Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

חופשה בירדן - עקבה, פטרה וואדי רם


כבר מזמן ירדן נמצאת ב-bucket list שלי, אז החלטתי שהגיע הזמן לנצל את הקרבה שלה למדינת ישראל ולפני שמזג האוויר יתחמם יותר מידי לצאת לטיול עם חברתי, ניקי, שכלל את עקבה (עיר נופש לחופי הים האדום, בשליש מחיר מאילת), פטרה (העיר העתיקה, שזכתה בתואר אחת משבעת פלאי תבל החדשים) וואדי רם (המדבר המדהים על חולותיו האדומים האינסופיים).
היינו שם ב:
מאי 2019
למשך:
4 ימים
עונה מומלצת:
סתיו, אביב

[לצפייה בסטוריז שפירסמתי בירדן]

כל מה שחשוב לדעת לפני חופשה בירדן

כסף ירדני

בירדן משתמשים במטבע שנקרא דינר ירדני. היחס בין הדינר לשקל היום עומד על כ-5, כלומר 1 דינר ירדני = כ-5 שקלים. על פי ההמלצות שקראתי בקבוצות היעודיות לירדן, השער הטוב ביותר מתקבל בהמרה של דולרים לדינר ולכן הגעתי עם דולרים והמרתי אותם בצ'יינג' בעקבה.

סוכן נסיעות בירדן

תיאמנו מראש עם סוכן נסיעות ירדני בשם עוקלא, אשר דאג לנו ל: מעבר הגבול (הסבר בהמשך), כל ההסעות בטיול, ברכב פרטי, ממוזג ובשעות הספציפיות בהן ביקשנו. הנסיעות כללו: מעבר הגבול למלון בעקבה, עקבה למלון בפטרה, פטרה לכניסה לואדי רם, ואדי רם למעבר הגבול ליד עקבה. כמו כן, המחיר כלל טיול של שלוש שעות בואדי רם בג'יפ פרטי.
מחיר החבילה לאדם: 150 דינר, שאותם יש לשלם מראש לעוקלא - המשרד שלו נמצא בעקבה ונהג המונית יעצור לכם בדרך למלון במשרדו, בכדי להסדיר את התשלום. כל ההתכתבות הייתה מולו בוואצ'אפ באנגלית. חשוב שכל התיאום מול הסוכן יהיה כתוב בצורה מסודרת במייל, או בוואצ'אפ ויהיה ברור מה כלול בתשלום.
מספר הטלפון של עוקלא הוא: 962-799308257+

המלצה נוספת ממקור ראשון על סוכנת נסיעות ישראלית בשם אלונה טאטרסקי אשר גרה בירדן. חברה טובה שלי השתמשה בשירותים שלה וממליצה מאוד. טלפון אלונה: 962-792378697+

מעבר גבול ירדן

ישנם שלושה מעברי גבול יבשתיים בין ישראל לירדן:

אנחנו בחרנו להיכנס דרך מעבר רבין, מאחר והחופשה שלנו התמקדה בחלק בירדן שקרוב אליו. טסנו לאילת, לשדה התעופה החדש - רמון, משם נסענו באוטובוס, אשר הוריד אותנו על הכביש הראשי, במרחק של 10 דקות הליכה ממעבר הגבול. במידה ואתם מגיעים עם רכב, ניתן להחנות אותו בחינם בחניון כורכר בסמוך לגבול.

להלן הנוסח המדויק של ההודעה שמופיעה בכניסה למעבר הגבול:

  1. ישראלים היוצאים לירדן, כולל רק לעקבה, חייבים לתאם מראש מדריך מלווה.
  2. בנוסף המתארחים במלון חייבים להיות מצויידים בדף הזמנת מלון ששולמה מראש.
    נוסע שיוחזר ע"י הירדנים מכל סיבה, לא יקבל החזר לאגרת היציאה.

מעבר הגבול כולל שני צדדים: הצד הישאלי- בו תידרשו לשלם אגרת מעבר וביקורת דרכונים. עלות אגרת המעבר היא 102 ש"ח (ועוד 5 ש"ח עמלת דלפק לכל עיסקה). תינוקות מתחת לגיל שנתיים לא מחויבים באגרה. תוכלו לשלם מראש את האגרה בכל סניפי בנק הדואר, או באתר האינטרנט של חברת מילגם. מומלץ לשלם מראש, כדי לחסוך זמן והמתנה בתור לתשלום.

