Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

גן לאומי מגדל צדק


גן לאומי מגדל צדק הוא גן חדש במרכז הארץ, בו תוכלו למצוא הרבה טבע, מסלולים מונגשים, מבצר מפואר ותצפיות נהדרות אל גוש דן. אחלה רעיון לטיול קליל במרכז הארץ שמתאים גם עם ילדים ועגלות.
הגעה:
גן לאומי מגדל צדק, ראש העין, ישראל
עונה מומלצת:
חורף, סתיו, אביב
מסלול:
4 ק"מ (כ-שעתיים, מעגלי) / 1 ק"מ (כ-1.5 שעות, מעגלי)
דרגת קושי:
קל

גן לאומי מגדל צדק

המלצות על מסלולים במרכז הארץ, זה משהו שתמיד העוקבים שלי מבקשים, ולכן שמחתי לשמוע על פתיחתו מחדש של גן לאומי מגדל צדק. זהו גן לאומי שנמצא במרכז הארץ, ליד ראש העין והוא הגדול ביותר בישראל- גודלו 1,760 דונם. הגן נפתח מחדש ממש לא מזמן, במרץ 2021, לאחר 5 שנים של עבודות פיתוח ושיפוץ והשקעה של 80 מיליון שקל. בשטח הגן תמצאו מספר מסלולים מונגשים ושלוש בריכות חורף המשתרעות על פני כ-80 דונם.

גן לאומי מגדל צדק

מגדל צדק

מגדל\ מצודת צדק (נקרא גם מגדל אפק) הוא מבצר שנמצא בלב הגן לאומי. הוא נבנה בתחילת המאה ה-12, ע"י הצלבנים, במיקום אסטרטגי על ראש הגבעה. שמו המקורי של המבצר הוא בכלל "מיראבל" שפירושו "יפה נוף", ובטח ניחשתם נכון, זה על שם הנוף היפה הנשקף מהמקום. במרוצת השנים המבצר נהרס ע"י המוסלמים, אך נבנה מחדש ע"י הממלוכים. במאה ה-18 החליט שייח צאדק אל ג'מעיני לשפץ את שרידי המצודה ולהפוך אותה לבית אחוזה משפחתי (ועל שמו נקרא המגדל- מגדל צדק). תוכלו לראות את קברו של ג'מעיני בחלקו הצפוני של הגן, על גבעה.

בהגיעכם לגן, אל תוותרו על ביקור במצודת צדק- זוהי חוויה בפני עצמה. תוכלו לבקר בחדרים השונים ואף לעלות לקומה השנייה, בעזרת מדרגות אבן משוחזרות (או במעלית), הנוף הנשקף מהחלונות הגדולים פשוט מרהיב!

מגדל צדק
מצודת צדק מבפנים

מסלולי טיול בגן לאומי מגדל צדק

בגן לאומי מגדל צדק תמצאו מגוון מסלולי הליכה:

סובב מגדל צדק – מסלול מעגלי, באורך 4 ק"מ, בדרגת קושי קלה. זה המסלול שאנחנו בחרנו לעשות בביקור האחרון שלנו. המסלול סלול ונגיש -מתאים גם לעגלות ורוכבי אופניים. המסלול עובר בכל האטרקציות של הגן- בריכות חורף, המצודה ותצפיות לכל הכיוונים. בונוס- אם תגיעו בחודשים פברואר- מרץ, תזכו בפריחה של כלניות לבנות. תוכלו לראות אותה בתחילת המסלול מצד שמאל.

דרך המצודה – מסלול הליכה קצר ומונגש, באורך 1.5 ק"מ, מהכניסה המערבית אל מגדל צדק. המסלול מקיף את המצודה וגם ממנו, נשקפות תצפיות נהדרות.

דרך האבן – מסלול העובר בתוך המחצבות המשוקמות ובכבשני סיד. כאשר הישוב היהודי התחיל להתפתח בגוש דן, לפני כ-100 שנים, החלו לפעול באזור מחצבות רבות, אשר שלחו את אבני הבניה לכל האזור. בתקופת השיא פעלו באזור כ-35 מחצבות וכבשני סיד. בשנות ה-70 המחצבות ננטשו והפכו לאתרי פסולת. הקרן לשיקום מחצבות שיקמה את המחצבות שבשטח הגן והפכה אותן לאתר טבע גדול. בגן הלאומי ישנם שני מסלולים העוברים ליד המחצבות- מסלול מעגלי מונגש וקל, ומסלול ארוך המשלב גם תצפיות מראש המצוק של המחצבה (אינו מונגש לכיסאות גלגלים).

יולו בלוג אינסטגרם

גבעת הקברים – מסלול בצד הצפוני של הגן, באורך 2 ק"מ. המסלול עובר לצד קבר השיח' צאדק אל ג'מעיני, צופה אל המצודה, מטפס אל ראש הגבעה, ממנה נשקפים נופי גוש דן, השרון והשפלה, ממשיך בין בורות מים ומערות קבורה וחוזר בחזרה אל הטיילת.

שביל בריכות החורף – מסלול קצר ומונגש סביב שלושת בריכות החורף. בריכות אלה היו בעבר מחצבות נטושות ובזכות פרויקט שיקום מקיף, הפכו לפנינה אקולוגית. שימו לב- אי אפשר להיכנס אליהן.

טיפ של אלופים - בגלל שמדובר בגן לאומי חדש יחסית, העצים שננטעו עדין קטנים ולכן המסלולים כמעט ואינם מוצלים. מומלץ להגיע ביום קריר או בשעות אחר הצהריים. המצודה עצמה כן מוצלת.

כלניות לבנות
טיול במרכז הארץ

מה עוד בגן? ברחבת הכניסה יש שטחים מישוריים עם המון פינות ישיבה ואזורי פיקניק. ולמי שרוצה לגוון את סביבת העבודה שלו - בימים אלו רשות הטבע והגנים פתחה מתחמי עבודה בטבע עם wifi (ולטענתה גם יהיה חשמל בקרוב).

לסיכום - אם אתם מחפשים רעיון לטיול קליל וכייפי שאפשר לעשות גם עם ילדים או עגלות- זה המקום בשבילכם!

מחפשים עוד טיולים מונגשים במרכז הארץ? עברו לפוסטים על גן לאומי אפולוניה או גן לאומי ירקון.

גן לאומי מגדל צדק – פרטים נוספים

עלות כניסה: 28 ₪ למבוגר, 14 ש"ח לילד. כניסה בחינם למחזיקי כרטיס מטמון של רשות הטבע והגנים. *יש אפשרות גם להיכנס בחינם בין השעות 6:00 עד 9:00. הכניסה היא רגלית בלבד ודרך פסגות אפק לשם פעילות ספורט.

שעות פתיחה: שעון קיץ: א’-ה’ ושבת: 06:00-17:00, ימי שישי וערבי חג: 06:00-16:00.
שעון חורף: א’-ה’ ושבת: 09:00-16:00, ימי שישי וערבי חג: 09:00-15:00

איך מגיעים? בוויז רשמו “גן לאומי מגדל צדק"

נגישות: הגן מונגש ברוב האזורים– מסלולים, שירותים, פינת פיקניק.

שימו לב, כדי לבקר במקום, יש להירשם מראש באתר של רשות הטבע והגנים.

קרדיט לתמונה השער: גלעד טופז

גן לאומי מגדל צדק בשקיעה
צילום: גלעד טופז
תצפית לכיון גוש דן

איפה אוכלים באזור מגדל צדק

רעבים? קבלו שלוש אופציות למסעדות באזור של מגדל צדק:

מזנון של רשות הטבע והגנים בתוך הגן הלאומי - בתוך המצודה עצמה יש מזנון המוכר מאפים, קפה, ארטיקים ועוד (וכמובן גם מוצרים של רשות הטבע והגנים). כמו כן יש גם כמה שולחנות וכסאות לשימוש הלקוחות של המקום.

סי קפה קיבוץ עינת - מסעדה בסגנון ביסטרו איטלקי- ישראלי בתחנת הדלק דור אלון בקיבוץ עינת. האמת? למרות שמדובר במסעדה שממוקמת בתחנת דלק- הופתענו לגלות שהגענו למסעדה ממש טובה!
אז מה בתפריט? ארוחות בוקר מיוחדות, פיצות מהטאבון, סלטים, משקאות מיוחדים. פעם אחרונה ניסינו גם את תפריט החורף של המסעדה וממש אהבנו את מרק המינסטרונה- מרק עשיר, מלא טעמים, מחמם ומנחם, מאפה גבינות טוסקני- יחס מושלם של כמות בצק וגבינות, והבצק היה פשוט אליפות! פיצה סלק וגבינת עזים- טוויסט מעניין לפיצה, תענוג לקבל גיוון לפיצות הרגילות. טעים! בקיצור- ארוחה נהדרת, שירות מצויין ונשאר טעם של עוד. פתוח כל יום מ7:00 עד 21:00, כן, גם בשבת. אה ואם אתם שם, אל תפספסו את הקינוח שנקרא צ'נצ'י קון נוטלה!

א-פיה קסומה קיבוץ עינת - בית קפה-קונדיטוריה. בתפריט יש בראנצ'ים כייפים, סלטים מושקעים, משקאות חמים ומתוקים. המקום עובד בצורה של שירות עצמי- מזמינים בקופה ומקבלים באזר שמצפצף שהאוכל מוכן. שעות פעילות: א'-ה' 8:00-16:00, יום שישי 8:00- 15:00

א-פיה קסומה
סי קפה
סי קפה

קינוח סי קפה
את הקינוח הזה אתם לא רוצים לפספס - צ'נצ'י קון נוטלה, סי קפה קיבוץ עינת

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

2 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram