Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

להתאהב בחבל טוסקנה - מסלול טיול של שבוע


טוסקנה היא אחד האזורים המפורסמים והיפים ביותר של איטליה, ולא בכדי. באזור טוסקנה תמצאו ערים עתיקות וקסומות, מעיינות חמים, שדות ירוקים וכמובן- יקבים רבים ואוכל איטלקי טוב.
היינו שם ב:
ספטמבר 2022
למשך:
7 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

הטיול שלנו בטוסקנה היה חלק מטיול של שבועיים באיטליה, שכלל את רומא, המעיינות החמים של סטורניה, טוסקנה, צ'ינקווה טרה ופירנצה. מוזמנים להציץ גם בכל הסטוריז שהעלתי מהטיול בפרופיל האינסטגרם שלי.

טוסקנה

טוסקנה הינה חבל ארץ קסום במרכז איטליה, כאשר מארגנים בה טיול ובוחרים את מקומות הלינה, חשוב להבין שמדובר באזור גדול ולא במקום אחד- ערים, עיירות ואיזורים כפריים פחות מאוכלסים. טוסקנה כוללת את הערים המפורסמות- פירנצה, פיזה וסיינה והמון עיירות קטנות, פחות מוכרות, אך יפות לא פחות. גודלו של האזור מקשה על תיכנון הטיול- לאיזה עיירות להגיע? באיזה מקומות כדאי לישון?

אז אני פה לנסות לעשות לכם קצת סדר ולספר לכם על הטיול שלנו בטוסקנה. בטוסקנה יש כמה מהמקומות הפוטוגניים ביותר באירופה. כל מה שאתם רואים בתמונות, במציאות יפה פי 2. אני ממליצה לבלות בטוסקנה לפחות שבוע (לא כולל את הזמן בעיר הבירה שלה- פירנצה) ולבחור 2-3 עיירות לבקר בהן (כי בתאכלס, כמה עיירות ימי הביניים וכנסיות מפוארות אפשר לראות?).

כרם ענבים
טוסקנה איטליה

השכרת רכב בטוסקנה

לדעתי, כדי לטייל בטוסקנה בצורה נוחה, חובה להשכיר רכב. אנחנו שכרנו את הרכב שלנו ברומא, השתמשנו בו בטוסקנה ובצ'ינקווה טרה והחזרנו אותו בפירנצה. כדי להזמין את הרכב ברומא השתמשנו במנוע החיפוש של פאפם פאפם, מנוע חיפוש ישראלי, שמשווה בין חברות השכרת רכבים רבות ברחבי העולם. הפעם בחרנו לשכור רכב מחברת AVIS שהיו מאוד נחמדים בלקיחת ובהחזרת הרכב.

טיפ של אלופים - אם יש לכם זמן, בטוסקנה תשתדלו להימנע מנסיעה בכבישי אגרה, סעו בכבישים שעוברים בין עיירות ובין השדות- מובטחים לכם נופים עוצרי נשימה, אך שימו לב שבטוסקנה ישנם הרבה כבישים צרים ועקלקלים, ולכן יש לנהוג בזהירות.

טיפ של אלופים #2 - טיפ נוסף, מאוד חשוב לכל מי ששוכר רכב באיטליה ובטוסקנה בפרט- הכירו את התמרור ZTL (Zona Traffico Limitato)– אם אתם נכנסים לעיר ורואים מולכם את התמרור הזה, תדעו שמדובר באזור להולכי רגל בלבד ואסור, בשום אופן, להיכנס עם הרכב לאזור זה. בדרך כלל הוא ימצא במרכזי הערים העתיקות. אם נסעתם באזור כזה, גם אם זה היה בטעות, תצולמו ותצטרכו לשלם קנס! אותנו הוויז הוביל דרך כביש כזה בשעת לילה מאוחרת, לא שמנו לב לתמרור וכעבור כמה חודשים קיבלנו בדואר קנס + 50 יורו דמי טיפול של חברת השכרת הרכב.

