Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

הר יואש - התצפית הכי יפה באזור אילת


תצפית הר יואש נמצאת כ-15 דקות נסיעה מהעיר אילת, על כביש 12, ומציעה נוף של 360 מעלות על כל האזור. ביום בו הראות טובה, ניתן לראות מהתצפית ארבע מדינות: ישראל, ירדן, מצרים וערב הסעודית! אם אתם מחפשים מסלול טיול קצר באזור הרי אילת, זוהי אופציה נהדרת.
הגעה:
הר יואש

עונה מומלצתכל השנה, אך המקום אינו מוצל כלל.
נקודת התחלה וסיום: כתבו בוייז "מצפור הר יואש".
רמת קושי: קלה - בינונית. 

הגעה לתצפית הר יואש

אם יש לכם רכב 4*4 או רכב גבוה, אפשר לעלות עד לתצפית ברכב ולחסוך את הטיפוס הרגלי למעלה. ראיתי גם רכבים פרטיים שהגיעו עד למעלה (בעיקר רכבי חברה), אבל יש לעשות זאת בזהירות. כתבו בוויז: "מצפור הר יואש".

מי שעולה רגלית (מה שנקרא, רוצה "להרוויח את הנוף"), צריך להחנות בחניית עפר מסודרת, ממש במרגלות ההר. עלו מכיוון צפון דרך השביל המסומן - העליה יחסית תלולה ואורכת כ-15 דקות. ניתן להאריך את המסלול ולטפס מעלה בכביש עליו נוסעות המכוניות (דרך פחות תלולה, אבל יותר ארוכה).

תצפית הר יואש

הר יואש הוא אחת הפסגות הגבוהות מבין הרי אילת. מפסגתו נשקף נוף של 360 מעלות אל כל האזור: מפרץ אילת, סיני, קניון נחל גשרון, הר שלמה, הר יהושפט, הרי אדום, הערבה הדרומית ובקעת הירח. תוכלו גם למצוא בפסגה שילוט, עם מפה של האזור, המסבירה מהי כל נקודה. 

בשל מיקומו, הר יואש היווה נקודה אסטרטגית. עד למבצע "עובדה" בשנת 1949, בו נכבשה העיר אום-רשרש (שמה הקודם של אילת), היה בו בסיס ירדני שצפה על כל האזור. הכוחות הישראלים חששו שהמבצע יתגלה על ידי הירדנים שישבו בבסיס זה, אך האזנות צה"ל גילו כי הירדנים נסוגו מהגבול, והבסיס הירדני ננטש. אז חטיבת הנגב יכלה להגיע לאילת ולכבושה. באותם הימים ההר כונה "משלט הצוק" וועדת השמות הממלכתית העניקה לו את השם הר יואש על שם מלך יהודה, יואש בן אחזיה (אם תשימו לב, רוב הפסגות באזור קרויות על שם מלכים יהודיים מתקופת התנ"ך).

שריינו לכם מספיק זמן כדי לשאוף אוויר הרים, לשבת ולהנות מהנוף. מקום קלאסי לפיקניק ופק"ל קפה.

תצפית הר יואש
תצפית הר יואש - מאחורי הר שלמה מבצבצת עקבה
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

תצפית הר יואש
תצפית הר יואש - יכלתי לשבת שעות ולבהות בנוף

לא לוותר על התצפית, בכל ביקור באילת

בשנתיים האחרונות ביקרתי באילת כל חורף וכל פעם עליתי לתצפית המדהימה הזו. בפעם הראשונה הגענו לתצפית הר יואש כחלק ממסלול של טיול יום בנחל גשרון, מסלול מעגלי יפיפה (אם אתם מחפשים מסלול מעגלי באזור הרי אילת, הוא אופציה מעולה). תיכננו להתחיל את המסלול בלראות את הזריחה מהתצפית, מה שאמור להיות מראה מדהים, אבל בסוף העדפנו להמשיך לישון והגענו לתצפית קצת יותר מאוחר.  הראות לא הייתה כל כך טובה, אבל עדיין התצפית הייתה מרשימה.

בפעם השנייה, בכלל השתזפתי על החוף באילת, אבל הייתה ראות מדהימה באותו היום, שפשוט לא יכלתי לפספס את ההזדמנות לעלות לתצפית הר יואש. הצעתי לכל המשפחה להצטרף אלי, אבל הם התעצלו להצטרף (כמובן שהצטערו על כך אחר כך). לא ויתרתי ונסעתי לבד והתוצאה לפניכם. 

תצפית הר יואש זכתה להיכנס לפוסט התצפיות הכי יפות בארץ של יולו בלוג. עבור לפוסט כדי לגלות אילו תצפיות נוספות זכו להיכנס..

תצפית הר יואש אילת
תמונה פנורמית של הנוף הנשקף מהתצפית

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

-->

תגובה אחת

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share17
Pin8
WhatsApp
Telegram