Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

צ'ינקווה טרה - טיול אל הכפרים הצבעוניים באיטליה


טיול בצ'ינקווה טרה, חמשת הכפרים המפורסמים, שנמצאים על הצוקים של הריביירה האיטלקית, היא חופשה המשלבת תצפיות עוצרות נשימה, רביצה בחופים, התענגות על מאכלי ים טריים, טיול בשבילים בין הכפרים לצד כרמים עתיקים ואינספור הזדמנויות צילום של הבתים הצבעוניים המפורסמים, הכה מיוחדים.
היינו שם ב:
ספטמבר 2021
למשך:
יום
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

בסלון הדירה הראשונה, שרועי ואני עברנו אליה יחד, הייתה תלויה תמונה גדולה של אחד הכפרים הצבעוניים של צ'ינקווה טרה (Cinque Terre) ותמיד חלמתי יום אחד להגיע לשם. לכן, כשתכננתי את הטיול שלנו בטוסקנה, לא היה ספק שנשלב יום אחד של ביקור במקום. צורת הבניה הייחודית של הכפרים והעובדה שהיה לנו רק יום אחד לבקר במקום, חייב אותי לעשות מחקר מעמיק, כדי להספיק ולראות את כל הדברים המעניינים בכפרים. הנה מגיע החלק בו אתם, הקוראים שלי, מרוויחים- כל המידע הזה, עכשיו הוא גם שלכם- מה יש לעשות בצ'ינקווה טרה, באיזה כפרים כדאי לבקר ומה יש לראות בכל כפר, איפה מיטות השיזוף הכי טובות, התצפיות הכי יפות, איך עוברים בין הכפרים ואיפה כדאי לישון.    

רוצים להעדכן בכל ההמלצות בלייב? עקבו אחרי גם באינסטגרם

צ'ינקווה טרה

נתחיל בניפוץ תפיסה מוטעית על המקום- אין כפר אחד בשם צ'ינקווה טרה. צ'ינקווה טרה, ובתרגום לעברית- "חמש האדמות", הוא בעצם פארק לאומי, המורכב מחמישה כפרים ססגוניים, צוקים, מפרצים, אדמות חקלאיות ואזור ימי מוגן. כפי שאתם מבינים, מדובר באזור מגוון וזו הסיבה שצ'ינקווה טרה הוא יעד פופולארי עבור מגוון רחב של אנשים: אוהבי הטיולים הרגליים (בשל מסלולי הטיול שבין הכפרים), האינסטגרמים והצלמים, שרודפים אחרי התמונה המושלמת, המשתזפים, שאוהבים את השמש האיטלקית, קבוצות התיירים, שמגיעים לתור את איטליה והזוגות, שמחפשים מקום מפלט רומנטי.

בשנת 1997 הכריז אונסק"ו על הפארק כאתר מורשת עולמי ומשנת 1999 הפארק מוגן ולא ניתן לשנות, או לבנות בו דבר. כשהסתכלתי על הבניה של הכפרים הצבעוניים, לא הפסקתי לתהות איך הם הצליחו לבנות אותם בצורה הזו על הצוקים? כשהצבעים השונים שלהם רק מוסיפים עוד נופך למדהימות של המקום. אגב, מספרים שצבעוניות הבתים נועדה לעזור לדייגים לזהות את הבתים שלהם כששהו בים.

צ'ינקווה טרה מפה
מפה של הפארק הלאומי צ'ינקווה טרה, לקוחה מתוך האתר הרשמי של הפארק

איך מגיעים לצ'ינקווה טרה

הדרך הטובה ביותר להגיע לצ'ינקווה טרה היא בעזרת רכבת! לכפרים עצמם אין כניסה עם רכבים. ניתן להחנות בחניות בתשלום (כ-35 יורו ליום) מעל הכפרים ולרדת אליהם רגלית. אני לא ממליצה על דרך זו, כי מקום החניה מוגבל והסיכוי למצוא חניה אינו גבוה. עד לשנת 1960, היה ניתן להגיע לצ'ינקווה טרה רק באמצעות סירה, או בשבילי הליכה ולכן האזור היה נחשב לפנינה סודית. היום יש קו רכבת, העובר בין כל הכפרים של צינקווה טרה, לאורך קו החוף.