מחפשים לשכור רכב? קראו את כל הטיפים שלי בנושא במדריך להשכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל

מלונות מומלצים בטוסקנה

כאמור, טוסקנה היא חבל ארץ גדול במרכז איטליה ולכן אני ממליצה לבחור שני אזורים ולהפוך אותם לבסיס שלכם. אני בחרתי לנו שני מלונות בשני אזורים שונים בטוסקנה: אזור מונטיפולצ'יאנו (החלק הדרומי יותר, קרוב למונטפולצ'יאנו, פיאנזה) ואזור קיאנטי (החלק הצפוני יותר, קרוב לפירנצה, סן ג'ימיניאנו, סיינה, שגם ידוע ביין המפורסם המיוצר באזור זה - יין קיאנטי – יין אדום המיוצר בעיקר מענבי סנג'ובזה).

Villa Svetoni Wine Resort

המלון הראשון (והמומלץ מאוד) שלנו בטוסקנה היה באזור מונטיפולצ'יאנו, הוא בעצם וילה, שנבנתה בשנת 1,700, וכיום הינה מלון בוטיק עם 12 חדרים בלבד. מדובר בוילה יפיפיה מוקפת בטבע, עם חצר מטופחת, בריכה ונוף לכרמים ולגבעות שסביב. במתחם נמצא גם יקב, שמייצר יין מאז שנת 1865. מספר החדרים הקטן והמיקום של הוילה תורם לאווירה השלווה והרגועה השוררת במקום.

החדר שקיבלנו היה מרווח, בעיצוב מודרני ואלגנטי עם קסם טוסקני וממנו נשקף נוף נהדר. כשהגענו, חיכה לנו בחדר בקבוק יין מהיקב של המלון (מעולה) והחלק הכי חשוב- בחדר הייתה מיטה סופר נוחה ומקלחת ענקית ומפנקת.

אנחנו בחרנו באירוח הכולל ארוחת בוקר בלבד, אבל במלון ישנה מסעדה מומלצת מישלן (אין לה כוכבים) בשם Osmosis. אכלנו שם באחד הערבים (יש להזמין מקום מראש) והאמת שאנחנו פחות ממליצים עליה. בחרנו בתפריט חמשת המנות, שכולל 2 מנות ראשונות, 2 עיקריות וקינוח.

המלון מציע, בתשלום נוסף, גם טעימות יין, שיעורי בישול וטיולים באזור (הפעם לא ניסינו).

חדר במלון Villa Svetoni Wine Resort (צילום: בוקינג)
הבריכה במלון Villa Svetoni Wine Resort
מלון והכרמים שסביב Villa Svetoni Wine Resort

מלונות נוספים מומלצים באזור מונטיפולצ'יאנו

Villa Cicolina- מתחם מקסים, הכולל וילה ומסביבו חדרי אירוח נוספים. עד סוף המאה ה-19 וילה צ'יקולינה הייתה בית המגורים הכפרי של משפחת אצולה. בשנת 2000 היא נרכשה על ידי זוג רופאים, חובבי טיולים, שהחליטו לשפץ אותה. המבנה המחודש של הווילה עוצב בהשראת לודג' אפריקאי, בנוסף לשימור של הרהיטים שהיו בוילה. גולת הכותרת במתחם היא בריכת האינסוף, בקצה המדשאה, ממנה נשקפים נופים מרהיבים של האזור הכפרי שמסביב. בתוך הבית עצמו יש סלון מקסים ומסדרונות קטנים מלאים בציורי קיר.

Villa Cicolina
Villa Cicolina

Adler Spa Resort Thermae – מלון ספא 5 כוכבים, הכולל מרכז בריאות גדול, בו תמצאו סאונה פינית, חמאם טורקי, בריכות חיצוניות ומקורות, חדר כושר מאובזר היטב וטיפולי ספא. מהמלון נשקף נוף פנורמי של האזור הכפרי של עמק ד'אורצ'ה. המלון נמצא ליד העיר הקטנה Bagno Vignoni, הידועה במעיינות החמים שלה.

