Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

עין כנף - מעיינות בגולן


מעיין כנף הוא מעיין קסום ברמת הגולן, אשר מורכב מ-3 בריכות מלאכותיות קטנות ונמוכות. בשל גובהן הנמוך הן מתאימות במיוחד לילדים קטנים. המתחם, שמאפשר גם קמפינג, מטופח, מוצל ונשקף ממנו נוף יפיפה לאפיקו של נחל סמך.
הגעה:
כנף

עין כנף

בסמוך למושב כנף, שבדרום רמת הגולן, נמצא מעיין כנף. המעיין מורכב משלוש בריכות שכשוך רדודות: הבריכה הגדולה ביותר נפרשת לאורך 10 מטרים, רוחבה 5 מטרים ועומקה כ-20 ס“מ. שתי הבריכות הנוספות מאורכות יותר, כפי שניתן לראות בתמונה. מאחר והבריכות נמוכות יחסית, הן מתאימות בעיקר לשכשוך רגליים, או לילדים קטנים. בכניסה לבריכה הגדולה יש מעקה. כאשר אנחנו ביקרנו במעיין, במאי 2020, המים לא היו צלולים, ייתכן שעקב ריבוי המטיילים לאחר תום סגר הקורונה.

סביב מעיין כנף עצי אקליפטוס גבוהים, אשר מצלים על האזור ומספר שולחנות פיקניק. ניתן גם לעשות קמפינג במתחם ואפילו יש שירותים (שאנחנו היינו שם היו מספר חבורות שכבר הקימו אוהלים), קחו בחשבון שבמקום אין חשמל.

הגעה לעין כנף

כתבו בוייז: "עין כנף". כדי להגיע למעיין כנף, תצטרכו לעבור בשער של יישוב כנף. שימו לב, השער פתוח רק בין השעות 7:00 ל-19:00. יש גישה לרכב כמעט עד למעיין עצמו: יש חניה מסודרת וממנה מדרגות היורדות אל המתחם (ישנן גם שתי חניות נכים בנקודה יותר נמוכה עם ירידה מונגשת). כבר משביל העפר המוביל אל החניה נשקף נוף יפיפה של הכנרת והאזור וממעיין כנף עצמו נשקף נוף של ערוץ נחל סמך, הזורם מתחת למעיין.

עין כנף
עין כנף

דיר עזיז

מעיין כנף נקרא גם עין דיר עזיז, על שם כפר סורי עזוב, הנמצא בקרבת מקום. הכפר ננטש ב-1967, לאחר שישראל כבשה את המקום במלחמת ששת הימים. הכפר דיר עזיז הוקם על חורבות יישוב יהודי מתקופת 70 לספירה. מעבר לשביל היוצא מהחניה, במדרון התלול נמצאים שרידי בית כנסת עתיק, השייך ליישוב היהודי והתגלה מחדש רק בשנת 2000.

פינת המעיין נבנתה לזכרו של בן מושב כנף, אשר (אשי) נוביק ז"ל, אשר נהרג במלחמת לבנון השנייה. המעיין גם נקרא מעיין אשי.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מצפה כנף - תצפית על הכנרת

אם אתם כבר באזור, אני ממליצה להגיע לתצפית משגעת על הכנרת שנמצא בתוך מושב כנף. כדי להגיע לשם כתבו בוייז: "כנף" - בכניסה למושב פנו שמאלה, חצו את המושב והמשיכו עד שתראו את הנדנדה המפורסמת שבתמונה.

מצפה כנף
מצפה כנף. צילום: ארז דגן
תצפיות מומלצות בכנרת
מצפה כנף. צילום: גל טוויג

אם אתם מחפשים מסלול טיול ברמת הגולן אפשר לשלב את עין כנף עם שמורת גמלא ועם מעיין נוסף: עין אורחה.


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin4
WhatsApp
Telegram