אנחנו הגענו עם הרכב ששכרנו (מכירים את המדריך שלי להשכרת רכב בחו"ל?) לעיר הסמוכה, לה ספציה (La Spezia), שנמצאת דרומית לצ'ינקווה טרה. בילינו בה את הלילה (ראו המלצות למקומות לינה בסוף הפוסט) ולמחרת בבוקר לקחנו רכבת אל הכפרים. כמו כן, ניתן להגיע גם ברכבת מאחת הערים הגדולות הקרובות- פירנצה, או מילאנו (עם החלפה בפיזה, או בגנואה).

טיפ של אלופים - אם אתם מגיעים עם רכב ללה ספציה- יש לכם כמה אופציות לחניה- לחפש חניה ברחוב- התשלום הוא 1.5 יורו לשעה בין השעות 8:30 ל-20:00, כשבימי ראשון וחגים החניה היא בחינם, או להחנות בחינם בחניון ציבורי ליד Piazza d'Armi. כדאי לקחת בחשבון את המרחק שלו מהמלון שתבחרו ומתחנת הרכבת, כמובן. אופציה נוספת היא לבדוק עם מקום הלינה שלכם האם הוא מציע חניה (בדרך כלל גובים כ-30 יורו ליום).

צ'ינקווה טרה למטייל

התניידות בין הכפרים

הדרך הכי מומלצת לעבור בין בכפרים היא באמצעות רכבת. כל נסיעה בין כפר לכפר תעלה לכם 4 יורו למבוגר ו-2 יורו לילדים בין הגילאים 4 עד 12. אפשרות נוספת וטובה יותר לדעתי, היא לקנות את כרטיס ה Cinque Terre Card בעלות של 16 יורו לכרטיס יומי (יש גם אפשרות לכרטיס של יומיים ב-29 יורו או לשלושה ימים ב-41 יורו). הכרטיס כולל נסיעות ללא הגבלה בין הכפרים (וגם בין לה ספציה) וגם כניסה לכל מסלולי ההליכה שבין הכפרים. ניתן לרכוש את הכרטיס בלשכות המידע לתיירים, הממוקמות בכל אחת מתחנות הרכבת בכפרים, או בלה ספציה (לא ניתן לקנות אותו במכונת הכרטיסים). כדי להימנע מהתורים, שעלולים להיות ארוכים,  ניתן לרכוש אותו מראש, באתר האינטרנט.

טיפ של אלופים - שימו לב שלא כל הרכבות עוצרות בכל הכפרים. בדקו את מסלול הנסיעה לפני שאתם עולים על הרכבת.

דרך נוספת למעבר בין הכפרים היא בעזרת סירה. תוכלו לקנות כרטיס יומי, בעזרתו ניתן להשתמש בסירה למעבר בין הכפרים, ללא הגבלה. ניתן לעלות על הסירה כבר בנמל של לה ספציה, העלות לאדם היא 35 יורו ו-15 יורו לילדים. יש גם כרטיס יותר מוזל, שכולל רק את המעבר בין הכפרים עצמם. פה תוכלו למצוא את לוח הזמנים המעודכן של הסירה. שימו לב, לכפר קורניליה לא ניתן להגיע באמצעות סירה, כי אין לו נמל.

הריביירה האיטלקית

חמשת הכפרים של צ'ינקווה טרה

את צ'ינקווה טרה מרכיבים חמישה כפרים, שנבנו עוד בימי הביניים והם: מונטרוסו אל מארה, ורנאצה, קורניליה, מאנארולה וריומג'ורה. פירטתי לכם על הדברים המעניינים שיש לעשות בכל כפר והוספתי לינק לגוגל מפס, כדי שתוכלו לנווט בקלות לכל המקומות.

המלצה כללית לכל הכפרים – אחד הדברים שנהננו לעשות הוא פשוט לשוטט בכפרים- כל כפר מלא בבניינים פוטוגניים ובסמטאות נסתרות. ברחובות הראשיים תוכלו למצוא חנויות אומנות ומזכרות חמודות.

