Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מאוריציוס - גן עדן עלי אדמות


בלב האוקיינוס ההודי, שוכן לו אי טרופי קסום בשם מאוריציוס. נופו הררי ומכוסה בצמחייה טרופית, עוטפת אותו שונית אלמוגים עשירה, עד קצה האופק ניבטים מי טורקיז צלולים ועליו הוקמו ריזורטים מפנקים. לא סתם הסופר מארק טוויאן, כתב על האי: "בראשית ברא אלוהים את מאוריציוס ולאחר מכן ברא את גן העדן". טסנו לאי לחופשה משפחתית מושלמת ונהנינו מכל רגע.
היינו שם ב:
אוקטובר 2019
למשך:
7 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

עוד כשהיינו על המטוס בדרך חזרה ממלטה, ההורים של רועי הפתיעו אותנו וסיפרו שאנחנו יוצאים לחופשה משפחתית בקלאב מד מאוריציוס! מזל, כמעט חזרנו הביתה בלי לקבוע את היעד הבא. ההתרגשות הייתה בשיאה, כבר מזמן שמעתי על האי הקסום הזה ופנטזתי יום אחד להגיע אליו!

כשסיפרתי לחברים על היעד הבא שלנו תגובותיהם נעו בין קנאה לשאלה ׳איפה זה בכלל?׳ מסתבר שהאי לא יעד כל כך מוכר לישראלים, בינתיים… אז למי שלא מכיר, מאוריציוס היא מדינת אי, בלב האוקיאנוס ההודי, מול החופים הדרומיים של אפריקה, כ-900 קילומטרים מזרחית לאי מדגסקר, קרוב לאי הקטנטן ׳לה ריאניון׳. בגדול, די ׳חור׳. 

מאחר והאי משויך ליבשת אפריקה, אפשר להכתיר אותו כיעד הראשון שלי ביבשת! רוחבו 45 ק"מ ואורכו 65 ק"מ בלבד. כמו רוב האיים באוקיאנוס ההודי, גם אי זה נוצר כתוצאה מהתפרצות קדומה של הר געש, שאינו פעיל היום. סביב האי טבעת של שונית אלמוגים, המגנה עליו מהגלים, בכך יוצרת לגונות שקטות וכחולות ותנאים מצוינים לשחייה ולספורט ימי (על כך עוד תשמעו הרבה בהמשך הפוסט).

מאוריציוס היא אומה שלמה של מהגרים, שרבים מהם הגיעו מהודו. מדובר ביעד אידאלי לדוברי אנגלית, מאחר והשפה הרשמית של האי היא אנגלית, על אף שחלק ניכר מהתושבים מדברים צרפתית וקריאולית מאוריצאנית (שפה שהיא שילוב של צרפתית ושפות מקומיות, אשר נוצרה על ידי העבדים במאה ה-18). המטבע המקומי הוא רופי מאוריצייני (שקל אחד שווה כ-10 רופי מאוריצייני).

מאוריציוס יכול להיות יעד מושלם לירח דבש, או לחופשה משפחתית ולא מיועד רק למי שמגיע עם תקציב גבוה. מאוריציוס הוא גם יעד נהדר לכל מי שרוצה לשלב את חופשת החוף שלו עם אטרקציות ותרבות.

[לצפייה בסטוריז שפירסמתי במאוריציוס בזמן אמת לחצו כאן]

חוף ים במאורציוס
מאוריציוס תמונת רחפן
ספורט אתגרי במאוריציוס

קצת על ההיסטוריה של מאוריציוס

אי אפשר לדבר על מאוריציוס מבלי לספר על ההיסטוריה של האי. מי שגילו את האי, באופן רשמי, היו הפורטוגלים בשנת 1507. הם קראו לו אי הברבור, בזכות ציפור הדודו, שחיה באי והזכירה להם במראה ברבור. הפורטוגלים לא התיישבו באי, אלא רק השתמשו בו כנקודת עצירה והצטיידות במזון בדרך לאסיה. בשנת 1598 ההולנדים גילו את האי עקב סופה, שאילצה אותם לסטות מנתיבם המקורי, העניקו לו את שמו ׳מאוריציוס׳, על שם הנסיך מאוריץ, העוצר של הולנד ובשנת 1638 החליטו להקים קולוניה באי. אחריהם הגיעו הצרפתים ב-1721 והחלו בפיתוח האי, בנו נמל והגדילו את כמות העבדים שהובאו לאי ממדינות אפריקה ואסיה. ב-1810 כבשו הבריטים את האי וב-1968 מאוריציוס קיבלה עצמאות מבריטניה. 

