Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

כל הדרכים מובילות לרומא


רומא היא אחת הערים המפורסמות והמתוירות באירופה ובעלת היסטוריה ארוכה המשתקפת מכל עבר. ברומא יש הכל - תוכלו לשוטט ברחובות עם גלידה ביד, לתפוס קצת שמש במדרגות הספרדיות וליהנות מכל הארכיטקטורה המדהימה בעיר. מלבד זאת, רומא היא גם גן עדן של פודיז: ממטבח ברמה עולמית ועד פיצות בטק אווי. הנה מדריך רומא האולטימטיבי של בטן מלאה!
היינו שם ב:
פברואר 2019
למשך:
5 ימים ברומא ויום אחד בנאפולי (טיול יום)
עונה מומלצת:
כל השנה

את פוסט רומא (עם קריצה לנאפולי) הזמנתי את חברי, אסף עינצ'י, לכתוב. את אסף ואשתו המהממת, צוף, הכרתי באינסטגרם, כאשר נתקלתי בהמלצות האוכל המעולות בחשבון האינסטגרם שלהם "BetenMelea" (בטן מלאה). כאשר שמעתי שהם טסים לטיול קולינרי עצמאי ברומא, הזמנתי אותם להתארח בבלוג שלנו, כדי שגם אתם תוכלו ליהנות (ולהזיל ריר) מההמלצות שלהם.

בפוסט זה תוכלו למצוא את המדריך שלהם לרומא - איפה כדאי לישון, לאן כדאי ללכת, אטרקציות חובה ועוד. את ההמלצות של בטן מלאה על מסעדות ואוכל הקדשנו לפוסט בפני עצמו, אחרי הכל מדובר בחובבי אוכל מושבעים ויש להם הרבה המלצות טעימות. לחצו כאן כדי לעבור לפוסט ההמלצות הטעימות (מסעדות ואוכל איטלקי) ברומא ובנאפולי.

על הכתיבה: אסף עינצ'י ועל התמונות: צוף עינצ'י.

טיול קולינארי ברומא

חיפשנו יעד קולינרי הולם כדרכנו בקודש (בכל זאת, זוג פודייז עם בלוג המלצות קולינריות) והתלבטנו המון בין ברלין לרומא, אבל הסקסיות האיטלקית קנתה אותנו יותר הפעם. נדמה שבחרנו נבון. וכשמדברים על סקסיות איטלקית זה מתחבר אצלנו בתחושה לסרט קולנועי בתפאורה מבריקה. כל מה שחווינו באיטליה כאילו נלקח מסרט: השפה האיטלקית המוזיקלית, הלבוש האלגנטי של העוברים והשבים, הזקנים והשפמים שלא תמיד מדויקים, המבנים האדריכליים והפיאצות התיאטרליות, הנהר והגשרים שמעליו, ההיסטוריה המשתפקת מכל עבר, השקיעות הורודות, היין בכל ארוחה, הפחמימות הריקות, הקינוחים הקלאסיים, הקטנועים, אבני השפה המשתלבות בנוף העירוני, נגני הצ'לו והסקסופון שמחפשים קצת פרנסה, הנוף שנשקף מכל עבר והשחפים, הו השחפים - התאהבנו בהם בקלות. יש מי שיגיד שגם עשן הסיגריות (שנמצא בכל פינה) מרגש אבל מבחינתנו זה דוחה בכל סיטואציה. אגב, אפילו המעלית שבבניין הדירה שלנו כמו נלקחה מסרט - עם רשת כזו שצריך לסגור!

יעדים: רומא - 5 ימים. נאפולי - יום 1 (טיול יום). כמי שאיכשהו הגיע לרומא בפעם הראשונה רק עכשיו (אבל אל תתנשאו, אתם הייתם בהונג קונג, קוריאה, יפן וכל דרום אמריקה עד גיל 32?) החלטנו להתרכז בעיקר ברומא אבל כשבדקנו איפה יש Food Porn אמיתי גילינו שנאפולי היא יעד מרתק מבחינה קולינרית ולא טעינו. נאפולי, שעוד נרחיב לגביה בהמשך הפוסט, היא רק שעה נסיעה ברכבת בעלות סבירה של 80-100 ש"ח לכיוון. בכל זאת, הייתי ממליץ לקחת בין 2-3 ימים בנאפולי אם רוצים להספיק ליהנות ממנה ומהעושר הקולינרי שיש לה להציע. טיול יום היה קצת מאתגר.