יולו בלוג אינסטגרם

ריומג'ורה (Riomaggiore)

  • נקודת תצפית על הכפר מהנמל וקפיצה לשחיה במים! ביציאה מתחנת הרכבת, התקדמו בעקבות השלט- ירידה לכיוון הנמל. כשתגיעו לשם, תזהו את המקום מעשרות תמונות האינסטגרם, שבטח ראיתם (כן, כמובן שגם אני צילמתי שם כמה תמונות, זה ספוט נהדר). משם רדו למטה אל הים לטבילה קצרה. כמו רוב החופים בצ'ינקווה טרה (מלבד החופים במונטרוסו) לא מדובר בחוף מסודר על רצועת חול, הישיבה פה היא על אבנים. אבל היי, יש בזה יתרון - לא יכנס לכם חול לכל החריצים 😉
  • השכרת סירה, או קייאק – בנמל תמצאו חברות השכרה של סירות (השכרה עצמית, או עם סקיפר), קייאקים וסיורים בין הכפרים.
  • אם אתם בקטע של צלילה, תופתעו לגלות שבריומג'ורה יש מרכז צלילה (היחידי בין הכפרים של צ'ינקווה טרה). הוא נמצא ממש ליד הנמל ואפילו אפשר להוציא בו רישיון צלילה.
Riomaggiore Cinque Terre
צ'ינקווה טרה יולו בלוג

  • כנסיית Church of San Giovanni Battista  - כנסייה בסגנון גותי, שנבנתה בשנת 1340 ובתוכה כמה ציורים יפים. מהרחבה שליד הכנסיה נשקף נוף על העיר והגבעות הירוקות שסביב. כדי להגיע אליה עלו במעלה הרחוב הראשי, ויה קולומבו, עד הגיעכם לגרם מדרגות קטן משמאלכם. עלו למעלה עד לרחוב Via Pecunia והמשיכו עד שתגיעו לכנסיה. ממש אחריה נמצא בית קפה חמוד, בו קנינו קפה ומאפה.
  • ביקור בטירה Castello di Riomaggiore  - הטירה נבנתה בשנת 1260 כדי להגן על העיר מפני פולשים ופיראטים. כיום, זהו אתר היסטורי, המציע את אחד הנופים הטובים ביותר בכפר. הטירה ממוקמת בראש הכפר ופתוחה לקהל הרחב. מהכנסיה המשיכו עם הרחוב עד שתגיעו לטירה ומיד אחריה יתגלה בפניכם נוף פתוח אל הים.
  • להנות מגביע של דגים מטוגנים ופירות ים. רדו בחזרה אל הרחוב הראשי - אחד המקומות המומלצים הוא Tutti Frutti. אפשר לקנות גביע, לשבת על הרחוב הראשי, או ולקחת אותו איתכם לנמל.
Church of San Giovanni Battista Cinque Terre
כנסיית Church of San Giovanni Battista
ריומג'ורה
ריומג'ורה
Castello di Riomaggiore
Castello di Riomaggiore

מאנארולה (Manarola)

  • נקודת תצפית מראש הגבעה על הכפר מאנארולה – כנראה שמדובר בנקודת התצפית הכי מפורסמת והכי יפה. אם תחפשו צ'ינקווה טרה בגוגל, זו התמונה שתחזור על עצמה הכי הרבה פעמים. כדי להגיע לשם, רדו לנמל ומשם טפסו במעלה השביל שעל הצוק עד לנקודת התצפית. אם תמשיכו במעלה השביל, בצד השני יתגלה בפניכם תצפית לא פחות יפה אל עבר הצוקים והכפר קורניליה.
מאנארולה צ'ינקווה טרה
מאנארולה צ'ינקווה טרה

  • לשבת לקוקטייל וטאפסים במסעדת Nessun Dorma – באותה נקודת תצפית נמצאת גם המסעדה הכי מפורסמת ואינסטגרמית בצ'ינקווה טרה ולא בכדי- ממנה נשקף אחד הנופים היפים באזור. תוכלו להנות מהנופים המדהימים בניחותא, שבידכם כוס של אפרול שפריץ, או איזה קוקטייל פוטוגני ואתם מנשנשים ברוסקטה עם עגבניות ובזיליקום. אגב, למרות שהמקום מאוד פופולארי, המחירים בהחלט סבירים, אבל אל תצפו למצוא פה מנות עיקריות- מדובר בעיקר בתפריט של נשנושים.

טיפ של אלופים - מסעדת נסון דורמה די עמוסה וכדי להיכנס אליה יש סיכוי גבוה שתצטרכו לחכות בתור ארוך, במיוחד בשעות הצהריים. מה שרוב התיירים לא יודעים הוא שכדי להירשם להמתנה לכניסה יש צורך בהורדת אפליקציה ייעודית של המסעדה (מגלים את זה שמגיעים לתור). פשוט תחפשו בגוגל פליי\ אפל סטור: "Nessun Dorma" והיכנסו לתור מראש! באפליקציה יופיע מיקומכם המדויק בתור וכך תדעו מתי להגיע.

