקם את האזור.

כמובן, שהכי מומלץ לבקר בזמן עונות הנדידה, שכן תוכלו לראות שלל זני ציפורים (נדידת הסתיו – ספטמבר עד נובמבר, נדידת האביב – פברואר עד מאי) ולא לשכוח להביא איתכם משקפת. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר האינטרנט של פארק הצפרות אילת.

פארק הצפרות אילת
פארק הצפרות - ליד האגם תוכלו לראות עמדת מסתור לתצפית על הציפורים

בריכות המלח ותצפית הפלמינגו

במרחק של מספר דקות נסיעה על כביש 90 צפונה מאילת, תגיעו לאזור בריכות המלח ומצפור הפלמינגו. למרות שהפלמינגו הינו עוף נודד, מצבור האוכל, שנמצא בבריכות המלח, גרם ללהקה ענקית של פלמינגו (כ-500 פריטים) לשכון באופן קבוע במקום.

פירוש השם "פלמינגו" בפורטוגזית הוא "להבה יוקדת", ואם תראו להקה טסה מעליכם, תבינו מדוע ניתן לה השם. הפלמינגו נולדים בצבע לבן-שחור ואת צבעם הורוד הם מקבלים מהסרטנים אותם הם אוכלים. בשבי הפלמינגו מקבלים את הצבע הורוד מאכילה של גזר או סלק.

הידעת? פירוש השם "פלמינגו" בפורטוגזית הוא "להבה יוקדת", ואם תראו להקה טסה מעליכם, תבינו מדוע ניתן לה השם. הפלמינגו נולדים בצבע לבן-שחור ואת צבעם הורוד הם מקבלים מהסרטנים אותם הם אוכלים. בשבי הפלמינגו מקבלים את הצבע הורוד מאכילה של גזר או סלק.

אנחנו ממליצים להגיע לאזור קצת לפני השקיעה, כדי שתוכלו להנות גם ממנה- כאשר השמש החלה לשקוע, הבנו למה קוראים להרי אדום בשם הזה - ההרים פשוט נצבעו בצבע אדום דרמטי. 

איך מגיעים? נוסעים על כביש 90 ופונים ימינה ב"חוות עברונה, בארות שרשרת". ממשיכים ישר, על דרך כורכר, עד שמגיעים לבריכות המלח. אל תשכחו את המשקפת.

הרי אדום בשקיעה
הרי אדום בשקיעה
שקיעה באילת
יולו בלוג אינסטגרם

פארק תמנע

פארק תמנע ממוקם כ-25 ק"מ צפונית לאילת והוא בעצם בקעה ענקית בגודל 60,000 דונם, המוקפת מצוקים תלולים. הפארק מציע נוף מדברי מרהיב של צוקים ותצורות סלע שונות, בגוונים של אדום, ורוד וצהוב. האתרים המפורסמים בפארק הם הפטרייה, עמודי שלמה, הקשתות, מכרות הנחושות הקדומים (מכרה הנחושת הראשון בעולם היה פה), אבני החול הצבעוניות ואגם תמנע (כן, אגם באמצע המדבר!). את הנוף ואת האתרים הארכיאולוגיים ניתן לחקור בעזרת יותר מ-20 מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. כמו כן, ישנן פעילויות נוספות בפארק, כמו השכרת סירת פדאלים באגם המלאכותי, מסלולי אופניים, מילוי בקבוקים בחול צבעוני ועוד. הכניסה לפארק היא בתשלום. בגלל מימדיו הגדולים של הפארק, מומלץ לבקר בו בעזרת מכונית.

איך מגיעים? כתבו בוייז: "פארק תמנע". לפרטים נוספים על הטיולים בפארק, היכנסו לאתר האינטרנט של פארק תמנע.

פארק תמנע
פארק תמנע

האגם הנעלם בתמנע

האגם הנעלם ממוקם כ-25 ק"מ צפונית לאילת, בסמוך לפארק תמנע ואפשר לשלב את הביקור בשניהם.

כאשר תגיעו לאזור האגם הנעלם, תבינו כיצד קיבל את שמו: רק כאשר תתקרבו לסף האגם, הוא יתגלה בפניכם במלוא הדרו - אגם בעומק של 30 מטרים בגוון ירוק - אזמרגד, המוקף קירות גבוהים בצבע אדום עז. האגם יחסית גדול - כ-300 מטרים על 100 מטרים.

כיצד האגם הנעלם נוצר? בשנות ה-70 המקום היה מכרה פתוח, בו כרו נחושת. המכרה נסגר בשנת 1978 בעקבות צניחת מניית הנחושת ומאחר והפך ללא פעיל, מי תהום הציפו אותו ויצרו את האגם (כשהמכרה היה פעיל שאבו את המים).

