Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מסעדות מומלצות בעמק המעיינות


מטיילים בעמק המעיינות ומחפשים איפה לאכול? אומנם ההיצע הקולינארי באזור לא גדול, אבל הצלחתי להכין לכם רשימה משובחת של מספר מסעדות מומלצות בעמק המעיינות, שכמובן ניסיתי בעצמי ואהבתי.

עמק המעיינות משתרע בין הגלבוע לגליל התחתון ובו טיולים (ומעיינות) לרוב. מפארק המעיינות הקסום בו נמצאים עין שוקק, עין מודע ונחל הקיבוצים ועד גן גורו - פארק אוסטרלי ייחודי. אבל אחרי שטיילתם, נהנתם ושחיתם, צריך גם להרגיע את הקיבה, נכון? הכנתי עבורכם רשימה של מסעדות מומלצות בעמק המעיינות. שימו לב, זהו פוסט מתעדכן, ועם המשך הטיולים שלי באזור, אוסיף אליו עוד מסעדות.

אצל צרפתי

"אצל צרפתי" היא מסעדה איטלקית הנמצאת, ניחשתם נכון, בחצר ביתו של ירון צרפתי. ירון צרפתי עבד שנים רבות במסעדות מפורסמות בתל אביב, כמו מסה, פסטה מיה ועוד, אבל לפני 7 שנים החליט שזה מספיק לו, הוא רוצה לפרוש מתחום המסעדנות, לבלות יותר זמן עם המשפחה שלו ולחזור לאזור בו גדל, עמק המעיינות. החלום לא הרפה ממנו, ולפני 4 שנים, בגיל 40, הוא החליט להגשים אותו ולפתוח בחצר האחורית של ביתו מסעדה.

מה אוכלים? במהלך השבוע מוגש אוכל איטלקי, הכל מוכן מחומרי גלם טריים ומשובחים. פיצות, פסטות, סלטים וקינוחים. אנחנו התחלנו עם שתי סוגי פיצות: פיצה בלאנקה עם שמנת-ברוקולי וארטישוק ופיצה אדומה עם מוצרלה טרייה ובזיליקום. הפיצות היו פשוט מעולות, טוב לא פלא, הן מיוצרות מבצק שהותפח במשך 24-36 שעות ונאפו בתנור לבנים ייעודי. יש גם פיצה טבעונית עם גבינת קשיו ובעתיד תהייה גם פיצה ללא גלוטן.

משם המשכנו לפסטה, ולא סתם פסטה, אחת הטובות שאכלתי. פסטה טלאטלה בעבודת יד, עם ארטישוק, בצל סגול, עגבניות שרי, גבינה כחולה, קייל ופטריות על בסיס שמן זית ופסטו. הרבה מרכיבים מעולים, בדיוק כמו שאני אוהבת. גם הסלטים היו פשוט מצוינים.

ואיך אפשר בלי קינוחים? אנחנו ניסינו את הספוליאטלה, שירון מביא במיוחד מאיטליה. בצק שכבות עלים חמאה, ממולא בקרם ריקוטה ותפוז. יאמי. שימו לב, המנה הזו לא מופיעה בתפריט ויש להזמין אותה מראש. אם לא הזמנתם מראש, אל דאגה, יש מגוון קינוחים כמו טירמיסו, נמסיס, עוגת גבינה פירורים, קרם ברולה ועוד.

בימי שישי מוגש חומוס מושקע, שגדל בשדות העמק, לצד פיתות טריות-חמות היישר מהטאבון ובירה מקומית. המקום כשר.

איפה יושבים? בחצר האחורית של צרפתי, אשר מכילה מקומות ישיבה בחוץ ומקומות ישיבה מקורים. בתקופת הקורונה הישיבה היא על פי ההנחיות ויש לתאם מראש את ההגעה בטלפון 052-3738286.