  • קפיצה לטבילה במרינה של מאנארולה – אם אתם מבקרים בזמן העונה החמה, זה המקום המושלם לבלות בו יום עצל בשיזוף, קריאה, צפייה באנשים, ים, שחייה, או קפיצה מהסלעים.
חופי ים צ'ינקווה טרה
טבילה במרינה של מאנארולה
Nessun Dorma
מסעדת נסון דורמה

קורניליה (Corniglia)

נחשבת לעיירה הכי שקטה. אין בה גם חוף ולכן הכי פחות מתויירת מבין כל חמשת הכפרים (יש בה גם פחות מסעדות ופחות מקומות לחקור). מאחר ואנחנו בילנו רק יום אחד בצ'ינקווה טרה, לא הספקנו להגיע לקורניליה.

ורנאצה (Vernazza)

  • לבלות בנמל – בורנאצה נמצא הנמל הטבעי היחיד של צ'ינקווה טרה ולידו רצועת חול קטנה. כייף לשבת בנמל, או באחת המסעדות שלידו (המתמחות במאכלי ים). יש רצועת חוף נוספת, שנמצאת בצד השני של ורנאצה (לכיוון קורניליה)- בחוף הזה לא תמצאו מיטות שיזוף, או שמשיות להשכרה, אז אל תשכחו להביא איתכם איזה מגבת. ההגעה לחוף היא דרך מנהרה, שיוצאת מהרחוב הראשי בכפר.
  • נקודות תצפית על העיר – בורנאצה יש שתי נקודות תצפית מפורסמות ואני אסביר לכם בדיוק איך להגיע לשם:
    • נקודת תצפית על הנמל של ורנאצה – נקודה תצפית מרשימה ממנה רואים את העיר והנמל. אם במקרה יוצא לכם להיות שם בזמן השקיעה- אז התענוג יהיה כפול. לקח לנו בערך רבע שעה להגיע מהעיר לנקודה וההגעה כללה טיפוס במדרגות (ולאחר מכן ירידתן). הנקודה נמצאת על תחילתו של שביל ההליכה הכחול, המחבר בין ורנאצה למונטרוסו. שימו לב, כדי להגיע לנקודה צריך להיות ברשותכם כרטיס Cinque Terre Hiking card , או את כרטיס הרכבות המשולב, מאחר ומדובר על נקודה על השביל הרשמי.
    • נקודת תצפית מראש הגבעה על ורנאצה – נקודת תצפית נוספת, שלצערי לא הספקנו להגיע אליה, נמצאת בראש הכפר, בתחילת השביל מורנאצה לקורניליה.
ורנאצה
Vernazza Cinque Terre

נקודת התצפית על ורנאצה

מונטרוסו אל מארה (Monterosso al Mare)

בשל רצועת החוף המפותחת שלו, מונטרוסו הוא הכפר שמושך אליו הכי הרבה תיירים ובהתאם הוא גם הכי מפותח תיירותית (מבחינת מקומות לינה, מסעדות, חנויות וכד'). בניגוד לארבעת הכפרים האחרים של צ'ינקואה טרה, למונטרוסו יש אזור 'ישן' ואזור 'חדש'. האזורים מחולקים על ידי מנהרה אחת, שנחפרה מתחת לצוק סן קריסטפורו ומיועדת למעבר של הולכי רגל ומעט המכוניות המורשות להיכנס לגבולות הכפר.

טיפ של אלופים - במקום לעבור במנהרה בין שני חלקי הכפר, תוכלו לעבור גם בשביל העליון מצד ימין וכך גם תרוויחו נוף יפיפה אל הכפר, החופים והים.

