Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

סוף שבוע ארוך בברלין


ברלין היא עיר הבירה של גרמניה ויעד תיירותי פופולארי, הן בגלל היותה עיר תוססת, מלאת חיים עם היסטוריה מרתקת והן בשל המחירים הנוחים בעיר. טסנו לחופשה של 4 ימים בעיר וחזרנו עם המלצות וטיפים על מה לראות ולעשות, על סיורים מעולים וכמה מהמקומות הטובים לאכול בעיר.
היינו שם ב:
אפריל 2016
למשך:
4 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

ברלין היא עיר הבירה של גרמניה וגם העיר הכי גדולה במדינה. ברלין הפכה פופולארית בקרב אומנים, סופרים, יוצרים, סטודנטים ומהגרים מכל העולם. ברלין ממש לא עיר אירופאית טיפוסית. מאחר ורוב בניניה נהרסו במלחמת העולם השנייה ונבנו מחדש, הם נראו לי אפורים ומשעממים. בניגוד לערים אחרות בגרמניה, כמו מינכן, בה יש מבנים עתיקים ומהודרים, כמו שאני אוהבת. אבל יש בה כל כך הרבה פינות חמד, יש לה "וייב" אחר. יש בה המון אמנות, היסטוריה וחיי לילה. זו הייתה הפעם הראשונה שאנחנו מבקרים בברלין, כך שההמלצות שבפוסט יתאימו בעיקר למי שמגיע לראשונה לעיר ורוצה לבקר בכל האתרים החשובים.

טיסה לברלין

לברלין יש טיסות ישירות מישראל. הזמנו את הטיסה כמה חודשים מראש ולכן הצלחנו למצוא דיל טוב של טיסות הלוך חזור ב-200 דולר דרך אל על (הלוך) ואיזיג'ט (חזור). בשתי הטיסות הכרטיסים כללו תיקי יד בלבד - עם עלות נוספת למזוודה (20-23 ק"ג, תלוי בחברה).

מלון מומלץ בברלין

אנחנו ישנו במלון 5 כוכבים שנקרא Euro Stars הממוקם במרכז העיר, דקת הליכה מתחנת רכבת מרכזית. מומלץ לקחת דיל הכולל ארוחת בוקר, מאחר ולמלון יש ארוחות בוקר מפנקות (בהשוואה לאירופה). גם פה, אם מזמינים מספיק זמן מראש, המחיר משתלם (אנחנו שילמנו סביבות ה-450 שח לילה כולל ארוחת בוקר).

מלון יורו סטאר ברלין
מלון יורו סטאר ברלין

תחבורה ציבורית בברלין

התחבורה הציבורית בברלין מדהימה. מה שאהבתי במיוחד הוא שאף פעם לא היינו צריכים לרוץ לרכבת. גם אם ראינו אותה מתקרבת ואנחנו היינו רחוקים, ידענו שבעוד כמה דקות תגיע עוד אחת ולכן אין צורך למהר. 

התחבורה הציבורית בברלין מורכבת מרכבת תחתית (U-bahn), רכבות אקספרס (S-bahn), אוטובוסים, וחשמליות (Strassenbahn). כל כרטיס שתרכשו, עבור סוג תחבורה אחד, יהיה תקף גם לאחרים. כרטיס "חופשי יומי" עולה 7 יורו ונסיעה אחת עולה 2.7 יורו, כך שאם אתם מתכננים לקחת 3 ומעלה נסיעות ביום, מחיר זה משתלם. את כל המידע על הקווים תוכלו למצוא באתר האינטרנט של BVG.

טיפ של חסכנים - עוד אופציה טובה היא לקנות את כרטיס Berlin WelcomeCard (לחצו לרכישה), המציע תחבורה ציבורית ללא הגבלה באזורים A, B, & C (כלומר, הוא כולל את שדה התעופה Schönefeld, שנמצא מחוץ לברלין). בנוסף, הוא כולל עד 50% הנחה למגוון אטרקציות, מוזיאונים, סיורים, שייט ועוד. תוכלו לבחור תקופות שונות: בין 48 שעות ועד 6 ימים.

טיפ של אלופים - לברלין יש אפליקציה מצוינת לתחבורה הציבורית BVG Fahrlnfo Plus Berlin, חברותית מאוד, מדויקת וגם באנגלית. 

