Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

האגמים היפים בעולם


אחת מתופעות הטבע האהובות עלי בעולם היא אגמים - קטנים או גדולים, בצבעי כחול, ירוק או טורקיז, במקומות מבודדים או ליד ערים גדולות. החלטתי ללקט עבורכם חמש המלצות מבלוגרים ומטיילים מנוסים על האגמים היפים ביותר בעולם, בהם הם ביקרו. 

אגם בראייס - איטליה (Lago di Braies)

ההמלצה הראשונה היא שלי (סהר), מהטיול האחרון שלנו בדולומיטים: 
אגם Lago di Braies, או בשמו הגרמני Pragser Wildsee, שוכן בהרי הדולומיטים שבצפון איטליה. זהו ללא ספק אחד האגמים היפים בהם ביקרנו ואם אתם באזור, זהו מקום שלא כדאי לכם לפספס. צבעיו של האגם (בקיץ) נעים בין כחול לירוק והוא נקרא, בצדק, "הפנינה של הדולומיטים".
את האגם מקיף מסלול הליכה מסודר ויחסית קל - שעה וחצי עד שעתיים שבהחלט יכול להתארך עקב מספר עצירות צילום מרובות. במקום ניתן, גם, להשכיר סירת משוטים.
הגישה לאגם מאוד קלה, מספר דקות של הליכה מהחנייה המסודרת שלצידו (בעלות של 6 יורו). כמו כן, אם אתם ללא רכב, אוטובוס (מספר 442) מגיע מהעיירות הסמוכות ישירות לאגם. זהו אגם מאוד מתוייר ולכן אני ממליצה להגיע אליו מוקדם בבוקר, או אחר הצהריים.
על גדות האגם שוכן מלון, כך שמי שרוצה להנות מהנופים לאורך זמן וגם לא בשעות העומס, יכול לקחת פה חדר ללילה [לחצו כאן למידע נוסף על המלון]

אגם בראייס בדולומיטים
אגם בראייס - איטליה

 אגם בלאה - רומניה (Balea Lake)

נופר רונן מהבלוג מטיילת מחוץ לקופסא ממליצה:
כשהיינו ברומניה, באזור סיביו, החלטנו לשכור רכב ולנסוע לאחד הכבישים היפים בעולם - כביש טרנספגראשן. כבר בפעם הקודמת שלנו ברומניה תכננו לנסוע אליו אבל מפאת חוסר זמן החלטנו לוותר, הפעם החלטנו שלא משנה מה אנחנו ניסע לשם.
תחילת הכביש נמצא במרחק של כשעה נסיעה מהעיר סיביו. הנופים מהכביש עוצרי נשימה, אבל אחת מגולות הכותרת של הכביש היא אגם בלאה. האגם נמצא במרחק של כ- 45 דקות נסיעה מתחילת הכביש. לא ניתן לראות את האגם מהכביש עצמו, אבל מה שכן תוכלו לראות, זה פקק גדול של רכבים בדרך אליו.
למזלנו, אנחנו נסענו לשם בשעות הבוקר, באמצע השבוע, ואת הפקק יצא לנו לראות אחרי שכבר יצאנו מהאגם (כנראה שהרבה באים לבקר אחרי שעות העבודה). אבל גם אם יצא לכם לעמוד בפקק, אין ספק שאסור לכם להחמיץ את האגם הזה - הוא פשוט מהמם. אחד הדברים הקסומים בו זה שהוא חבוי בין ההרים. ישנם גם מסלולי הליכה שאפשר לעשות ממנו ולעלות על ההר. אנחנו ישבנו במרפסת של אחת המסעדות שלצידו ונהננו מקפה ומרק חם, אמנם היה אמצע אוגוסט, אבל בהרים היה ממש קר. עוד דבר ממש יפה באגם זה שמדי פעם מגיע איזה ענן שקצת מסתיר את ההרים וזה מרגיש כאילו נמצאים באגם באמצע השמיים.  

אגם בלאה רומניה
 אגם בלאה - רומניה (קרדיט לתמונה: נופר רונן)
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אגם פייטו - קנדה (Peyto Lake)

ערן בריימן מהבלוג The Laughing Traveller ממליץ:
נראה לי שבדרך כלל כשחושבים על אגם חושבים על משהו עגול או אליפטי נכון? ואז מגיעים לאגם פייטו ברוקיז הקנדיים ומתחילים לנסות לשייך צורה- מה זה? כוכב? ראש של שועל? תחליטו מה שתחליטו - השילוב של הצבע המדהים של האגם הזה, שנובע ממי קרחונים והצורה המיוחדת שלו הופך אותו לאחד האגמים היפים ביותר ברוקיז. בניגוד לשאר האגמים ברוקיז זה אגם שאין מסביבו הרבה מסלולי הליכה. מחנים את הרכב בחניון והולכים 10 דקות בערך בשביל מוסדר עד שמגיעים לתצפית.