הצד הירדני - איש הקשר של סוכן הנסיעות שלנו חיכה לנו בצד הירדני והעביר אותנו בקלות. לא נדרשנו להציג את דף הזמנת המלון. עלות ממוצעת לאדם למעבר הגבול בעזרת סוכן ירדני היא 25 דולר. ויזת כניסה לירדן עולה 40 דינר ואותה צריך לשלם רק מי שימצא בירדן פחות מ-3 לילות, או מי שנכנס לא מהמעבר הדרומי (כלומר, מי שנכנס דרך מעבר רבין פטור מתשלום הויזה, ללא קשר למספר הימים בהם ישהה בירדן). כמו כן, ישנה אגרת יציאה של 10 דינר, אותה יאלצו לשלם מי שמטיילים בקבוצה הקטנה מ-5 אנשים וכל מי שלן בירדן פחות מ-3 לילות.

הנחיות קורונה בעת המעבר לירדן

מעודכן לתאריך 06.11.2021:

לפני הכניסה לירדן

במעבר הגבול הדרומי, נוסעים מחוסנים בעלי תעודת מתחסן (באנגלית) וכן ילדים מתחת לגיל 6 יכולים לעבור לירדן, ללא צורך בביצוע בדיקת PCR. נוסעים שאינם מחוסנים וכן מחלימים נדרשים לאישור באנגלית של בדיקת קורונה (PCR) שלילית שבוצעה ב- 72 שעות האחרונות טרם מועד המעבר.

במעבר הגבול הצפוני, כולם מחוייבים בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה ב-24 שעות טרם מועד המעבר. ממליצה להתעדכן לפני הנסיעה בהנחיות המעודכנות באתר של תשלום אגרות המעבר.

ביטוח רפואי: בלי קשר להנחיות הנדרשות, אני ממליצה לא לצאת ללא ביטוח רפואי (באופן כללי, ובמיוחד בתקופה זו) ולהוסיף את כיסוי "מקיף קורונה". את הביטוח הרפואי שלנו אנחנו תמיד עושים באינטרנט דרך חברת פאספורטקארד. השירות שלהם מעולה (הכי נוח לדבר איתם דרך וואצאפ שאתם בחו"ל) והם מספקים כרטיס שמתפקד כמו כרטיס אשראי ובעת הצורך מטעינים אותו בסכום הרצוי (כלומר, אתם לא צריכים להוציא מכספכם ואח"כ לנסות לרדוף אחרי חברות הביטוח כדי לקבל החזר כספי).

לפני החזרה לישראל

במידה ושהיתם מעל ל-72 שעות בירדן, יש לבצע בדיקת קורונה מסוג PCR לפני החזרה לישראל (העלות נעה סביב 30 דינר לבדיקה וניתן להזמין אותה למלונות בעקבה). כמו כן, לאחר חציית הגבול לישראל יש לבצע בדיקה במעבר בעלות של 100 ש"ח.

חופשה בירדן
העיר העתיקה פטרה

האם ירדן בטוחה לישראלים?

זאת שאלה שנשאלתי מספר פעמים רב ולכן החלטתי להתייחס אליה כאן, לשתף בניסיוני ובהרגשתי. לחופשה בירדן יצאנו בהרכב של שתי נשים ותמיד הרגשנו מאוד בטוחות. כולם היו מאוד נחמדים אלינו, למרות שידעו שאני ישראלית ואף אחד לא ניסה לרמות אותנו, אפילו אחד הבדואים שפגשתי ביקש ממני להגיד לישראלים להגיע לפטרה ושהם רוצים שלום עם כולם. יש לציין שאנחנו התניידנו במוניות פרטיות בלבד וישנו בבתי מלון ברמה טובה. זו הייתה הרגשתי האישית.

כמו כן, חשוב לציין שכיום קיימת אזהרת מסע רשמית של משרד החוץ והיא מוגדרת כ"איום קונקרטי בסיסי“, אולם ישנם מטיילים ישראלים רבים בירדן. אין לראות בשורות אלו המלצה להתעלם מאזהרת המסע.

עקבה

את החופשה בירדן התחלנו בעקבה, ששוכנת ממש מול אילת ולחופי הים האדום. לאחרונה, ישראלים רבים ממירים את החופשה שלהם בים האדום מאילת לשכנותיה- עקבה וסיני, עקב יוקר המחירים באילת. אני פה לדווח שכן, זה נכון, אפשר לצאת לחופשה לעקבה בקלות, בשליש מחיר מאילת ואף במלונות יותר מפנקים.

