Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מילוס – פנינה יוונית אמיתית


באי מילוס תוכלו למצוא מעל ל-70 חופים קסומים, מי טורקיז צלולים, טברנות יווניות עם אוכל גורמה, בתי מלון בוטיק מפנקים ואווירה רגועה. כל אלו הופכים אותו לגן עדן אמיתי וללא ספק לאחד האיים המיוחדים שביקרנו בהם. אני התאהבתי באי ומחכה כבר לחזור אליו!
היינו שם ב:
יולי 2021
למשך:
4 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

לאחר שנה וחצי בלי טיסות, עקב מגפת הקורונה, רועי ואני החלטנו שהגיע הזמן ובקיץ הזה אנחנו טסים לחו"ל! החלטנו על שני יעדים שכבר מזמן היו לי על הכוונת: האיים היוונים מילוס ופארוס. הייתה לנו חופשה מדהימה ופוסט זה אסקור לכם את כל מה שצריך לדעת לפני שטסים למילוס ביוון. למי שרוצה, יש גם פוסט נוסף, על החופשה שלנו בפארוס.

האי מילוס גן עדן עם חופי טורקיז

האי מילוס ממוקם בחצי הדרך בין אתונה לכריתים ושייך לקבוצת האיים הקיקלאדיים ביוון, המונה 220 איים ואיונים, שהמפורסמים ביותר הם סנטוריני, פארוס, נקסוס, מילוס, איוס ומיקונוס. קבוצת האיים נקראת כך מכיוון שהם יוצרים מעגל (ביוונית "קיקלוס").

האי מילוס הוא אי געשי (בדומה לאי סנטוריני). הוא נוצר לפני מיליוני שנים בעקבות התפרצויות מרובות של הרי געש מתחת למים, כאשר ההתפרצות האחרונה התרחשה לפני כ-60 אלף שנים. כל התפרצות יצרה תוואי אחר של האי וכך התהוו פני השטח המגוונים המייחדים את האי-  חופים אדומים צהובים, סלעים לבנים, שמזכירים את תוואי השטח בירח, מפרצים כחולים ועוד.

רובו של האי מילוס דווקא אינו מיושב, אין בו ערים גדולות, אלא כפרים יוונים אותנטיים ואוכלוסיית האי מונה 5,000 תושבים בלבד! האווירה באי רגועה– ברוב הימים, השגרה שלנו הייתה: לישון, לצאת לחוף, לאכול ארוחת צהריים טובה באיזה טברנה, לחקור חוף אחר, לחזור לנוח בבריכה של המלון ואז להסתובב בכפר מגניב לפני ארוחת הערב.

התקופה הטובה לבקר במילוס היא מחודש יוני ועד לחודש ספטמבר, כאשר החודשים הפופולאריים ביותר הם יולי ואוגוסט. כרגע האי אינו עמוס בתיירים כמו האיים השכנים מיקונוס או סנטוריני. הסיבה שאני כותבת "כרגע" היא שאני חושבת שהאי הוא פנינה אמיתית ואני מנחשת שבעוד כמה שנים התיירות באי רק תגדל!

מילוס הוא ללא ספק אחד המקומות הייחודים בהם ביקרנו. בפוסט הזה אספר לכם על החופים שאהבנו, המסעדות הכי טובות, מה אפשר לעשות באי וכמובן איפה כדאי לישון במילוס.

חופשה במילוס
רחוב יווני

איך מגיעים למילוס?

יש שתי אופציות להגיע למילוס:

הפלגה – אם אתם מגיעים מאתונה ישנן מעבורות היוצאות מנמל פיראוס. אורך ההפלגה הוא 5 שעות. אם אתם מגיעים מאחד האיים הסמוכים (סנטוריני, פארוס וכד') – מעבורת היא הדרך הכי טובה, זולה ומהירה. תוכלו להשתמש באתר של Ferry Hopper כדי לבדוק את זמני המעבורות לפי תאריכים.

