Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

הר צפחות – מסלול מעגלי בהרי אילת


מסלול הר צפחות מעגלי יזכה אותכם בנופים עוצרי נשימה של הרים עוצמתיים, מפרץ אילת הכחול ותצפית המשקיפה על ארבעת הארצות.
הגעה:
חוף אלמוג, אילת
עונה מומלצת:
חורף, סתיו, אביב
מסלול:
4 ק"מ (כ-2.5 שעות, מעגלי)
דרגת קושי:
בינוני

מסלול הר צפחות נמצא ממש ליד אזור המלונות הדרומיים באילת. כך שאם אתם נופשים בעיר הדרומית, תוכלו לשלב את הטיול המרגש הזה בחופשה שלכם.

שימו לב, הטיול מתאים רק לימים קרירים, שכן אינו מוצל כלל. המסלול מעגלי. להשלמת החוויה, ממליצה לצפות בסרטוני הוידאו שצילמתי במסלול.

איך מגיעים למסלול?

כתבו בוויז: "חוף אלמוג". ניתן להחנות בכל נקודה באזור הזה. אנחנו החנינו בחניון עפר הגדול שליד מלון ישרוטל ים סוף. המסלול עצמו מתחיל ממש מאחורי מלון "קלאב אין אילת" על רחוב "איזמרגד". ניתן להחנות בחניון עפר ממש בתחילת המסלול, אבל אנחנו העדפנו להיות יותר קרובים לרכב בסוף המסלול, שמסתיים בבית ספר שדה אילת.

מסלול מעגלי אילת
הרי אילת

מסלול הר צפחות מפה

למפת המסלול באפליקציית הניווט  Israel hiking

מסלול הר צפחות מעגלי

המסלול מתחיל על גבי סימון השבילים הכחול. בהתחלה הוא מישורי, אך במהרה הוא הופך לעליה מתונה באורך של כ-2 קילומטרים עד לפסגת הר צפחות. יש לעקוב אחר סימון השבילים הכחול עד לפסגה. לאורך כל העליה תהנו מנוף המכיל שילוב מנצח של הרים עוצמתיים, ים כחול כחול ושמים.

הר צפחות

גובהו של הר צפחות הוא 278 מטרים והוא ההר הדרומי ביותר במדינת ישראל. לדעתי מדובר בתצפית הכי מרשימה באזור אילת וזאת בשל קרבתה הרבה לאזור המפרץ. מהתצפית נשקף נוף עוצר נשימה של ארבעת המדינות: ישראל בצפון, ירדן במזרח, מצרים בדרום, וביום עם ראות טובה, גם סעודיה בדרום-מזרח. ניתן לראות בברור את כל מפרץ אילת, חופי האלמוגים בגווני הטורקיז היפים, המצפה התת ימי, נמל אילת, בניני העיר אילת וכל שכונותיה וממול את העיר עקבה שבירדן. את צפון הערבה והרי אילת משמאלכם, את הרי אדום מלפניכם, ואף מימינכם את "אי האלמוגים" בסיני.

הר צפחות קיבל את שמו מסלע הצפחה, המרכיב חלקים ממנו. סלע הצפחה בנוי משכבות של דפים דקים וניתן לראות אותו בעיקר בפסגת ההר ובירידה ממנו. נעשה שימוש ברחבי העולם בסלע הזה עבור גגות ומדרכות.

מהפסגה ועד החזרה לסוף המסלול, עקבו אחר סימון השבילים הירוק. משך הירידה מפסגת ההר ועד לסוף המסלול הוא כחצי שעה, גם פה תוכלו להנות מנופים מטריפים מלפניכם.

סוף המסלול הוא ליד בית ספר שדה אילת -השביל מקיף את גדר בית הספר ומגיע עד לכביש הראשי. כ-500 מטרים מהנקודה בה החנינו את הרכב. כאמור, מדובר במסלול מעגלי. זוהי גם נקודת ההתחלה (או הסוף) של שביל ישראל.

מסלול הר צפחות אילת
מסלול הר צפחות אילת

יולו בלוג אינסטגרם

תצפית מפסגת הר צפחות

אופציה נוספת להגעה לפסגת הר צפחות היא להגיע לצפות בשקיעה\ בזריחה. כמובן שעדיף להגיע בזריחה, בשל כיוון זריחת השמש, אבל למי שקשה להתעורר, אפשר להתפשר גם על השקיעה. ניתן להחנות בסמוך לבית ספר שדה, לעלות על סימון השבילים הירוק עד לפסגה ולרדת באותה הדרך. שימו לב לא להתעכב יותר מידי לאחר השקיעה כי הירידה תלולה ומומלץ לעשות אותה שיש עוד אור. מי שרוצה לעשות את המסלול המלא והמעגלי שתיארתי- כדי לתזמן את ההגעה לתצפית בשקיעה (להתחיל את הטיול כשעתיים וחצי לפני השקיעה) וכך להרוויח מכל העולמות.

מה בסביבה? קראו עוד על מסלולי טבע באזור הרי אילת

הר צפחות בשקיעה
הר צפחות בשקיעה. צילום: אלכסי גורל
תצפית הר צפחות אילת
תצפית הר צפחות
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

2 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share2
Pin15
WhatsApp
Telegram