אטרקציות בברלין

סיור חינמי בברלין

סיור רגלי מרתק עם חברת SANDMAN, המגולל את ההיסטוריה המורכבת של ברלין דרך סיבוב בעיר. הסיור יוצא כל יום משער בנדנבורג בשעות 10, 11, 14 ו-16 ואורך כ-3 שעות. בנקודת המפגש, פשוט, חפשו מדריכים עם חולצות אדומות. מומלץ להגיע 10 דקות לפני כדי להבטיח את מקומכם. הסיור עובר בשער ברנדנבורג, היכן שהיה הבונק של היטלר, אנטרדת השואה, צ'ק פוינט צ'ארלי, חומת ברלין, כיכר פריז, מגדל הטלווזיה ועוד.
הסיור עצמו "חינמי" (כלומר לא מחייבים אתכם לשלם), אך נהוג לתת טיפים למדריכים בסוף הסיור. בשיטה זו של תשלום לאחר קבלת השירות, יש למדריכים תמריץ לתת את השירות הכי טוב שהם יכולים, ואכן, כל סיור של החברה שהשתתפנו בו היה מאוד מהנה!

סיור חינמי בברלין
סיור חינמי בברלין עם חברת SANDMANs New Europe

סיור במבשלות בירה בוטיק

סיור מרתק ומרווה, המספר את צמחיתה של בירת הבוטיק (Craft beer) בברלין ועל הכנת בירה באופן כללי. בסיור מבקרים בשלוש מבשלות בוטיק (שהן גם ברים לכל דבר וענין) ולומדים להכיר את ההבדל בין הבירות התעשייתיות, שמוכרים ברוב הברים בברלין, לבין בירות הבוטיק הנהדרות שקיימות (אך לא קל למצוא אותן) בעיר. לאורך הסיור טועמים מבחר בירות מסוגים וטעמים שונים. למדריך, קליף, יש ידע עצום בנושא וחוץ מזה הוא בן אדם כייפי לבלות איתו ערב שלם. הסיור יוצא בימים רביעי ושבת בשעה 19:00 (ובקיץ גם בימי חמישי). עלות הסיור (כולל המון בירה): 35 יורו לאדם. 

לאתר ההזמנות

ואם אתם לא סומכים עלינו - קראו תגובות של אנשים אחרים 🙂

שותים בירה בסיור מבשלות ברלין
סיור מבשלות בירה בברלין
בירה בברלין

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

שער ברנדנבורג (Brandenburg Gate)

שער ברנדנבורג הוא אולי אחד האתרים האיקוניים ביותר בגרמניה. הוא נבנה בשנת 1971, על חורבות שער העיר הקודם, בהוראתו של המלך הפרוסי, פרדריק ויליאם השני. כחמש עשרה שנים לאחר מכן, אפילו נפוליאון עבר בשער ברנדנבורג, לאחר קרב ג'נה-אוברסטט. במהלך המלחמה הקרה, שער ברנדנבורג מוקם בשטח ניטרלי, מאחורי חומת ברלין. עם נפילת החומה, כולם באו לחגוג בשער והוא נותר מאז סמל של גרמניה המאוחדת.

שער ברנדנבורג הוא אחד האתרים הפופולריים ביותר בברלין, אז אם אתם רוצים לצלם תמונות בלי אנשים, כדי שתגיעו מוקדם או בלילה. בנוסף, השער קרוב מאוד לשאר מוקדים חשובים אחרים, כמו האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו והרייכסטאג.

שער ברנדנבורג ברלין
שער ברנדנבורג ברלין בלילה
שער ברנדנבורג בלילה

האנדרטה בברלין לזכר יהודי אירופה שנרצחו

אנדרטה זו מורכבת מ -2,711 קוביות בטון מלבניות גדולות, כאתר הנצחה ליהודים, שנרצחו במלחמת העולם השנייה. האנדרטה חדשה יחסית ונחנכה בשנת 2005, לציון 60 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה.
האנדרטה תוכננה על ידי הארדיכל פיטר אייזנמן וקוביות הבטון שבה נוצקו בגבהים שונים. מבט על האנדרטה מעורר זיכרון של בית עלמין וההליכה בין קוביות הבטון האפורות, כמוהה כהליכה בתוך לברינית, היוצרת תחושת אי נוחות ובילבול.
מתחת לאתר קיים מרכז מידע הכולל את שמות כל הקורבנות היהודיים הידועים ותערוכה בנשוא השואה היהודית.

טיפ של חסכנים - אם אתם אוהבים מוזיאונים, אני ממליצה לכם לקנות את כרטיס Berlin Museum Pass. הוא מאפשר כניסה בחינם למעל ל-30 מוזיאונים בעיר. במידה ונכנסתם ל-2-3 מוזיאונים, עלות הכרטיס כבר מכוסה.

אם אתם רוצים ללמוד יותר על ההיסטוריה היהודית בגרמניה, כדאי לכם להגיע למוזיאון היהודי בקרויצברג. המוזיאון מתאר את חוויות היהודים במלחמה בגרמניה ואת ההיסטוריה העשירה שלהם באזור ותרומתם הרבה לחברה. במוזיאון מוצגת יצירה עוצמתית של הפסל מנשה קדישמן- ׳שלכת׳. היצירה מורכבת מכעשרת-אלפי פנים, העשויים פלדה ואשר המבקרים מוזמנים לעלות ולצעוד על פני פרצופי הפלדה. ההליכה משמיעה קולות חריקה, המזכירים תנועת רכבות. החוויה מצמררת ונחרתת בגוף. הכניסה למוזיאון היהודי בחינם במידה ורכשתם את הכרטיס Berlin Museum Pass (קישור לרכישה בתיבה הכחולה מעל פסקה זו).

האנדרטה בברלין לזכר יהודי אירופה שנרצחו
האנדרטה בברלין לזכר יהודי אירופה שנרצחו

פארק טירגארטן (Tiergarten)

ברלין מלאה בגנים ובפארקים, כך ש 40% משטח העיר הינו שטח ירוק! פארק טירגארטן הינו פארק יפיפה והגדול ביותר בלב ברלין. פירוש השם "טירגארטן" הוא "גן חיות", במקור הפארק יועד כשטח ציד עבור הקייזרים של גרמניה.

בפארק המון מים זורמים, המון פרחים, המון ירוק, המון פסלים ובעיקר המון שלוות נפש. הצד הדרום- מזרחי של פארק טירגארטן משיק לגן החיות, שחלקו נצפה מהשביל. כדי להרגיש כמה שיותר בטיול בטבע, שכרנו אופניים דרך המלון ויצאנו לרכב בגנים הנהדרים הללו (מחיר סביר להשכרת אופניים נע בין 8 יורו ל-12 יורו).

לקחנו איתנו אננס טרי, שקנינו מירקן מקומי ושאר פינוקים (הירקנים בעיר מוכרים סחורה נהדרת במחירים סבירים ביותר) ועשינו פיקניק על המדשאות באמצע הפארק.

השכרת אופניים בפארק טירגארטן ברלין
פארק TIERGARTEN
פארק טירגארטן ברלין

רוכב אופנים בפארק טירגארטן ברלין

פארק טירגארטן ברלין

ביר גארדן בפארק טירגארטן 

בפארק טירגארטן יש מספר "גני בירה" (בירגארדן) שכייף לעצור בהם. בירגארדן הוא שילוב בין בר, מסעדה המגישה מנות גרמניות וגן שנעים לשבת בו. אנחנו בחרנו לעצור בבירגארדן חביב שנקרא Cafe am Neuen See Biergarten, בחלקו הדרומי של הפארק, לצד אגם. שימו לב שגני הבירה נפתחים בסוף האביב ונסגרים בסתיו. אם אתם מבקרים בסופ"ש, כנראה שהמקום יהיה מלא במקומים ובתיירים. 

בירגארדן בברלין
Cafe am Neuen See, Biergarten

גשר אוברבאום (Oberbaumbrücke)

גשר אוברבאום הוא אחד מסימני ההיכר של ברלין ואם צפיתם בסרט, או בתוכנית טלווזיה על ברלין, סביר להניח שהגשר הופיע בה. הגשר שנבנה ב 1737עובר מעל נהר השפרה ומחבר בין השכונות פרידריכסהיין וקרויצברג. בזמן המלחמה הקרה וחלוקת העיר למזרח ולמערב הגשר היווה גבול ונקודת מעבר בין חלקי העיר. עם נפילת החומה הגשר הפך לסמל לאחדות העיר. בצד הצפוני של הגשר תוכלו לצלם כמה תמונות נהדרות ואז להמשיך אל חומת ברלין הסמוכה. 