ציפור הדודו הפכה להיות הציפור הלאומית של האי ואף מופיעה בחותמת המדינה, שתקבלו בנמל התעופה. ציפור הדודו הייתה אנדמית לאי מאוריציוס ונכחדה בתקופת הקולוניאליזם ההולנדי. הדודו חייתה באושר ועושר במאוריציוס: לא היו לה כלל אויבים (ולכן כנפיה התנוונו), האי היה עשיר מאוד במזון עבורה ולכן היא עלתה במשקל ואף הגיעה למשקל של 23 קילו (!). משקלה הגבוה האט אותה ולכן היה להולנדים, שהגיעו לאי, מאוד קל לצוד אותה. כמו כן, פגעי מזג האוויר וקופים, שאכלו את ביציה, בנוסף לעובדה שהדודו הטילה רק ביצה אחת בשנה, הובילו להכחדתה של ציפור מיוחדת זו.

חופים מומלצים במאוריציוס
קוקטייל שמגיע אליכם בסירה
חופים מומלצים במאוריציוס
הר ה"לה מון"

טיסות למאוריציוס

כיום, אין טיסות ישירות מישראל למאוריציוס. הדרך הכי מהירה להגיע למאוריציוס היא "טיסה ישירה" למאוריציוס עם אייר סיישל, הכוללת עצירת תדלוק בסיישל (עצירה של כ-20 דקות כשהנוסעים נשארים במטוס). הטיסות אמורות לארוך כ-8 שעות. הטיסות האלה לא זמינות כל השנה ובד"כ נפתחות במועדים פופלארים כמו החגים.

אופציות נוספות של טיסות למאורציוס הן טיסות עם קונקשיין. אחת הדרכים הכי מהירות (לא בטוחה שמהירות היא המילה ההולמת כאן) היא לעלות על טיסה עם עצירת ביניים בטורקיה, עם חברת טורקייש אירליינס, כמו שאנחנו עשינו, הכוללת טיסה מישראל לאיסטנבול (כשעתיים) ומשם טיסה למאוריציוס (כ-10 שעות). ישנן טיסות נוספות דרך פריז, לונדון, דרום אפריקה ועוד. כן, לא הכי קל להגיע, אבל לגמרי שווה את הטרחה.

חופשה במאוריציוס
החיים הטובים במאוריציוס
נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

מזג אוויר במאוריציוס

באי שורר מזג אוויר טרופי, שזה אומר שאין באמת חורף עם טמפרטורות קרות (חלום), אבל כן יש עונה שהיא יותר גשומה. החודשים ׳הקרים׳ ביותר הם יוני עד אוגוסט, בהם הטמפרטורות עדיין מגיעות ל 26 עד 28 מעלות במהלך היום. התקופה הטובה ביותר לנסוע ובהתאם עונת שיא התיירות במאוריציוס היא בין ספטמבר לדצמבר, אז הטמפרטורות קבועות יחסית ונעות סביב 30 מעלות במהלך היום, כשהסיכוי לגשם נמוך. ינואר עד מרץ זו העונה הגשומה, כלומר יש בה יותר ימים גשומים, מאשר בשאר ימות השנה.
אפריל עד יוני יכול להיות, גם, זמן טוב להגיע לאי. במהלך תקופה זו מעט יותר קריר מאשר בעונת השיא ולכן האי לא כל כך צפוף ומחירי המלונות זולים משמעותית. יש הבדל גדול בין החוף המזרחי לחוף המערבי בתקופה זו, מכיוון שהרוח, בדרך כלל, מגיעה ממזרח, הצד הזה הרבה פחות נעים מחוץ לעונה העיקרית ומתאפיין בירידת גשמים משמעותית מאשר במערב האי.

טיול יום להר הלה מון במאוריציוס

מלונות מומלצים במאוריציוס

קלאב מד מאורציוס - אנחנו בחרנו לבלות את החופשה שלנו בקלאב מד "לה פוינט או קאנונייה" ( club med mauritius la pointe aux canonniers). בגלל שממש אהבתי את המלון, והיה לי הרבה מה לספר לכם עליו, החלטתי לכתוב פוסט נפרד. למעבר לפוסט שכתבתי על קלאב מד מאוריציוס.

קלאב מד מאוריציוס
קלאב מד מאוריציוס

Lux Le Morne - מלון חמישה כוכבים מפנק ואינטימי, אשר נמצא בראש הטבלה של המלונות היוקרתיים במאוריציוס. המלון ממוקם על אחד החופים היפים באי, הוא לא גדול במיוחד ומורכב מווילות בחזית החוף, הגורמות לכם לחלום שתוכלו להישאר כאן לנצח!

Constance Belle Mare Plage – מלון חמישה כוכבים, הנמצא על שפת לגונה בצבע טורקיז מושלם. אתר נופש ברמה עולמית, המשלב אירוח חם וקשוב. גם כאן תוכלו לבחור בחווית ״הכל כלול״ וליהנות משבע מסעדות עם שפים מעוטרי מישלן ושישה ברים. אם אתם בקטע של גולף, רק שתדעו, שבמלון אחד מאתרי הגולף המפורסמים בעולם, המציע נוף עוצר נשימה.

לרשת יש מלון נוסף במאוריציוס בדרגת שישה כוכבים (!) בשם Constance Prince Maurice , אשר מתאים למבוגרים בלבד וגם הוא מציע חווית ״הכל כלול״. אם אתם זוג שרוצה להתפנק במיוחד, זה המלון בשבילכם.

Shangri-La – קבוצת שנגרילה, הידועה ברחבי העולם במלונות היוקרתיים ורמת השירות הגבוהה, השתלטה על המלון לפני מספר שנים והעניקה לו מהפך של מיליון דולר (טוב אולי קצת יותר). מלון חמישה כוכבים, העונה להגדרה של גן עדן.

Four Seasons Resort Mauritius – מלון חמישה כוכבים, השייך לרשת בתי המלון היוקרתית בעולם ונמצא בתוך שמורת טבע במאוריציוס. גם פה, במחיר השהות במלון כלולות אטרקציות, שאחת מהן היא הפלגה לאי השכן ile aux Cerfs.

לחיפוש מלונות נוספים במאוריציוס

הבריכה בקלאב מד מאורציוס
מלון קלאב מד במאוריציוס

השכרת רכב במאוריציוס

מאחר ומאוריציוס הייתה תחת שליטה בריטית, גם פה נוסעים בצד שמאל של הכביש. אנחנו יצאנו לטיול יום עצמאי לטפס על הר ה״לה מון״ (על כך תוכלו לקרוא בהמשך) ולכן החלטנו לשכור רכב. שכרנו את הרכב מבחור בשם דילן, עליו הומלץ רבות בקבוצת פייסבוק ואכן לא התאכזבנו. דילן הביא לנו את הרכב ב 8:00 בבוקר לחנייה של הקלאב ואף שידרג אותנו ל SUV. באמצע הנסיעה התחילו להידלק לנו נורות אזהרה כתומות, יצרנו קשר עם דילן והוא הגיע לקצה השני של האי כדי להחליף לנו את הרכב!! המחיר ל-24 שעות היה 50 יורו. מספר הטלפון של דילן הוא 23052590988+

אופציה נוספת להשכרת רכב היא דרך אתר Rental Car, אשר משווה מחירים של סוכנויות רכב שונות.  

שימו לב, אמנם הכבישים והתשתיות במאוריציוס טובות, אך רוב הכבישים עוברים דרך כפרים וערים ולכן למרות שהמרחק קצר, זמן הנסיעה מתארך.

הגעה משדה התעופה למלון במאוריציוס

אנחנו השתמשנו בהסעה של קלאב מד כדי להגיע ולחזור אל השדה ואני בטוחה שכל מלון מציע שירות כזה. כמו כן, תוכלו להזמין מונית פרטית דרך הלינק הזה (המחיר הוא לכיוון אחד), או להצטרף לוואן עם נוסעים נוספים (המחיר הוא לשני הכיוונים) - דרך הלינק הזה.

צריכים עזרה בשכירת רכב בחו"ל? כתבתי מדריך מסודר על איך לשכור רכב בחו"ל בזול.