קינוח קנולי איטליה
טיול קולינארי ברומא - קנולי במסעדת TWO SIZES
קולוסיאום רומא
אסף וצוף ברקע הקולוסיאום

טיסות לרומא

טסנו בטיסה ישירה לרומא עם חברת אל על. לא יודע מה רוצים מאל על. נהנינו מכל רגע. השירות היה נהדר. האוכל סופר טעים (בהלוך כריך עם מוצרלה או סלט יווני עם עלי גפן וקלמטה, ובחזור כריך סביח או כריך קורנדביף היסטרי). אז הטיסה יצאה באיחור של רבע שעה. בקטנה.

נחתנו ב-9 בבוקר ברומא כך שניצלנו יום מלא. המראנו חזרה לישראל ב 22:00 בלילה האחרון שלנו כך שהרווחנו יום מלא נוסף. ממליצים בחום לעשות את זה.

מזג אוויר ברומא ובנאפולי

מזג אוויר ברומא: מ-ו-ש-ל-ם! מעצם היותה קרובה לים התיכון, היא נהנית מאקלים נעים. אנחנו ביקרנו בעיר בחורף והמעלות נעו בין 4 מעלות בזמן שכולם ישנים לבין 12-15 מעלות ביום. שמשי ונהדר. אין ספק שהיה קר ונשקר אם נגיד שלא אבל: אין דבר כזה קר, יש תייר שלא יודע להתלבש!

בנאפולי לעומת זאת, "נפלנו" על מזג אוויר פחות טוב: היו 3 מעלות עם רוחות עזות ולא היינו מוכנים לקור האיום הזה שאשכרה, ב-9 בבוקר, ביום שמשי (לכאורה) המטיר עלינו פתיתי שלג!!!

תחבורה ברומא

הגעה משדה התעופה ברומא למרכז העיר

ההמלצה שלנו היא שאטל בוס משדה התעופה ואליו בעלות של 7 יורו לאדם. יש לו 2 תחנות במרכז רומא: הותיקן (צמוד לסנט אנג'לו) ותחנת הרכבת הראשית: רומא טרמיני. יש עובד שנמצא בכל שעות היממה בתחנות האלה ובשדה התעופה ומוכר כרטיסים לאוטובוס (היציאה לאוטובוס בשדה התעופה היא בשער T3).

תחבורה ציבורית ברומא

ההמלצה שלנו היא לגלות את העיר דרך הרגליים: אנחנו הולכים 20-25 ק"מ ביום בחו"ל ומגלים את הפינות הנסתרות של העיר. תוכלו גם להשתמש במערכת הציבורית המרשימה של אוטובוסים, חשמליות, מטרו ורכבות קלות. כרטיס לתחבורה הציבורית בתוך העיר אפשר לקנות בפיצוציות או במכונות אוטומטיות שיש במספר תחנות ויש סוגים שונים של כרטיסים: מכרטיס רגיל בעלות של 1.5 יורו אשר תקף ל100 דקות מרגע ההחתמה עד כרטיס חופשי שבועי בעלות של 24 יורו.

כרטיס סים מקומי

אנחנו קנינו סים אינטרנט באחת החברות שם (TIM או VODAPHONE) והמינימלי מבחינתם זה 30 יורו לכמות ג'יגה גבוהה מאד לתקופה של מינימום 10 ימים (עד חודש). יש אופציות טובות וזולות יותר.

לינה בעיר

כשחיפשנו בתי מלון במרכז רומא (ואנחנו אנשים רציניים שעושים סקרי שוק ומצליבים ביקורות ומחירים במשך שבועות או חודשים) החלטנו לפנות לאתר AIRBNB והדירה הזו הייתה הראשונה שראינו.