אגם פייטו קנדה
אגם פייטו - קנדה (קרדיט לתמונה: ערן בריימן)

אגם ליני - סקוטלנד (Loch Linnhe)

מיכל בן ארי מנור, מהבלוג רואה עולם ממליצה:
אני חובבת אגמים בטיולים שלי בחו"ל. בשנים האחרונות יש לי גם ׳פטיש׳ למצוא בית נופש, ששוכן ממש על אגם. בית הנופש הראשון שלנו על אגם היה בסקוטלנד והוא שכן על גדת אגם בשם Loch Linnhe ,בצמוד לעיירה Ballachulish. מדובר באגם גדול למדי, המתחבר בסופו של דבר לאוקיינוס האטלנטי ולאי מאל. הבית היפהפה שלנו שכן ממש על גדות האגם. כל בוקר הסטנו את הוילונות ונחשפנו לצבע שונה של המים, בהתאם למזג האוויר. לפעמים באו לבקר אותנו קייאקים, שחתרו במי האגם ולפעמים עופות מים אחרים. גשר גדול ומרשים מפריד בין האגם "שלנו" לבין לוך לבן, שבעצם מחובר אליו. לוך לבן הוא האגם של הכפר הסקוטי המפורסם גלנקו - אגם קטן אך מרשים ביותר בשל ההרים המקיפים אותו.

אגם בסקוטלנד
אגם לוך לינה (קרדיט לתמונה: מיכל בן ארי מנור)

האגם הלבן - צרפת (Lac Blanc)

את ההשראה לכתיבת פוסט זה קיבלתי מפוסט שחברתי הילה העלתה בקבוצת המטיילים בפייסבוק חו"ל זה כאן, הקורא לאנשים לשתף באגמים היפים שהם היו בהם. אז, כמובן, שביקשתי ממנה להמליץ גם כן:

הילה מור אלון, מהבלוג לטייל זה לחיות, ממליצה:
האגם הלבן נמצא על רכסי המון בלאן, אשר באלפים הצרפתיים ועבורי זה היה סוג של חלום להגיע אליו, התמונות המשגעות בגוגל ובטריפ אדוויזור בהחלט עשו את שלהם. לצערי, המון ישראליים, שמטיילים באלפים הצרפתיים, פוסחים עליו, בשל דרכי הגישה העקלקלות. לא מצאתי חומר ממשי בקבוצת הפייסבוק שאותה אני מנהלת ״חו״ל זה כאן״ אז התחלתי לקרוא בטריפאדוויזור על הליכה ״קלילה״ של שעה וחצי לכל כיוון. הגענו לאלפים הצרפתיים באמצע חודש יולי, אחרי חורף מושלג במיוחד. שכרנו רכב וביום הראשון של הטיול נסענו (בעלי ואני) לכבוש את האגם הלבן.
מתחנת לה פראז (Le Praz) ,שנמצאת בעיירה שאמוני, ניתן לקחת רכבל עד לבקתת Le Flegere, בתחנה זו ירדו רוב המטיילים (וטיפסו לאגם הלבן) ואילו אנחנו המשכנו משם עם רכבל פתוח עד לאינדקס (Index), מאחר וקראנו בטריפ אדוויזור שכדאי לעלות בו בכדי לחסוך עליה קשה. עלינו עוד... נופים דרמתיים ועוצמתיים... לא מהעולם הזה... כמה כוח יש לטבע...
היינו עם מקל הליכה אחד לאדם וסניקרס של אדידס (הליכה ״קלילה״ נאמר..) ההליכה הייתה קשה!! כמויות שלג אינסופיות ותהום פעורה אם מחליקים, הלכנו לאט... אחרי שעה הבנו למה כולם ירדו בתחנה הראשונה, בדרך פגשנו אב ונער ממיזורי, ארה״ב והלכנו יחד כדי להעביר את הסכנה והזמן... ארך לנו שעתיים ורבע של דרך מושלגת עם סלעים ואבנים שבסופה הגענו לאגם היפה בעולם (בעיני). הרגשנו שכבשנו חצי אוורסט, או סוג של נחיתה על הירח.
באגם, חוץ מטבע פראי, אין שירותי תיירות, אין שתיה ואין שירותים (להערך בהתאם). האגם במציאות הרבה יותר יפה מהתמונות!! פשוט וואו!! חלום שהתגשם!! היינו שם כשעה, כי היינו צריכים לחזור כדי לא לפספס את הרכבל האחרון.. חזרנו בירידה לכיוון התחנה הראשונה של רכבל ה-Flegere, הליכה עם סניקרס שהחזיקו יפה מעמד, אך כפות הרגליים היו גמורות מהליכה על סלעים ואבנים, על ירידות ועליות עם אבנים מתגלגלות. כשהגענו, סוף סוף, לרכבל מעולפים, הבנו שאת הביקורות בטריפאדוויזור כתבו אירופאיים, שרגילים לטרקים בהרים, ולכן אני ממליצה בחום לבוא עם נעלי הליכה מקצועיות ו-2 מקלות הליכה לאדם!!! והכי חשוב, בחודשי מאי, יוני, יולי, לא ללכת דרך רכבל ה-Index, בשל ריבוי השלגים, המאיטים את הקצב ובשל סכנת ההחלקה בשלג.
לאחר הירידה נסענו לעיירה המקסימה שאמוני. בהחלט הייתה לנו חוויה עוצמתית ושמחנו שעברנו אותה. התמונה מדברת בעד עצמה...

האגם הלבן צרפת
האגם הלבן - צרפת (קרדיט לתמונה: הילה מור אלון)

באיזה אגם יפה ביקרתם בעולם? לאיזה אגם הייתם רוצים להגיע?
ספרו לנו בתגובות

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

23 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share3
Pin
WhatsApp
Telegram