Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

המדריך המלא למעיינות החמים ליד סטורניה שבטוסקנה


בילוי במעיינות החמים הקסומים בטוסקנה, ליד העיר סטורניה, היה אחד משיאי הטיול שלנו באיטליה. הבריכות הכחולות של מפל המים הציורי קאסקט דל מולינו, על רקע הגבעות הטוסקניות, פשוט עוצרות נשימה. בפוסט הזה אסקור את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לבקר במעיינות החמים, שלא תפספסו אותם בביקור הבא שלכם באזור!
הגעה:
Cascate del Mulino, Via della Follonata, Saturnia, גרוסטו, איטליה

טוסקנה עשירה במעיינות מים חמים טבעיים, כאשר המפורסמים ביותר מבניהם נמצאים בסמוך לסטורניה (Saturnia), עיר ספא באיטליה. המעיינות נמצאים בדרום טוסקנה, במרחק נסיעה מרומא, או מפירנצה. אנחנו ביקרנו במעיינות כחלק מטיול של שבועיים באיטליה, שכלל את רומא, טוסקנה, צ'ינקווה טרה ופירנצה. בקרוב יעלו פוסטים על כל יעד בבלוג, בינתיים אני ממליצה לכם להציץ בכל הסטוריז, שהעלתי מהטיול בפרופיל האינסטגרם שלי.

קאסקט דל מולינו

מפל המים הציורי קאסקט דל מולינו (Cascate del Mulino), שהוא חלק מהמעיינות החמים של סטורניה והכניסה אליו היא חינמית לחלוטין, הוא לגמרי גולת הכותרת של המקום. כתוצאה מזרימת המים, לאורך מאות שנים, נוצרו שכבות של בריכות תרמיות, כחולות בהירות, בין הגבעות הירוקות של האזור. במעיינות החמים יש זרימה רציפה של 500 ליטרים לשנייה והם שומרים על טמפרטורה של 37.5 מעלות צלזיוס, לאורך כל השנה. המים עשירים במלחים ובמינרלים (במיוחד גופרית) ואנשים מאמינים כי יש להם תכונות מרפא, כי הם נוגדי חמצון, אנטי אייג'ינג ועוזרים לשחרר מתחים.

שמו של המקום "קאסקט דל מולינו" ובתרגום לעברית - "מפל הטחנה". כשתגיעו למקום תגלו את טחנת המים הישנה, שלצידה נובעים המים (בעבר השתמשו במים כדי להפעיל את אבני הרחיים של הטחנה). המים במפל זורמים בחוזקה ואפשר להנות מעיסוי טבעי לגב. במורד המפל ישנן טרסות של בריכות קטנות, בהן אפשר לשבת ולהנות. ככל שמתרחקים מהמפל המים קצת מתקררים וגם יש פחות ופחות אנשים.

הכניסה למעיינות היא בחינם! הם פתוחים 24 שעות ביממה, במשך כל ימות השבוע ולכן תוכלו להגיע אליהם מתי שרק תחפצו.

המעיינות נמצאים ממש בלב הטבע, זה אומנם הופך את המקום לייחודי, אבל קחו בחשבון שאין שם חוף מסודר, אין שירותי הצלה ואין מלתחות. יש שירותים כימיים.

מעיינות חמים טוסקנה

מעיינות חמים טוסקנה

איך מגיעים למעיינות החמים בטוסקנה

סטורניה היא חלק מאזור טוסקנה, והיא ממוקמת בצפון מרכז איטליה, בפרובינציית גרוסטו Grosseto. היא נמצאת 160 ק"מ צפונית לרומא (כשעתיים נסיעה), ו-185 ק"מ דרומית לפירנצה (כ-3 שעות נסיעה). העיירה מונה אוכלוסייה קטנה מאוד של כ-280 איש, והיא מיושבת מאז ימי קדם.

הדרך הנוחה ביותר להגיע למעיינות החמים היא בעזרת רכב (מכירים את המדריך שלי להשכרת רכב בחו"ל?). פשוט הכניסו לתוכנת הניווט: Cascate del Mulino.

בסמוך למקום יש חניית כורכר מסודרת בתשלום. אל תחנו בצידי הכביש בצורה לא חוקית, אתם עלולים לקבל קנס. מחיר החניה הוא 4 יורו בין השעות 8:00 ל-13:00 ו-5 יורו בין השעות 13:00 ל-20:00. יש לשלם במדחן, שנמצא בכניסה לחניה. מי שמתכנן לישון בקרבת המעיינות החמים (ראו המלצות בפרק האחרון בפוסט זה), יש אופציה, פשוט, ללכת ברגל מהמלון למעיינות.

שימו לב, אל תתבלבלו עם Terme di Saturnia, מדובר במתחם ספא יוקרתי בתשלום, שנמצא בקרבת מקום.

רוצים להשכיר רכב בזול בטיול שלכם באיטליה? כנסו לפוסט בבלוג המסביר על השכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל.

מה להביא אתכם למעיינות החמים?