דירת AIRBNB ברומא

The Castle Inside Rome - הדירה עלתה לנו בערך 250 ש"ח לזוג ללילה במיקום מעולה: ממש על טירת סנט אנג'לו, 5 דקות הליכה מהוותיקן ו 10-15 דקות מכל שאר המקומות החשובים בעיר. היא גם קרובה לתחנת השטאל באס (ל/מ שדה התעופה) - מרחק 10 דקות הליכה מהדירה וצמודה לסנט אנג'לו.

הדירה משופצת, עם פרקט, עם שירותים ומקלחת בחדר, מעלית וכל מה שצריך. בעל הדירה טיציאנו היה מקסים וזמין כל השהות שלנו בוואטסאפ, ואפילו קנה לנו כרטיסים לאוטובוס כששאלנו אותו איך לעזאזל עושים את זה ברומא. מומלץ!

יותר בקטע של מלון ברומא? לחצו פה כדי לראות את רשימת המלונות המומלצים של יולו בלוג ברומא

דירה ברומא
The Wesley Rome Hotel - התמונה לקוחה מתוך אתר AIRBNB
The Wesley Rome Hotel
The Wesley Rome Hotel - התמונה לקוחה מתוך אתר AIRBNB

שופינג באיטליה

לא חשבנו לקנות שום דבר באיטליה כי ידענו שזה כמו בארץ או יקר יותר. לכן הופתענו מאד לטובה לראות בנאפולי את המילה SALDI, שזו חברים, מילת המפתח לאושר. סוג של "מבצע" שבמקרה שלנו, התמזל המזל ל 70-80 אחוזי הנחה. קנינו מעילים מפנקים ואיכותיים ב-10 יורו ומלא אופנה במחירי רצפה (יש גם גם ברשקה ופול אנד בר ו-H&M ועוד מותגים מוכרים). עניין של תקופה אנחנו מעריכים.

אטרקציות ברומא

טיילנו בכל המקומות המוכרים אבל חובה לציין אותם אחד אחד. אז הנה המקומות היפים ברומא:

הוותיקן

הוותיקן הינה מדינה עצמאית וריבונית המוקפת כולה בעיר רומא והיא מקום מושבו של האפיפיור. שטחה הוא 44 מ"ר (!) בלבד ואוכלוסייתה מונה פחות מ-1000 אנשים ולכן הינה המדינה הקטנה בעולם. הוותיקן היה קרוב למקום הלינה שלנו. הגענו מוקדם (9 בבוקר) ביום ראשון שאמור להיות הכי עמוס. נכנסנו תוך 5 דקות של תור ובדיקה בטיחותית. אין שום סיבה להיות ברומא ולא לבקר בוותיקן כדי לסמן עוד וי על רשימת המדינות בהן ביקרתם ובכלל - המדינה הקטנה בעולם. בלי שום קשר - הכל מאד יפה ואם יש שמש, שבו לכם מחוץ לוותיקן ודמיינו את האפיפיור נואם לכם ולשחפים. תוכלו לראות את העיצוב המדהים של ותיקן מבפנים, להשתתף במיסה (היינו ביום ראשון במקרה) ולעלות לתצפית בתשלום (ויתרנו עליה כי היא אינה תצפית כל כך גבוהה). נחמד להעביר חצי יום, רק תגיעו מוקדם ככל האפשר, על אחת כמה וכמה בימי ראשון. אם תגיעו בצהריים הכניסה והבידוק הבטחוני יעכבו אתכם וחבל.

