Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מלטה - חופשה באי ים תיכוני


בין סיציליה לבין חופי צפון אפריקה יש אי קטן בעל מפרצים כחולים, זו היא מלטה ויש בה הכל- חופים עם חול זהוב, אתרי צלילה וספורט ימי, אוכל מעולה, אנשים אדיבים, היסטוריה עשירה, ערים מיוחדות, קניות ובילויים, אקלים ים תיכוני והכי חשוב: טיסה ישירה מישראל. ללא ספק, מלטה הצליחה להפתיע אותי לטובה.
היינו שם ב:
יולי 2019
למשך:
4 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, אביב

האי מלטה נבחר כיעד לחופשת הקיץ שלי ושל רועי. היא נשמעה לנו כיעד לחופשה האולטימטיבית – טיסה ישירה וקצרה, בטן- גב ובזכות הקירבה שלה לאיטליה הימרנו, גם, על אוכל טעים. אני חייבת להתוודות שגם טסתי עם קצת חששות, מכיוון שחלק מחבריי שיתפו שהם פחות התחברו לאי. אבל, כבר ביום הראשון להגעתנו, כל פחדיי התבדו וגילינו אי מעניין, שיש בו הרבה מעבר לבטן- גב.

בזכות ההיסטוריה והתרבות העשירה של מלטה ובזכות מזג האוויר המעולה, השורר בה לאורך כל השנה (275 ימי שמש בשנה!), אני חושבת שמלטה יכולה להוות, גם, יעד מעולה לימי החורף ואף יעד לביקור בתקופת הכריסמס, שכן רוב תושבי האי נוצריים ולכן תזכו לראות את קישוטי החג המסורתיים גם פה.

בשביל לפתוח לכם את התיאבון, מצרפת לכם את הסרט שצילמנו במלטה ורועי ערך:

האי מלטה

מלטה היא בעצם ארכיפלג ובו 3 איים מיושבים: מלטה, גוזו וקומינו, כאשר מלטה הוא האי הכי גדול, מיושב ומפותח מבין השלושה. מלטה אינה גדולה כלל, למעשה גודלה הוא רק כרבע משטחו של גוש דן וחיים בה 400,000 תושבים, אך היא ממוקמת במקום אסטרטגי בים התיכון בין סיצליה (רק 90 דקות הפלגה ואתם שם) לחופים הצפוניים של אפריקה.

בשל מיקומה האסטרטגי, למלטה היסטוריית כיבושים ענפה – ערב רב של עמים שלטו בה לאורך השנים: הרומאים, הערבים, הביזאנטים, הפיניקים (אשר העניקו לה את שמה – "מאלט" בפיניקית משמעו הנמל הסודי, או המוגן), הספרדים, האבירים של סנט ג'ון, הצרפתיים והאחרונים היו האנגלים, מהם קיבלה עצמאות בשנת 1964.

למלטה היה תפקיד מפתח במלחמת העולם השניה מאחר והייתה השטח היחיד שבשליטת בעלות הברית בכל הים התיכון. המדינות שלחמו נגדן (גרמניה, איטליה ויפן) הבינו שללא השליטה במלטה יאבדו את השליטה בצפון אפריקה ולכן החלו להפציץ אותה באינטנסיביות והטילו עליה מצור. מלטה הייתה המקום המופצץ ביותר במהלך המלחמה, דבר שגבה אבדות כבדות ברכוש ובנפש. בזכות גבורתה של האוכלוסיה, לאחר המלחמה, קיבלה מלטה את עיטור "צלב ג'ורג" – העיטור שאנגליה מעניקה על מעשי גבורה בעת מלחמה והוא מעטר את דגל מלטה עד היום.

השפה הרשמית של האי היא מלטזית, שנשמעה לנו כמו שעטנז של אנגלית ערבית ולטינית. כמו כן, בזכות היות האי תחת שלטון אנגלי עד לא מכבר, אנגלית הינה אחת מהשפות הרישמיות באי וכ-90% מהתושבים דוברים אותה– יתרון גדול כשמגיעים לחופשה באי!

אנחנו טיילנו במלטה 4 ימים, אבל לא הספקנו לעשות את כל מה שרצינו ולכן אני בהחלט חושבת שאפשר לבלות בה לפחות שבוע, בעיקר בחודשי הקיץ, בהם אפשר לשלב גם בטן-גב.

טיפ של אלופים - האי מציע כרטיס הכולל הנחות למסעדות רבות, אטרקציות, הפלגות ביאכטות, צלילות ועוד. מחירו 20 יורו ל-10 ימים. לפרטים נוספים על הכרטיס.