  • בגד ים ומגבת, שלא אכפת לכם שיסריחו - מכיוון שבמעיינות החמים יש ריכוז גבוה של גופרית, יש למים ריח חזק (בדומה לחמי יואב). הריח הזה ייתפס לכם על העור, השיער ובגד הים. אחרי שכיבסתי את בגדי הים שלנו פעמיים, עדיין נותר בהם ריח חלש של גופרית, קחו את זה בחשבון כשאתם בוחרים עם איזה בגד ים להגיע. כמו כן, לבעלי\ות שיער ארוך, אני מציעה לאסוף את השיער בקוקו גבוה. תבואו למקום כבר לבושים בבגד הים, כי אין תאי הלבשה.
  • נעליים שמתאימות להליכה במים, כדוגמת שורש – כל האזור שסביב המעיינות וגם שטח המעיינות עצמו הוא סלעי. לא נעים ללכת שם יחפים.
  • חטיפים ומים- אם אתם מתכננים להישאר לאורך זמן. יש ליד המעיינות בית קפה ומכונה אוטומטית, שמוכרת פיצה 24 שעות ביממה, אבל כנראה שלהביא אתכם חטיפים יהיה יותר זול ויותר טעים.
  • פלאפון\ מצלמה\ גו-פרו עמידים למים – אם אתם מתכננים לצלם כמה תמונות בתוך המעיינות, כדאי להביא אתכם מצלמות עמידות למים. תוכלו לצלם גם כמה תמונות עם המצלמה הרגילה, אבל מאחר ואין שמירת חפצים, או אזור מסודר ליד המעיינות, הייתי ממליצה להשתמש במצלמה ואז ללכת לנעול אותה ברכב.
  • באופן כללי, הביאו אתכם כמה שפחות דברים, מאחר ואין שום מקום מאובטח בשטח המעיינות (מלבד נעולים ברכב או במלון שלכם).
קאסקט דל מולינו
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מה הזמן הכי טוב לבקר במעיינות החמים בטוסקנה?

המעיינות פתוחים בחינם 24/7, ולאורך כל עונות השנה שומרים על טמפרטורת מים קבועה של 37.5 מעלות צלזיוס, כך שתוכלו לבקר שם מתי שרק תחפצו. בקיץ יהיה פחות נעים לבקר במעיינות חמים בשעות היום ולכן בעונה זו אני ממליצה להגיע מוקדם בבוקר, או מאוחר בערב.

קחו בחשבון שמדובר במקום פופולארי מאוד, גם בקרב תיירים וגם בקרב מקומיים, ולכן ההמלצה שלי אליכם היא, אם מתאפשר לכם, לא להגיע בסופי שבוע. הזמנים הכי פחות עמוסים במהלך היום הם מוקדם מאוד בבוקר, או אחר הצהריים. אנחנו הגענו באזור השעה 18:00 והייתה כמות סבירה של אנשים.

טיפ של צלמים- אם אתם רוצים להבטיח את השוט המושלם, כאשר המקום רק שלכם, תנסו להגיע לפני הזריחה, או שפשוט תשתמשו בפוטושופ למחוק את האנשים 🙂

מלונות בסטורניה

אם אתם מתכננים לבקר במעיינות החמים בטוסקנה מוקדם בבוקר, או אחה"צ, אני ממליצה לישון בקרבת מקום. אנחנו עשינו טעות והמשכנו ישירות למלון שלנו בטוסקנה אחרי הביקור במעיינות בערב, וזו הייתה נסיעה מאוד קשה. הכבישים בטוסקנה מאוד מפותלים ובנוסף נסענו בהם בחושך ולא נהנו מהנוף הטוסקני. בדיעבד, שנינו הסכמנו שהיינו צריכים להישאר את הלילה בסטורניה.

לינה באזור תאפשר לכם, במידה ותרצו, לבקר במעיינות בערב, ולמחרת מוקדם בבוקר, והחלק הכי חשוב- מקלחת אחרי הביקור. כמו שציינתי, הריח שינדוף מכם אחרי הטבילה לא יהיה מלבב, ולכן חשוב שתהיה לכם את האפשרות להישטף במהירות ולשטוף את בגד הים שלכם.

אספתי עבורכם כמה אופציות מומלצות ללינה באזור, מלון B&B, אגרותוריסמו (לינה בבית חווה) ומלון מפנק:

Agriturismo Le Cascatelle – לינה בבית חווה קסום בלב הטבע, שנמצא במרחק של 600 מטרים מהמפלים! הלינה מאוד זולה והחדר הבסיסי גדול (22 מ"ר).

B&B 8380 - Pian Del Molino – לינה במלון B&B שנמצא במרחק של 300 מטרים מהמפלים! הריהוט בחדר פשוט, המחיר זול, החדר גדול (20 מ"ר לחדר הכי בסיסי) והקרבה למפלים פשוט מעולה!

Terme di Saturnia Natural Spa & Golf Resort- לינה במלון חמישה כוכבים יפיפה, למי שרוצה להתפנק. המלון מציע טיפולי ספא שונים ואפילו יש לו מסלול גולף בן 18 גומות. המלון הוקם ליד נביעה של מים חמים ולכן תמצאו בו גם 5 בריכות תרמיות טבעיות, חמאם טורקי וספא גדול, והוא נמצא במרחק של 2 ק"מ מהמפלים המפורסמים. ניתן להיכנס למתחם הספא והבריכות של המלון גם אם אתם לא לנים בו, בעלות של 25 יורו לאדם.

לחיפוש של מלונות נוספים באזור לחצו כאן

מלון בטוסקנה
Terme di Saturnia Natural Spa & Golf Resort- התמונה לקוחה מאתר המלון

המעיינות החמים של קאסקט דל מולינו זכו בתואר אחד המקומות האהובים עלינו באיטליה ואנחנו לגמרי מתכננים לחזור לשם בביקור הבא שלנו בטוסקנה!

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

9 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share22
Pin2
WhatsApp
Telegram