גשר אוברבאום ברלין
גשר אוברבאום ברלין

חומת ברלין - גלריית איסט סייד (‪East Side Gallery‬‬)

חומת ברלין המפורסמת, אשר חילקה את העיר בין השנים 1961 ועד לנפילתה הדרמטית והמרגשת בשנת 1989. ישנם מספר מקומות בהם תוכלו לראות את שרידי חומת ברלין, (למשל, יש כמה מקטעים בפוטסדאמר פלאץ),  אבל המקום הטוב ביותר לראות את חומת ברלין ואת האמנות המפורסמת שצוירה עליה, הוא בגלריית איסט סייד.

"הגלריה המזרחית" היא השריד הארוך ביותר (1.3 ק"מ) של החומה, אשר הקיפה את מערב ברלין. על החומה ציורי גרפיטי של אמנים מכל העולם והיא מהווה סמל של חירות. שווה להקדיש בין שעה לשעתיים ולעבור בין הציורים השונים. 

גרפיטי של דגל ישראל על חומת ברלין
חומת ברלין - גלריית איסט סייד
גרפיטי בגלריית איסט סייד ברלין

מכונית ישנה בברלין

מתחם ההאקשר מרקט (Hackescher Markt)

בניה נמוכה עם חצרות נסתרות, מסביבן מסעדות, מוזיאונים קטנים, חנויות מיוחדות ובתי קפה - כולם מוסתרים מהעומס של העיר בתוך מתחם ייחודי.

טיפ של אלופים - רוצים לעקוף את התור למגדל הטלוויזיה שצופה על כל העיר? מעוניינים לבקר באקווריום AquaDom הענק המשמש כתפאורה מיוחדת באמצע מלון יוקרתי במרכז העיר? כרטיסים לאטרקציות במחירים משתלמים ניתן למצוא באתר GetYourGuide המעולה. 

מתחם ההאקשר מרקט ברלין
גרפיטי במתחם ההאקשר מרקט ברלין
גרפיטי במתחם ההאקשר מרקט ברלין
גרפיטי במתחם ההאקשר מרקט ברלין

ביקשתי מאחותי, שהיא מומחית לעיר ברלין, לכתוב לכם עוד שני טיפים למקומות שכדאי לבקר בהם בברלין:

גלריית הבונקר

ברלין מלאה בגלריות ובמוזיאונים. אני רוצה להמליץ על ׳הבונקר׳. גלריה עצומה, שממוקמת בתוך בונקר ממלחמת העולם השנייה! המבנה נקנה על ידי משפחת בורוס ובו הם מציגים את האוסף הפרטי שלהם וכן תערוכות מתחלפות של אומנות מודרנית. זו חוויה מיוחדת במינה בעיקר בזכות המבנה המיוחד בו האומנות מוצגת. הסיורים יוצאים כל חצי שעה, 12 איש בקבוצה, אך ורק עם מדריך. יש להזמין מקום מראש דרך האתר החברותי שלהם, לעיתים אפילו שבועות מראש. אם אתם אוהבים אומנות מודרנית, או אפילו רק סקרנים, ה׳בונקר׳ הוא בגדר משהו שלא מפספסים. חשוב לומר שה׳בונקר׳ לא מתאים לקלסטרופובים.

ספא בברלין

נקנח בפינוק - אחרי יום ארוך של שוטטות אורבנית הכי כיף לסיים בספא מפנק. Vabali מציע מבחר גדול של סאונות, עיסויים בתוספת תשלום, בריכות, חדרי מנוחה מפנקים ומסעדה מצוינת. המקום הוא גן עדן של פינוק באמצע העיר. אם הגעתם לביקור ארוך ואתם מהמתפנקים ויודעים גם לעצור ולנוח אז אפשר ממש לבלות יום שלם באואזיס הזה.

