Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

בטן מלאה באיטליה - המלצות למסעדות ברומא ונאפולי


הטיול הקולינרי שלנו באיטליה היה קסום במיוחד. מלבד המבנים האדריכליים וההיסטוריים, הנהר והשחפים והחבר'ה המסוקסים על הקטנועים, זה האוכל האיטלקי שגרם לנו לחייך כל הדרך לכרס. בפוסט זה תמצאו מלא המלצות למסעדות משובחות ברומא ובנאפולי.
היינו שם ב:
פברואר 2019
למשך:
5 ימים ברומא ויום אחד בנאפולי (טיול יום)
עונה מומלצת:
כל השנה

את פוסט רומא (עם קריצה לנאפולי) כתבו חבריי צוף ואסף עינצ'י, חובבי אוכל מושבעים ובעלי בלוג האוכל הכי טעים בארץ: "בטן מלאה". בבלוג (יש להם דף פייסבוק וגם פרופיל אינסטגרם משובח) הם ממליצים על מסעדות, אוכל רחוב מגרה (ולפעמים גם מושחת), פסטיבלי אוכל וכל מה שחייבים לטעום בארץ ובעולם. את הבלוג מלוות תמונות שיגרמו לכם להזיל ריר, אותן מצלמת צוף היפה. לנוחיותכם הכנתי גם מפה עליה סימנתי את כל ההמלצות של אסף וצוף והיא מופיעה בסוף הפוסט.

אם אתם רוצים לקרוא מידע כללי על רומא (כמו תחבורה ציבורית ברומא, איזה כרטיס סים כדאי לקנות, איפה כדאי לישון ברומא ועוד) ואיזה דברים לא כדאי לכם לפספס ברומא - לחצו כאן כדי לעבור לפוסט הראשון בסדרה.

ועכשיו אתן את הבמה לאסף ולצוף:

אוכל ברומא

יש מלא מלא המלצות אבל נתחיל בזה שהמטבח הרומאי (לפחות זה שחווינו בטיול) מתאפיין בחומרי גלם ספציפיים שמהווים את הבסיס למטבח האיטלקי (שהוא כמובן רחב מאד ומתמחה בכל אזור בנפרד):

עגבניות (מכל הסוגים, טריות, מרוסקות, מגורדות, מיובשות וכו'), פטריות כמהין, ארטישוק, אנשובי, צלפים, שמן זית, גבינות ומוצרי חלב (מוצרלה, פקורינו, ריקוטה, בוראטה, גלידות וכו'), נקניקים (מורטדלה, סלמי, פרושוטו, פסטרמה וכו'), פיסטוק (ממרחים, שילוב בפסטו, בפסטות ובקינוחים כמו טירמיסו וקנולי), קפה (מי אמר טירמיסו?!).

ואם נגענו כבר בקפה אז התרבות הקולינרית האיטלקית נפתחת בכוס קפה. קפה זה אישו. אין איטלקי ששותה בישיבה. שותים על הבוקר, בעמידה, אספרסו קצר לצד כוס סודה, מקשקשים דקה-שתיים ויאללה לדרך. והם אוהבים קפה...מאד! והוא חזק. קחו בחשבון. גם הקפוצ'ינו. מעבר לזה, יש להם המון סוגי קפה, המון. דופיו, קורטו, מקיאטו, פרדו, לאטה, לאטה מקיאטו, ועוד המון המון סוגים. בגזרת הקפה יש משקה מיוחד לחורף שנקרא קושולאטה (או שוקולדה קאלדה) - כוס שוקולד מרוכז חם ומפנק ברמות קשות שחובה לנסות!

מסעדות מומלצות ברומא

טירמיסו

נתחיל בקינוח הקפה תלת השכבות המסורתי.

Pompi Tiramisù - ההמלצה הרווחת היא לטעום את הטירמיסו של פומפי לצד המדרגות הספרדיות. טעמנו טירמיסו נוצ'ולה (אגוזי לוז נוטלה סטייל) וטירמיסו פיסטוק. הנוצ'ולה היה מעולה לעומת הפיסטוק שאיכזב.

Mr. 100 Tiramisù - עוד טירמיסו טוב טעמנו במר טירמיסו שמציע (אתם יושבים?) 100 טעמים שונים של טירמיסו ואצלו, טעמנו פיסטוק ושוקולד לבן חלומי. הוא קצת יקר (6 יורו לטירמיסו) אבל שווה לגמרי.

TWO SIZES - ה-טירמיסו ללא ספק! תזמינו את הקלאסי כי הוא מטורף. יש עוד שלושה טעמים לפי מה שראינו ואנחנו בטוחים שהם מעולם אחר פשוט כבר נגמר לנו המקום בבטן ביום האחרון. "בטן מלאה" כבר אמרנו?!

Pompi Tiramisù rome
Pompi Tiramisù

קינוח איטלקי
Mr. 100 Tiramisù

טירמיסו ברומא
TWO SIZES

כבר מצאתם מלון ברומא? לחצו פה כדי לראות את רשימת המלונות המומלצים שלי ברומא

בתי קפה ברומא

Caffe Greco - בית הקפה הכי עתיק ברומא. אין טעם לשבת בפנים כי את זה רק תיירים עושים. שותים בעמידה עם קורנטו (קרואסון איטלקי) או מאפה טעים אחר ויאללה לדרך. בחלק מהמסעדות ובתי הקפה יגבו ממכם "קופרטו" שהם סוג של דמי שירות. משהו כמו 2-3 יורו. אנחנו נתקלנו בזה רק פעם אחת בחשבון.

La Casa del Caffe Tazza d Oro - עוד בית קפה מומלץ עם המון סוגי קפה ותה (למי שממש מתעקש לא להתנהג כרומאי).. יש כמה סניפים.

Sant'Eustachio Il Caffè - טוב זה בית קפה ממש מיוחד בעינינו. הם אשכרה המציאו איזה 12 משקאות קפה שייחודיים רק להם. יש שם מונאקלה, רומיאו ויוליה וכו'. דוגמא למשקה שטעמנו הוא אספרסו עם קצפת וקצת קקאו. מעולה.  

בית קפה ברומא
CAFFE GRECO

CAFFE TAZZA DORRO rome
CAFFE TAZZA DORRO

Sant_Eustachio Il Caffè rome
Sant'Eustachio Il Caffè

פסטות

מומלץ לאכול פסטות רק בטרטוריה כי זה הסיכוי הכי טוב לאוכל אותנטי, אמיתי ולא מתויר. טרטוריה היא בעצם מסעדה שממוקמת בדרך כלל בתוך בית שבו המשפחה מבשלת ומגישה את האוכל שלה, ובעיקר את מה שנגיש באותו היום.

That's Amore - התאהבנו! אחד המקומות הכי טעימים לפסטה ממה ששמענו לפני ואחרי. התאהבנו במיוחד בקרבונרה (פסטה עם רוטב קרמי של ביצים ופרמזן) וזו היתה הפעם הראשונה שאכלנו קרבונרה, ממש כמו אהבה ממבט ראשון.

Tonarello - בשכונת טרסטברה המתוירת והתוססת נמצא אחד המקומות המומלצים. מצד אחד המסעדה מאד מתוירת, מצד שני זה לא מורגש בשום פן. אולי בעובדה שקצת עצבנה אותנו: הגענו עם בקבוק מים מינרליים בתיק הגב שלנו. התיישבנו והורדנו את התיק לרצפה ואז המלצר אמר לנו במפורש שאסור לשתות כאן מים (כלומר, תזמינו בתשלום). וזה קצת מעצבן, במיוחד שהמים היו פשוט בתיק ולא באמת שתינו מהם (לא שזה משנה אבל מילא). לאחר מכן, מלצר נוסף נתן בתיק מבט זועף כשאחד מהם גם היה מאד לא שירותי, בלשון המעטה. מצד שלישי, אי אפשר להגיד אחרת: האוכל היה מעולה! (הזמנו פסטה פסטו ופיצה מפחידה עם תפוחי אדמה ורוזמרין!).

Da Olimpio - טרטוריה במובן הכי קלאסי של המילה. סבא עם בני משפחתו (ככה זה נראה לנו לפחות) במבנה ובעיצוב ביתי ואוכל איטלקי בלי גינונים. פשוט. טעים. נקודה.

מסעדות מומלצות ברומא
THAT'S AMORE
מסעדות מומלצות ברומא
de olimpio

פיצות

Alice Pizza - רשת של פיצריות בסגנון al taglio ("על הסכין" - שיטה שהומצאה ברומא) שנמכרת בריבועים ולפי משקל במגוון רחב של טעמים. איכותית וטעימה מאד ולא יקרה. בחרנו ב:
א. CACIO E PEPE = פלפל שחור, שמן זית, תפו"א ורוזמרין (מעולה), ב. מוצרלה ועגבניות מיובשות (קלאסי ומעולה), ג. פרחי זוקיני ואנשובי!!!

Pinsere - פיצריה שקרובה לגני בורגוזה לכן קצת מרוחקת ממרכז העיר אבל אם אתם באזור שווה להגיע. טעמנו פיצה עם בצל סגול, מוצרלה ורוטב נקניק חריף (אריסה סטייל). פיצה מעולה כי החריף עושה שם את כל העבודה!

Bonci Pizzarium - אי אפשר בלי הפיצריה/מאפייה הכי טובה בעיר. תתכוננו לתור היסטרי עם פיצות מגוונות במיליון טעמים פסיכיים בסגנון al taglio אבל מחירים מאד מאד יקרים. בחרנו ברוקולי, זיתים ובצל ועוד אחת עם ביצה מקושקשת, גבינת באפלו וסלייסים של תפוחי אדמה (מקושקשת, באפלו ותפוחי אדמה! שמעתם את זה?!).

AL TAGLIO - ALICE PIZZA רומא
AL TAGLIO - ALICE PIZZA

פיצה
PINSERE PIZZA

BONCI PIZZARIUM rome
BONCI PIZZARIUM - פיצה עם מקושקשת ותפוחי אדמה

הגלידה הכי טעימה ברומא

Gelateria Millennium - אחרי שאתם בולסים את הפיצה של בונצ'י, קנחו במילניום כי זה קרוב. טעמנו: א. בראוניז וניל (טעם הבית שנקרא "מילניום"), ב. ערמונים וזביונה (קינוח איטלקי, העשוי מחלמוני ביצים, סוכר, יין מתוק ולפעמים גם חלבוני ביצים או שמנת). ג. ריקוטה ופיסטוק.

Venchi Cioccolato e Gelato - רשת של גלידרות עם מפלי שוקולד ברקע (באחת מהן לפחות). עוד גלידה שהיא חלום (נסו את הסניף שצמוד לפנתיאון). הם טובלים את הוופל בברז השוקולד שיש במקום ומצפים באגוזי לוז מקורמלים (בהצלחה עם זה). טעמנו פיסטוק וסטראצ'יאטלה-תות (סטראצ'יטלה = סוג של ג'לאטו מחלב מרוכז עם שבבים של משהו, בדרך כלל שוקולד, או במקרה הזה: תות).

Fata Morgana - גלידריה עם כמה סניפים שמתמחה בטעמים לא שגרתיים כמו שמן זית, עוגת גזר (בטעם מדהים!) וטעם שאנחנו מתחרטים ממש שטעמנו (גבינת פקורינו). שכחנו שזו גבינת כבשים (אם רק היינו יודעית איטלקית היינו מבינים ש PECORA זו כבשה באיטלקית) והטעם שלה היה קטסטרופלי מרוב חוזק. כאילו בלענו צאן שלם. יש עוד המון טעמים מיוחדים שם כאמור אבל לצערנו הספקנו אותה רק פעם אחת.