עקבה מושכת אליה תיירים מכל העולם, בעיקר בזכות המלונות המפנקים ואזור הצלילה שלה, שנחשב לבעל שם עולמי. אנחנו בילינו בעקבה רק יום אחד, אותו בחרנו לבלות בעיקר בבטן -גב במלון. אם אתם צוללים מתחילים, או מנוסים, תוכלו למצוא את המדריךהתוכנית המתאימה לכם, או אפילו לקפוץ על סיפון סירת זכוכית, המאפשרת להציץ לתוך הים העמוק.

מלון מומלץ בעקבה

קמפינסקי עקבה (Kempinski Hotel Aqaba Red Sea)

קמפינסקי עקבה הינו בית מלון 5 כוכבים מרשת מלונות היוקרה הבינלאומית - קמפינסקי. כיאה לרשת היוקרתית, גם מלון זה עומד בסטנדרטים גבוהים- מהלובי המבריק והמודרני, לחדרים הנקיים והמרווחים ועד למתחם הבריכה המפנק. גם השירות במלון היה ללא דופי - הפקידים והמלצרים דיברו אנגלית רהוטה ונענו לכל הבקשות והשאלות שלנו בחיוך. האווירה במקום שקטה ולדעתי זהו מלון שיותר מתאים לזוגות.

אנחנו ישנו בחדר זוגי עם נוף פנורמי לים (כל החדרים במלון פונים לכיוון הים). החדר שלנו היה מרווח ומואר, בעל עיצוב נקי ופשוט. דלתות הזזה הובילו למרפסת, שם יכלנו להנות מנוף הים ומהשקיעה, למרות שבפועל לא היינו צריכות לעזוב את המיטה (או את האמבטיה!) כדי להביט בים. חדר האמבטיה כולל מקלחת, שירותים ואמבטיה מפנקת ולידה קיר זכוכית ממנו נשקף החדר ונוף הים (אל דאגה, יש וילון אותו תוכלו להסיט ולקבל פרטיות).

חדר במלון קמפינסקי עקבה ירדן
מלון קמפינסקי עקבה - חדר ענקי בעיצוב נקי

מלון קמפינסקי עקבה ממוקם לחופי הים האדום ולו חוף פרטי. תוכלו לבחור בין כסאות הנוח בחוף הפרטי, לבין בריכת האינסוף, שלידה מבחר אזורי ישיבה: מיטות שיזוף, ספות מפנקות, או כסאות ישיבה בתוך הבריכה ליד הבר.  במאי המים היו קצת קרירים ולכן אנחנו בחרנו לשבת בתוך הג'קוזי החיצוני הגדול.

מלון קמפינסקי עקבה
בריכה במלון קמפינסקי עקבה

אנחנו התארחנו על בסיס לינה וארוחת בוקר. ארוחת הבוקר הייתה בסגנון בופה עשיר, עם מנות כמו שאנחנו הישראלים אוהבים: דוכן הכנת חביתות לבקשתך, מגוון מאפים ולחמים, ירקות ופירות טריים, ממרחים שונים בשילוב מנות ירדניות מקומיות וגם מנות כמו שהאירופאים אוהבים: נקניקים, שעועית חמה וכד'.

את ארוחת הצהרים גם אכלנו במלון, ומשתי המנות שהזמנו לא התלהבתי במיוחד - הייתי ממליצה לצאת לעיר ולאכול שם. 


לפרטים נוספים על מלון קמפינסקי

הנוף מהחדר במלון קמפינסקי עקבה
תענוג להתחיל את הבוקר עם כזה נוף
ארוחת בוקר במלון קמפינסקי עקבה
ארוחת בוקר כמו שאנחנו הישראלים אוהבים

חופשה בירדן
יש ג'קוזי ענקי למי שהבריכה קרה לו מידי
הבריכה במלון קמפינסקי עקבה ירדן
איך אני אוהבת בריכות עם נוף

מסעדות מומלצות בעקבה

מסעדת קובה לבנטיין (Kubba Levantine) במלון אל מנארה (Al Manara)

מסעדת קובה לבנטיין הינה מסעדה מצויינת, המציעה תפריט של מנות ערביות עם טוויסט מודרני. המסעדה ממוקמת בתוך מלון אל מנארה היפיפיה והיא עצמה מאוד מפוארת ומעוצבת בסגנון ערבי: קשתות גדולות, וילונות ארוכים, כסאות מרופדים, רצפה מעוטרת. אני ממליצה להגיע בזמן השקיעה ולהרוויח נוף מהמם ממרפסת המסעדה. חוץ מהתפאורה, גם האוכל פשוט מעולה, אנחנו אהבנו במיוחד את המנות הראשונות שניסינו: באבא גנוש (סלט חצילים בטחינה), חומוס, סלט פטוש עם בורטה, קובה וגבינת חלומי מטוגנת. אל תשכחו להשאיר מקום לקינוח - אני ממליצה על פודינג תמרים עם גלידה וקרמל מלוח. יאמי.

