Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

עין שוקק והשביל הרטוב בנחל שוקק


עין שוקק הינו מעיין צלול, קריר וגדול בפארק המעיינות, אשר בעמק בית שאן. תוכלו להשתכשך במיימיו, לנוח לצדו, או לצאת למסלול הליכה קצר בשביל הרטוב של נחל שוקק. מיימיי נחל שוקק רדודים (כ-30 ס"מ) ולכן זהו מסלול שמתאים לכל המשפחה.
הגעה:
עין שוקק
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב
מסלול:
2.4 ק"מ (כ-שעתיים, קווי)
דרגת קושי:
קל

נגישות: הדרך היבשה המקבילה לנחל שוקק סלולה.

למפת המסלול עין שוקק והשביל הרטוב בנחל שוקק

השביל הרטוב בנחל שוקק מפה

הגעה לעין שוקק

רשמו בוויז "פארק המעיינות" ותגיעו לחניית עפר ענקית חינמית. זוהי הכניסה לפארק המעיינות ומפה אפשר להגיע למספר מעיינות ומסלולים (כמו נחל הקיבוצים, עין מודע ועוד). מהחניון ניתן להגיע אל עין שוקק ברגל (הליכה של 900 מטרים, כ-20 דקות הליכה), ההליכה היא על כביש סלול, אך חשופה לשמש.

כמו כן, ניתן לשכור אופניים, או רכב גולף במבואה שליד החניון (באופניים כ-10 דקות נסיעה וברכב גולף כ-5 דקות נסיעה). אין גישה עם רכב פרטי עד למעיין עצמו ובשל כך הוא קצת פחות מתויר בהשוואה לשאר המעיינות שבאזור. אנחנו בחרנו לשכור רכב גולף, שזו חוויה בפני עצמה (אפשר לבחור רכב של 4 או 6 מקומות, ההשכרה היא על בסיס מקום פנוי, מעל גיל 21, בהצגת רישיון נהיגה בתוקף). אומנם התענוג לא זול (בהזמנה באינטרנט 179 ש"ח לרכב של 4 או 255 ש"ח לרכב של 6), אך בעזרת רכב הגולף תוכלו להגיע ליותר מקומות בפארק וההליכה בשמש החשופה תיחסך מכם. כדי להגיע למעיין, עקבו אחר השילוט אל עין שוקק. אפשר גם לקבל מפה במבואה שליד החניה, או להיעזר במפה שצרפתי לפוסט.

השכרת רכב גולף בעמק המעיינות
השכרת רכב גולף
מעיין עין שוקק
עין שוקק

עין שוקק

עין שוקק הוא אחד המעיינות הגדולים והיפים בעמק המעיינות (עמק בית שאן). זהו מעיין הנובע לאורך כל השנה וסביבו הרבה פינות חמד בזכות עצי האקליפטוס והדקל הגבוהים, אשר מצלים על האזור. המים של המעיין צלולים, בצבע כחול- טורקיז יפיפה והכי חשוב קרירים (שומרים על טמפרטורה קבועה של 25 מעלות כל השנה). כייף להיכנס להתרענן במעיין, במיוחד לאור החום השורר מרבית הזמן בעמק המעיינות.

עומק המים בעין שוקק יכול להגיע לכמטר וחצי והוא תחום במדרגות אבן, אשר מאפשרות כניסה קלה יותר אל המעיין. מימיו של עין שוקק ממשיכים לזרום אל נחל שוקק, אשר מתחבר אל נחל הקיבוצים. הכניסה עם כלבים מותרת. בבקשה שימרו על הניקיון ואספו אחריכם את הפסולת שלכם.

פארק המעיינות
עין שוקק - כמו נווה מדבר בעמק בית שאן
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

השביל הרטוב בנחל שוקק

החנינו את רכב הגולף ששכרנו ממש ליד עין שוקק ולאחר טבילת התרעננות במעיין עין שוקק, יצאנו לכיוון צפון מזרח (משמאל למעיין) אל השביל הרטוב. השביל הרטוב בנחל שוקק הוא שביל קצר יחסית, אורכו כ-300 מטרים, העובר בנחל שוקק, כאשר עומק המים הוא כ-30 ס"מ. השביל נפרץ לזכרו של סרן צבי (צביקה) קפלן ז"ל, מפקד בחטיבת גולני, שנהרג במבצע צוק איתן. השביל נפרץ לקראת יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל ע"י "כוח צביקה". "כוח צביקה קם מהרצון להנציח את צביקה, כ- 150 בני נוער, חברי קיבוץ מירב, בני משפחה וחיילים מגדס"ר גולני, פרצו את סבך הקנים ופילסו את השביל.

את השביל הרטוב בנחל שוקק עוטפים קנים ועצים, המשווים למסלול מראה שהזכיר לי טיול קסום בג'ונגלים. מי נחל שוקק צלולים וקרירים גם הם וההליכה היא על חלוקי נחל. המסלול מוצל כולו ומסתיים בבריכת טחנת הקמח. הבריכה אומנם פחות קסומה מעין שוקק, מאחר וצבעה יותר נוטה לחום, אבל היא יותר שקטה, סביבה שולחנות פיקניק והיא מוצלת ע"י עצי אקליפטוסים גבוהים. לצד המעיין טחנת קמח עתיקה מהתקופה הביזנטית, שמי נחל שוקק הניעו אותה. ניתן לחזור באותה הדרך בה הגעתם, דרך המסלול הרטוב, או במסלול היבש, המקביל לו.

המסלול הרטוב פארק המעיינות
אפילו יש מפלון קטן בנחל שוקק
השביל הרטוב נחל שוקק
השביל הרטוב בנחל שוקק

בריכת טחנת הקמח פארק המעיינות
בריכת טחנת הקמח

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share17
Pin9
WhatsApp
Telegram