אטרקציות במאוריציוס

טיפוס על הר ה״לה מורן" ותצפית 360 מעלות (Le Morne)

אם אתם אוהבים אתגרים פיזיים, כמונו, תשמחו לדעת שיש גם מספר טיולים רגליים באי, כאשר המסלול המפורסם והיפה ביותר הוא טיפוס על הר ה"לה מורן״ (Le Morne). הר ה"לה מורן" (נהגה בצרפתית "לה מון") נמצא בקצה הדרום-מערבי של מאוריציוס, אשר זכה גם בתואר אתר מורשת עולמי של אונסק"ו בשנת 2008. אתם בטח תוהים - אמנם הנופים יפים, אבל איך הר זכה בכזה תואר? התשובה נעוצה בהיסטוריה הקולוניאלית של האי: במהלך הקולוניזציה הצרפתית והבריטית העבדים השתמשו בהר כנקודת מפלט לברוח מהאדונים שלהם. האגדה מספרת שכאשר בריטניה ביטלה את העבדות, בשנת 1835, קבוצת שוטרים נשלחה ללה מורן כדי לספר לעבדים שהם הפכו חופשיים. העבדים הניחו כי המשטרה נשלחה לעצור אותם ולכן הם טיפסו לראש ההר וקפצו אל מותם. מאז ועד היום, לה מורן מהווה עדות לאחד המנהגים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית וכיום הוא סמל לחופש ולתקווה.

לטיפוס על הר יצאנו באופן עצמאי, כאמור, שכרנו רכב מדילן (ראו תת פרק השכרת רכב בפוסט זה) והגענו לנקודת ההתחלה. משך הנסיעה מקלאב מד הוא כשעה וחצי. במסלול ישנן שתי נקודות תצפית- הראשונה כוללת תצפית של 180 מעלות על צד אחד והטיפוס אליה הוא קל יחסית. התצפית השנייה כוללת תצפית של 360 מעלות, מאחר והיא ממוקמת בנקודה הגבוהה ביותר של ההר ומעניקה תגמול של נוף עוצר נשימה, גם אל המפל התת ימי (הסבר בהמשך). הטיפוס אליה לא קל כלל.

אורך המסלול הוא 7 קילומטרים (מסלול קווי) לגובה מקסימלי של 500 מטרים ויכול לארוך כ-4 שעות (תלוי בקצב ההליכה ומספר העצירות). אין חובה לצאת עם מדריך לטיול, אבל מי שרוצה להיות בטוח ולטפס עם מדריך, הנה אופציה טובה, שכוללת מדריך מנוסה, ביטוח ותמונות. 

כמה טיפים אחרונים לטיול: התחילו את הטיפוס מוקדם בבוקר בכדי להימנע מהשמש היוקדת בצהרי היום, הימנעו מטיול בימי גשם, שכן השביל יכול להפוך לחלקלק ואל תשכחו קרם הגנה ומים! אם אתם מתכננים לעלות לנקודת התצפית השנייה, טיילו לפחות עם עוד אדם אחד והצטיידו בנעליים נוחות לטיפוס, שכן הדרך לא פשוטה.

טיפוס על הר הלה מורן מאוריציוס
מטפסים למעלה...
נקודת תצפית מאוריציוס
הנוף מנקודת התצפית הראשונה
המפל תת מיימי במאוריציוס
המפל התת ימי- מי שיתפס לנקודת התצפית השנייה יזכה לראות אותו
הטסת רחפן במאוריציוס
מעלים את הרחפן לראות מה יש מסביב

מפל תת ימי

סמוך לחוף לה מורן, בדרום-מערב האי, קיימת תופעת טבע יוצאת דופן – מפל תת ימי. זה לא באמת מפל, אלא אשליה אופטית שנוצרה מהזרמים השונים סביב האי. סביב מאוריציוס יש שונית אלמוגים היוצרת מדף יבשתי – ישנה נקודת שבירה בה המים הופכים עמוקים בן רגע. סחף של חול מהחופים הסמוכים למטה, כתוצאה מהזרמים, יוצר את האשליה של המפל התת ימי. 