ללא ספק, זו הייתה אחת המסעדות הערביות הטובות שאכלתי בהן ואני ממליצה לא לפספס ביקור בה, אם אתם בעקבה. 

להמלצות נוספות על מסעדות בעקבה, אתם מוזמנים להיכנס לפוסט של כרמל מהבלוג מסוף כרמלית.

אם אתם מתכננים טיול בעקבה עם ילדים, ממליצה לכם להיכנס גם לפוסט על עקבה של דנה מהבלוג לימונצ'לו.


לפרטים נוספים על מלון אל מנארה

מסעדות מומלצות בעקבה
KUBBA LEVANTINE - סלט פטוש עם בורטה ובאבא גנוש
אוכל במסעדת קובה לבנטיין עקבה
KUBBA LEVANTINE - גבינת חלומי מטוגנת

קינוח במסעדת קובה לבנטיין עקבה
Kubba Levantine - אל תפספסו את הקינוח של פודינג התמרים
מסעדת קובה לבנטיין עקבה
Kubba Levantine - אהבתי גם את העיצוב
שקיעה במלון אל מנארה עקבה
השקיעה ממלון אל מנארה
מלון אל מנארה עקבה
הלובי במלון אל מנארה - איזה פאר

פטרה

במרחק של שעתיים נסיעה מעקבה תוכלו להגיע לפטרה - האתר שמושך אליו הכי הרבה תיירים בירדן. פטרה, שזכתה בתואר אחת משבעת פלאי תבל החדשים ואף מוכרת כאתר אונסקו, הקסימה אותי מאוד ואנחנו בילינו יומיים בחקר העיר העתיקה. אם אתם בחופשה בירדן, אני ממליצה לא לפספס את פטרה. החלטתי להקדיש פוסט נפרד לפטרה. 

לחצו כאן כדי לעבור לפוסט על פטרה

מקדש האוצר בפטרה ירדן
טיול לפטרה

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

ואדי רם

ואדי רום (או רם, לפי הישראלים) הוא מדבר מדהים במרחק של כשעה וחצי נסיעה מעקבה, הידוע גם בשם "עמק הירח", משום שמראו דומה למשטח הסלעי של הירח. ואדי רם הוא אחד המקומות המיוחדים בהם ביקרתי - החול האדום והרי הגרניט הענקיים המקיפים אותו יוצרים תווי שטח יפיפיה. אזור זה מיושב עוד מהתקופה הפרהיסטורית - ישנן עדויות על תושביו המוקדמים של ואדי רם בציורים הפזורים ברחבי העמק, חלקם מתוארכים לפני יותר מ -2,500 שנה ומציגים סצינות של אנשים הצדים אנטילופה. העמק הוא כיום ביתם של הבדווים הזלבים, שמנהלים עסק תיירותי במדבר הציורי הזה.

טיול ג'יפים בואדי רם

את ואדי רם חקרנו בעזרת ג'יפ 4*4 (שהיה כלול במחיר החבילה, שקנינו מהסוכן הירדני). הטיול, שנמשך כ-3 שעות, כלל נהג בדואי (לדעתי לא מעל גיל 20) וג'יפ פרטי. אנחנו ישבנו בחלק האחורי, אשר הוסב לאזור ישיבה פתוח עם שני ספסלים מרופדים בכריות. אזור הישיבה היה מקורה כך שנהננו מהנוף המדברי ללא מחיצות בזמן הנסיעה, אך עדיין ישבנו בצל. 

טיול ג'יפים בואדי רם
טיול ג'יפים בואדי רם

הסיור כלל עצירות בנקודות מעניינות בעמק והסברים קצרים של הנהג באנגלית שבורה וחיוך. הנקודה הראשונה כללה עצירה ליד סלע עם כתובות עתיקות והצעה לרכיבה על גמל. כמובן שסירבתי (לא מעוניינת לשתף פעולה עם ניצול של בעלי חיים). מפה הטיול רק השתפר- הנקודה הבאה הייתה אחת מנקודות התצפית הכי יפות בואדי רם, כדי להגיע אליה טיפסנו על דיונה אדומה, פעולה לא קלה במיוחד כי רגלינו שקעו בחול החם, אבל המאמץ השתלם ולעינינו נגלה העמק בשיא יופיו. לא פלא, שבמהלך השנים, הוא נבחר כאתר הצילומים של מספר סרטים כמו "לורנס איש ערב", "הכוכב האדום" (בו הוא משמש כפני השטח של כוכב מאדים) ולאחרונה גם בסרט החדש "אלאדין"! אל תשכחו לקחת איתכם את המצלמה, כי לדעתי זה המקום עם הנוף הכי יפה בעמק. 