גלידריות מומלצות ברומא
MILLENNIUM GELATERIA

VENCHI GELATERIA rome
VENCHI GELATERIA

כריכים שחייבים לנסות ברומא

Pane e Salame - אם אתם ברומא ורוצים לדעת מה זה PANINI אמיתי אז זה המקום. ה-כריך ברומא עם המון סוגים. אנחנו בחרנו במספר X שהוא עם ממרח כמהין וזו חתיכת חוויה. טיפ קטן: אם נשאר לכם מזה והכנסתם לתיק כדי לשמור לאחר כך, אל תתפלאו שתרצו לזרוק את התיק אחרי זה מרוב סירחון כמהיני 🙂

Trapizzino - שילוב של Trapizzino (כריך משולש באיטלקית) + פיצה. בגדול גאוני אבל לא משנה מה - אל תקחו את זה שבטעם עוף. זה כמו עוף מכובס וחסר טעם. כנראה הגרסא הקלאסית של הפיצה הכי טובה. נפלנו בבחירה כי הקשבנו למוכר. גם כאן יש כמה סניפים.

Bar del Cappuccino - מדובר בכריך איטלקי שעשה הגירה לארה"ב, שודרג שם באופן אמריקאי וחזר לאיטליה לאינטרפרטציה נוספת. ג'בטה קריספית עם סלמי, מלפפון חמוץ, ירקות ומיונז חלומי שלא טעמתם מעולם.

אוכל רחוב ברומא
Pane E Salame
כריך טעים
bar del capuccino

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

המלצות נוספות לאוכל ברומא

  • זוכרים את MR. TIRAMISU? אז אצלו יש בוראטה חלומית (גבינה שהיא שילוב אלוהי של מבחוץ גבינת מוצרלה רכה ומפנים כדור שמנת)שחותכים והכל נשפך כמו בסרטים ובהייליטס שלנו באינסטגרם... זה 11 יורו אז קחו בחשבון, אבל טעים להפחיד.
  • שימו לב: Franchi Gastronomia - חנות, מעדנייה, בית קפה. מקום שמוכר גם ארנצ'יני (כדורי ריזוטו מטוגנים) וגם קפה נהדר וגם מאפים ואוכל ביתי וארטישוק בסגנון יהודי ומה שתרצו. בצמוד לפראנצ'י יש חנות עוד יותר מלכותית בשם CASTRONI. כל הממרחים, היינות, התיונים וסוגי הקפה שאתם רק יכולים לחלום עליהם מרוכזים במקום אחד.
  • בתחנת הרכבת ROMA TERMINI חפשו את Mercato Centrale Roma. יש שם 16 (בערך) דוכנים שכל אחד מהם מתמחה בתחום מסוים לכן תוכלו להספיק שם את כל מה שלא הצלחתם. פסטה, פיצה, מריטוצו, ארנצ'יני, TRAPIZZINO, יין, אפרול, בירה, נקניקים ואפילו ראמן יפני שלא קשור לכלום.
  • לא לפספס בשום אופן את מתחם EATALY הענק (שכולל את IKEA וסניף של ILLY עם מיליון סוגי קפה בפנים). יש שם כל מה שאתם רוצים לקנות הביתה. לא זול אבל דברים מאד מיוחדים, מגבינות, נקניקים, שמני זית, בירות, יינות, קפה, תיונים, פסטות, ממרחים...פשוט הכל מהכל.
  • ותשתו מלא יין ואפרול שפריץ בפיאצה שמשית כלשהי ותאכלו גם ארנצ'יני וסופלי וספוליאטלה וקנולי ומריטוצו כי הם חלומייםםםם... אהה וגם אפוגטו ביום חם כי זה ממש אבל ממש לא האפוגטו שאנחנו מכירים מישראל. זה פאקינג כדור גלידה ענק עם קפה אמיתי!
אפרול שפריץ רומא
שותה אפרול שפריץ בכיכר רומאית
Mr. Tiramisu רומא
בוראטה ב Mr. Tiramisu

