Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

איי סיישל - גן עדן, כמעט מושלם


איי סיישל הם גן עדן ללא ספק. לאן שלא מסתכלים נשמטת הלסת וקשה להאמין שזה אמיתי. בפוסט הזה תמצאו את כל מה שצריך לדעת על החופשה בסיישל, כולל מחירים.
היינו שם ב:
נובמבר 2020
למשך:
10 ימים
עונה מומלצת:
חורף, סתיו, אביב

הימים, הם ימי קורונה, בדיוק סיישל נפתחה לישראלים, אחרי שהייתה סגורה במשך 8 חודשים לתיירים בכלל! את הפוסט על איי סיישל הזמנתי את חברתי, ליאת כהן רביב לכתוב. ליאת כותבת בצורה שנונה, שתמיד מעלה לי חיוך על הפרצוף. חוץ מזה, היא צלמת מוכשרת! אם אתם עדיין לא עוקבים אחריה באינסטגרם- זה הזמן, קוראים לה traveliat.il. כשראיתי שליאת מתפננת לה בחופי סיישל, ישר ביקשה ממנה לשתף גם את הקוראים שלי בכל מה שצריך לדעת על חופשה בסיישל. ליאת, הבמה כולה שלך.

איי סיישל
החוף הנסתר של מלון קונסטנס אפילה. פשוט תמשיכו ימינה עד הסוף

איי סיישל - כל מה שרציתם לדעת

איי סיישל הם גן עדן ללא ספק. לאן שלא מסתכלים נשמטת הלסת וקשה להאמין שזה אמיתי. בתכלס, האי הזה יכול היה להיות מושלם - אלמלא המחירים! כי מדובר במחירים לא פרופורציונליים בהשוואה למקומות דומים בעולם ולעובדה שמדובר ברפובליקת בננות שהשכר החודשי הממוצע בה עומד על 350$. ואם זה לא די, אז מסתמן שהעסק הזה רק ילך ויתייקר אז תכינו את הארנקים. 

ולפני שנמשיך, ברשותכם אציין את המובן מאליו ואנסה לעשות זאת באופן אוהב ולא שיפוטי: welcome to Israel 2.0 !!! בגדול, אפשר להוריד את דגל סיישל לחצי התורן ולשים ת'כחול לבן שלנו כי 90% מהאנשים שנמצאים פה כרגע מדברים את השפה העתיקה בעולם ולפעמים בווליום גבוה מידי, שמבלבל את המקומיים, שבשלב הזה בטוחים שישראל זו מעצמה של מיליונים! לשמחתנו הרבה, יש משהו מאוד רגוע בתפאורה הכללית הזו של חול לבן וים טורקיז, אז רוב החבר'ה על מצב טיסה, אפילו אלה ששמו עופר לוי ליד הבריכה והקפידו שהווליום יהיה מוגזם רק לסירוגין 🙂 

אחרי 10 ימים של טיול חוקר ויסודי (ועם רקורד טיולים במעל ל-85 מדינות) אני ממליצה לחשוב טוב טוב לפני שמחליטים להגיע לכאן, לא לשלוף מהשרוול, אלא לעשות שיעורי בית, להבין את העלויות האמיתיות לפי התיאומים הרצויים ולוודא שהשורה התחתונה עומדת במבחן העלות תועלת. במקרה שלי, ידעתי שסיישל יקרה ועדיין הופתעתי על הקרקע. למרבה האירוניה יצאתי ל'חופשת שחרור' אחרי 22 שנה בעבודה האחרונה שלי, דווקא בשיא הקורונה (!!) והחלטתי ששום וירוס מוחצן לא יגזול ממני את החופש הקריטי שאני צריכה. ובכלל, אנחנו פה כי לבעלי, מאיר, יש יומולדת… אז יש לי מלא צידוקים לחור הצפוי בארנק. 