Adler Spa Resort Thermae
Adler Spa Resort Thermae
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אגריטוריסמו

כשאתם מחפשים מלון באיטליה, בטח תתקלו במושג "אגריטוריסמו". אגריטוריסמו הוא שילוב של המילים "agriculture" (=חקלאות) ו- "”tourism (=תיירות). אגריטוריסמו היא בעצם חווה חקלאית המציעה אירוח ולינה בשטח החווה. הרעיון התפתח סביב העובדה שלאחר מלחמת העולם השנייה, חוות קטנות הפכו לפחות ריווחיות וחקלאים רבים החלו לנטוש את החוות שלהם ולחפש עבודות בעיר הגדולה. כדי לעצור את הנטישה הזו, הממשלה העבירה חוק בשנת 1985– בתמורה לכך שחקלאים יהפכו חלק מהחווה שלהם לאגריטוריסמו, הם יקבלו תמריצים כספיים מהמדינה.

לצד הרווח הכספי של החקלאים ושל המדינה בשימור הקרקעות והחקלאות, גם אנחנו, התיירים, מרוויחים מהמקום יותר מלינה וארוחה. בלינה באגריטוריסמו תוכלו לחוות את החיים בחווה, ואולי אף להתנסות בעבודה חקלאית (לדוגמא- לעזור בבציר ענבים), תוכלו ללמוד איך מכינים גבינה מקומית, או שמן זית. הפעילויות המוצעות בכל אגריטוריסמו הן בהתאם לגידולים החקלאיים שלה- טעימות יין, סדנאות פסטה, רכיבה על סוסים, או אופניים ועוד.

למרות הקונוטציה של לינה בחווה, הרבה אגריטוריסמו דווקא מציעים חוויה מפנקת. יש אגריטוריסמו שמתאימים למשפחות, בהם חווה עם בעלי חיים ובריכת שחייה ואפילו כאלה עם וילות קטנות עם מטבח, שיכולות להתאים לכל המשפחה, ויש אגריטוריסמו המציעים אווירה יותר רומנטית לזוגות ולחברים.

Agriturismo Fattoria La Palagina

המלון השני שלנו (וגם הוא, מומלץ מאוד) היה באזור קיאנטי והוא בעצם "אגריטוריסמו". המתחם, שהוקם במבנה היסטורי משופץ, מוקף כולו בטבע, בכרמים ובעצי הזית של המקום. תוכלו לאכול את ארוחת הבוקר (שכולה מתוצרת מקומית) על הטרסה היפה, לצאת לסיור בחווה ולפגוש את חיות המשק החמודות. ראיתי, שמאז שביקרנו במקום, גם בנו בריכה גדולה ויפה!

Agriturismo Fattoria La Palagina

באחד מהימים השתתפנו בסיור שכלל סיור בכרמים, טעימות יין ושמן זית וסיור ביקב עצמו. שמן הזית שלהם פשוט מעולה וקנינו בקבוק של ליטר הביתה (אם היה לי עוד מקום במזוודה הייתי לוקחת יותר). עלות לאדם- 20 יורו. פעילויות נוספות המוצעות בחווה (בתשלום נוסף): ביקור במושבת דבורים עם כוורן וטעימות דבש, ארוחת ערב באמצע הכרמים (זמין רק בקיץ ובימים מסויימים), שיעורי בישול של מאכלים טוסקניים תוך שימוש בחומרי גלם עונתיים. לאחר הקורס תתקיים ארוחת צהריים עם המנות המוכנות בליווי יין.

עלות השהייה במקום מאוד זולה, ולמרות זאת, הוא ברמה גבוהה- אנחנו שילמנו על שני לילות בחדר גדול ויפה, כולל ארוחת בוקר- 450 ש"ח לזוג!

באחד הערבים נסענו למסעדה שנמצאת בסמוך למלון:

Osteria Le Panzanelle – מסעדה מומלצת מישלן עם אווירה כפרית ונעימה. התפריט היה ברובו מנות טוסקניות מסורתיות, כולל פסטה תוצרת בית ובשר מעולה. חובה להזמין מקום מראש.

מוצאים חברים חדשים בAgriturismo Fattoria La Palagina

מלונות נוספים מומלצים באזור קיאנטי

Palazzo Leopoldo Dimora Storica & Spa – בית אחוזה משנת 1310, שהוסב למלון ארבעה כוכבים, בסמוך לעיר סיינה. במלון חדרים אלגנטיים וגדולים, אזור ספא עם בריכה מקורה ומחוממת, סאונה, חמאם טורקי, מרפסת שמש וג'קוזי. במלון מסעדה המגישה אוכל טוסקני וממוקמת על מרפסת יפה, המשקיפה אל הגבעות. אפשר להזמין שיעורי בישול וטעימות יין במלון.