חופי מלטה

טיסות למלטה

למלטה יש חמש טיסות ישירות שבועיות, אותן מפעילה חברת התעופה "אייר מלטה". משך הטיסה הוא 3 שעות אל מלטה ושעתיים וחצי ממלטה לישראל, כשנתיב הטיסה חולף מעל הים התיכון, על איי יוון המקשטים אותו. מאחר ומדובר בחברת "לואו קוסט“, כרטיס הטיסה אינו כולל מזוודה הנשלחת אל בטן המטוס ואינו כולל אוכל ושתייה במהלך הטיסה. הכסאות, דווקא, כן מאפשרים השענות לאחור (בניגוד לחלק מהמטוסים בחברות ה״לאו קוסט״ האחרות).

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מלון מומלץ במלטה

Marina Hotel Corinthia Beach Resort

אנחנו התאכסנו במלון מרינה קורינתיה ביץ‘, שממוקם בעירייה סנט ג'וליאן. המלון שוכן ממש על מפרץ סנט ג'ורג' ויש לו בריכות פרטיות, הפונות אל המפרץ וכמובן חוף ים פרטי. המלון מעוצב בסגנון מודרני עם מוטיב הים – בחדרים ובמלון עצמו יש נגיעות כחול.

אנחנו ישנו בחדר סופריור, שהיה מרווח מאוד וכלל מיטה ענקית ונוחה, אמבטיה גדולה, טלווזיה, מיני בר, מכונת קפה, מוצרי טיפוח וגולת הכותרת - מרפסת גדולה הפונה אל הים.

במלון עצמו יש בריכות ובנוסף תהיה לכם גישה למתחם הבריכות והספא של מלון חמשת הכוכבים השכן מאותה הרשת. במתחם ג'קוזי, חדר כושר, סאונה ובריכות, בהן תוכלו להשתכשך, או להשתזף על אחת ממיטות השיזוף. יש אפילו בריכה למבוגרים בלבד.

כמו כן במתחם של המלון יש מספר מסעדות שונות (הפתוחות גם למבקרים חיצוניים): מסעדה איטלקית, מסעדת בשרים ועוד.

מלון מרינה קורטינה ביץ במלטה
החדר שלנו במלון מרינה קורינתיה ביץ‘
מלון מרינה קורטינה ביץ במלטה
מקלחת ענקית - מלון מרינה קורינתיה ביץ‘
מלון מומלץ במלטה
מלטה

סנט ג'ורג ביי מלטה
מפרץ סנט ג'ורג (בצד ימין למעלה תוכלו לראות את המלון)

השהייה במלון כללה ארוחת בוקר, אשר הוגשה בחדר האוכל, הפונה אל הים – נוף מושלם לפתוח איתו את הבוקר. ארוחת הבוקר הייתה טובה ומגוונת. באזור המנות החמות, הבופה כלל מגוון מנות מקומיות ואירופאיות כמו נקניקיות, שעועית, חביתה לפי בחירה, מאפים (כדוגמת המאפה המלטזי המפורסם – פסטיצי), פנקייקים וכד׳. באזור המנות הקרות היה מגוון של גבינות, נקניקים, פירות, ירקות (אבל היה מחסור בירקות טריים), יוגורטים, לחמים וקינוחים וכמובן מגוון של משקאות חמים וקרים.

המלון ממוקם במרחק של כ-5 דקות הליכה מחוף חולי וממרכז הקניות וחיי הלילה הכי גדול במלטה. במרכז יש קניון גדול, מסעדות רבות ומספר רחובות, שמזכירים את איביזה ואיה נאפה – הרבה פאבים, מועדנים ומסיבות.

סנט ג'וליאן יכול להתאים לשני סוגי מטיילים: משפחות, המחפשות מלון עם בריכה, חוף ים וכד׳, או בליינים, המחפשים חיי לילה ומלון במיקום מרכזי. אם עניין הכשרות חשוב לכם, בית חב"ד נמצא בסנט ג'וליאן.

ארוחת הבוקר במלון מרינה קורינתיה ביץ‘
ארוחת הבוקר במלון מרינה קורינתיה ביץ‘

מלונות נוספים מומלצים במלטה

ריכזתי עבורכם מספר מלונות שאהבתי במלטה:

מלונות בסנט ג'וליאן

Hilton Malta - מלון מרשת מלונות היוקרה הבינלאומית הילטון. מדובר בקומפלקס עצום בו 3 מסעדות ו-4 ברים, ספא, 4 בריכות חיצוניות, 2 בריכות ילדים ובריכה אחת מחוממת.

Hugo's Boutique Hotel - Adults Only – במלון הזה הבחנו מחוף הים ולאחר שנכנסתי לדף שלו בבוקינג הייתי חייבת להוסיף אותו לרשימת ההמלצות שלי. זהו מלון בוטיק בעל 40 חדרים מעוצבים ומרווחים, יש בו בריכה שיקית במיוחד על הגג והוא נועד למבוגרים בלבד.

המלונות המומלצים שלי בסנט ג'וליאן תפוסים?
בקישור הזה תוכלו למצוא מלונות נוספים בסנט ג'וליאן

מלון הילטון מלטה
מלון הילטון מלטה - התמונה לקוחה מתוך אתר בוקינג
מלון הוגו בוטיק- התמונה לקוחה מתוך אתר בוקינג

מלונות בולטה

אני אהבתי מאוד את העיר ולטה (כמו שתקראו בהמשך) ולכן אני ממליצה בחום, גם, לבלות מספר לילות שם. מאחר והעיר מאוד קטנה, רוב המלונות בה הם מלונות בוטיק. להלן מספר מלונות מומלצים בולטה:

Casa Ellul – מלון בוטיק יוקרתי ומעוצב בסגנון בארוק ואלגנטיות שיקית. במלון רק 9 סוויטות וכל אחת מעוצבת בסגנון שונה (באחת יש אפילו פסנתר בתוך החדר!).

66 Saint Paul's & Spa – מלון בוטיק יפיפיה, השוכן במבנה ששוחזר מהמאה ה-17. למלון יש גג עם בריכה, נוף מרהיב של העיר וספא, המציע טיפולים מיוחדים, כגון טיפול פנים 24 קרט, קרצוף גוף של קפוצ'ינו, מניקור שמפניה ועוד.

המלונות המומלצים שלי בולטה תפוסים? מחפשים סגנון אחר?
בקישור הזה תוכלו למצוא מלונות נוספים בולטה

מלון מומלץ בולטה מלטה
מלון אלול - התמונה לקוחה מאתר בוקינג
מלון מומלץ בולטה מלטה
מלון סיינט פול 66- התמונה לקוחה מאתר המלון

תחבורה במלטה – דרכי ההתניידות באי

השכרת רכב במלטה

מאחר ומלטה הייתה תחת שלטון בריטי עד לא מזמן, באי נוסעים בצד שמאל של הכביש. ניתן לשכור רכב במלטה, אבל עד כמה שהדבר מפתה, כך תוכלו לחקור את האי בקצב שלכם, אני פחות ממליצה למי שאינו מורגל בנסיעה בצד שמאל.

אם בכל זאת החלטתם לשכור רכב, תציצו במדריך שלנו להשכרת רכב.

תחבורה ציבורית במלטה

דרך ההתניידות הכי זולה היא כמובן – אוטובוסים. במלטה יש תחבורה ציבורית טובה, המונה כ-80 קווי אוטובוסים שונים, המגיעים לכל מוקדי העניין באי. מחיר כרטיס בחורף הוא 1.5 יורו, בקיץ 2 יורו ובלילה 3 יורו. את הכרטיס תוכלו לקנות מנהג האוטובוס, הוא תקף לשעתיים וכולל החלפות.

אם אתם מתכננים שימוש מרובה באוטובוסים כדאי לשקול לקנות אחד מהכרטיסים הבאים:

  • Explore – שימוש בלתי מוגבל באוטובוסים למשך שבעה ימים. מחיר למבוגר- 21 יורו ולילד 15 יורו.
  • כרטיס של 12 נסיעות – במחיר מוזל של 15 יורו. תוכלו להשתמש בו כקבוצה, או כיחידים והוא תקף לשנה.

תוכלו להתעדכן בקווים, בלוחות הזמנים ובמחירים באתרים הבאים: מלטה וגוזו.

אוטובוס תיירים במלטה (Hop on – Hop off)

אופציה מצויינת לחקור בעזרתה את האי היא אוטובוס התיירים, אשר מגיע ללמעלה מ-35 אתרים ברחבי העיר.

למידע נוסף והזמנת כרטיסים מראש לחצו כאן

מוניות במלטה

הדרך הכי נוחה, אבל הכי פחות זולה, להתנייד במלטה, היא מוניות. כך תוכלו להגיע מהר ממקום למקום ולחסוך לעצמכם את הנהיגה בצד שמאל.

טיפ של אלופים - (שקיבלנו ממקומי) אפליקציית המוניות הכי ממולצת וזולה במלטה היא "Bolt" (עובדת בדומה ל"אובר" ולGett). הפעלת האפליקציה מותנת בקבלת הודעה למכשירכם, כך שאני ממליצה להוריד אותה מראש בארץ. אנחנו השתמשנו בה וממליצים.

תבניות מלח בגוזו Xwejni Salt pans gozo

אטרקציות במלטה

במלטה אפשרויות טיול רבות והיא יכולה להתאים לסוגי תיירות מגוונים. אם אתם חובבי ארכיאולוגיה והיסטוריה תוכלו להנות מריכוז האתרים ההיסטורים הגדול בעולם (בשל כך מלטה נקראת גם "המוזיאון הפתוח הגדול בעולם"). אם אתם אוהבים אדריכלות, אתם תהיו ממש מרוצים במלטה- חלקים ממנה נראים כאילו הם יכולים היו להיות במזרח התיכון, או בצפון אפריקה. חלקים נראים כמו נלקחו מעיר אירופאית קלאסית ויש אפילו הנראים כמו מדרום אמריקה. אגב, זו הסיבה שהמון סרטים ותוכניות צולמו במלטה ומדמים חלקים שונים בעולם. גם חובבי הטבע, החופים והצלילה יהנו פה וגם חובבי הבילויים, הקניות והקזינו. בקיצור מלטה יכולה להתאים למגוון רחב של אנשים.

אפרט בפניכם את כל המקומות שאנחנו ביקרנו בהם:


למעבר למדריך שלי להזמנת אטרקציות וסיורים בקלות

העיר ולטה (Valletta)

במילה אחת – וואו!! ובשבע מילים - את העיר הזו אתם לא רוצים לפספס!! ולטה היא עיר הבירה של מלטה, הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו וכבירת התרבות של אירופה בשנת 2018. היא אחת הערים היפות שביקרתי בהן באירופה ובאופן מפתיע לא הרבה אנשים מכירים אותה (יתרון כי היא עדיין לא עמוסה). העיר היא בעצם חצי אי (כמו מנהטן), שמכל עבריה נשקף נוף יפיפה: מצפון-העיר סלימה, מדרום "שלושת הערים" וממזרח הים התיכון. העיר הוקמה במאה ה-16 על ידי האבירים ותוכננה מראש להיות עיר הבירה.

כאשר נכנסנו לעיר עצמה הרגשנו שעברנו במכונת זמן – כמעט לכל פינה בעיר יש משמעות היסטורית והבניינים פשוט יפיפיים ומעוטרים במרפסות צבעוניות. כאשר העיר נבנתה, אבירי סנט ג'ון החליטו שבכל פינה צריך להיות פסל, מקדש, או מרפסת פינתית כדי לקשט אותה ורובם עדיין שם. זהו גן עדן לצלמים, עם היצע אינסופי של חזיתות.

לעיר מורשות להיכנס רק מכוניות של התושבים, או מוניות ויש גם הרבה אזורים שסגורים לכניסת רכבים והינם להולכי רגל בלבד. בעיר מסעדות וברים טרנדים רבים. ולטה יחסית קטנה (כל שטחה הוא כחצי קמ"ר), ותוכלו ללכת מקצה לקצה תוך מספר דקות. אני ממליצה לכם להקדיש לפחות יום שלם בולטה.  מצרפת לכם תמונה שצילמנו עם הרחפן כדי שתוכלו להבין את המבנה שלה וגודלה.

העיר ולטה תמונת רחפן מלטה
העיר ולטה - זהו כל גודלה

הנה כמה מהפעילויות המומלצות שאנחנו עשינו:

תצפית על ולטה מסלימה

התחלנו את היום שלנו בנקודת התצפית המפורסמת על העיר ואלטה, שבכלל נמצאת בעיר השכנה לה – סלימה. פה תוכלו להנות מנוף על העיר ואפילו לטבול במים.

תצפית על ולטה מהעיר סלימה במלטה
תצפית על ולטה מהעיר השכנה לה - סלימה

גני הברקה העליונים (Upper Barrakka Garden)

פה תוכלו להנות מגנים, קשתות אבן, שנבנו במאה ה-17 ונוף יפיפיה אל הנמל המרכזי של מלטה ואל "שלושת הערים" המבוצרות מצידו השני של המפרץ. הגנים מלאים בפרחים, פסלים ונקודות מוצלות, כמו גם בית קפה לנוח בו עם משקה. אם אתם באזור הגנים בשעה 12, או 16 תוכלו לחזות ביריית התותח, ממש מתחת לגנים. במקור נורו התותחים לברך ספינות עם כניסתן לנמל ולאחרונה שוחזרו וחזרו לפעולה. יש מופע קטן שמתרחש לפני כל ירי, בו מדריכים בתלבושות צבאיות מסבירים מה מתרחש.

גני הברקה העליונים בעיר ולטה מלטה
גני הברקה העליונים
התצפית מגני הברקה העליונים מלטה
התצפית מגני הברקה העליונים

שיט בנמל בגונדולה מלטזית

מגני הברקה העליונים תוכלו לרדת במעלית אל נקודה בה תוכלו לקחת גונדולה מלטזית. ולטה מוקפת מים, כך שאחת הדרכים הטובות ביותר לראות אותה מנקודת מבט שונה היא באמצעות שיט.