בכל מקרה, אם אתם מתלבטים, תשקיעו כמה דקות בקריאה של הפוסט הזה, יש לי כמה וכמה תובנות שעשויות לסייע לכם… 

מה בפוסט? ובכן… האמת המלאה לגבי עלויות כלליות בסיישל, איך לבחור מלון, למה לצפות מבחינת אוכל, האם הגיוני להשכיר רכב ומה חווית הנהיגה, טמפרטורות ומה אורזים, רשימת חופים מומלצים, רשימת מסעדות נסבלות וכל מה שיעזור לכם לבנות ביקור מנצח בסיישל (אחרי הכל מדובר בטיול שיעלה לכם כמו איבר פנימי בשוק השחור אז לפחות שיהיה מושלם). הכל כתוב עם קצת ציניות שקשה לי להימנע ממנה אז אתכם הסליחה. יאללה, מתחילים.

טיולים בסיישל
אם היה משחרר היה מקבל מיליונים מהביטוח. אבל מת עלי.

כמה באמת עולה חופשה בסיישל?

סיישל היא מדינת איים באוקיאנוס ההודי, 1,600 ק"מ מזרחית לאפריקה, בסמוך לאי מאוריציוס. כנקודת פתיחה, בואו ננסה להבין כמה באמת עולה חופשה בסיישל???

ראשית,  מציעה לבדוק טוב טוב את נושא החבילות שנמכרות בארץ, שחלקן נראות מפתות מאוד…. א ב ל המשמעות שלהן זה רביצה של שבוע בריזורט מונוטוני מידי, עם סיכוי לפספס חוויה אמיתית של מדינה מדהימה, במובן התרבותי והקולינרי, ולמצא את עצמכם נגררים לסיורי יום מתישים במחירים מופקעים מידי. בנוסף, יש כ-5 מלונות שנמכרים בישראל במסגרת החבילות, ככה שתהיו בסיישל, אבל יש סיכוי סביר שתרגישו באילת רק עם חוף יפה יותר. ואם הייתם רוצים להרגיש באילת הייתם נוסעים לאילת לא?!

אז כדי לעשות קצת סדר, להלן העלויות שיש לקחת בחשבון בתכנון הטיול שלכם:

טיסות לסיישל

כרטיס טיסה לסיישל יעלה בין 400$ - שזה מחיר שמפרסמים, אבל לא באמת קיים - ועד 1000$, תלוי כמה נמרחתם עם ההזמנה. לי יש חוק ברזל נגד רכישת חבילות תיירות ולא חשוב בכמה אסרטיביות משווקים לי אותן (חוק שהולך יד ביד עם 'לא לצאת לטיול מאורגן כל עוד אני נושמת') - לכן סגרתי טיסות ומלונות בנפרד. הזמנתי את הטיסות ארבעה ימים לפני המראה, בשלב הזה כבר לא נותרו מקומות בארקיע לכן סגרנו עם אייר סיישל והופתענו לגלות חברת תעופה מרשימה ומהודקת. שילמתי 760$ לכרטיס ואז עוד 200$ שינוי כרטיס כשהחלטנו להאריך שהות. 

שקיעה בסיישל
שקיעה בסנסט ביץ'

מלונות מומלצים בסיישל

מלונות 5 כוכבים לא יורדים מ400-500$ ללילה לזוג ואל תתנו לאף אחד לומר לכם אחרת (מחירי חצי פנסיון). המלונות השווים באמת מתחילים מ-700$ ללילה ויכולים להגיע גם ל-1500$ עבור חדר זוגי (וזה לא כולל את מלונות היוקרה של האלפיון העליון).

מצד שני יש פה מגוון לא רע של מלונות 3 או 4 כוכבים ואם אתם מאלה ש'רק שמים ת'ראש' אז תוכלו למצוא אורחנים צנועים יותר וגם דירות פרטיות, שחלקן על קו המים, במחירים סבירים למדי. במידה ואתם לא בריזורט (וגם אם כן!) כדאי להיות עם רכב, אחרת זה מאוד מגביל! 

בכל מקרה, בין אם אתם סוגרים חבילה או מזמינים 'עצמאית' או בנפרד, חשוב לקחת בחשבון שמרבית הריזורטים יושבים על שטחים ענקיים ולכן לרוב אין מסעדות מקומיות במרחקי הליכה אז תעשו לעצמכם טובה ותזמינו חצי פנסיון. 

אנחנו שהינו בארבעת המלונות הבאים (לחצו על השם של כל מלון למחירים ופרטים נוספים):

קמפינסקי (Kempinski Seychelles Resort)

ברגע שגיליתי שיש פה קמפינסקי חתיך למדי ויתרה מכך - שהעלות שלו סבירה יותר מרוב המלונות באותה רמה, ישר סגרתי חדר לשלושה לילות. עכשיו, בואו רק נהיה על אותו דף: כשאני אומרת עלות סבירה עדיין מדובר בסכום לא מבוטל של 490$ ללילה לזוג לחצי פנסיון.
שזו עלות מוגזמת לחלוטין ויקרה פי שתיים מרוב הקמפינסקים על הגלובוס… עם זאת אנחנו על אי יוקרה אז באותו רגע ממש, החדרים הבסיסיים ביותר בפור-סיזנס הצמוד עלו 1100$ ללילה, ב-H ריזורט 740$ ובהילטון 610$ ללילה לזוג (מחירי חצי פנסיון). קיצר, הבנתם.
אבל עזבו השוואות, מדובר במלון בונבוניירה שפרוס לו ככה באלגנטיות על שטח עצום בין הר גרניט מרשים לחוף לבן שטובל בים תכלת.
תוודאו שאתם מזמינים חדר בקומת קרקע בבניינים 2-4!!!

פור-סיזונס (Four Seasons Resort Seychelles)

פור סיזונס זה לא מלון זה מותג, ומותג יוקרה. מותג יוקרה באי יוקרה זה אומר ביי ביי לחסכון ששמנו לילדים בצד הם יאלצו ללמוד במכללה של שוקי זיקירי כי אבא ואמא נהנים מווילה 160 מטר עם בריכה פרטית פונה לים ממש מעל לחוף הכי יפה שראינו בסיישל.

מלון פור-סיזונס סיישל
מלון פור-סיזונס

קונסטנס אפילה (Constance Ephelia)

קונסטנס אפילה הוא ריזורט מפלצתי שנמכר בחבילות של סוכני הנסיעות ולא בכדי. מדובר במלון יפייפה בגודל של המושבה שאנחנו גרים בה, רק שפה יש טוקטוקים שמסיעים אתכם מצד לצד. וזה החלק שפחות התחברתי אליו. אי אפשר לזוז שם בלי טוקטוק או אופניים ועם כל הכבוד, אני בחופשה לא ביום גיבוש לסיירת. מה שכן יש שם קטע נחמד עם 5 מסעדות שונות ומלא פאןןןןןן לילדים.
גולת הכותרת לדעתי: שני חופי ים פוטוגניים עם שקיעות מרהיבות, אז בבקשה לא להצמד רק לחוף המרכזי שליד הבריכה, תתאמצו קצת ותעשו טיול מצד לצד (שוחד לטוקטוק) לא תאמינו איזה פינות תמצאו.

קאראנה ביץ' הוטל (Carana Beach Hotel) 

שמישהו יקנה לי שם את חדר 12… שומע, בעלי היקר?! ותזהר לא להחזיר אותי לקאראנה ביץ' הוטל בחגיגות 25 שנות נישואין שלנו, שזה רק עוד 3 שנים, אז יש לי טבלת יאוש פעילה.
עפתי על המלון הזה! 30 חדרים סה"כ. תוך יומיים עשינו בונדינג עם כל האורחים האחרים (זוג ישראלים אחד וכל השאר גרמנים ושוויצרים) ונהנינו מחדר מושלם, בריכה פרטית עם נוף לים תכלת.
גולת הכותרת: מסעדה שפועלת כל היום, לא רק פוטוגנית גם טעימה בטירוף, עם מחירים זולים ב-50% מהארץ. כל היום הזמנו קוקטיילים לבריכה. דרך אגב, לא ממליצה לעשות שנורקל אחרי 3 קפריניות. פחות עובד.

