Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

נחל יהודיה – מסלול מעגלי ברמת הגולן


נחל יהודיה הוא אחד המסלולים האהובים והמוכרים ברמת הגולן. המסלול מעגלי ומזמן נופים מדהימים לקניון יהודיה, הליכה כייפית במים ומפל מרשים, שלמרגלותיו בריכה קרירה וענקית, בה תוכלו לשחות ולהצטנן בסוף הטיול.
הגעה:
חניון יהודיה
עונה מומלצת:
קיץ, אביב
מסלול:
3.4 ק"מ (כ-שעתיים, קווי) / 4.2 ק"מ (כ-3 שעות, מעגלי)
דרגת קושי:
בינוני

מסלול נחל יהודיה נמצא בשמורת יהודיה, שברמת הגולן. בשנת 2012, עקב התמוטטויות סלעים במצוקי הקניון, שהתרחשו ללא התראה מוקדמת ואף סמוך למטיילים, נסגר נחל יהודיה. המסלול סומן מחדש, חלקו הפופולארי סגור, אך עדיין מדובר במסלול מקסים וכייפי.

**שימו לב, בשל משבר הקורונה, נדרש להזמין מקום מראש באתר של שמורת הטבע והגנים ואפשר לטייל בשמורה במשך 4 שעות בלבד.**

מסלול טיול נחל יהודיה

אורך המסלול: מסלול ארוך ומעגלי 4.2 ק"מ (כ-3 שעות), מסלול קצר 3.4 ק"מ (כשעתיים).

עונה מומלצת: אביב וקיץ. לא כל המסלול מוצל, אז פחות מומלץ בימים חמים במיוחד. הבריכות נקיות ביותר בתחילת האביב ולקראת סוף הקיץ יורדת איכות המים.

רמת קושי: בינוני, מתאים גם למשפחות.

נקודת התחלה וסיום: חניון יהודיה.

ציוד מומלץ: נעלי הליכה במים, תיק חסין מים, כובע, קרם הגנה.

למפת המסלול

נחל יהודיה מפה
קניון שמורת יהודיה

נחל יהודיה

ישנן שתי אפשרויות למסלול בנחל יהודיה:

  • המסלול הקצר: עד למפל יהודיה ובחזרה (כשעתיים).
  • המסלול הארוך: מסלול מעגלי, הכולל ירידה לנחל יהודיה (הליכה במים) וביקור במפל יהודיה (כ-3 שעות).

שני המסלולים מתחילים ומסתיימים בחניון נחל יהודיה. חניון זה הוא גם נקודת ההתחלה של מסלולים נוספים כמו זויתן עליון, או זויתן תחתון. המסלול מתחיל על סימון השבילים האדום (בחניה הדרומית, בסמוך לחניית הנכים) ועובר מתחת לכביש 87. כעבור מספר דקות נגיע לחורבות הכפר יהודיה (על שמו השמורה). כפר סורי עתיק, שנבנה על חורבות יישוב יהודי מתקופות המשנה והתלמוד. למי שמעוניין, ניתן ללכת בדרך המסלול הירוק הקצר, העובר בין חורבות הכפר (מסלול מעגלי של כ-5 דקות עם תצפית יפה לקניון יהודיה). למי שלא, נפנה שמאלה ונעקוב אחר סימון השבילים האדום, המוביל אל צלע הקניון המערבית, החשופה לשמש. מצד ימין שלכם נוף משגע של הקניון, מפל יהודיה והבריכה שתחתיו.

לאחר כ-800 מטרים נגיע לפיצול השבילים האדום והשחור, שהיא נקודת הפיצול בין המסלול הקצר לארוך. מי שמעוניין במסלול הקצר, ימשיך עם סימון השבילים האדום, ירד ישירות למפל יהודיה ויחזור כלעומת שבא. מי שמעוניין במסלול הארוך, ימשיך עם סימון השבילים השחור.

חורבות הכפר יהודיה
מסלול נחל יהודיה
צמח קיפודן

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מסלול מים ביהודיה

השביל השחור ממשיך עוד כ-500 מטרים במסלול חשוף לשמש עד לתחילת הירידה אל הנחל. לאחר ירידה של 70 מטרים בגובה נגיע לאפיק נחל יהודיה ופה מתחיל הכייף האמיתי - נכנסים לתוך המים! נפנה ימינה ונלך עם כיוון זרימת המים. נחל יהודיה זורם כל השנה, כאשר בנקודות מסוימות גובה המים מגיע עד למתניים של אדם בוגר.

שימו לב באפיק הנחל, עומק המים יכול להגיע לכמטר. לכן, הגיעו למסלול רק עם ילדים שיודעים לשחות והביאו להם מצופים. בנוסף, הקפידו להביא שקיות אטומות למים לחפצי הערך שלכם. למרות שהמים לא מגיעים לתיק, אשר נמצא על כתפיו של בן אדם מבוגר, יש סכנת מעידה ונפילה למים. אנחנו השתמשנו בתיק אטום למים עבור המצלמה והמפתחות (אותו קנינו במחיר זול יחסית, כאשר הזמנו אותו מאלי אקספרס). 

לאחר כ-500 מטרים של הליכה במים, נצא אל הגדה הימינית ונתחיל לעלות למעלה. תוכלו לדעת שזה הזמן לעלות, כאשר תבחינו בסרט הירוק המתוח מעל הנחל, עליו שלט המסמל שאין מעבר אל המשך הנחל (פה היה המסלול הישן והאהוב, שנסגר עקב מפולות). במידה ויש לכם מספיק זמן (השמורה לא עומדת להיסגר), כייף לבלות בבריכות, שנמצאות ממש לפני העליה בחזרה. נעלה עד לצומת השבילים אדום ושחור. מי שמעוניין לבקר במפל יהודיה, יבחר לרדת למטה עם השביל האדום. מי שכבר התעייף, ימשיך ימינה ולמעלה עם האדום, בחזרה לחניון יהודיה. אני ממליצה בחום לרדת למטה אל המפל.

מסלול ברמת הגולן
מסלול עם מים ברמת הגולן

נחל יהודיה

מפל יהודיה

הירידה אל המפל תלולה, אבל בסופה יחכה לכם מפל יהודיה המרשים (גובהו כ-20 מטרים) ותחתיו בריכה ענקית וקרירה – בריכת מפל יהודיה. אני ממליצה להשאיר מספיק זמן כדי לשהות במקום, לשחות במים הקרירים ולהנות מהטבע שסביב. החזרה לחניון היא באותה הדרך ממנה הגעתם- טפסו מעלה עם השביל האדום ופנו שמאלה בחזרה על צלע הקניון המערבית אל החניון.

המסלול טיול שאנחנו עשינו ברמת הגולן כלל את נחל יהודיה, ביקור במעיין באזור כמו עין אורחה ולקינוח שקיעה במצפה אופיר. תהנו!

מפל יהודיה
בריכת ומפל יהודיה

שמורת יהודיה - פרטים נוספים

עלות כניסה: 22 ₪ למבוגר, 9 ש”ח לילד. כניסה בחינם למחזיקי כרטיס מטמון של רשות הטבע והגנים.

שעות פתיחת השמורה: א’-ה’ ושבת: 08:00 עד 17:00 (ובשעון חורף עד 16:00), ימי שישי וערבי חג: 08:00-16:00 (ובשעון חורף עד 15:00). שימו לב, הכניסה לשמורה מתאפשרת עד שעתיים ורבע לפני שעות הסגירה הרשומות.

נגישות: המסלול אינו נגיש.

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

3 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share275
Pin9
WhatsApp
Telegram