Tenuta Cortedomina – בית חווה קסום, הנמצא בתוך יקב עם 7 חדרים מודרנייים - כל חדר מעוצב בצורה שונה. בתוספת תשלום תוכלו לטעום יינות, לאכול ארוחת ער ולצאת לפיקניק בשדות הסמוכים.

כרם ענבים בטוסקנה

המלצות לטיול בטוסקנה 

מונטפולצ'יאנו (Montepulciano)

מונטפולצ'יאנו היא עיירה קטנה מימי הביניים, הממוקמת על ראש גבעה, מלאה בארכיטקטורה מרשימה של הרנסאנס, חנויות ומסעדות בבעלות משפחתית וכמה מהיינות האדומים הטובים באיטליה. בניהם היין המפורסם "וינו נובילה די מונטפולצ'אנו" המיוצר בכרמים המקיפים את העיר.

כמו בהרבה עיירות באזור טוסקנה, גם פה אסור להיכנס עם רכבים לחלק המרכזי של העיירה, ויש להחנות את הרכב באחד מהחניונים המוסדרים בכניסה ולהיכנס רגלית לעיירה. עלות חניה: 1.5 יורו לשעה.

אז החננו את הרכב והתחלנו לטפס ברחובות הצרים אל עבר הכיכר המרכזית, שממוקמת בנקודה הכי גבוהה בעיירה. קחו בחשבון שכל החלק התיירותי בנוי במעלה הגבעה, אז תגיעו עם נעליים נוחות. הרחובות העתיקים משובצים בחנויות מזכרות, מסעדות, בתי קפה וחנויות המוכרות את המוצרים המפורסמים של מנטפולצ'יאנו- היין האדום, גבינות ונקניקים מבשר חזיר.

בכיכר המרכזית, פיאצה גראנדה, נמצאים ארמון טרוגי, בניין העירייה וקתדרלת סנט מרי. אנחנו החלטנו לעלות לראש מגדל הפעמון של בניין העירייה, כדי לזכות בנוף פנורמי של האזור ונוף לכל הכיכר המרכזית. שימו לב, הטיפוס עצמו קצר, אבל העלייה כוללת טיפוס במדרגות צרות- לא מתאים לקלסטרופובים.

טיפ של אלופים - ממש מאחורי בניין העירייה יש תצפית (חינמית) אל נוף מדהים של טוסקנה.

מונטפולצ'יאנו
מונטפולצ'יאנו

מונטפולצ'יאנו טוסקנה
מונטפולצ'יאנו
מונטפולצ'יאנו טוסקנה
מונטפולצ'יאנו פיאצה גראנדה

פיקניק בחווה מקומית

את ההמלצה הבאה קיבלנו ממקומי והיא המלצת זהב! עצרנו בחוות Caseificio Cugusi לפיקניק בחווה מקומית, בה ניתן לבחור את המצרכים שבסל- גבינות, נקניקים, ריבות, בלסמי, שמן זית ויין ממגוון גדול שיש בחנות שלהם (מסתבר שמדובר באחת המחלבות המובילות באזור, שזכתה בפרסים רבים על הגבינות שלה). לאחר שבחרתם את מרכיבי הפיקניק, תוכלו לקחת את הסלסילה ולשבת באחד מהשולחנות בחווה, אשר מכולם נשקף נוף מרהיב של טוסקנה והעיר מונטפולצ'יאנו. אגב ראיתי שבחווה יש גם אירוח של B&B למעוניינים. נראה מקום קסום.