ותיקן רומא

מצודת סנט אנג'לו

טירה בעלת היסטוריה ארוכה: בתחילת המאה השנייה שימשה כמאוזוליאום, בימי הביניים שימשה כמצודה וכטירה שהגנה על העיר ובה גם האפיפיורים השתכנו בימים שהעיר הייתה תחת מצור ואף שימשה כבית כלא. טירת סנט אנג'לו הייתה ממוקמת ממש מול מקום הלינה שלנו עד כדי כך שכל בוקר, כשקמנו בזריחה, פתחנו את החלון וראינו את השמש מתעוררת על המצודה והנהר. זוהי מצודה מהממת עם גשר שמוביל אליה מעל נהר הטיבר. מלא שחפים. בשקיעה היא עוד יותר מהממת וזה ממש בדרך לוותיקן אז חובה. תוכלו להיכנס לטירה בעלות של 14 יורו לאדם, לראות את החדרים של אפיפיורים וליהנות מתצפית פנורמית מדהימה על כל העיר.

מזרקת טרווי

מזרקה אדירה למרגלות מבנה אדריכלי מטורף נוסף. ה-מקום לבקש משאלות או לנסות לעשות סלפי בין אלפי התיירים שנמצאים שם בכל רגע נתון.

נהר הטיבר רומא
ליד נהר הטיבר בדרך למצודת סנט אנג'לו
מזרקת די טרווי רומא
מזרקת טרווי

הקולוסיאום

אין דברים כאלה! זהו האמפיתיאטרון הגדול ביותר בעולם. לא נכנסנו פנימה כי העוצמות שיש גם מבחוץ מספקות ופשוט מרתקות. מומלץ להקיף את כולו, לצלם ולנצור כל פיסה מהמבנה הלא נורמלי הזה.

הקולוסיאום רומא
הקולוסיאום ברומא - מבנה כל כך מיוחד
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

הפנתאון

וואו איזה מבנה מפואר והיסטרי. זהו המבנה העתיק ביותר ברומא שהוקם באזור שנת 25 לפני הספירה. היינו פה 5-6 פעמים כי הוא פשוט במרכז של המרכז ועברנו דרכו כל הזמן (בדרך לאכול או לטעום כמובן). מומלץ להגיע בצהריים כשקרן השמש נכנסת ישר מהתקרה אל מרכז המבנה. הכניסה לתוך המבנה היא בחינם.

רומא הפנתיאון

גבעת הקפיטולין ופיאצה ונציה

כיכר ונציה נמצאת למרגלות גבעת הקפיטולין, בה ניצב המוזיאון הלאומי של רומא, שהוא אחד מהמבנים ההיסטוריים של רומא. חובה לעלות את המדרגות ולטפס לתצפית שיש בראש המבנה (לא עלינו ממש עד לטופ אבל יש עוד נקודה בחינם שכן אפשר לראות ממנה לא רע את העיר). אגב, אם תנסו לשבת על המדרגות של בניין הקפיטולין, לשלוף משהו לאכול או לשתות, הסדרנית תקפוץ עליכם וזה ראוי להערכה שככה שומרים על המקום המופלא הזה.

טיפ של אלופים - ביום ראשון האחרון של כל חודש הכניסה היא בחינם למוזיאון (בד"כ העלות היא 12 יורו).

פיאצה נבונה

אחת הפיאצות שהכי אהבנו. למעשה כיכר אליפטית מלאת מסעדות מתוירות עם עוד אווירת איטליה קסומה. פשוט כיף שם.

פיאצה פופולו

עוד פיאצה גדולה ויפה, למרגלות גני בורגוזה וזו שמתחילה בעצם את הרחוב הראשי VIA DEL CORSO. היא ממש בירידה מגני בורגוזה ולכן ניתנת לשילוב באותו היום.

גבעת הקפיטולין
גבעת הקפיטולין ופיאצה ונציה
פיאצה פופולו ברומא
פיאצה פופולו

המדרגות הספרדיות

138 מדרגות שפשוט כיף לשבת עליהם בצהריים יחד עם שאר התיירים אך גם שם לא תוכלו לאכול או לשתות. זה מלכלך אז עד כאן מבחינת האיטלקים! עלו עד למעלה כדי לתצפת מעוד נקודה על גגות העיר ואם אתם בדרך לגני בורגוזה אז עדיף מכאן. רק אל תתקרבו להודים שמוכרים מוט סלפי ופרחים, או שכן אבל אל תגידו שלא אמרנו.