אצלי בהיילייט בסטורי תמצאו תיעוד נוסף וחוות דעת על כל מלון. בכל מקרה, שתדעו שמבחינתי פעם הבאה הקריטריון המרכזי לבחירת מלון זה לפי איפה שמגישים עגבניות בארוחת בוקר. מדהים איך קילומטרים של בופה ואין אפילו חצי עגבנייה. עזבו חצי עגבניות, עגבניית שרי אין, לא יודעת איך הם חיים פה!

לחצו כאן לחיפוש מלונות נוספים באיי סיישל

מלונות מומלצים בסיישל
החדר שלנו במלון קאראנה ביץ' הוטל. הידוע גם כחדר היפה בעולם.
חוף ים טרופי
החוך של מלון הפור סיזונס
סיישל
החופים הפראיים באי מירין

טיסה עם ילדים לסיישל

לכל הנוסעים עם ילדים, קודם כל תנחומי (!!) ישבנו ליד כמה משפחות בארוחת בוקר וליבי יצא אליכם ההורים. 'אבא תן לי מפית, אתה יכול להעביר לי גם כפית וגם את אחת הכליות שלך כדי שיהיה לי למקרה חירום' וואיי ואיי איזה חפירות. תקשיבו אנשים - ילדים לוקחים לאגם גרדה, או אם אתם רוצים חופשה טרופית לקלאב מד סיישל. חבל על הכסף שלכם גם ככה הם לא מעריכים כלום. בכל מקרה, אם אתם בכל זאת מביאים אותם, אז לכו על ריזורט, ככה יהיה לכם קצת שקט כשהם יהיו במועדון ילדים. בנוסף: תביאו משקפות שנורקל מהבית (!!!) ספריי נגד יתושים ואלוורה. 

השכרת רכב בסיישל

עלות השכרה של רכב חדש, אוטומט, עם ביטוח מקיף מחברה אמינה בסיישל יעלה לכם כ-80 יורו ליום. מצאתם יותר זול? זהירות! זה בטח בלי ביטוח מקיף ו/או עם השתתפות עצמית. עכשיו, תעשו לעצמכם טובה ואל תוותרו על הביטוח המקיף כי הוא מאסט (!!!). עם כל הכבוד ליוקרה, זו עדיין רפובליקת בננות והתשתיות פה רקובות בהתאם. ולא, אין לי מילה אחרת לתאר את זה, כי חווית הנהיגה היא יותר כמו סיוט נהיגה. אבל בקטנה. לא מספיק שנוהגים פה בצד ההפוך בכבישים צרים, שעל אף שהם דו-כווניים הם מתאימים לרכב אחד פלוס שיירת נמלים, אז ברוב המקרים יש תעלת ניקוז עמוקה צמודה מידי לשוליים או סתם תהום שמובילה לעולם הבא. מצד שני, רוב הזמן אתם לבד על הכביש אז זה מתאזן. וחוץ מזה, באמת באמת באמת שזו הדרך היחידה לטייל ולחוות את האי הזה על תפארתו התרבותית קולינרית פוטוגנית. 

רוצים לשכור רכב בחו"ל? הכנתי לכם מדריך עם כל מה שצריך לדעת על השכרת רכב בחו"ל

מוניות

מבחינת תנועה עם מוניות, זה כמובן אפשרי, רק לקחת בחשבון שזה עסק מאוד יקר, בלי שום פרופורציות, מי ישמע אנחנו בלב מנהטן. מונית מהשדה למלון שלכם למשל, גם אם במרחק של 20 דקות נסיעה, תעלה בסביבות 50 יורו! פגשנו פה זוג ישראלים (מקסים!!!) שלקח נהג מונית כדי לצאת למסעדה, הוא אמנם חיכה להם וגם לקח אותם לאיזה גן בוטני על הדרך, אבל התענוג הזה עלה 100 יורו- שזה בדיוק שליש מהשכר החודשי הממוצע פה ברפובליקה. אז לא ברור מי קובע את התעריפים באי הזה, זה כנראה אותו בן אדם שקבע את המחירים של דירות חדר בתל אביב. 