קתדרלת ג'ון הקדוש (St. John’s Co-Cathedral)

אני חושבת שהכנסייה הזו היא מתמודדת חזקה לתואר הכנסייה היפה ביותר בה ביקרתי. אומנם מבחוץ היא לא מרשימה במיוחד, אבל כשתיכנסו פנימה, תגלו את ההדר שלה- כולה מכוסה בזהב וביצירות אמנות מרהיבות בסגנון הבארוק. הקתדרלה מורכבת משמונה קפלות קטנות יותר ובית מדרשה עם ציורים של האמן האיטלקי קרוואג'ו, אחד מאבירי סנט ג'ון. תוכלו גם לטפס במדרגות ולראות את הקתדרלה מלמעלה ואף להתקרב לציורי הקיר. עלות כניסה היא 10 יורו לאדם. יש לכסות את הכתפים והברכיים. עקבים אינם מורשים, מכיוון שהם יכולים לפגוע ברצפות השיש.

קתדרלת ג'ון הקדוש ולטה מלטה
קתדרלת ג'ון הקדוש ולטה מלטה

שוטטו בעיר ולטה

אנחנו נהננו פשוט ללכת ברחובות העיר ולגלות אותה. העיר תוכננה בסגנון שתי וערב כדי לאפשר בריזת ים קרירה ועם מבנים גבוהים, כדי ליצור הצללה, כך שגם בקיץ נעים להסתובב בה.

סיור עם מדריך בולטה: תמיד כייף לשמוע על ההיסטוריה ולבקר בכל הפינות הנסתרות עם מדריך.

רחובות ולטה מלטה
ולטה מלטה

העיר מדינה (Mdina)

גם את העיר העתיקה מדינה לדעתי לא כדאי לפספס! מדינה הוקמה בשנת 2000 לפנה"ס ושימשה בעברה כעיר הבירה של מלטה. היא מאופיינת ברחובות צרים, ארכיטקטורה בארוקית ומבנים מרשימים מימי הביניים. מדינה זכתה במספר כינויים כמו "העיר השקטה" (מתגוררים בה רק 300 תושבים)  ו"עיר האצולה" (היא המקום בו שכנו משפחות האצילים של מלטה לאורך ההיסטוריה). גם במדינה תוכלו לראות את ההשפעות של התרבויות השונות, אשר שלטו במלטה לאורך השנים – דוגמא מעניינת לכך היא הכיכר המרכזית של מדינה, בה תראו את הכנסיה המרכזית הבנויה בסגנון בארוק, תא טלפון אדום, ממש כמו ברחובות לונדון, ארמון ויקטוראני וארמון נוסף עם השפעות סיצילאניות. ממש קיבוץ גלויות. גם כאן תוכלו להנות מרחובות שקטים מאחר ורק תושבי העיר מורשים להיכנס עם רכב לתוך העיר. אגב, אם רחובותיה נראים לכם מוכרים- זה בגלל שחלק מהעונה הראשונה של משחקי הכס צולמה כאן וגם הסרטים "גלדיאטור" ו"טרויה"! לי היא אפילו הזכירה במעט את יפו שלנו.

אנחנו טיילנו בעיר עם מדריכה, אשר לקחה אותנו לכל המקומות המעניינים וסיפרה לנו על ההיסטוריה המרתקת של העיר – תוכלו לבדוק פה על סיורים מודרכים במדינה.

העיר מדינה במלטה
רחובותיה הצרים של מדינה
העיר מדינה במלטה
העץ המפורסם במדינה

צוקי דינגלי

צוקי דינגלי הם בין האתרים הטבעיים המרשימים ביותר של מלטה. הם ממוקמים ממש ליד הכפר דינגלי, על החוף המערבי של מלטה ומתנשאים לגובה של 250 מטרים מעל פני הים.

הצוקים בהחלט מרשימים, בעיקר אם מסתכלים עליהם מסירה, או מלמעלה. למזלנו (ולמזלכם) הרחפן החדש שלנו היה איתנו ויכולנו להטיס אותו ולהסתכל על הצוקים מזווית נוספת.

הנקודה הכי מוצלחת לתצפית על הצוקים נמצאת ממש ליד כנסיה עתיקה – לידה יש חניה לרכבים, תחנת אוטובוס וגם אוטובוס ה Hop on – Hop off עוצר שם. מצרפת לכם קישור לנקודה על המפה.