מפת המסעדות המומלצות ברומא

מסעדות מומלצות בנאפולי

La Sfogliatella Mary - בנאפולי יש קינוח שנקרא באבא א רום. יש המכנים אותו סברינה אבל בגדול זה הרבה יותר טוב מסברינה. מדובר במאפה ספוגי טבול ברום. זה פשוט מעדן שקשה לתאר ושם הם מתמחים בהכנתו. ברחוב הראשי תוכלו למצוא גם דוכן בשם Sfogliatella Mary עם באבא א רום בכל מיני ציפויים - אכלנו שם באבא א רום עם נוטלה ואפשר, בגדול, למות אחרי זה.

Cuori di Sfogliatella - בנאפולי יש גם את הספוליאטלה - אותו קרואסון או מאפה מלא שכבות דקיקיות. נסו כמובן את זה עם הפיסטוק! יש גם עם ריקוטה וגרידת תפוז ועוד שלל טעמים. איך שיוצאים מתחנת הרכבת, כנסו לאחת מהסניפים של Cuori di Sfogliatella ואל תשכחו להודות לנו באופן אישי אחרי זה.

L'Antica Pizzeria da Michele - הפיצריה הכי מדוברת, הכי מאסט, הכי בצק של פיתה עיראקית מהתקופה העות'מנית. יש שתי אופציות בתפריט ואם לא תקשיבו להמלצת הזהב הבאה כנראה שתחכו שלוש שעות בתור וחבל. המקום נפתח ב 11 בבוקר. הגענו ב 11:10 וחיכינו שעה. לכן. תקדימו ותהיו ראשונים.

Antica Pizza Fritta da Zia Esterina Sorbillo - עוד נקודת ציון חשובה. פיצה מטוגנת שכולם עפים עליה. הדעות שלנו היו קצת חלוקות אבל גם כאן יש תור אז כנראה שזה מיוחד.

Mennella Il Gelato - אם כבר הגעתם עד לכאן אז קבלו את הגלידה הכי טעימה שאכלנו בטיול הזה באיי פאר! היא נמצא ברחוב הראשי ויה טולדו. קחו את הפיסטוק ואת קרם העוגיות. פסיכי, ממרחי, קרמי, טעים בטירוף. גלידה מכוכב אחר. שוב, כואב לנו הלב על אמת שהצלחנו להיות שם רק פעם אחת (וגם זה בלחץ כי כמעט פספסנו את הרכבת חזרה לרומא מרוב קושי בבחירת הטעמים).

פיצה מטוגנת בנאפולי
פיצה מטוגנת בנאפולי

באבא א רום מצופה בנוטלה בנאפולי
באבא א רום מצופה בנוטלה בנאפולי

מסעדות מומלצות בנאפולי
PIZZERIA L'ANTICA DE MICHELE - היה שווה לחכות בתור

מקווים שעשינו לכם חשק לטוס לרומא או לפחות לאוכל איטלקי משובח. את כל ההמלצות הקולינריות בפוסט הזה ועוד תוכלו למצוא בבלוג שלנו בטן מלאה - המלצות טעימות BetenMelea או באינסטגרם שלנו, ובמיוחד בסטוריז שלנו על רומא.


לפוסט המלצות כלליות ואטרקציות ברומא

אהבתם את הפוסט? הלכתם למסעדה בעקבות אסף וצוף? יש לכם המלצה למסעדה נוספת ברומא שאסור לפספס? ספרו לנו בתגובות

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin5
WhatsApp
Telegram