תצפית באיי סיישל
קמפינסקי ממעוף הציפור, בתפקיד הרחפן: בעלי, מאיר
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מסעדות בסיישל

יש מגוון גדול של מסעדות בסיישל, וכך גם מחירים. המסעדות בריזורטים שוחטות וברוב המקרים יקרות ב-30% מהמחירים בארץ. מחוץ למלונות, בצידי הדרך הרבה יותר הגיוני, די דומה למחירים בארץ ולעיתים גם זול יותר, הנה למשל, היום בצהריים אכלנו מנות בשריות משובחות במסעדה מעולה, כולל בירה, ב-120 שח לזוג. רק לשם השוואה במחיר הזה קנינו סלט עוף במלון פור-סיזנס

עוד השוואה שאני מחבבת: מדד הפחית! פחית קולה תעלה במלונות כ-5$, כשבקיוסקים שעל הדרך היא תעלה דולר אחד וזה במידה ותמצאו קולה זירו, כי יש פה מחסור נורא מאז שהגיעו הישראלים המכורים. אז אם אתם בקטע כדאי שתביאו מהבית. 

סיורים מאורגנים

יש מלא סוגים של סיורים מאורגנים בסיישל, ומלא חברות שמספקות אותם. בכל המקרים מדובר בעניין יקרררר אש! שייט לאיים למשל (פרלין ולה-דיג) יעלה לכם כ-200$ לאדם (כולל העברות, הדרכה וצהריים) וכדי להגזים עוד קצת יבואו לאסוף אתכם מהמלון ב-6 בבוקר ו-5 שעות מתוך ה-8 תהיו בהעברות על סירה או אוטובוס או משאית או קורקינט. חוץ מהקורקינט. כמובן שאפשר לקחת מעבורת עצמאית, רק שלוח הזמנים בימים אלה לא מאפשר הרבה גמישות וגם כשיש גמישות הכרטיס עולה בין 46-68 יורו, לכיוון אז זה לא באמת משנה! 

אנחנו לקחנו סיור אחד ארוך מידי, כי רציתי להגיע לשמורה של קוקוס הים באי פרלין, בכל זאת מדובר באחד מסמליה המובהקים של סיישל (העץ הזכרי נראה כאיבר מין זכרי והניקבי... ובכן...). המדריכה הסבירה שוב ושוב שכל עץ צריך לפחות 50 שנה כדי לתת פרי, כנראה היה לה חשוב שנרגיש שהיה שווה להגיע עד שם. אז אמרתי לה בואי חברה, תני לנו זרע אחד ונסדר לך לוז מקוצר, אנחנו אלופים בדברים האלה בישראל. לא צחקה. 

בכל מקרה, אני ממליצה לתאם סיור יום ללה-דיג בלבד, תגיעו לשם ב-10 בבוקר ותחזרו ב-4, תבלו יום יפה בחוף שמדורג הכי יפה בעולם (כי המדרגים לא היו במקסיקו ובנחשולים עדיין) ותאכלו צהריים באיזה מסעדה מקומית קסומה. יהיה כייף וממצה וזה יעלה 'רק' 120$ לאדם. 

עונה מומלצת בסיישל
האגם של מלון קמפינסקי. ולא, הוא לא מלאכותי
צבי ענק
צבי ענק בסיישל זה כמו חתולים במטולה

עונה מומלצת בסיישל ומה אורזים

סיישל טרופית, אז הטמפרטורות לאורך כל השנה הן פלוס מינוס סחונייה דל מות, שזה בשפה פשוטה 28-30 מעלות בצל, פלוס לחות מקרזלת. הים חמים למדי, 24 מעלות ביום ובלילה. העונה הרטובה בסיישל היא נובמבר עד מרץ, ואחד הדברים שאמרו לי כל הזמן לפני שהמראנו היה 'את בטוחה שזאת העונה שם עכשיו?' עכשיו, אחרי שהייתי בתאילנד בעונה היבשה עאלק, וכמעט טבעתי באיזה שוק לילה במונסון 3 שעות דליים של מים מהשמים בלי ניקוז ראוי שיהיו בריאים - אני כבר לא מתרגשת מכלום. וביננו, גם ככה כל היום מסתובבים פה עם בגד ים אז מה כבר משנה מאיפה מגיעים המים? 
אז מה אורזים? שמים בגד ים, ספריי נגד יתושים ומטען בשקית ניילון של רמי לוי ויאללה, אתם מסודרים. 

חופים מהממים בסיישל
סיישל - גן עדן, כמעט מושלם. החוף של מלון קמפינסקי

אוכל

המטבח הסיישלי משלב סגנונות בישול מנות וטעמים מאפריקה, צרפת, סין, הודו ואנגליה אז יצא לאי הזה מוניטין קולינרי בהתאם ואין ספק שהשילוב של הטעמים ופיוז'ן המטבחים מעלה ציפייה לחוויה יוצאת דופן וטעימה במיוחד- רק הבעיה היא שכשמגיעים מישראל, כשאצלנו הכל טעים, יש סטנדרט גבוה מזה של האירופאים שמגלים פה שיש תבלינים בעולם.... בכל מקרה, האוכל סביר לא יותר… ואנחנו עוד בחיפוש אחרי מסעדה שתעיף אותנו אז אם מישהו מצא כזאת שיעדכן בתיוג!

אגב, כדאי לדעת ש"בקר סיישלי" הוא למעשה בשר צב ויש להם מנת דגל שעשויה מעטלף פירות אז ראו הוזהרתם כי ראינו מה עטלפים יכולים לעשות לעולם…  יותר בטוח לנסות צ'אטני כרישים, או קארי תמנונים וטקטק (רכיכה קטנה ולבנה, שנאספת מהחוף ומבושלת במרק ושהשם יעזור לנו).

מסעדות סבירות פלוס

  • מקומית ונחמדה: La Gaulette 
  • נעימה ומול חוף סבבה: Kapatya 
  • מתפלצנת אבל עם אחלה נוף: Del Place 
  • עם הסושי הכי טוב בעיר (אבל בתוך קזינו) : Five 5 Spices 
  • עם בשר טרי שאתם מכינים בעצמכם: Maria's Rock
  • עם נוף למרינה וכנפיים פגז: Bravo (בואו אחרי 4 המחירים צונחים בחצי וגם ככה זול) 
  • עם אווירה מטריפה ואוכל פוטוגני במחירים מפתיעים: Carana Beach

חופים מהממים באיי סיישל

  • Anse Royal Beach - מתאים לשנורקל כי יש שונית אלמוגים.
  • Sunset Beach - מתאים לשנורקל כי יש שונית אלמוגים.
  • Petite Anse - מושלם ומבודד (מתחת לפור-סיזונס, ירידה תלולה!).
  • Port Glaud Lagoon - מתאים להתבודדות ועם נוף פנורמי משגע.
  • Lans Trausalo - הכי יפה בקונסטנס אפילה.
  • Anse Source d'Argent - המדורג מספר אחד בעולם.
  • Anse Lazio - באי פרלין.
החוף הכי יפה בעולם
Anse Source d'Argent
סיישל
החוף היפה העולם, לא אני אמרתי ככה מופיע בדירוג של מגזין שקר כלשהו... באי לה-דיג

חופים מומלצים באיי סיישל
לה דיג בין ערביים

מקווה שליאת הצליחה לעשות לכם קצת סדר והרבה חשק להגיע לסיישל. ממליצה בחום לעקוב אחריה באינסטגרם בפרופיל traveliat.il, היא מטיילת ברחבי העולם וישראל - אז שווה!

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

ליאת כהן רביב
ליאת כהן רביב מתפננת בסיישל

19 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share51
Pin10
WhatsApp
Telegram