המדרגות הספרדיות ברומא
המדרגות הספרדיות - אם אתם רוצים לתפוס אותן כאלה ריקות כדאי להגיע לפני 8 בבוקר
המדרגות הספרדיות ברומא
המדרגות הכייפיות ברומא

גני בורגוזה ותצפית על העיר רומא

לכאורה גנים ענקיים, ריאה ירוקה בכרך הסואן אבל האמת שראינו בעולם גנים הרבה יותר יפים, מושקעים ומטופחים מאלה. כמו כן תוכלו לזכות בתצפית יפה על העיר ממש לפני הכניסה לגנים כשהדרך אליה היא כשמטפסים עד לראש המדרגות הספרדיות, פונים שמאלה ומגיעים כעבור כ-100 מטר פלוס מינוס לגנים ולתצפית.

רחוב VIA DEL CORSO

רחוב עם מותגים וחנויות כולל סניפים של חברות תקשורת לרכישת סים. לא משהו יוצא דופן אבל היי, זה הרחוב הראשי.

גני בורגוזה רומא
התצפית לעיר מגני בורגוזה
רחוב ברומא
רחוב VIA DEL CORSO 

שכונת TRESTEVERE

שכונה של המון מסעדות ובילויים. היינו פעמיים ולא חשנו משהו יוצא דופן מבחינת אווירה. בגדול נחמד ותוסס שם בערב יותר מבמקומות אחרים. שווה ללכת לאחת המסעדות לארוחת ערב (TRATTORIA בלבד).

תצפית ג'יאנקולו (Terrazza del Gianicolo)

תצפית נהדרת על רוב רומא מלמעלה. בדרך אליה תבקרו במזרקת ג'יאנקולו (5 דקות הליכה מהתצפית והפסל) שממנה יש עוד זווית נחמדה לתצפת על העיר. שווה את העלייה הלא קשה במיוחד.

שוק קמפו די פיורי

שוק דיי קטן, חביב, מלא פירות וירקות טריים ומשגעים (טעמתם פעם תמרהינדי טרי? ופטל שחור? ופרחי זוקיני?). לא היינו ממליצים על כל הדוכנים ובטח שלא על אלה שמוכרים לתיירים בקבוקוני ליקרים בצבעים זרחניים (אתם כבר תיתקלו בכמה חנויות כאלה). בסך הכל השוק שווה ביקור, טעימות ואחלה דרך לפתוח את היום.

קמפו די פיורי רומא

קמפו די פיורי רומא

קמפו די פיורי רומא

טיפ של אלופים - ביום ראשון, הראשון בכל חודש, תוכלו לזכות בכניסה חינם לאטרקציות רבות בעיר שבבעלות המדינה, כמו הקולוסאום, טירת סנטאנג'לו ועוד.

טיול יום לנאפולי

באופן כללי אנחנו ממליצים פשוט ללכת לאיבוד בנאפולי, בסמטאות שקרובות למרכז העיר. חוויה מטורפת. לא לפספס את שכונת SPACCANAPOLI (נסו להגיד את זה בקול רם בלי להישמע איטלקיים מלידה) ואת הרחוב הראשי VIA TOLEDO - שם יש מותגים כמו ברשקה, Pull & Bear ועוד. מצאנו חנות אחת שפשוט רצינו לרכוש את כולה (הכל ב-80% וסחורה ממש מעולה). היא נקראת ALCOTT ויש לה כמה סניפים, אחת ברחוב הראשי. לא הספקנו, אבל יש גם בשכונת VOLERO דברים סופר מפנקים מבחינה קולינרית.

נאפולי
חנות בובות בנאפולי

מסעדות מומלצות ברומא ובנאפולי

בגלל שההתמחות של אסף וצוף היא אוכל, החלטנו להקדיש לנושא פוסט שלם עם מלא המלצות למסעדות שונות ברומא ובנאפולי עבורכם. לחצו כאן כדי לעבור לפוסט.

קינוח איטלקי
de olimpio רומא

תגובה אחת

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram