Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

עין אורחה (ג'וחדר) - מעיינות בגולן


בריכות קצינים ברמת הגולן הן, ללא ספק, לוקיישן מעולה לעצירה קרירה במהלך טיול בצפון. עין אורחה, הידועה גם בשם עין ג'וחדר, היא בריכה מרובעת ומבוטנת, סביבה מקומות ישיבה וצל מעצי אקליפטוס גבוהים. יש גישה עם הרכב, כמעט עד לבריכה עצמה.
הגעה:
גבעת אורחה

עין אורחה (ג'וחדר)

עין אורחה היא בריכת קצינים מטופחת, בחלק המערבי של רמת הגולן, אשר מקורה במעיין הנובע כל השנה (עין אום א-שרשיח, הנובע למרגלות גבעת אורחה). המקום בהחלט מטופח וזאת אנו חייבים לבני נוער מהישוב רמת מגשימים, אשר מתחזקים את המקום, לזכרו של חברם ליישוב, רזיאל נגר. רזיאל נהרג בשנת 2005, בהיותו בן 20, כאשר נכנס לשטח אימונים צבאי ברמת הגולן והרים נפל פגז שהתפוצץ בידיו. במקום שתי אנדרטאות לזכרו.

עין אורחה היא בריכה ריבועית מבוטנת בגודל 4 על 7 מטרים ועומקה 2 מטרים! מיימיה מיועדים לשחייה ונשארים קרירים כל השנה. אם אתם עם ילדים קטנים, השגיחו עליהם וציידו אותם במצופים, בשל עומקה של הבריכה. לאורך הבריכה הותקנו מעקות ברזל ואפילו בקצה שלה יש מקפצה מגניבה מאבן!

קמפינג ליד עין אורחה
עין אורחה

סביב הבריכה יש מספר שולחנות פיקניק ובאזור הבריכה יש משטח מושטח, המתאים לקמפינג (קחו בחשבון שאין במקום חשמל, או מקורות מים). כל אזור עין אורחה מוצלל על ידי עצי אקליפטוס גבוהים. יש גישה לרכב כמעט עד למעיין עצמו. וכדי להשלים את הניתוק מהסביבה והחיבור לטבע -במקום כמעט ואין קליטה סלולארית. בקיצור, יעד מושלם לטיול ברמת הגולן.

אנחנו עצרנו במקום כחלק מטיול יום ברמת הגולן, שכלל את נחל יהודיה, עין כנף, תל סאקי (ראו בהמשך פוסט זה) ולקינוח שקיעה במצפה אופיר.

הגעה: כתבו בוייז: "עין אורחה“.

הידעת? כאשר הסורים שלטו ברמת הגולן, קציני הצבא הסורי החליטו לנצל את מי המעיינות שבגולן ובנו בריכות מקסימות, שהרחצה בהן הייתה מותרת לקצינים בלבד. מכאן נגזר השם בריכות קצינים. 

אנדרטה לזכר רזיאל נגר בעין אורחה
אנדרטה לזכר רזיאל נגר בעין אורחה
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אנדרטת תל סאקי

את הביקור בעין אורחה, כדאי לשלב עם אנדרטת תל סאקי. תל סאקי והמוצב שעל פסגתו הפכו לאתר מורשת לקרב תל סאקי. במקום בונקר אמיתי, אליו ניתן להיכנס (חוויה של ממש, רק אל תשכחו להביא איתכם פנס) ואתר הנצחה ללוחמים, שנפלו במלחמה על התל.

הקרב על תל סאקי נערך בשלושת הימים הראשונים של מלחמת יום הכיפורים, באוקטובר 1973 ונחשב לאחד מהקרבות הקשים במלחמה. במהלכו הסורים הצליחו להשתלט על התל ומספר כוחות תיגבור שנשלחו לא הצליחו לחלץ את הלוחמים, אשר הסתתרו בבונקר. לבקשת מפקדו, בכדי להציל את חבריו, אחד הלוחמים יצא מהבונקר, הסגיר את עצמו לסורים וטען שהוא השורד האחרון. הסורים האמינו לו ובכך הציל את 28 הלוחמים שנותרו בחיים. לאחר שלושה ימים צה״ל הצליח להשתלט מחדש על המקום וגילה להפתעתו את הלוחמים ששרדו. לקריאה נוספת על קרבות תל סאקי.

הגעה: כתבו בוייז: "אנדרטת תל סאקי“.

אנדרטת תל סאקי
אנדרטת תל סאקי
הבונקר בתל סאקי
אנדרטת תל סאקי


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin4
WhatsApp
Telegram