טיסה – אין טיסה ישירה מישראל למילוס, כי על האי אין נמל תעופה בינלאומי. ניתן לקחת טיסה מישראל למילוס עם קונקשיין קצר באתונה, כמו שאנחנו בחרנו לעשות. הטיסה מאתונה למילוס קצרה מאוד (כ-30 דקות טיסה) ומזכה אתכם בנוף מטורף של כל האיים שבדרך מלמעלה.

אמנם טיסה זו הדרך היותר יקרה, אבל לדעתנו לא "שווה" לבזבז זמן על היציאה מהשדה, נסיעה לנמל של פיראוס, והפלגה של 5 שעות.

Pollonia Milos

השכרת רכב במילוס

הדרך הטובה ביותר לחקור את האי היא בעזרת רכב. ראינו גם הרבה אנשים שבחרו לשכור טרקטורון, אבל לדעתנו ההתניידות עם רכב יותר נוחה- מבחינת העברת המזוודות מהנמל\ שדה התעופה למלון וגם מבחינת מיזוג האוויר והצל הכה נחוצים בחודשי הקיץ החמים.

על האי יש הרבה סוכנויות רכב מקומיות, אבל לדעתנו הכי נוח להשתמש באתר של Rental Cars, אשר משווה בין מספר אתרים שונים ומציע את המחיר המשתלם מבניהם. חשוב מאוד לעשות גם ביטוח רכב- מוזמנים להיעזר בפוסט המסביר על השכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל.

הפלגה ביוון
מילוס

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

איפה לישון במילוס?

האי מילוס קטן יחסית ואם יש לכם רכב, הנסיעה בין הכפרים והחופים השונים לא אורכת זמן רב ולכן כמעט כל מקום שתבחרו ללון בו, יהיה במרחק נסיעה סביר מכל אטרקציה.

אם אתם רוצים לישון ליד כפר גדול- תבחרו בPlaka, או ב-Pollonia .

Plaka - אם אתם רוצים לישון ליד מקום שיש בו יותר "אקשן", קניות ומסעדות- תבחרו בפאלקה. רק קחו בחשבון שני דברים: בפאלקה אין חניה, ולכן תצטרכו להחנות בכניסה לכפר וללכת ברגל למקום הלינה שלכם. כמו כן, פאלקה בנויה על צלע ההר, כלומר יש הרבה עליות\ ירידות.

Pollonia - כפר דייגים חמוד, השוכן לצד חוף מקסים עם מי טורקיז צלולים ומלא בבתים חמודים ולבנים ובמסעדות. זהו אחד המקומות השלווים ביותר שתמצאו באי, כך שאם אתם מחפשים שקט, אני ממליצה להגיע לכאן, לתפוס שולחן באחת ממסעדות החוף ולהנות מהאווירה.

כאמור, הנסיעות באי קצרות ולכן אפילו בית מלון מבודד על צוק, או בקירבת חוף ים, יהיה במרחק נסיעה קצרה מכל מקום באי. אנחנו בחרנו בבית מלון יוקרתי, השוכן על חוף הים. בנוסף, אני מפרטת לכם על עוד כמה אופציות לינה בתקציבים שונים, שבחרתי בפינצטה:

בתי מלון מומלצים במילוס:

Artemis Deluxe Rooms – מלון בוטיק יוקרתי השוכן על חוף הים של פליוכורי (Paliochori).

החדרים במלון: למלון מגוון של סוויטות, אנחנו התנסנו בשתיים: בלילה הראשון ישנו בחדר מקסים עם בריכה פרטית. אם אתם בוחרים בחדר הזה, תבקשו חדר בשורה העליונה, כדי לקבל פרטיות מקסימלית בבריכה שלכם.

Artemis Deluxe Rooms Milos
בתי מלון במילוס

החדר השני הוא סוויטה מרווחת עם נוף לים בסוויטה הייתה מיטה ענקית, סלון עם ספה וטלוויזיה, מטבחון קטן עם מיני מקרר, מכונת קפה ומיקרוגל. לחדר מרפסת גדולה הפונה לים עם אזור ישיבה. העיצוב בשני החדרים היה קצת שונה, אבל הקו הוא עיצוב קיקלידי נקי עם וייבים כחולים של חוף.

מלונות מומלצים במילוס
Artemis Deluxe Rooms Milos

המלון ממוקם על חוף פליוכורי ויש לו אזור פרטי בחוף, הכולל מיטות שיזוף ושמשיות בחינם לאורחי המלון. במלון בריכת אינפיניטי עם נוף לים, בר ומסעדה. כל פעם שהתיישבנו על מיטת שיזוף לצד הבריכה, מלצר הניח לידנו בקבוק מים קרים (על חשבון המלון כמובן).

הלינה במלון כוללת גם ארוחת בוקר. בעקבות מגפת הקורונה, האירוח עבר להגשה (במקום בופה) וכל ערב תצטרכו לבחור את המנות שיוגשו לכם והיכן תרצו לסעוד: בחדר שלכם, או במסעדת המלון, הממוקמת ליד הבריכה וצופה אל הים.

השירות במלון היה מעולה ועלה על כל הציפיות. כל עובדי המלון היו מאוד נחמדים, במיוחד עובדי הקבלה. כאשר הגענו, קיבלנו welcome drink, אותו שתינו בזמן הצ'ק אין ועובדי המלון לקחו את המזוודות לחדר שלנו. עובדת הקבלה עשתה לנו סיור במלון ובחדר עצמו ותמיד נענו בחיוך לכל שאלה, או בקשה.

יולו בלוג
חופשה ביוון

Asterias Boutique Hotel – מלון בוטיק משפחתי, הממוקם בין שני חופים מפורסמים ויפיפיים בחלק הצפוני של האי: חוף סרקיניקו וחוף פפאפרגאס ורק 10 דקות נסיעה מפולוניה. החדרים מרווחים ויש בהם מרפסת, מטבחון ומקרר. מושלם עבור מי שמחפש שלווה, אבל חובה מכונית.

Captain Zeppos – בית מלון בוטיקי קטן, בעל ארבע סוויטות מעוצבות מדהים, ממש מול חוף הים של פולוניה. המיקום פנטסטי- ממש ליד כל המסעדות ובתי הקפה של פולוניה, למרות שכנראה תבלו את רוב שעות היום סביב הבריכה המשותפת, או בטבילות בחוף הפרטי של המלון.

Milos Breeze Boutique Hotel – מלון 4 כוכבים הממוקם על צוק בפולוניה ומשקיף לנוף פנורמי של הים וההרים הסמוכים. במלון חדרים בעיצוב קיקלידי מינימליסטי ומה שתמיד קונה אותי - בריכת אינפיניטי עם נוף לים.

Cave Suites Milos – ללא ספק אחד המלונות השווים במילוס!! ממוקם על צוק עם נוף מטריף לים ומציע אירוח יוקרתי מהשורה הראשונה. החדרים מרווחים ומעוצבים ולכל חדר בריכה פרטית, המשקיפה אל הנוף. המיקום של המלון מבודד יחסית, דבר המקנה פרטיות, אבל במרחק נסיעה קצר לכל החופים השווים בחלק הצפוני של האי. כנראה שזה יהיה המלון שניקח בביקור הבא שלנו באי.

לינה באחד מבתי הדייגים – במילוס יש הרבה בתי דייגים, שנמצאים ממש על החוף והוסבו לדירות. יש שני חופים יפים בהם מומלץ לישון בבתי דייגים: פיורופוטמוס וקלימה (Klima). פה תוכלו למצוא מגוון של אופציות לינה בחוף פיורופוטמוס ופה בקלימה.

לחיפוש אופציות לינה נוספות במילוס

בתי דייגים במילוס יוון
בתי הדייגים בKlima

חופים מומלצים במילוס

האי מילוס מפורסם בזכות החופים היפיפיים שלו ואחד הדברים הטובים ביותר לעשות במילוס הוא לחקור את מגוון החופים והמפרצונים הציוריים שלו ולהצטנן ממזג האוויר החם בטבילה בים האגאי. באי יש למעלה מ-75 חופים קטנים וגדולים, עם מים כחולים צלולים, סלעים מגולפים צבעוניים וחופים זהובים. תוכלו לשחות בחופים מסודרים, או לבחור בחופים מבודדים ופראיים יותר. הנה רשימת החופים במילוס שאנחנו ביקרנו וממליצים עליהם:

Sarakiniko - סרקיניקו הוא כנראה החוף המפורסם ביותר במילוס. זהו חוף ייחודי העשוי לבה שהולבנה על ידי השמש והים - הוא ידוע בצורות שמזכירות תוואי שטח של ירח. מסביבו מים תכולים ולמכורי האנדרנלין יש אופציה לקפוץ מהצוק וסיור במערות שסביב. אולי הוא לא החוף שהכי כייף לשבת בו, אבל הוא בהחלט מיוחד וכייף להצטלם בו. אופציות אוכל בקרבה החוף: כן, פוד טראק מקומי ליד החניה.

Sarakiniko Milos
Sarakiniko
סרקיניקו מילוס
Sarakiniko

יולו בלוג אינסטגרם
Sarakiniko Milos
Sarakiniko

Papafragas - החוף הזה מורכב למעשה משתי 'אצבעות' מים שחצבו את הסלע מהאוקיאנוס. לחלק השמאלי (מערבי) יש גישה נוחה וכמה חלקים- חלק עם חוף וחול, אבל בלי צל וחלק של סלעים ששם יש כניסה למערות מגניבות. המערות עצמן מוצלות. החלק הימיני מוגן לחלוטין על ידי קירות ומערות לבנות, אבל הגישה אליו היא דרך מדרגות מסוכנות חצובות בסלע. אופציות אוכל בקרבת החוף: אין. האופציה הכי קרובה היא פולוניה.

Papafragas
Papafragas
חופים מילוס יוון
Papafragas

Mandrakia - חוף מהמם עם בתים של דייגים. אפשר לישון בחלק מהם. מים בצבע טורקיז משגע. אפשרויות אוכל בקרבת החוף: כן, מסעדת מדוזה המעולה (יש עליה פירוט בפרק של המסעדות בהמשך).

Firopotamos - רצועת חוף בתולית המוגנת על ידי הצוקים הסמוכים. החוף עצמו משגע עם חול, ויחסית שוקק. ליד החוף יש בתי דייגים שאפשר לשכור. המים יחסית רדודים במטרים הראשונים. יש תצפית יפה על החוף מלמעלה ועל אחד הצוקים יש כנסיה יפה שמצטלמת טוב וגם מין עתיקות, שנראות כמו שער לים. אפשרויות אוכל בקרבת החוף: כן, יש אפשרויות אוכל ושתייה על החוף ובסמוך. החוף נמצא רק 3 ק"מ מהכפר פאלקה.

כפרי דייגים יוון
Mandrakia
Mandrakia
Mandrakia

מילוס יוון
Mandrakia

Pollonia - רצועת חול ארוכה בכפר החמוד פולוניה. החוף צלול ורדוד. יש מיטות מסודרות, אבל גם יש הרבה עצים שמצלים את האזור החולי.

Pachaina - חוף שקט עם מים בצבע של מקסיקו. יש שם כמה כסאות ושמשיות בחינם. מתאים למי שרוצה לקרוא ספר בשקט בים.

תמונות רחפן יוון
Pollonia
חופים צלולים
Pachaina

Paliochori - רצועת חוף ארוכה המוקפת בצוקים אדומים- צהובים. הצוקים מעל החוף הם יצירת אמנות של הטבע, מינרלים כמו גופרית וברזל המעניקים לסלעים את צבעם. יש בחוף כסאות ושמשיות שניתן לשכור. אם תמשיכו שמאלה עד הסוף, תגיעו לחוף נודיסטים מקומי. אפשרויות אוכל בקרבת החוף: כן, יש מספר beach bars וגם מסעדת Sirocco המבשלת את האוכל שלכם על החול (יש נקודות שהחול מאוד חם).

חוף געשי מילוס
חוף Paliochori
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אטרקציות נוספות במילוס

הפלגה מסביב לאי

אנחנו לקחנו הפלגה עם חברת Polco sailing ממנה מאוד נהננו ולכן אני ממליצה עליה בחום! ההפלגה הייתה לחלק המערבי של האי וכמובן כללה ביקור בחוף המפורסם Kletiko. בחלק הראשון של ההפלגה עברנו ליד מפרץ אדאמאנטאס, שם ראינו בתים של דייגים, שרובן הפכו כבר לדירות Airbnb. בתחילתה של ההפלגה, כאשר היינו עוד רעננים על הבוקר, קיבלנו הסברים היסטוריים ושמענו מיתוסים על האי מפי הקפטן, שמכיר ממש טוב את האי. ביקרנו גם ב 'ארקודס', הסלעים המרשימים בצורת דוב בגובה 20 מטר, במכרות המינרלים הראשונים באי מילוס ואז הגענו לתחנה הראשונה בה קפצנו למיימיו הצלולים והכחולים של הים. קיבלנו מסכות ושנורקלים- למרות שהדגה התת מיימית לא הייתה יותר מידי מרשימה. לאחר השחייה קיבלנו פירות, מיצים וכיבוד קל.

הפלגה מסביב מילוס
הפלגה יוון

הפלגה מילוס

משם הפלגנו לגולת הכותרת של ההפלגה- קלפטיקו (Kleftiko)- אזור מפורסם של מפרצים, תצורות סלע מדהימות, מערות ולגונות כחולות. היו בעבר מסתור פיראטי במשך למעלה מ -1,000 שנה וניתן להגיע אליהן רק באמצעות סירה. המים פה כל כך יפים, שאולי לרגע תבלבלו ותחשבו שהשתמשתי בפוטושופ על התמונות! אחת המערות המגניבות זו המערה הכחולה, נכנסים למים ונראה שכל הגוף שלכם כחול.

לאחר שחזרנו מהביקור במערות, ארוחת צהרים חיכתה לנו על הסירה: סלט יווני, פסטה עם תמנון, עוף מוקפץ ועוד. בהפלגה חזרה מקבלים קינוח. לכל אורך ההפלגה יש משקאות אלכוהולים ומשקאות קלים.

הנקודה האחרונה שלנו בהפלגה הייתה מערת סיקיה (Cave of Sykia) המפורסמת – מערה גדולה ומרשימה, שנגישה רק באמצעות סירה. גג מערת סיקיה קרס ויצר חור דרכו ניתן לראות את השמים. אני חייבת לציין שלמרות שהמערה הייתה מרשימה בשלב הזה כבר הייתי די מותשת מההפלגה.

קצת פרטים טכניים: ההפלגה יצאה מנמל אדמאס ב-10:30 בבוקר וחזרה ב-18:30 בערב, עלות לאדם: 100 יורו, מספר משתתפים מקסימלי על הספינה: 14 איש, על הספינה יש wifi! לאורך ההפלגה הקפטן מצלם את כולם בגו פרו, גם מתחת למים. ניתן להזמין את ההפלגות דרך האתר של Polco sailing.

קלפטיקו
Kleftiko

Kleftiko

ביקור בפלאקה (Plaka)

פלאקה (Plaka) היא בירת מילוס וממוקמת על צלע הר, המשקיף על מפרץ מילוס ולכן נשקף ממנה נוף יפהפה של הים האגאי. בכפר רחובות צרים בסגנון יווני שאני כה אוהבת- שביל עם אבנים אפורות-לבנות, עצי בוגנוויליה סגולים ווייב יווני אוטונטי. הכפר היפהפה הזה בעיקר מתעורר לחיים בלילה – תוכלו למצוא בו חנויות בוטיק ומסעדות טובות עם מוזיקה חיה. אנחנו הגענו לפאלקה פעמיים ושוטטנו ברחובותיה בערב.

Plaka Greece
פלאקה מילוס

שקיעה בפאלקה

אחד המקומות המרהיבים לצפות בשקיעה הוא מכנסיה גדולה שנמצאת בראש ההר של פאלקה. קחו בחשבון שיש טיפוס של כרבע שעה במדרגות על לנקודה העליונה, אבל הטיפוס משתלם – לפניכם יפרסם נוף עוצר נשימה, 360 מעלות של האי והמפרץ של מילוס. ממש לפני ההגעה לפסגה תגיעו לטירה יפה:

Venetian Castle – טירה מהמאה ה-13 שעדיין שמורה היטב. הטירה עצמה מאוד פוטוגנית, והנוף שנשקף ממנה פשוט מרהיב. למרות זאת, אני ממליצה להמשיך עוד עד לכנסיה, שם יש אזור יותר גבוה ויותר מרווח לצפות בשקיעה.

טיפ של אלופים - הגיעו כ-20 דקות לפני השקיעה גם כדי להנות מהנוף כל עוד יש אור וגם כדי לתפוס מקום טוב (המקום פופולארי בין התיירים). וכמובן - אל תשכחו לבוא עם נעליים נוחות כי לפניכם כרבע שעה של טיפוס במעלה ההר.

שקיעה פלאקה מילוס
הטירה והכנסיה - שימו לב להבדלי הגובה- שווה לטפס עד לכנסיה
מקומות לצילום מילוס
הטירה של מילוס

Venetian Castle Milos
The Venetian Castle
Sunset Milos

מסעדות מומלצות במילוס

לפני 10-20 שנים, מילוס היה אי "יווני מאוד" של דייגים וכורים. הוא לא היה מיועד לתיירות בכלל, אבל בשנים האחרונות הוא הופך יותר ויותר תיירותי ואיתו גם המסעדות על האי שהופכות למסעדות גורמה, אבל מבלי לאבד את הקסם שלהן. הנה כמה מסעדות מומלצות שאכלנו בהן במילוס, מסודרות לפי מיקום באי, לנוחיותכם:

פולוניה

Gialos - מסעדת דגים ופירות ים, השוכנת ממש על הנמל הקטן של פולוניה. אכלנו שם מנת סטייק ומנת פסטה טריה עם שרימפס שהיו מעולים. קחו בחשבון שהיא יחסית יקרה.

Kivotos – מקום של קינוחים home made וארוחות בוקר יווניות. במקום מוכרים מאפים מתוקים "מודרניים" וגם יוונים מסורתיים. במקום נמכר קינוח ייחודי לחנות הנקרא גלקטובוריטו (Galaktobureko), לטענת המוכר הרבה לקוחות מגיעים במיוחד בשבילו. מדובר בבקלוואה ממולאת בקרם וניל. עוד תמצאו במקום ריבות תוצרת בית. אפשר לשבת בחצר הנהדרת של המקום, או לקחת TA לאחד מהחופים הקרובים.

שימו לב שהמקום יוצא לסייאסטה בצהרים ופתוח בין השעות 7:00 ל-15:00 ו-18:00 ל-23:30.

Gialos מילוס
מסעדת Gialos
Kivotos Milos
Kivotos

פלאקה

Archontoula- טברנה יוונית משפחתית עם נגיעות מודרניות, בשרים ופירות ים, נפתחה לפני 44 שנים! המסעדה ממוקמת באחת הסמטאות הצרות במרכז הכפר, דבר שבהחלט מוסיף לאווירה במקום. אנחנו אהבנו את האוכל במסעדה וממליצים לא לפספס את שתי המנות האלה: Kritamokeftedes- מנת פתיחה מעולה ובה כדורי גבינות ועשבי תבלין מיוחדים הגדלים במילוס, מטוגנים, לצידם מוגש יוגורט יווני ורוטב מלון! המנה השנייה היא סלט ארכונטולה- הסלט הכי מיוחד וטעים שטעמתי בחופשה הזו- מורכב מחסה, עלי בייבי, עגבניות, צימוקים, יוגורט, קרוטונים גבינה קשה מלמעלה ורוטב סלק ויניגרט.

Mavros Xoiros - מסעדת בשרים שהומלצה לנו ע"י מקומי. אומנם לא הספקנו לאכול בה, אבל היא מדורגת מספר אחד בtrip advisor וגם הומלצה רבות ע"י המקומי ולכן בחרתי כן להכניס אותה לרשימה.

Avli – מסעדת דגים, פירות ים ואוכל יווני אותנטי. השולחנות מסודרים לאורך אחד הרחובות הצדדים של פלאקה. לטענת מקומי, יש להם את הפסטה שרימפס הכי טובה באי.

סלט יווני
Archontoula - אחד הסלטים המיוחדים שטעמתי
Plaka Milos
מסעדת Archontoula

מסעדות מומלצות במילוס
מסעדת Archontoula

אדאמס

O! Hamos! - טברנה יוונית עם נגיעות מודרניות, המנוהלת על ידי משפחה מקומית. שמעתי המלצות רבות על המסעדה הזו ולכן הייתי חייבת לנסות אותה. עד כדי כך שהסכמתי לחכות שעה (!) כדי להיכנס לארוחת ערב במסעדה (ותודה לרועי שלא נשבר). מסעדת "או חמוס" נמצאת ליד עיירת הנמל אדמאס והיא פתוחה כבר 27 שנים, המסעדה יחסית גדולה, בעלת חצר רחבה המוצלת בסוכת גפנים. כל המנות בתפריט עשויות ממרכיבים שהמשפחה מגדלת, או מייצרת בחווה שלהם – בשר, ירקות וגבינות!

אנחנו ניסינו (וממליצים) על: הסגנייקי (saganki)- גבינה מטוגנת, מאכל יווני. בכל מקום מכינים אותו מגבינה אחרת. פה הכינו אותו מגבינת עיזים מקומית שייחודית לאזור.
תבשיל של חומוסים בקארי וטחינה – בהחלט מפתיע למצוא מאכל כזה בטברנה יוונית, אבל היה טעים מאוד!סלט מדהים של חסות, תאנים, צימוקים וגבינת עיזים מיושנת. כדורי חציל וגבינת עיזים מטוגנים, לצידם יוגורט יווני טעים.

כדורי חציל וגבינות
מסעדת O!Hamos! - כדורי חציל וגבינת עיזים מטוגנים
תבשיל חומוסים
מסעדת O!Hamos! - תבשיל של חומוסים בקארי וטחינה

מנדראקיה

Medusa - מסעדת מדוזה- מסעדה יוונית, דגים ופירות ים, ממוקמת במקום מנצח- על הצוק מעל בתי הדייגים הצבעוניים בכפר מנדראקיה. אנחנו הגענו למקום לארוחת צהרים מאוחרת ונהנינו מאוכל מעולה ומנוף מטריף על האזור. המסעדה פופולארית, אבל שווה את ההמתנה. אנחנו הגענו בשעה 15:00 וחיכינו חצי שעה לשולחן. בינתיים הלכנו להסתובב בין בתי הדייגים. אל תפספסו את מנת הקלמרי - אחת הטובות שאכלנו!

טיפ של אלופים - בכל ערב, ובמיוחד בשבת בערב, כל המסעדות הפופולאריות מלאות עד אפס מקום. ולכן אם אתם לא רוצים להמתין בתור, אני ממליצה להגיע לפני השעה 19, אחרי השעה 22, או בכלל בצהריים.

מסעדת מדוזה מילוס
תמונות רחפן יוון

מילוס יוון

לסיכום, אנחנו לגמרי נשבנו בקסמו של האי מילוס והצטערנו לעזוב אותו. ממליצים בחום להגיע!

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יולו בלוג אינסטגרם

11 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share34
Pin6
WhatsApp
Telegram