חופשה בירדן

משם המשכנו לעוד שלוש נקודות מעניינות: נקיק צר עם מספר כיתובים עתיקים ושתי קשתות מרשימות. הקשת הראשונה נקראת Um Fruth והיא מתנשאת לגובה של 15 מטרים מעל הקרקע, עם קצת עזרה מהמדריך טיפסנו עד למעלה - מדובר בטיפוס קצר אבל לא קל. הקשת השנייה נקראית Khor al Ajram , או "הקשת הקטנה“, משום שגובהה הוא רק 4 מטרים. הטיפוס אליה הוא קליל והנוף בהחלט מתגמל.
בסיום הסיור, נהג הג'יפ הסיע אותנו למחנה, בו בילינו את הלילה.

טיול ג'יפים בואדי רם
ואדי רם - הקשה הקטנה
הקשת הגדולה ואדי רם
ואדי רם - הקשת הגדולה

לינה בואדי רם - מחנה יוקרתי באמצע המדבר

Memory Aicha Luxury Camp 

ממוריס איישה היינו מחנה יוקרתי באמצע מדבר ואדי רם. החלטתי שאם כבר לישון במחנה באמצע המדבר, אז לעשות את זה בסטייל. המחנה מציע שני סוגי חדרים- האחד "בועה" פנורמית פרטית שתקרתה שקופה ומבעדה תוכלו לראות את הכוכבים בלילה, בעודכם שוכבים על המיטה המפנקת. ה"בועה" מתאים לזוג וכולל מקלחת ושירותים. סוג החדר השני, וגם החדר שאנחנו בחרנו, הוא "אוהל" יוקרתי, מעוצב בסגנון ערבי למדי וממש הזכיר לי את פנים הבקבוק של ג'יני. החדר גדול וגם בו יש מקלחת ושירותים. לחדר הזה שני גדלים- האחד מתאים לזוג והשני למספר אנשים. 

מחנה בואדי רם
ממוריס איישה ואדי רם
ממוריס איישה ואדי רם

עוד במקום- כיפה ענקית, חצי שקופה, המשמשת כחדר אוכל. חדר האוכל מעוצב גם הוא בסגנון ערבי יפיפיה, עם תשומת לב לכל הפרטים הקטנים. האירוח במקום כולל לינה על בסיס חצי פנסיון: ארוחת בוקר וערב בסגנון בופה עם אוכל ערבי מסורתי. לאחר ארוחת הערב תוכלו ללכת לבר הנרגילות של המקום ולהנות ממשקה ונרגילה (אנחנו בחרנו ללכת לישון בשלב הזה כי היינו גמורות מעייפות). 

שימו לב, במקום אין קליטה סלולרית, או אינטרנט אלחוטי, כך שמובטחת לכם חוויית הירגעות מלאה. אם יש לכם הזדמנות לישון בואדי רם, אני בהחלט ממליצה על המקום הזה. 

המלון מציע הסעות בחינם בחזרה לכפר (הכניסה לואדי רם) בשעות 8:30 ו-10:30. תוכלו גם לשלם 5 דינר לאדם ולחזור בכל שעה אחרת שבה תחפצו (יש לתאם בקבלה). אנחנו השתמשנו בהסעה החינמית בחזרה לכפר, שם חיכה לנו נהג המונית שלנו, אשר הסיע אותנו בחזרה למעבר הגבול שבעקבה ובזאת תמה חופשתנו הקסומה בירדן.

לפרטים נוספים על המלון

מחנה יוקרתי בואדי רם
מלונות בועות ואדי רם

מלון ממוריס איישה ואדי רם
Memory Aicha Luxury Camp - בר הנרגילות
חדר האוכל במלון ממוריס איישה
Memory Aicha Luxury Camp Wadi Rum - חדר האוכל
ארוחת הערב במחנה ממוריס איישה ואדי רם
ארוחת הערב במחנה ממוריס איישה ואדי רם

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

מתכננים חופשה בירדן ועזרתי לכם? יש לכם שאלות נוספות?
אשמח לשמוע על כך בתגובות

GYG widget

34 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram