Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

קניון שחורת ועמודי עמרם


מסלול מעגלי בקניון שחורת וטיפוס קצר, המזכה אתכם בתצפית מרהיבה להרי אילת והרי אדום. מסלול קניון שחורת מתאים למשפחות ולילדים ובמרחק נסיעה קצר ממנו נמצאים עמודי עמרם המרשימים, תופעה גיאולוגית מרהיבה.
הגעה:
חניון נחל שחורת, אילת, ישראל
עונה מומלצת:
חורף, סתיו, אביב
מסלול:
4 ק"מ (כ-שעתיים, מעגלי)
דרגת קושי:
קל

שאומרים לי קניון, אני לא חושבת על הקניונים הממוזגים המלאים בחנויות, אני חושבת על קניון מסוג אחר- קניון בטבע. הפעם אני רוצה לספר לכם על מסלול מרהיב בקניון שחורת, הקרוב לעיר אילת. שימו לב, רק חלק מההליכה בקניון מוצלת- ולכן אינו מומלץ בימים בהם הטמפ' גבוהה.

איך מגיעים למסלול?

כתבו בוויז: "חניון לילה שחורת". הפניה לקניון שחורת ממוקמת כ-8 ק"מ מהעיר אילת, על כביש 90. אך שימו לב, אם אתם מגיעים מכיוון אילת, כדי לפנות לדרך העפר, המובילה לקניון, עליכם להמשיך על כביש 90 עד לצומת באר אורה ורק שם לפרסס ולחזור דרומה, עד שמימינכם תראו שלט "עמודי עמרם וקניון שחורת" (סיבוב פרסה זה מוסיף 9 ק"מ לכל כיוון). המשיכו עם דרך העפר על הסימון הכחול וכעבור כ-2.5 ק"מ תראו שלט שמאלה לקניון שחורת וימינה לעמודי עמרם. פנו שמאלה על הסימון הירוק וכעבור כ-3 ק"מ נוספים תגיעו לחניון לילה שחורת. ניתן לעבור אותו ולהתקדם עם הרכב ממש עד לפתח הקניון. דרך העפר עבירה לכל רכב, פשוט סעו לאט ובזהירות.

מסלול קניון שחורת מעגלי

מסלול קניון שחורת מפה

למפת המסלול באפליקציית הניווט  Israel hiking

נתחיל את המסלול על סימון השבילים הירוק ושביל ישראל וניכנס לתוך קניון שחורת. אורכו של הקניון הוא 1.2 ק"מ וקירותיו גבוהים, צבעוניים ומרשימים.

כיצד קניון שחורת נוצר? לפני כ-500 מיליון שנים הייתה התפרצות לבה באזור, אשר התקררה והפכה לסלעים הענקיים שאתם רואים סביבכם בקניון. סוג הסלע השחור נקרא גרניט. סלעים אלו הם סלעים קשים, אשר אינם מאפשרים למים לחלחל לאדמה, ולכן המים, אשר חיפשו דרך לזרום, חצבו את דרכם בסלעים אלו ויצרו את קניון שחורת המרשים.

הקטע הראשון הוא יחסית מישורי ואת רצפת הקניון מכסה שכבה של חלוקי נחל. בתוך הקניון תעברו שני מפלים נמוכים (הראשון של כ-2 מטרים והשני של 3.5 מטרים), אותם תוכלו לטפס בעזרת יתדות שהוצבו במקום. אם תלכו את המסלול לאחר גשמים, תוכלו אפילו להיתקל בגבים. חשוב לציין שבזמן התראה לשטפונות, אסור ללכת במסלול זה.

טיפוס מפל נמוך
הליכה בתוך קניון שחורת

נמשיך ללכת עד שנגיע למישור ובו מפגש שבילים המסומן על ידי שלט - המשיכו ימינה עם סימון השבילים האדום. לאחר עליה קצרה של כ-250 מטרים, תגיעו לנקודת התצפית הראשונה – הרי אילת המרשימים יתגלו מולכם. צבעו של כל אחד מההרים הוא שונה- סלעי גרניט שחורים, סלעי גיר לבנים וסלעי אבן חול אדומים. המשיכו עם השביל שמתעקל ימינה ולפניכם יפתח הנוף ותוכלו להבחין מולכם בהרי אדום העצומים ובנופי הערבה.

לאחר מכן נתחיל בירידה של כ-1.1 ק"מ, המשיכו עד למפגש שבילים ובחרו להמשיך עם סימון השבילים השחור. ההליכה כאן היא במרחב פתוח וכעבור כ-600 מטרים, מאחר ומדובר במסלול מעגלי, תגיעו בחזרה אל הרכב.

העליה המדוברת
נקודת התצפית הראשונה

במסלול השחור חפשו אחר גל אבנים מלבני מצד שמאל - זוהי מלכודת טורפים עתיקה. אנשי המדבר, אשר הגיעו לאזור כדי לחפש מתכות ונחושת, היו צריכים להתמודד עם נמרים, צבועים, קרקלים וזאבים, אשר איימו עליהם ועל העדרים שלהם ולכן בנו מלכודת זו. המלכודת בנויה משתי אבנים גדולות, שיוצרות מחילה ומעליהן אבנים שטוחות, שיוצרות תקרה. בקצה המחילה היו שמים פיתיון, גדי, או טלה קטן הקשור בחבל. החבל היה קשור למעצור וכאשר הטורף היה נכנס למחילה לטרוף את הפיתיון, היו מושכים את החבל ולוכדים את הטורף.

יולו בלוג אינסטגרם

עמודי עמרם

עמודי עמרם נמצאים בסמוך לקניון שחורת וכדאי לשלב בין השניים. חזרו עם הרכב עד לפיצול עם הסימון הכחול ופנו שמאלה בעקבות השלט לעמודי עמרם. סעו על דרך העפר עד לחניה מסודרת בה החנו את רכבכם. המסלול הוא "הלוך-חזור": עקבו אחר סימון השבילים השחור וכעבור כ-500 מטרים (כ-10 דקות הליכה) תגיעו לעמודי עמרם המרשימים.

עמודי עמרם הם חמישה עמודים העשויים אבן חול נובית רכה וצבעונית בגוון ורוד ומתנשאים לגובה של 15 מטרים. העמודים נוצרו מבלייה של הסלע, כאשר מים חדרו בצורה אנכית למצוק. צבעם אדום כי הם עשירים בתחמוצות כגון ברזל. האמת שהעמודים קצת הזכירו לי את העיר פטרה שבירדן.

מקור השם של העמודים הוא השם הערבי של הנחל- "ואדי עמרני", שעוברת והפך לעמרם ואילו הגבעה הסמוכה נקראת על שם אשתו של עמרם- גבעת יוכבד.

מה בסביבה? קראו עוד על מסלולי טבע באזור הרי אילת

עמודי עמרם
עמודי עמרם המרשימים
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin3
WhatsApp
Telegram