מאוריציוס מפל תת מיימי

שחייה עם דולפינים

אחת החוויות היותר מרגשות שהיו לי בחופשה הייתה שחייה עם דולפינים. הדולפינים אינם כלואים והם שוחים בים הפתוח. חלק מאחד הסיורים שיצאנו אליהם כלל חיפוש אחר להקת דולפינים בים. עלינו על הסירה מהקלאב מד והתחלנו להפליג דרומה, בכל פעם שעברה מולנו סירה, הקפטן של הסירה שלנו בדק איתו האם הוא ראה דולפינים, בשלב מסוים התחילו לסמן לנו את הכיוון שנראתה בו להקת דולפינים וההתרגשות על הסירה הייתה בשיאה. הגענו למקום שהתקבצו בו עוד מספר סירות תיירים קטנות וסביבנו שחתה להקה ענקית של דולפיני פרא! בהתחלה ראיתי אותם רק מהסירה ובשלב מסוים הם גם החליטו לעשות לנו מופע קטן שכלל סלטות באוויר!! לאחר מכן קפצתי למים עם מסכה ושנורקל בכדי שאוכל לראות אותם יותר מקרוב. זה היה המפגש הראשון שלי עם דולפינים וזו בהחלט הייתה אחת החוויות המדהימות. תארו לכם שאתם במים ומתחתיכם שוחה להקה של 30 דולפינים שובבים. 

דולפינים במאוריציוס
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

שחייה עם צבי ים

יש אזור ידוע, בו נמצאים צבי ים ממש מול חוף Trou Aux Biches beach, שנמצא כ-10 דקות הפלגה מהחוף של קלאב מד. כדי להגיע אליו תוכלו לקחת סירה עם מדריך מקומי, שיודע למצוא את הנקודה. אלינו פנה בעל סירה, כאשר נפשנו בחוף הים של הקלאב, והציע לנו טיול של שעה וחצי (כולל זמן ההפלגה), שכלל סירה פרטית לכולנו (שישה אנשים) בעלות של 3000 רופי. הסיור כלל גם שנורקל לכל משתתף, אבל אם הבאתם אתכם ציוד איכותי, מומלץ להביא אותו אתכם. אסור להשתמש בסנפירים כי הם מפחידים את הצבים. החוויה עצמה הייתה ממש מרגשת, הצבים שחו ממש קרוב אלינו, ואחרי שעבר הפחד שהם ינסו לנשוך את האצבעות שלי (בעל הסירה הסביר לנו שהם יכולים לחשוב שהאצבעות הם תולעים), ממש נהנתי. בשונה מהדולפינים, שהיו מאוד מהירים והספקתי לראות אותם רק לזמן קצר, הצבים היו ממש אטים וגם לא זזו מהאזור שהיינו בו, כך שממש יכולנו לחקור אותם. 

שחיה עם צבי ים במאוריציוס
צבי ים במאוריציוס

צלילה במאוריציוס

הנה חווית הצלילה שלנו במאוריציוס: בהרכב המשפחתי שלנו יש מספר אנשים שהתעניינו בצלילה: אחות של רועי שהיא מדריכת צלילה, שלושה אנשים עם שני כוכבי צלילה (רועי, אח שלו ואבא שלו) ואני, אשר צריכה צלילה מודרכת (עשיתי שתי צלילות בחיי, אחת באילת והשנייה במקסיקו). החלטנו להזמין שני ימי צלילה- הראשון לצלילה ספורטיבית, שכללה שני אתרי צלילה, בהם אמורים לראות כרישים שונים ויש סיכוי לראות גם לוויתנים. אל צלילה זו הצטרפו הצוללנים המנוסים יותר. בפועל החוויה לא הייתה הכי מוצלחת, מאחר והים היה מאוד סוער, הגלים הגיעו לגובה של 2 מטרים והייתה להם בחילה קשה והקאות (מראש צלילה זו מוגדרת כצלילה אתגרית וכנראה שגם הים היה סוער במיוחד באותו היום). אגב, בצלילה זו הם ראו כריש עמלץ לבן באורך של 4 מטרים.

הצלילה ביום השני הייתה אמורה לכלול צלילה באזורים יותר רגועים, לראות את השונית של מאוריציוס וספינה טרופה. תכננו לעשות את הצלילה כמשפחה מאחר ועל הספינה כולנו יכלו לעלות, בכל דרגות הצלילה, כולל מי שרצה גם רק לשנרקל. בפועל, לאחר החוויה של היום הראשון, החלטנו לבטל את היום השני, למרות שהאזורים אליהם היינו אמורים להגיע עשויים היו להיות מאוד רגועים.

את הצלילות סגרנו עם חברת Emperator Diving Center, אשר הומלצה רבות.