ולטה מלטה
צוקי דינגלי ממעוף הרחפן
נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

סיור סגוואי בצוקי דינגלי

זו הייתה הפעם השנייה שהזדמן לי להצטרף לסיור סגוואי (הפעם הראשונה הייתה בפארק הירקון בתל אביב) והפעם הראשונה של רועי. נפגשנו עם המדריך ליד מחסן הציוד והוא הדריך אותנו לגבי הרכיבה על הסגוואי. קיבלנו קסדה, חתמנו על טופס הצהרה ויצאנו לעשות סיבובי תירגול קצרים ברחוב שליד. אחרי שתפסנו את העיקרון יצאנו לסיור, שכלל נסיעה בגני Buskett Garden, מעבר ליד ארמון הקיץ של הנשיא ומשם לדרך יפיפיה ממנה נשקפו צוקי ׳דינגלי׳.

הסיור אינו מתאים לילדים מתחת לגיל 12 ולנשים בהריון. למידע נוסף והזמנת סיור הסגווי

סיור סגווי בצוקי דינגלי
סיור סגווי בצוקי דינגלי
סיור סגווי בצוקי דינגלי
חדי העין יבחינו באי פילפלה

המערות הכחולות (Blue Grotto)

אחת האטרקציות הכי פופולאריות במלטה היא התצפית על ה- Blue Grotto ושייט בסירות בין המערות. מדובר בקומפלקס הכולל קשת ענקית ו6 מערות, אשר סביבם מים צלולים וכחולים (בשל כך המקום גם מאוד פופולארי עבור שינרקולים וצלילות). אם מזג האוויר נוח, תוכלו לקחת סיור של 20 דקות למערות, בעלות של 8 יורו לאדם. כדי לזכות לראות את המים הצלולים, הכי מומלץ לבקר במקום באמצע היום, בימי הקיץ הבהירים.

המערכות הכחולות מלטה

כפר הדייגים מרשצ‘לוק (Marsaxlokk)

מרשצ‘לוק (משמעות השם היא הנמל הדרומי) הוא כפר דייגים קטן, בחלק הדרום מזרחי של מלטה. רוב הדגים רוב הדגים באי? שדגים מגיעים מסירות, אשר יצאו מהנמל ב׳מרשצ‘לוק׳. החלק הכי מעניין בכפר הוא הטיילת שלו, שלאורכה דוכני מזכרות, מסעדות דגים, ברים ובתי קפה ובנמל עצמו תוכלו לראות עשרות סירות דייג צבעוניות עוגנות (תענוג לצלמים). כמו כן, בכל יום ראשון בין השעות 9:00 ל14:00 מתקיים בכפר שוק מקומי של דגים.

כפר הדייגים מרשצ‘לוק במלטה
כפר הדייגים מרשצ‘לוק
דוכני מזכרות בכפר הדייגים מרשצ‘לוק במלטה
דוכני מזכרות בכפר הדייגים מרשצ‘לוק

חופים מומלצים במלטה

במלטה יש חופים רבים כאשר המומלצים והיפים ביותר הם:

Ghadira Bay, Mellieha

Ghajn Tuffieha Bay

Golden Bay

אנחנו בילינו חצי יום ב׳גולדן ביי׳- חוף מסודר בעל חול צהוב, מציל, מקום להשכרת שמשיות, מיטות שיזוף ואטרקציות ימיות בתשלום (כמו סאפ, קייאקים וכד׳). יש חניה ליד החוף וגם מספר תחנות אוטובוס. לאחר מכן טיפסנו לנקודת תצפית ליד Għajn Tuffieħa Tower , ממנה נשקף נוף יפיפיה: מצד אחד ה׳גולדן ביי׳ ומצד שני Għajn Tuffieħa. אם מתאפשר לכם, מומלץ להישאר ולצפות בשקיעה מנקודה זו.

Għajn Tuffieħa Tower
Għajn Tuffieħa Tower
חופשה במלטה
נקודת תצפית ליד Għajn Tuffieħa Tower

St Peter’s pool - לא בדיוק חוף, אלא יותר בריכה טבעית עם מים צלולים בצבעי תכלת וירוק בהיר. במקום סולמות המובילים לתוך המים והאמיצים שמבניכם יוכלו לקפוץ המיימה משפת הסלעים. בריכת סנט פיטר פופולרית בקרב המקומיים ובקרב תיירים, המחפשים מקום שקט יותר לבלות בו. עם זאת, בגלל המיקום המרוחק והדרכים הרעועות המובילות לשם הוא לא עמוס מידי. קחו בחשבון שאין יותר מידי צל במקום. מאחר והמקום ממוקם יחסית גבוה, בדרך לשם תוכלו להנות מנוף על מפרץ כפר הדייגים מרשצ‘לוק.

St Peter’s pool
ST PETER’S POOL - מי טורקיז צלולים
חופים מומלצים במלטה - חוץ גולדן ביי
חוף גולדן ביי

מסעדות מומלצות במלטה

המטבח של מלטה מתאפיין בדגים ופירות ים טריים (בכל זאת, מדובר פה באי), כמו גם אוכל איטלקי (בגלל הקירבה שלו לאיטליה), עם השפעות ערביות (היו תחת השלטון העותמני והקירבה לצפון אפריקה) ואפילו השפעות אנגליות ניכרות, בעיקר בארוחות הבוקר (שכן הייתה תחת השלטון האנגלי 160 שנים).

שימו לב, המלטזים לוקחים את הזמן שלהם בהכנת המנות והזדמנו למסעדות בהן חיכינו למנות זמן רב. אני ממליצה לקחת למנה ראשונה "פלטה מלטזית", המורכבת בדרך כלל מירקות, נקניקים, גבינות, שעועית לבנה, צלפים ועגבניות מיובשות, כדי שיהיה לכם מה לנשנש עד שהאוכל מגיע.

פלטה מלטזית
פלטה מלטזית

Wigi’s - מסעדת שף בסנט ג'וליאן

המסעדה הכי טובה שאכלתי בה במלטה. במסעדה מוגש אוכל ים תיכוני עם טוויסט עכשוי עם שירות מעולה וחיוך. למנות הראשונות הזמנו קלמרי מטוגן עם צ'ילי ורוטב טרטר וגם חציל אפוי, רוקולה, פקורינו ובלסמי מיושן. למנות העיקריות- טונה טרייה וטלה עם ירקות מתובלים בסגנון מרוקאי. כמובן שקינחנו בטירמיסו מעולה. המסעדה יקרה יחסית לשאר המסעדות באי, אבל התמורה שקיבלנו בהחלט שווה את המחיר. בפעם האחרונה שבדקתי, המסעדה הייתה מדורגת במקום הראשון בטריפ אדוויזר מתוך 289 מסעדות בסנט ג'וליאן עם 2,200 ביקורות!

שימו לב, המסעדה לא גדולה ולכן כדאי להזמין מקום לפחות שבועים מראש (ניתן להזמין מקום רק טלפונית).

Wigi’s - מסעדת שף בסנט ג'וליאן
WIGI'S- טונה טרייה
Wigi’s - מסעדת שף בסנט ג'וליאן
WIGI'S - קלמרי מטוגן עם צ'ילי ורוטב טרטר

מסעדת Fortanella 

במדינה שווה לעצור למשקה ועוגה (או אפילו יותר) במסעדת פורטנלה. למסעדה תפריט אוכל קליל, קינוחים, מאפים ומגוון של משקאות מרעננים, כמו שייק פירות, קפה קר ומגוון קוקטיילים. אם יש מקום, תטפסו במדרגות לקומה השנייה, שם תוכלו להנות מנוף פנורמי יפיפיה.

אני ממליצה לא לפספס את מנת ה"פתירה" (Ftira) של המסעדה. עובדה מעניינת על מאכל ה״פתירה״- היא בתהליך להיות מוכרת על ידי אונסק"ו כחלק מרשימות המורשת התרבותית הבלתי מוחשית (שם תוכלו למצוא גם את תרבות הבירה בבלגיה, הפיצה הנאפוליטנית, הקפה הערבי ועוד).

מנת פטירה מסעדת פורטנלה מלטה
מנת פתירה במסעדת פורטנלה
מסעדת פורטנלה מדינה במלטה
נוף מהמם ממסעדת פורטנלה

Il Monelli

 את המסעדה הזו גילינו ”בטעות", כאשר הסתובבנו ברחובות סנט ג'וליאן והיא הייתה אחת הטעויות הטובות שלנו בטיול! מגישים בה אוכל איטלקי אמיתי – מגוון ענק של פיצות, הנאפות בתנור מיוחד, פסטה טריה בעבודת יד ועוד. אכלנו בה ברוסקטות וסלט קפרזה למנה ראשונה ולמנה עיקרית זללנו פיצה ורביולי מדהימים.

רביולי
Il Monelli מסעדה מומלצת במלטה

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

האי גוזו

מי שמחפש מרחבים פתוחים, טבע ועיירות ציוריות – זה המקום בשבילו. אורכו של האי הוא 15 קילומטרים בלבד והנקודה הרחבה ביותר שלו היא 7 קילומטרים. לדעתי שווה לבקר באי גוזו אפילו יומיים ואם הזמן לא מאפשר לכם – תקדישו לו לפחות יום אחד.

הגעה לגוזו

ישנה מעבורת ממלטה ולגוזו ובחזרה, אשר פועלת בתדירות גבוהה ולאחר הפלגה של 25 דקות תוכלו להגיע לעירה Mgarr שבגוזו. הנסיעה ממלטה לגוזו היא בחינם ובחזור מחיר הכרטיס למבוגר הוא 4.65 יורו, לילד 1.15 יורו, לרכב+ נהג 15.7 יורו.

גם בגוזו קיים אוטובוס  Hop on - Hop off , אשר עובר בין כל האטרקציות של האי ומהווה פתרון מצויין למי שמגיע בלי רכב - לפרטים נוספים לחצו כאן. אופציה נוספת היא להצטרף לסיור של יום אחד בגוזו, כולל איסוף מהמלון שלכם במלטה.

אטרקציות בגוזו

קאייקים בגוזו

רועי ואני אוהבים לשלב פעילויות ימיות בטיולים שלנו והפעילות המועדפת עלינו היא קייאקים (זוכרים את טיול הקייאקים שלנו באגם אטיטלן שבגוואטמלה?). לכן החלטנו לקחת סיור עם חברת Gozo Adventures , שכלל כמה שעות של חתירה עם מדריך לצד החופים הצפוניים של האי ועצירת שנירקול, במקום שניתן להגיע אליו רק מהים. החברה מציעה טיולי קייאקים שונים, כולל חתירה ללגונה הכחולה בקמינו.

גוזו מלטה
קייאקים בגוזו מלטה

Xwejni Salt pans

ממש מעבר למפרץ ׳קבג‘אר׳, תוכלו לראות לאורך 3 קילומטרים של החוף מעין ריבועים המסותתים בסלע. אלו הם "תבניות מלח", בנות למעלה מ-350 שנים, שהן חלק מהמסורת הגוזיתונית להפקת מלח ים. בחודשי הקיץ תוכלו לראות מקומיים מגרדים את גבישי המלח באמצעות מטאטאים תעשייתיים מעץ. אסור לתבניות המלח להתייבש לחלוטין, שכן אחרת המלח ידבק בקרקעית התבנית ויקשה על קצירתו. לאחר שבעה ימי ריכוז והתאיידות על ידי רוח ושמש בחודשי הקיץ החמים, יחל איסוף המלח.

קתדרלת Ta’Pinu

קתדרלה מרשימה מבחוץ ומבפנים. זוהי אטרקציה מפורסמת גם בזכות השדות הפתוחים, המקיפים את המקום.

Azure window

אחד המקומות המפורסמים באי הינו "חלון התכלת" – צופי "משחקי הכס" יזהו את המקום מחתונתם של חאל דרוגו וחאליסי. אולם בעקבות סערה עזה, המקום התמוטט בשנת 2017 וכיום מהווה, דווקא, אתר צלילה מעניין.

Ramla bay

אחד החופים היפים של גוזו עם חול זהוב ומים צלולים. תוכלו לטפס מהחוף למערת Tal-Mixta , ממנה נשקף נוף יפיפה של כל החוף. 

השתכנעתם להישאר לישון לילה אחד בגוזו?
פה תוכלו למצוא מלונות מתאימים

טיפ של אלופים - מאחר ומלטזים רבים מגיעים גם הם לנפוש בגוזו בסופי השבוע, אם תוכלו, תכננו את הטיול שלכם כך שלא תגיעו לשם בימי שבת, או בראשון.

כנסיה בגוזו Ta’Pinu
קתדרלת Ta’Pinu
תבניות מלח בגוזו Xwejni Salt pans gozo
XWEJNI SALT PANS
כנסיה בגוזו Ta’Pinu
קתדרלת TA’PINU

תבניות מלח בגוזו Xwejni Salt pans gozo
Xwejni Salt pans

האי קומינו - הלגונה הכחולה

האי קומינו הוא אי קטן, בו מתגוררים רק 3 תושבי קבע ומלון אחד. אין יותר מידי מה לעשות באי פרט לאחת האטרקציות הפופולאריות של מלטה – הלגונה הכחולה (The blue lagoon). הלגונה הכחולה היא בעצם מפרץ קטן ומבודד בו צבע המים כחול בהיר-בהיר ומושך אליו בימי הקיץ החמים מאות אנשים. ללגונה הכחולה תוכלו להגיע בעזרת טיול לחצי יום, או יום, שעשרות סוכנויות הטיולים במלטה מציעות. אפשר, גם, להגיע אליו בעזרת טיול קייאקים מהאי גוזו. קחו בחשבון שבקיץ המקום הומה ולכן כדאי להגיע מוקדם בבוקר, או בשעות אחה"צ.

למידע נוסף והזמנת טיול יום ללגונה הכחולה לחצו כאן

מלטה עם ילדים

אמנם חלק מהאטרקציות המופיעות בפוסט שלי מתאימות לילדים, אבל אנחנו לא טיילנו עם ילדים ולכן למי שמחפש מידע על אטרקציות שמתאימות לילדים במלטה אני מצרפת את הפוסטים הבאים של חברותיי הבלוגריות מיכל וטליה:

הכותבת הייתה אורחת של משרד התיירות המלטזי, מלון קורטינה ביץ' ואייר מלטה.

13 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share59
Pin90
WhatsApp
Telegram