כדי למלא את הבטן - מסעדות מומלצות בברלין

ברלין נבנתה מחדש ע"י מהגרים מכל קצות העולם ולכן תוכלו למצוא בעיר אוכל מגוון מאוד (מאוכל אסיאתי, דרך אוכל מהמזרח התיכון ועד לאוכל מערבי יותר). הנה כמה מקומות שאהבנו:

Madami - Mom's Vietnamese Kitchen

מסעדה ויאטנמית מעולה עם תפריט עשיר מאוד. הכל טרי וטעים והשירות מעולה! מחירים טובים ומשתלמים מאוד. פה תוכלו לקרוא עוד על המסעדה.

Takumi Nine

מסעדה קטנה המגישה ראמן מעולה. פה תוכלו לקרוא עוד על המסעדה.

שוק אוכל Markthalle Neun

בכל יום חמישי נערך בשוק המקורה הזה שוק אוכל רחוב. אנחנו טעמנו מספר מנות מעולות: באן ויאטנמי, פולנטה עם פילה דג טרי ומנגו, פסטות בעבודת יד, שייקים, בירות ועוד. שעות פתיחה: 17:00-22:00. מומלץ להגיע מוקדם לפני שנהיה צפוף. פה תוכלו לקרוא עוד על השוק.

בר- Hops and Barley

בר עם בירות מעולות! פה תוכלו לקרוא עוד על הבר.

מסעדות טבעוניות בברלין

אנחנו אומנם לא טבעוניים, אבל הבנתי שברלין היא גן עדן לטבעונים. מצרפת לכם לינק לפוסט שחברתי רעות כתבה על מסעדות טבעוניות מומלצות בברלין.

מבשלת בירה בברלין

שופינג, רבותי, שופינג - קניות בברלין

Alexander Platz

כיכר מרכזית במזרח ברלין, שבמתחמה מספר גדול של חנויות וצמוד נמצא קניון אלכסה המעולה. לינק לרשימת החנויות במתחם

Primark

יש פה מישהו שעוד לא שמע על פרימרק? כלבו ענק עם בגדים לכל המשפחה במחירים ממש זולים. תמיד שאני מבקרת באחד מהסניפים אני מוצאת מציאות. במיוחד אוהבת לקנות בפרימרק פיז'מות, גרביים ותחתונים. שווה לבקר בפרימרק שבאלכסנדר פלאץ, חנות ענקית של 3 קומות.

Decatholon  

עוד חנות אהובה עלי במיוחד. דקטלון היא חנות לציוד ספורט וטיולים חלומית עם מחירים נוחים. החנות הספציפית הזו גדולה במיוחד ומכילה ציוד ספורט, סקי, צלילה, רכיבה, שטח ועוד. החנות נמצאת באלכסנדר פלאץ.

Pimki

פימקי היא רשת אירופאית לבגדי נשים. החנות אהובה עליי ואני תמיד יוצאת ממנה עם רכישות מוצלחות במחירים נוחים.

בגדים יד-שנייה ווינטאג׳

אם אתם בעניין של בגדים יד-שנייה ווינטאג׳, ברלין היא גן עדן בשבילכם. חיפוש קטן ברחבי הרשת מעלה שלל חנויות מיוחדות. רשת חנויות מומלצת נקראית Humana. שימו לב שבאתר האינטרנט של הרשת הם מציינים ליד כל חנות מה סגנון הבגדים שנמכר בה. הסניף הגדול ביותר נמצא בשכונת Friedrichshain, כתובתו Frankfurter tor 3 והוא מציע שש קומות של בגדים יד-שנייה ממויינים לבגדי ילדים, נשים, גברים וצבעים!!!

טיפ של אלופים - החזר מס - מי שאינו אזרח אירופאי יכול לחסוך עד 14.5% מערך הקניות ע"י החזר מס, אם קונים מעל ל25 יורו. מה שצריך לעשות זה בכל חנות לבקש "tax free form". לפני שמגיעים לשדה התעופה, למלא את כל הפרטים בטופס, לגשת עם כל הטפסים לדוכן של global blue ולקבל החזר כספי (במזומן, או ישר לחשבון הבנק שלכם). שימו לב- הדוכן נמצא לפני הבידוק הביטחוני ולפעמים יש להציג את הרכישות.

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share1
Pin2
WhatsApp
Telegram