  • לבלות באזור "הישן" של מונטרוסו – פה תמצאו את הבתים הצבעוניים, הרחובות המתפתלים וגרמי המדרגות התלולים. כמו גם, חנויות אומנות, מזכרות ואפילו בגדים. תחנת הרכבת נמצאת באזור "החדש", פנו שמאלה ביציאה, מתחת לפסי הרכבת, כדי לעבור לאזור "הישן" של הכפר.
  • להתרשם מכנסיית Chiesa di San Giovanni Battista, הנמצאת בחלק הישן של הכפר – כנסייה זו נבנתה בין השנים 1244 ו-1307 בסגנון גותי ליגורי. החלק החיצוני מכוסה בשיש לבן וירוק עם חלון יפיפה בצורת ורד מעל הכניסה.
  • מגדל Torre Aurora - מגדל אורורה הוא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר במונטרוסו. המגדל נבנה במאה ה-16 כדי להגן על הכפר מפני שודדי ים. הוא ממוקם באמצע הכפר על הגבול בין החלק הישן והרובע החדש של מונטרוסו. למרגלות המגדל מסעדה נחמדה, בה תוכלו להנות מאוכל וממשקאות טעימים ונוף אל הים.
  • תצפית פנורמית מפסל San Francesco d’Assisi – בתצפית יש פסל יפיפה עם נוף נהדר של מונטרוסו אל מארה והים. כדי לבקר במקום תצטרכו לטפס במעלה הגבעה, אבל זה בהחלט שווה את המאמץ, מכיוון שהנוף מהפסגה נהדר.
  • להנות בחוף הים (החולי) ולעבוד קצת על השיזוף - מונטרוסו הוא הכפר היחידי בצ'ינקווה טרה בעל רצועת חוף ארוכה וחולית!
צ'ינקווה טרה תצפית על מגדל אורורה
מגדל Torre Aurora
מסעדות בצ'ינקווה טרה
האזור ה"ישן" של מונטרוסו
Cinque Terre Monterosso al Mare
תצפית אל האזור ה"חדש" והחופים של מונטרוסו

חופים מומלצים במונטרוסו – צ'ינקווה טרה

Spiaggia Fegina - זהו קטע החוף החולי הגדול והנחמד ביותר בצ'ינקווה טרה, הממוקם ישירות מול תחנת הרכבת, בחלק החדש של מונטרוסו. בחוף יש חלק קטן חינמי, בו תוכלו להניח את המגבת שלכם (אבל הוא מתמלא במהירות ונהיה צפוף), או שתוכלו לשבת באחד ממועדוני החוף ולשכור כסאות חוף ושימשיה (בעלות של 25-30 יורו).

Spiaggia Il Gigante - פנו ימינה מתחנת הרכבת, לכו כמה דקות, כשאתם חולפים על פני מסעדות שונות, החניון ומגרש הכדורגל הקטן משמאלכם, ותגיעו לחוף. החוף הזה קטן יותר ויש בו רק שני מועדוני חוף. בקצה החוף ניתן לראות את "הענק" - פסל של נפטון בגובה 14 מטר, שנבנה כקישוט לבית האלגנטי Villa Pristine, ומאז הוא סמל הכפר. במהלך מלחמת העולם השנייה, וילה פריסטין נהרסה בהפצצות, אך רוב חלקי הפסל נותרו בשלמותם. לפני שהבית הופצץ, החזיק נפטון בידיו פגז ענק, שלמרבה הצער גם הוא נחרב בהפצצות.

Spiaggia Portiglione - במרחק של 10 דקות הליכה מהתחנה, כחמש דקות אחרי שחולפים על פני Il Gigante, תגיעו לחוף החינמי הזה, שגם פחות עמוס מתיירים.

Spiaggia Tragagia – זהו החוף של מונטרוסו הישנה. מתחנת הרכבת פנו שמאלה, עברו במנהרה והגיעו לחוף.

חופים מומלצים בצ'ינקווה טרה
Spiaggia Fegina
Spiaggia Fegina
Spiaggia Fegina
Spiaggia Tragagia
Spiaggia Tragagia

מסלולי הליכה בין הכפרים של צ'ינקווה טרה

אנחנו הגענו לביקור בצ'ינקווה טרה, כאשר יום לפני ירדו גשמים באזור, עקב כך, לצערנו הרב, כל השבילים היו סגורים מחשש להחלקה.

קראתי במספר מקומות, שמסלול ההליכה בין העיירה מונטרוסו אל מארה (העיירה הצפונית ביותר) אל העיירה ורנאצה, הוא היפה ביותר. לכן, אם אתם מעניינים רק בדגימה קטנה של ההליכה, אני ממליצה לכם לבחור במסלול זה. הדרך עוברת בין צוקים דרמטיים, כרמים וגשרים וממנה נשקף נוף יפה של העיירות ושל המפרצים שבאזור. אורך המסלול הוא 3.5 ק"מ ואורך כשעתיים.

