Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

עין אביאל - מעיינות במרכז


אם אתם רוצים להגיע למעיין, אבל אין לכם כוח לנסוע עד לרמת הגולן, או להרי ירושלים – כדאי שתבדקו את עין אביאל, שנמצא כ-10 דקות נסיעה מבנימינה ומתאים לכל המשפחה. עין אביאל הוא, בעצם, סדרה של בריכות בעומקים שונים, שנוצרו מנביעות לאורך נחל תנינים ומיימהן קרירים וצלולים.
הגעה:
עין אביאל, Zikhron Ya'akov
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב
מסלול:
0.5 ק"מ (כ-0.5 שעות, קווי) / 5.9 ק"מ (כ-3 שעות, קווי)
דרגת קושי:
קל

איך מגיעים לעין אביאל

עין אביאל נמצא בסמוך למושב אביאל, כ-10 דקות נסיעה מבנימינה. מאחר ויש מספר בריכות לאורך הנחל, אפשר להחנות במספר מקומות. כדי להחנות הכי קרוב לעין אביאל, רישמו בוייז "אביאל". אם אתם מגיעים מכיוון בנימינה, תעברו עיקול גדול ומסוכן, מיד אחריו מימינכם תראו את "קפה ציפורה", המשיכו לנסוע עד שמשמאלכם תראו חניון עפר, בו החנו את רכבכם. ראיתי שיש אנשים שמחנים ממש לצידי הכביש, לדעתי זה לא בטוח וגם תסתכנו בקנס. מכאן התקדמו רגלית לצידי הכביש בחזרה לכיוון בנימינה ופנו ימינה לכיוון הסבך, עד שתראו פתח בסבך- הגעתם לעין אביאל (כ-5 דקות הליכה מהרכב).

המסלול אינו מתאים לעגלות ואינו מונגש. הכניסה בחינם.

מעיינות במרכז

עין אביאל – מעיינות במרכז הארץ

אורך המסלול: יש מספר דרכים לטייל בעין אביאל, ראו פירוט מטה.

עונה מומלצת: אביב, קיץ, סתיו. מרבית המרחב אינו מוצל. יש כמה פינות בהן אפשר לשבת בצל, אבל קחו שחשבון שהשהייה במים ברובה אינה מוצלת.

ישנן מספר דרכים לבקר ולהנות מהאזור. כאמור, תלוי איפה חניתם ומהי מטרת הטיול. אם החנתם את הרכב על פי ההסבר שלי למעלה, תתחילו את המסלול בבריכת עין אביאל. הבריכה עצמה גדולה יחסית ויש מקומות מסויימים שהעומק שלה מגיע לכדי מטר וחצי. ממליצה להגיע למקום עם סנדלי שורש ולא עם כפכפים. אנחנו ביקרנו במקום ביום שישי בצהרים וכל המתחם שסביב לבריכה היה יחסית עמוס, לכן חצינו את נחל תנינים אל עבר הגדה השניה שלו, התקדמנו כ-50 מטרים מערבה (שמאלה) והמקום היה כולו שלנו.

אל הטיול יצאתי עם 3 חברות ילדות, הכרנו בבית ספר היסודי ומאז נשארנו חברות טובות. כל אחת הביאה מטעם וביחד ערכנו פיקניק כייפי על גדות הנחל. המים של הנחל קרירים (ויש שיאמרו אפילו קרים) וראויים לרחצה. ראיה לכך היא הדגים שתראו במים, ולנו אפילו הזדמן להיתקל בסרטן קטן.

אם אתם ממש רוצים לבקר בכל המעיינות והבריכות תוכלו לצעוד במסלול קווי באורך של 5.9 ק“מ, שמתחיל לפני העיקול למושב אביאל, לאורך סימון השבילים הירוק ומסתיים לפני מושב עמיקם, כפי שמתואר באתר נאקב.

לאחר שסיימנו את הפיקניק, חזרנו בחזרה לעין אביאל, עברנו אותו ומשם מצאנו עוד כמה נקודות חן ובריכות שכייף לשכשך בהן. אפשר אפילו לעשות מסלול טיול בתוך נחל תנינים עצמו, היכן שהסבך מאפשר זאת.

פיקניק בעין אביאל
תפסנו לנו פינה שקטה בצל
עין אביאל
ממש כייף ורגוע פה

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג
מסלול מים במרכז
בנות העמק הוא חלום

המפל הנסתר בעין אביאל

אחת מגולות הכותרת של המסלול הוא מפלון שמסתתר ממש בתוך הסבך, הנשפך אל בריכה נמוכה. הבריכה עצמה לא גדולה, אבל מוצלת בתוך מערת הקנים שנוצרה. מגדות הנחל לא ניתן לראות את המפל של עין אביאל, אבל תוכלו לזהות אותו לפי קול פכפוך המים ולפי המיקום שאני אגלה לכם: חפשו את תחנת השאיבה של מקורות, ממש מולה תהיה ירידה למים עם גישה נוחה יחסית, המשיכו אל עבר המערה שקנה הסוף יצר והמפל יתגלה בפניכם. עוד אמצעי זיהוי הוא צינור כחול עליו סימון שבילים ירוק, כ-30 מטרים מזרחית לצינור, תהיה הירידה למפל.

קחו בחשבון שעין אביאל הופך להיות יותר ויותר מוכר עם השנים, כך שאם אתם מתכננים ביקור לשם, עדיף באמצע השבוע, ואם בסופ"ש – עדיף שתגיעו כמה שיותר מוקדם, או לקראת סוף היום. חשוב לזכור לנקות אחריכם, אין פינוי של זבל מהמקום.

מסלול נוסף ונחמד ליד נחל התנינים הוא גבעת הרקפות, מפלי רז ומאגר גלעד.

נחל תנינים
נחל תנינים

המפל בעין אביאל
המפל הנסתר


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share14
Pin6
WhatsApp
Telegram