מה הן שעות הפתיחה? ימים ב'-ה' 21:00 – 17:00 (איטלקי) יום שישי 15:00 – 11:00 (חומוס ובירות). ניתן לתאם גם ימי כייף של חברות קטנות, או אירועים קטנים.

כתובת? "אצל צרפתי", קיבוץ שדה נחום.

שורה תחתונה? חוץ מהאוכל המדהים באמת, יש במקום, גם, אווירה מצויינת. ירון הוא באמת קסם של בחור, הוא נתן לנו להרגיש הכי בבית. "אצל צרפתי" בהחלט מסעדה מומלצת בעמק המעיינות.

מסעדות מומלצות בעמק המעיינות
נמצאה הפסטה הכי טעימה בארץ
אצל צרפתי עמק המעיינות
צרפתי מגיש לכם פיצה בלאנקה

קינוח איטלקי
ספוליאטלה היישר מאיטליה
סלט אצל צרפתי
אצל צרפתי גם הסלטים משגעים

מחפשים מסלול טיול מומלץ באזור? עברו לפוסט על מצפור הר ברקן ומסלול העמק הנעלם

אגדת לחם בית קולינארי בעמק המעיינות

אגדת לחם הוא בית קולינארי בסמוך לגשר נהריים, ממש ליד הגבול עם ירדן. את הביקור שלנו במקום התחלנו במאפיית הבוטיק, המוקפת במדשאות ירוקות וסביב הנוף של הרי גלעד. לפני האוכל, קצת היסטוריה על המקום- בתוך המבנה של המאפייה תזכו לראות את התנור המסורתי של מאפית גשר הישנה, שהוא בערך בין 100 שנים. בזמן ההתיישבות, כשראשוני החלוצים הגיעו לעמק הירדן, התנור הזה שימש כדי למלא את בטנם. הייתה רק אישה אחת, בשם מלכה, שידעה לתפעל אותו (תוכלו לראות תמונה שלה במקום). אז כדי שיהיה לחם, היה צריך את מלכה. יכולים לתאר לעצמכם איך זה להיות תלויים רק בבן אדם אחד כדי לאכול..? במלחמת העצמאות התנור נהרס, אבל בתחילת שנות ה-2000 הוא שופץ ושוחזר והיום הוא משמש בעיקר לתצוגה ולסדנאות המועברות במקום

מה אוכלים? השף של המקום הוא זיו פרוכטמן. זיו נולד בכפר רופין, שבעמק המעיינות, ופתח את הבית הקולינארי של אגדת לחם. לפני זה הוא הספיק להסתובב קצת בעולם והתמחה במספר מסעדות, כולל מסעדת שלושה כוכבי מישלן בספרד ומסעדה יוקרתית, שבעמק הלואר בצרפת.

אז מה יש בעצם באגדת לחם? אירועים פרטיים, ארוחות שף, סדנאות אפייה, סדנאות בישול לילדים ומבוגרים, סדנאות יין וסדנאות ליקוט. הרבה מהאירועים מתאימים, גם, לימי כייף של חברות.

מאגדת לחם תוגלו להזמין את הדבר הכי טרנדי בימי קורונה אלה- מארז פיקניק שווה! המארז כולל לחמים מהמאפייה, גבינות עיזים ממחלבת "עז-איז" המעולה (אני קונה את הגבינות שלהם גם במרכז), ירקות, סלט טאבולה וחמוציות, סלט סלק ועדשים, גרנולה, יוגורט עיזים, פירות העונה ועוגיות אלפחורס. בסלסלה יש מפות ישיבה וכלי אוכל מתכלים. המחיר למארז זוגי הוא 95 ₪ ויש אפשרות להוסיף שתייה קלה, או יין ובירות.