Ile aux Benitiers and the Crystal Rock

Ile aux Benitiers הוא אי קטנטן בדרום מערב האי. אל האי הגענו בסירה במסגרת אחד הסיורים שלקחנו והביקור באי כלל זמן חופשי להסתובבות וארוחת "על האש" מפנקת. המים ליד החוף החולי הארוך של האי הם בצבע טורקיז צלול ומולו נמצא סלע קריסטל (Crystal Rock), אשר על פניו תחלפו בהפלגה. על האי הרבה דוכנים, בהם תוכלו לקנות מזכרות, כמו לונגים צבעוניים, בגדי חוף, מגנטים, בובות וכדו', אז אל תשכחו להביא אתכם רופי במזומן.

אטרקציות במאוריציוס
Ile aux Benitiers
תמונות רחפן ממאוריציוס
Crystal Rock

מאוריציוס Crystal Rock
Crystal Rock
מאוריציוס
Ile aux Benitiers

טיול יום מאוריציוס
וככה זה נראה מלמעלה

הגנים הבוטנים במאוריציוס (SSR botanic garden Pamplemousses)

בגנים הבוטנים כ-650 זנים שונים של צמחים. הם כוללים את עץ הבאובב המפורסם (נחשב לאחד העצים הגדולים בעולם- גובהו יכול להגיע ל-25 מטרים ורוחב הגזע שלו ל-10 מטרים), חבצלות מים ענקיות (שעלה שלה יכול לשאת תינוק בן 3 חודשים), עץ המימוזה המרשים (בודהא ישב תחת עץ כזה שבועות עד שזכה להארה), מעל ל-80 זנים שונים של עצי דקל, מערך של צמחי מרפא, גן תבלינים גדול ועוד. פרט לצמחייה, תוכלו למצוא בגנים, גם, צבי ענק ואיילים.

אנחנו טיילנו בגנים עם מדריכה, שהסבירה לנו על חלק מהצמחים. היה מעניין מאוד לשמוע ואני ממליצה לשכור את שירותי ההדרכה. גם אם הגעתם בצורה עצמאית, אפשר לצרף אליכם מדריך בכניסה לגנים. למי שרוצה להסתובב בצורה עצמאית – תוכלו לקחת מפה מהכניסה הראשית – המסלול אמור לארוך 1-2 שעות, תלוי ברמת העניין שלכם בכל צמח.

הגנים פתוחים כל יום בין 8:30 ל-17:30, עלות כניסה לאדם היא 200 רופי, כאשר הכניסה בחינם לילדים מתחת לגיל 5 ולאזרחים ותיקים. 

הגנים הבוטנים מאוריציוס
הגנים הבוטנים מאוריציוס

צמח מים בגנים הבוטנים מאוריציוס
לוקיישנים לצילום במאוריציוס

מוזיאון קני הסוכר וההיסטוריה של האי (L'Aventure du Sucre)

מוזיאון זה הוקם במפעל הסוכר הישן, שפעל מהמאה ה-18 עד למאה ה-20 ובו תוכלו ללמוד על הצד ההיסטורי והתרבותי של הפקת קנה הסוכר במאוריציוס, אשר תרם רבות לכלכלת האי. במוזיאון תוכלו ממש לראות את המכונות הישנות בהם הפיקו סוכר וללמוד על התהליך והתוצרים שלו (רמז- זה לא רק סוכר). בסוף הסיור במוזיאון תוכלו לטעום את סוגי הסוכר השונים, המיוצרים באי (יש מלא) ואת הרום המאוריצאני.

מוזיאון קנה הסוכר מאוריציוס
מכונות לייצור סוכר במוזיאון מאוריציוס

אטרקציות נוספות במאורציוס

עקב חוסר זמן לא הספקנו לבקר במקומות הבאים, אבל הם בהחלט נראים לנו שווים הגעה ועושים לי חשק לחזור לביקור נוסף באי:

שבעת המפלים בטמרין (Tamarind Falls)

שבעת המפלים בדרום-מערב האי, הידועים גם בשם מפלי טמרין, נוצרים על ידי נהר הטמרין והם בעצם סדרת מפלים עוקבת בעלת גובה כולל של 293 מטר. האזור עצמו פופולארי בזכות הטבע היפיפה שבו, שכולל את המפלים, בריכות עמוקות, צמחייה ירוקה ושופעת וציפורים מיוחדות. אם אתם אוהבי טבע- זה בהחלט המקום בשבילכם.