הגעה: Via Della Boccia n. 8 – 53045 Montepulciano Siena

יין וגבינות
טוסקנה

יולו בלוג אינסטגרם

פיאנצה (Pienza)

עיירה מקסימה הממוקמת בראש גבעה, בה גרים רק 2,000 תושבים ומרכז העיר שלה הוכר ע"י אונסק"ו כאתר שימור עולמי. כייף להתהלך בין הרחובות הצרים והרומנטיים של העיירה, לאכול באחת המסעדות ולהנות מהנופים היפים המקיפים אותה. אל תפספסו סיבוב על חומות העיר, המשקיפות אל עמק אורצ'ה (Val d’Orcia). קחו בחשבון שהעיירה מאוד קטנה ולכן עלולה להיות מאוד צפופה כאשר מגיע אוטובוס מלא בתיירים.

טיפ של אלופים - דרך לזיהוי גלידריה טובה- תור ארוך\ גלידה בתוך מיכלי נחושת (למרות שזה קצת מבאס שאי אפשר לראות אותן).

פיאנצה
פיאנצה

חנות גלידה איטליה
גלידריה בפיאנצה
גלידה באיטליה
גלידה איטלקית אמיתית בפיאנצה

שיעור בישול בטוסקנה

החלטנו שאנחנו רוצים ללמוד להכין אוכל טוסקני אמיתי. חרשנו את האינטרנט כדי לחפש את שיעור הבישול המושלם. יש הרבה שפים שמציעים שיעורי בישול פרטים, אבל לדעתי אנחנו מצאנו את ה-אחד – השף פבריצ'יו. שיעור הבישול מתבצע במטבח, בוילה הפרטית של השף, כאשר מולכם נוף טוסקני מהמם.

הוילה של השף פבריצ'יו נמצאת בעיר ארצו (Arezzo), עיר מקסימה והרבה פחות תיירותית. לצערנו לא הספקנו להסתובב בה. אבל לדעתי, היא שווה ביקור למי שרוצה לחוות את התרבות הטוסקנית, לשלם מחירים יותר נוחים מבלי להצטרך להתחכך בהרבה תיירים.

היינו צריכים לבחור מראש 3 מנות אותן נבשל מתוך התפריט שהשף שלח לנו מראש- מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. אנחנו בחרנו להכין זוקיני ממולא, ריזוטו פטריות וקינוח מסורתי לאזור- עוגת ריקוטה ושוקולד (אל תדאגו,  מקבלים דף מודפס עם כל המתכונים). תוך כדי הבישול גם שותים קוקטיילים ויין.

עלות: אנחנו סגרנו עם פבריצ'יו שיעור בישול פרטי, אבל ככל שכמות האנשים גדולה יותר, המחיר לאדם יורד. 2-3 אנשים- 70 יורו לאדם, 4-7 אנשים: 60 יורו לאדם, שמונה אנשים ומעלה- 50 יורו לאדם. אנחנו סגרנו איתו ישירות במייל שלו (יצא הכי זול): info@mangiardivino.com

הגבעות של ואל דה-אורצ'ה (Val deOrcia)

אזור כפרי, דרומית לסיינה. אם אתם מדמיינים את הגלויה של טוסקנה – אתם מדמיינים את הגבעות העגלגלות של עמק אורצ'ה. כל חבל ארץ זה הוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו.

Agriturismo Baccoleno 

כנראה נקודת התצפית הכי מפורסמת בטוסקנה ואני בטוחה שנתקלתם בתמונות שלה ברשתות החברתיות. מדובר בתצפית אל הנוף הטיפוסי בטוסקנה- גבעות ירוקות (או צהובות- תלוי באיזו עונה אתם מגיעים) בלתי נגמרות, אשר במרכזן אגריטוריסמו עם שביל גישה משובץ בברושים.

הכניסה חינם ואפשר להגיע בכל שעות היממה, ההמלצה שלי היא להגיע כחצי שעה לפני השקיעה עם מוצרי פיקניק ובקבוק יין. אנחנו קנינו מוצרים בסופר מקומי באחת העיירות שבדרך ועשינו לנו פיקניק מושקע- יין, מיץ, גבינות, ריבה, ממרח פסטו, בלסמי וכד?. המחירים בסופרים המקומיים טובים, כך שהעלות הכללית - נמוכה. ביקשנו מהמלון סכין וצלחות ואת השמיכה הבאתי מראש מהבית.

איך מגיעים? רשמו בגוגל מפס Agriturismo Baccoleno – החניה היא בשולי הכביש, לא נכנסים לשביל הגישה של בית החווה. יש שביל מסודר אל נקודת התצפית.

טוסקנה

סיינה (Siena)

אם יש עיירה אחת בטוסקנה שאני ממליצה לא לוותר עליה – זו סיינה. סיינה היא אחת הערים היפות והמרכזיות בטוסקנה ולדעתי יש בה קסם מיוחד. בימי הביניים היא הייתה אחת הערים המפורסמות והעשירות באירופה ומרכז העיר הוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו.

כאשר צעדתי בכיכר המרכזית שלה - פיאצה דל קאמפו- הרגשתי ממש איך אני חוזרת אחורה בזמן. זוהי ללא ספק אחת הכיכרות המרשימות שביקרתי בהן. הכיכר בנויה כמניפה ענקית וסביבה מסעדות (ויש שיאמרו מלכודות תיירים), בתי קפה וחנויות. בכיכר גם נמצא ארמון העם ומגדל השעון של סיינה (ומי שמעוניין לטפס עד למעלה ב-500 מדרגות, יזכה בנוף המדהים הנשקף ממנו).

סיאנה טוסקנה
פיאצה דל קאמפו בסיינה
סיאנה טוסקנה
סיינה

Siena Duomo- אחד המבנים היפים בעיר סיינה היא הקתדרלה (דואמו), שבנויה בסגנון גותי. כניסה לדואמו עולה כסף (לתיירים) ואפשר לקנות כרטיס משולב, שכולל תצפית על הדואמו והעיר בעלות של 17 יורו לאדם. גם אם שבעתם מכנסיות, מדובר באחת הכנסיות המרשימות באיטליה ולכן אני ממליצה לא לפספס את הכניסה אליה. מבחינתי ההיילייט היה הטיפוס לאחד הקירות של הקתדרלה לתצפית על העיר (פחות מתאים לקלסטרופובים).

Siena Duomo
Siena Duomo

Ristorante San Desiderio- מסעדה מעולה בה אכלנו צהרים. פה טעמתי פסטה פיצ'י עם פסטו, רוטב עגבניות וגבינה (פיצ'י הוא אחד מסוגי הפסטות הנפוצים בטוסקנה והוא נראה כמו ספגטי עבה) ורועי לקח סטייק. טוסקנה בהחלט מקום המתאים לחובבי הבשר - היא האזור היחידי באיטליה בו אוכלים בשר בקר בכמויות גדולות. אחד הסטייקים המפורסמים באזור הוא "ביסטקה אלה פיורנטינה“, אותו מכינים מזן פרות מיוחד שנקרא "קיאנינה".

טיפ של אלופים - הרבה מסעדות באיטליה נסגרות באזור השעה 14-15 לסיאסטה, תכננו היטב את זמן ההגעה למסעדות, שלא תישארו רעבים.

היו ברשימה שלי, אבל לא הספקנו:

סן ג'ימיניאנו  (San Gimignano)

כשאתם עוברים צפונה מסיינה לפירנצה, עצרו בסן ג'ימיניאנו. העיירה מפורסמת בזכות 14 מגדלים ששרדו מימי הביניים. הסתובבו בין הרחובות העתיקים ועצרו לאכול גלידה בגלידריה עטורת הפרסים מבית ג'לאטריה דונדולי (Gelateria Dondoli)- בטח תזהו אותה בזכות התור הארוך המשתרך לפניה.

לוקה (Lucca)

נחשבת אחת הערים היפות ושוקקות החיים בטוסקנה, עיר עתיקה מימי הביניים עם סמטאות ציוריות וכיכרות מרשימות. בעיר מוקפת בחומות אשר מהן נשקף נוף יפה לעיר ולטבע שסביבה. החומות רחבות ומוצלות ולכן הן גם מושלמות לטיול ארוך, תוכלו אפילו לשכור אופניים.

מטוסקנה המשכנו לעיר לה ספיז‘ה, כדי לבקר בכפרים הצבעוניים של צ'ינקווה טרה.

כבר ביקרתם בטוסקנה? מתכננים טיול באזור? מוזמנים להגיב בתיבת התגובות

טוסקנה
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יולו בלוג אינסטגרם

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin1
WhatsApp
Telegram