איך מגיעים? כתבו בוויז: "האגם הנעלם בתמנע". אין אפשרות לרדת עד האגם הנעלם עם רכב. יש להחנות את הרכב לפני הדרך החסומה ולרדת עד למטה (כ-15 דקות הליכה) או שפשוט להסתפק בתצפית מלמעלה (לדעתי אף יותר מרשים).

האם מותר להיכנס למים? הדבר שנוי במחלוקת - יש הטוענים שניתן להיכנס למים הקרירים, אך לא לשתות אותם (הם מלוחים ומרים). ויש הטוענים שנחושת היא מתכת רעילה המפרישה רעלים למים ולכן רצוי לא להיכנס למים באגם הנעלם.

האגם הנעלם תמנע
האגם הנעלם - אלה הצבעים האמיתיים של האדמה המלאה בנחושת

הסדקים ליד האגם הנעלם

כמה דקות מהאגם הנעלם בתמנע וממש ליד שביל הגישה המגיע אליו תמצאו את הסדקים המרשימים של האגם הנעלם.

איך הסדקים נוצרו? כאמור, פעם היה כאן מכרה נחושת שהתמלא במים. לאחר שהמכרה התייבש, נוצרו הסדקים הגדולים הללו.
שימו לב, העומק של הסדקים נע בין 2 ל4 מטרים, והרוחב מספיק כדי שילד קטן ייפול פנימה. כך שאם אתם מגיעים עם ילדים, יש להשגיח עליהם כל הזמן.

איך מגיעים? רשמו בוייז: "האגם הנעלם בתמנע". קצת לפני החניית עפר של האגם הנעלם תראו מצד שמאל גבעה קטנה (מדרום לאגם), תחנו את הרכב לפני הגבעה ותעלו אותה ברגל. מצרפת לכם לינק למיקום המדויק כדי שתוכלו למצוא אותם בקלות.

הסדקים שליד האגם הנעלם
הסדקים שליד האגם הנעלם. צילום: גל טוויג

מצפורים באזור אילת

באזור אילת תוכלו למצוא הרבה מצפורים יפים. ריכזתי עבורכם כמה מומלצים:

תצפית הר יואש - תצפית מטריפה על ארבעת המדינות ממרומי הר יואש. במרחק של כ-15 דקות נסיעה מהעיר. וייז: "מצפור הר יואש".

תצפיות מצפור הים האדום - מדובר בשתי תצפיות צמודות וחדשות שנחנכו לפני כשנתיים ממש בתוך העיר, ברובע 6 בשכונת שחמון. האחת פונה לצפון והשניה פונה לדרום. בשמאלית (הצפונית יותר) יש מסבירן בעברית/אנגלית. וויז: מצפור הים האדום.

הר צפחות - אני הגעתי לתצפית כחלק ממסלול הר צפחות ולדעתי היא התצפית הכי מרשימה באזור. אומנם הדרך אליה היא לא קלה וכוללת טיפוס של כחצי שעה ולאחר מכן ירידה באותו המסלול, אבל לדעתי הנוף שווה. כדי להגיע רק לתצפית החנו ליד בית ספר שדה אילת וטפסו על סימון השבילים הירוק עד לפסגת הר צפחות.

קניות ללא מע"מ

איך אפשר לבקר באילת מבלי לעשות קצת (או הרבה) קניות ללא מע"מ!
אז איפה עושים שופינג באילת? בעיר עצמה יש כמה מרכזי קניות גדולים: קניון ׳מול הים׳, מרכז קניון ׳ביג׳, קניון ׳אייס מול׳ וקניון ׳מלכת שבא׳, הפתוחים גם בסופי השבוע. פרט לקניונים יש הרבה חנויות ומרכזי קניות קטנים, שפזורים לאורך הטיילת. חוץ משופינג של בגדים, אם אתם זקוקים למכשירים חשמליים, או מכשירים סלולריים, אנחנו ממליצים לנצל את ההזדמנות לקניות מוזלות.

מסעדות מומלצות באילת

הרבה אנשים טוענים שאין מסעדות טובות באילת. למרות שההיצע לא רחב כמו בתל אביב, בכל זאת ביקרנו בכמה מסעדות מומלצות. עברו לפוסט שכתבתי על המסעדות המומלצות באילת כדי לגלות מי הן.

מסעדות מומלצות באילת

אהבתם את הפוסט? נשמח אם תשתפו אותו בפייסבוק או שתשלחו לחברים!
ביקרתם באילת וסביבתה? על מה עוד הייתם ממליצים?

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

8 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin65
WhatsApp
Telegram