באזור אפשר לצאת לטיולים רגליים ואפילו לעשות סנפלינג מפלים. לפי מה שהבנתי מומלץ להיכנס לשמורה עם מדריך שמכיר אותה. את אחת האופציות שמצאתי לביקור באזור תוכלו למצוא בלינק הזה והיא כוללת מדריך לטיול של 3-4 שעות בשמורה, הכולל ביקור במפלים ושחייה בבריכות המרעננות, הדרכה של המדריך על הצמחים, החיות וההיסטוריה של מאוריציוס (יש אפשרות לאיסוף מהמלון בתשלום נוסף).

פעילויות אקסטרים ב- La Vallee Des Couleurs

אם אתם אוהבים פעילויות אקסטרים, בפארק הטבע La Vallee Des Couleurs תוכלו למצוא כמה כאלה, כמו: טיול טרקטורונים ומסלול של אומגות (7 אומגות, כולל אחת של קילומטר וחצי). פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של הפארק

טיסה במסוק מעל מאוריציוס

אם אתם מחפשים משהו מיוחד לעשות בטיול שלכם במאוריציוס, תשקלו טיסה במסוק מעל האי: לראות מלמעלה את ההרים הגבוהים של מאוריציוס, שוניות האלמוגים והמפל התת ימי המפורסם. אמנם מדובר בחוויה די יקרה, אבל מרגשת וחד פעמית. 

מאוריציוס
הטסנו רחפן מעל האי - כמעט כמו מסוק 😉
נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

Black River Gorges National Park

הפארק הגדול ביותר במאוריציוס שמגן על יער הגשם האחרון שנותר באי. בשמורה מספר מסלולי טיול וגם נקודות תצפית יפות. השמורה גם כוללת את:

Chamarel Seven Colored Earth

תצורה גיאולוגית מעניינת, המורכבת מדיונות חול בשבעה צבעים שונים ומובחנים - אדום, חום, סגול, ירוק, כחול וצהוב. הצבעים הם תוצר של פירוק סלע וולקני. הפרדת הצבעים, באופן מפתיע, אף פעם לא נהרסת - אם תרימו קומץ חול ותערבבו את הצבעים יחד, הם בסופו של דבר ייפרדו שוב - תופעה מדהימה. הזמן הכי טוב להגיע לשמורה הוא ביום שמשי, בשעות אחר הצהריים, אז תוכלו לראות בבירור את ההבדלים בין הצבעים. מחיר כניסה הוא 225 רופי לאדם.

Chamarel Waterfall

עוד בשמורה תוכלו לראות את מפל שאמרל המפורסם. מפל בגובה של 83 מטרים, הנופל אל תוך הג'ונגל השופע של הפארק הלאומי (כלול במחיר הכניסה לפארק שבעת צבעי האדמה).

דרום- מערב האי מלא באטרקציות ובמקומות יפיפיים. תוכלו להשכיר רכב, או לחילופין לקחת סיור מודרך. דוגמא לסיור-יום מוצלח שמצאתי עבורכם הוא סיור שכולל איסוף מהמלון, ביקור בפארק שבעת צבעי האדמה, מפל שארמל, טעימות רום במוזיאון הרום, האגם הקדוש של גרנד באסין, תצפית 360 מעלות על האי מ-Trou aux Cerfs וארוחת צהריים.

כוכבי ים באי Ile aux Cerfs

זהו אי קטן ולא מיושב, השוכן ממש מול החוף המזרחי של מאוריציוס ומכוסה בכוכבי ים. תוכלו להגיע אל האי הזה בהפלגה, אופציה פופולארית היא הפלגה אל Ile aux Cerfs, שכוללת עצירות שנירקול מעל שונית אלמוגים עם דגים צבעוניים, מפגש עם דולפינים, ארוחת ברביקיו וזמן חופשי לשוטט באי (ניתן להוסיף כסף ולקבל הסעות מהמלון שלכם ובחזרה). 

עובדה חשובה!  החזקת כוכבי הים מחוץ למים כדי לצלם איתם תמונה הורגת אותם! כוכבי הים נושמים בעזרת צינורות קטנים, המכסים את כל גופם וכדי לנשום הם צריכים להיות מכוסים במים. הוצאת הכוכבים לצרכי צילום, למעשה, תביא למותם.

 זו הייתה אחת החופשות המהנות עבורי ואשמח לבקר שוב באי!
מקווה שעשיתי לכם גם חשק לבקר במאוריציוס!

שקיעה

20 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share12
Pin34
WhatsApp
Telegram