Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

עין תינה - מסלול מים ברמת הגולן


בעין תינה, אשר במערב רמת הגולן, מסלול נהדר לימים חמים - שביל הליכה במים, קצר וכייפי וטיפוס קצר המוביל אל מעיין מקסים, המשקיף מלמעלה אל שדות עמק החולה.
הגעה:
חניון עין תינה
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב
מסלול:
2.4 ק"מ (כ-שעתיים, קווי)
דרגת קושי:
קל

מסלול טיול עין תינה

קיץ וחם ועדיין רוצים לצאת ולטייל בארץ? כדאי שתבחרו במסלול המשלב מים מרעננים. הצטרפו אליי אל שמורת עין תינה, אשר במערב רמת הגולן, מסלול נהדר לימים חמים. מסלול קל, מתאים גם למשפחות עם ילדים. הכניסה בחינם.

לחצו כאן לעבור למפת הטיול

מפה מסלול עין תינה
הדרך מהחניה על שביל העפר

המסלול מתחיל מחניון עין תינה על שביל עפר, המסומן בירוק. ההליכה מהחניה היא לכיוון מזרח ואינה מוצלת (שימו לב, יש פיצול ממש אחרי החניה בו תצטרכו לפנות ימינה). לאחר כ-500 מטרים תגיעו לחורשת אקליפטוסים ולידה בריכת המים התחתונה! זוהי נקודת מצוינת לעצירה ראשונה, אפשר לשלוף את הסנדוויצ'ים ופק"ל הקפה.

הדרך לעין תינה
מסלול עם מים ברמת הגולן
חורשת האקליפטוסים

בריכה תחתונה עין תינה
בריכת המים התחתונה

מפה תוכלו לבחור כיצד לטפס למעלה – במסלול הרטוב, או במסלול היבש. מי שמתקשה בהליכה, יוכל להישאר בחורשה ולהנות מהצל ומבריכת המים. אנחנו בחרנו לעלות במסלול הרטוב והכייפי ונכנסנו לתוך הבריכה התחתונה. ההליכה במסלול הרטוב היא הליכה חווייתית בתוך מים רדודים (לי הם הגיעו בערך עד לקרסוליים). המסלול היבש מתאים למי שאינו רוצה להרטב, או למי שמטייל עם ילדים קטנים במיוחד. ניתן גם לבחור לעלות במסלול הרטוב ולרדת ביבש, או להיפך.

ההליכה בתוך המים בהחלט מרעננת ובמקומות בהם ישנה זרימה חזקה יחסית הוצבו מעקות משני צידי הנחל. בסמוך לנחל עובר שביל עפר, כך שמי שאינו מעוניין להיכנס, יכול ללכת לצידו.

מסלול עם מים ברמת הגולן
מסלול ברמת הגולן

בשלב מסוים השביל הירוק יוצא מהמים (אל תדאגו, תכף נחזור אליהם) ומפה תצטרכו להחליט אם להתחיל לטפס למעלה בשביל הירוק (הרטוב), או בשביל הכחול (יבש). הטיפוס בשביל הרטוב הוא על חלוקי בזלת בתוך סבך של עצי תאנה. אם תהיתם מהיכן הגיע השם של המעיין- תינה בערבית זו תאנה, וסביב המעיין גדלים הרבה עצי תאנה והם שהעניקו לו את שמו.

בחלק מהמסלול זורמים מים על סלעי הבזלת, שימו לב לא להחליק. 

המסלול הרטוב עין תינה
המסלול הרטוב
מסלול ברמת הגולן
המסלול היבש

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

עין תינה

לאחר כ-20 דקות, בסיום הטיפוס יתגלה לפניכם המפל המפורסם, אשר נראה כאילו הוא יוצא מתוך עץ תאנה (בפועל הוא יוצא מצינור) ומתנפץ על סלעי הבזלת שמתחתיו. זה הזמן לבגדי ים וליהנות מהמפל ומהבריכות הקטנות, הנוצרות בין סלעי הבזלת. הנוף הנשקף מהמפל הוא של שדות עמק החולה הנהדרים. אנחנו הגענו בזמן שהמקום היה יחסית ריק מאנשים ונשארנו למעלה שעה ארוכה, נהנים מהמים הקרירים ומהנוף, שיש רק בצפון הארץ שלנו.

טיפ של אלופים - המים הזורמים באזור הם בעצם עודפי המים של חקלאי האזור. לכן, לפעמים אין זרימת מים בצינור שנמצא בחזית. אבל אם תמשיכו לטפס ממש עוד טיפה למעלה תגיעו אל בריכת בטון שאוגרת את מי המעיין, ממנה גם יוצאים עוד שני צינורות, שכמעט תמיד יזרמו בהם מים קרירים ומרעננים.

לאחר השכשוך במים, חזרו בחזרה אל הבריכה התחתונה, שליד חורשת האקליפטוסים. כאמור, תוכלו לבחור במסלול היבש, או הרטוב. כדאי להביא אתכם בגדי ים, בגדים להחלפה, נעליים המתאימות להליכה במים (אני הבאתי שורש), מים וכובע.

מחפשים עוד מעיינות ברמת הגולן? תנסו את עין אורחה או את עין כנף.

המפל של עין תינה
המפל המפורסם של עין תינה

הגעתם עד רמת הגולן, לא תישארו לישון פה? יש לי המלצה לצימר מעולה.

לוקיישנים לצילום ברמת הגולן
לחיים! צילום: בן פרשיץ
מעיין עין תינה
היה שווה את הטיפוס


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share65
Pin19
WhatsApp
Telegram