עלות כרטיס, המאפשר כניסה למסלולי ההליכה הוא 7.5 יורו למבוגר ליום, או 4.5 יורו לילדים בין הגילאים 4 ל-12. ניתן לרכוש אותו בלשכות המידע לתיירים, הממוקמות בכל אחת מתחנות הרכבת, או מראש, באתר האינטרנט.

צ'ינקווה טרה איטליה

כמה זמן כדאי להקדיש לביקור בצ'ינקווה טרה?

לדעתי, אפשר לחוות את מרבית המקומות המעניינים בצ'ינקווה טרה ביום אחד (מהבוקר המוקדם ועד לשקיעה). אבל אם אתם רוצים טיול קצת יותר רגוע וגם להספיק ללכת בשבילים שבין הכפרים, הייתי מתכננת יומיים באזור. יש גם תיירים שמגיעים לחופשה אף ארוכה יותר של כמה לילות בקיץ ונרגעים בחופים של מונטרוסו.

מתי כדאי להגיע לצ'ינקווה טרה?

הזמן הטוב ביותר לבקר בצ'ינקווה טרה, לדעתי, הוא בין ספטמבר לאוקטובר. במהלך החודשים הללו יש פחות תיירים, אך מזג האוויר עדיין נעים וחמים. יולי-אוגוסט היא עונת השיא בצ'ינקווה טרה, ולכן יש בה יותר תיירים ובדרך כלל מחירי הלינה יהיו גבוהים יותר (במיוחד בחודש אוגוסט, שהוא זמן חופשת הקיץ של האירופאים והאיטלקים בפרט).

בחורף מזג האוויר קר וסוער ויש הכי פחות תיירים, מלונות ומסעדות רבים סגורים - מה שהופך את זה לזמן שקצת פחות כיף לבקר בו.

האביב יכול להיות גם זמן טוב לביקור, לפני שכל התיירים מגיעים לכפרים בצ'ינקווה טרה. עם זאת, מזג האוויר יכול להשתנות ועשוי להיות סוער וקר.

טיפ של אלופים - האיטלקים גם אוהבים לטייל בארץ שלהם, ובמיוחד בסופי שבוע. אם תוכלו לתכנן את הטיול שלכם ולהגיע לא בסופי השבוע (שבת-ראשון) - תהנו מאזור פחות עמוס.

תיירים באיטליה
תיירים בריומג'ורה
צ'ינקווה טרה איטליה
מונטרוסו

מלונות מומלצים בצ'ינקווה טרה

יש קסם בלישון ממש בתוך אחד הכפרים של צ'ינקווה טרה, לקום בבוקר לנוף המשגע ולהתחיל את היום מוקדם, לפני שכל התיירים מתעוררים. המלצה שלי היא להגיע ברכבת אל מקום הלינה ולקחת איתכם רק טרולי קטן (קשה לסחוב את המזוודות בין הרחובות התלולים של הכפרים). הנה כמה המלצות למלונות טובים בצ'ינקווה טרה (אל תצפו למלונות מפנקים, העיקר פה הוא הלוקיישן):

מונטרוסו אל מארה

MìaChì

La Casa di Andrea Relais

Bellambra

B&B Il Parco

ריומג'ורה

Scorci Di Mare

La Dolce Vita

Alla Marina Affittacamere

מלונות מומלצים בלה ספציה (La Spezia)

מחירי המלונות בתוך הכפרים של צ'ינקווה טרה יכולים להיות גבוהים, במיוחד בעונה התיירותית ולעיתים אף קשה למצוא מקום. אנחנו בחרנו לישון בעיר לה ספיציה, הסמוכה לצ'ינקווה טרה, ולהגיע עם רכבת וללא מזוודות לביקור בכפרים. הנה כמה מלונות מומלצים בלה ספציה (שמתי דגש על הקרבה לתחנת הרכבת, שוב, לא לצפות למלונות מפנקים):

Affittacamere Casa Dane'

The railway 74

Alchimia di Mare

הטיול שלנו בצ'ינקווה טרה היה חלק מטיול של שבועיים באיטליה, שכלל את רומאהמעיינות החמים של סטורניה, טוסקנה ופירנצה. מוזמנים להציץ גם בכל הסטוריז שהעלתי מהטיול בפרופיל האינסטגרם שלי.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

צ'ינקווה טרה
הנמל של ריומג'ורה

11 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share43
Pin7
WhatsApp
Telegram