מסעדות מומלצות בעמק המעיינות
פותחים שולחן באגדת לחם
אגדת לחם
אגדת לחם בגשר נהריים

בין אם תגיעו לארוחה או לסדנא, תזכו לעבור את הגבול לירדן. טוב, לא בדיוק. תזכו לעבור את גדר המערכת ולחזות בפיסות מההיסטוריה של המקום וארץ ישראל. באתר זה נבנו שלושה גשרים מרשימים – הראשון הוא הגשר העתיק, הבנוי מאבני בזלת, גשר רומי בן 2000 שנים. השני הוא גשר אשר נבנה ב-1904 למעבר הרכבת החיג'אזית, אשר הסיעה את עולי הרגל המוסלמים בדרכם למדינה ולמכה. והשלישי הוא גשר בריטי, שפוצץ בשנת 1948, עם פרוץ מלחמת העצמאות בידי חבלן חטיבת גולני ושני חברי קיבוץ, על מנת להקשות על חציית הכוחות הערבים. הגשר שוחזר לאחרונה בעזרת צוות מומחים מירדן, מאיטליה ומישראל.

איפה יושבים? סביב "אגדת לחם" ישנן מדשאות ירוקות ורחבות ידיים, בהן אפשר לפרוס שמיכה וליהנות מפיקניק באוויר הפתוח.

מה הן שעות הפתיחה? כל הפעילות בתיאום מראש. כן, גם הפיקניק, בטלפון 050-4505554. ניתן להתעדכן בכל הפעילויות, גם, באתר של נהריים בגשר.

כתובת? נהריים בגשר.

שורה תחתונה? בהחלט מדובר במקום מומלץ בעמק המעיינות - חוץ ממספר האפשרויות הגדול לאוכל ולסדנאות, מדובר בפיסת היסטוריה.

פיקניק בעמק המעיינות
אגדת לחם - פיקניק במדשאות הירוקות
נהריים בגשר
נהריים בגשר - הגשר הבריטי שפוצץ

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מסעדת ארטישוק

מסעדת ארטישוק היא מסעדה-בית קפה חלבי וחנות אורגנית, בצומת בית אלפא. במסעדה יש שימוש בחומרי גלם טריים, המרכיבים מנות מקוריות וטעימות!

מה אוכלים? אוכל בריא וטרי: ארוחות בוקר, סלטים מושקעים, פיצות מהטאבון, כריכים ועוד. אנחנו ניסינו את סלט הארטישוק, שכלל חסות, ארטישוק אה-לה רומנה, שרי, פלפל קלוי, גבינת פטה, פקאן סיני ורוטב ויניגרט – היה מעולה וכלל כמות מפנקת ביותר של ארטישוק, כמו שאני אוהבת! כמו כן, ניסינו את מאפה הסביח מהטאבון במילוי חציל, ביצה, ממרח שום, לימון כבוש, טחינה ואריסה, בהחלט מושקע. את התפריט המלא תוכלו למצוא כאן.

איפה יושבים? יש שני אזורים- האזור הפנימי והחצר החיצונית עם נוף פתוח לשדות עמק המעניינות שסביב.

מה הן שעות הפתיחה? ימים א'-ה' 22:00 -8:00, יום שישי 14:00- 8:00, יום שבת: שעה לאחר צאת השבת ועד 23:00.

כתובת? מסעדת ארטישוק, צומת בית אלפא.

שורה תחתונה? מסעדת farm to table צמחונית ומצויינת. הטריות ניכרת בכל ביס. מומלץ!

מסעדות מומלצות בגלבוע
סלט ארטישוק
מסעדת ארטישוק בגלבוע
מאפה סביח מהטאבון

מסעדת ארטישוק בגלבוע
הנוף ממסעדת ארטישוק

תודה רבה לבן פרשיץ, שגילה לנו את שני המקומות הראשונים בפוסט ותודה רבה לבלוגריות הנהדרות שטיילו איתי. מצרפת לינק לפוסט של יפעת חן כהן שנשארה ללילה בצפון.

מחפשים וילה מומלצת באיזור? קראו את הסקירה של על וילה לילה בגלבוע


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

4 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin1
WhatsApp
Telegram