Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

פארוס – חופשה קסומה באי יווני


מחפשים אי שתוכלו להירגע בו, לאכול אוכל טוב בטברנות יווניות וגם לבלות בחופים ובחיי לילה? האי פארוס הוא כל מה שדמיינתם על חופשה באי יווני. מקום שנחשב value for money לעומת האיים השכנים לו.
היינו שם ב:
יולי 2021
למשך:
5 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, אביב

עבור חופשת הקיץ שלנו, חיפשתי יעד קייצי, לא מתוייר יותר מידי, מקום שנחשב value for money. זה לא סוד שאחת המדינות האהובות עלינו לחופשה קייצית היא יוון, ולכן החלטנו לטוס לשני איים שנחשבים פחות מתויירים: מילוס ופארוס (ספויילר- זו הייתה בחירה מעולה). בכל אי בילינו 5 ימים. על תחילת החופשה שלנו תוכלו לקרוא בפוסט על מילוס. ואילו בפוסט הזה אספר לכם על פארוס: חופים מומלצים באי, מלונות מומלצים בפארוס, איך מגיעים לפארוס ועוד...

האי פארוס

פארוס הוא אי יפהפה, חלק מקבוצת האיים הקיקלאדיים של יוון. פארוס הוא אי שקט יותר ממיקונוס וסנטוריני הסמוכים, אבל יש בו את כל מה שתרצו מטיול באי יווני: תושבים מקומיים חביבים, אוכל טעים, חופים ייחודיים, עיירות מהנות, ספורט מים, שקיעות מדהימות ועוד. ועוד בונוס- פארוס גם הרבה יותר זול ממיקונוס וסנטוריני. העונה הטובה ביותר לבקר באי היא בין יוני לספטמבר, כאשר החודשים הפופולאריים ביותר (ובהתאם לזאת, יותר עמוסים ויותר יקרים) הם יולי ואוגוסט.

נאוסה פארוס
כנסיה עם כיפה כחולה יוון

איך מגיעים לפארוס?

בניגוד לאיים יוונים אחרים כמו סנטוריני, רודוס וכריתים, לפארוס אין טיסות ישירות מישראל (ולכן אולי הוא פחות פופולארי ומתוייר – בעיני יתרון). ישנן שתי אופציות הגעה לאי פארוס:

  1. הפלגה לפארוס- מאחד האיים הסמוכים (נקסוס\מילוס\ סנטוריני וכד') או מנמל פיראוס באתונה. אנחנו הגענו מהאי מילוס, בו התחלנו את הטיול שלנו- לקחנו מעבורת מהירה (הפלגה של שעה וחצי) שיוצאת בשעה 8:00 בבוקר. תוכלו להשתמש באתר של Ferry Hopper כדי לבדוק את זמני המעבורות לפי תאריכים. המעבורות מגיעות לנמל פארוס שנמצא בעיירה פאריקה, שם גם אספנו את הרכב ששכרנו מראש. המלצה שלי- תביאו איתכם משהו ארוך להפלגה- אני הפכתי שם לשלגון.
  2. טיסה לפארוס- אין טיסה ישירה מישראל לפארוס, אבל ניתן לקחת טיסה עם קונקשיין קצר באתונה. זו לדעתי האופציה המהירה והנוחה ביותר. כאשר חזרנו לישראל, לקחנו טיסה כזו.

השכרת רכב בפארוס

תוכלו למצוא הרבה סוכנויות רכב מקומיות בפארוס, אבל לדעתנו הכי נוח לסגור מראש את ההשכרה ולהשתמש באתר של Rental Cars, אשר משווה בין מספר אתרים שונים ומציע את המחיר המשתלם מבניהם. חשוב מאוד לעשות גם ביטוח רכב, לכל מקרה שיהיה (better be safe than sorry)- מוזמנים להיעזר בפוסט  המסביר על השכרת רכב וביטוח רכב בחו"ל.

פארוס
תחנת רוח יוון

איפה כדאי לישון בפארוס?

פעם ראשונה בפארוס? אני ממליצה לחפש מקום לינה בסמוך לעיר נאוסה או לעיר פאריקיה, שתי ערים פופולאריות ומעניינות. קחו בחשבון שבפארוס אין ריזורטים גדולים, אלא מלונות חוף עצמאיים וקטנים יותר ומלונות דירות.

Cove Paros

אנחנו ישנו בבית מלון בוטיק, חמישה כוכבים מהמם, שנפתח רק שבועיים לפני שהגענו (יתרון: המחירים היו יותר זולים, חסרון: היו להם קשיי התאקלמות קלים).

המלון שוכן במיקום מנצח – על חוף הים, ליד העיר נאוסה, אחת הערים הפופולאריות והיפות באי (פירוט על נאוסה תמצאו בהמשך הפוסט). המלון מעוצב בסגנון קיקלידי מודרני עם אווירת בוהו שיק משגעת. כל המלון מוקף בצמחייה עשירה ומטופחת והשירות בו בהתאם למלון חמישה כוכבים. במלון 40 חדרים וסוויטות בעיצוב נקי וחלקם אף בעלי בריכות פרטיות. עוד במלון בריכה משותפת ולידה בר שפתוח כל היום.

החדרים במלון

אנחנו התנסינו בשניים: חדר זוגי עם נוף לבריכה וסוויטה סופיריור עם בריכה פרטית. בסוויטה יש חדר שינה עם שירותים ומקלחת נפרדים ועוד חדר נוסף שיכול לשמש גם כסלון או כחדר לאורחים נוספים וכולל גם שירותים ומקלחת נפרדים. כמובן שגולת הכותרת של החדר היא בריכה פרטית, ממנה נשקף נוף לים. אין מה לומר, בהחלט חדר מפנק.

חופשה בפארוס
Cove Paros

מלון מומלץ בפארוס
Cove Paros

האופציות הגסטרונומיות במלון

ארוחת הבוקר במלון גם כן נהדרת (הזמנו אירוח שכולל לינה וארוחת בוקר)- קודם כל, הארוחה מוגשת באיזור כייפי- בבר שנמצא ממש ליד הבריכה. מקבלים תפריט ואפשר להזמין ממנו איזה וכמה מנות שרוצים ללא הגבלה. את התפריט הזה הרכיב השף של המלון והוא מיוחד עם אופציות בריאות (וגם לא).

במלון יש snack bar ליד הבריכה ממנו אפשר להזמין מנות קלות ושתיה. אנחנו הגענו למלון בצהרים, כאשר החדר עדיין לא היה מוכן ולכן יצא לנו לבדוק גם את המנות בבר והן היו מעולות ומיוחדות. ניסינו סלט מיוחד של קייל עם עדשים, חיטה, שרי וטחינה וקלאב סנדוויץ' שהגיע עם תפוחי האדמה הכי טעימים שאכלנו (ביקשנו מהשף את המתכון)!

כמו כן במלון מסעדה בשם "ראדה" (לא יצא לנו לאכול בה), עליה מנצח שף המלון שהוא שף עטור פרסים בשם Gikas Xenakis. מסעדת ראדה מציעה מנות יווניות מסורתיות עם דגש חזק על תוצרת מקומית וחומרי גלם עונתיים.

לפרטים נוספים והזמנת המלון

Cove Paros

בתי מלון מומלצים נוספים בפארוס

אזור פאריקיה

White Blossom - מלון בוטיק שקיבל ציון של 9.9 בבוקינג!! יש סוויטות עם ג'קוזי ודירות מרווחות.

Paros Palace - מלון 4 כוכבים, שנמצא במרחק של 5 דקות נסיעה ממזרח למרכז פאריקיה ממנו נשקף נוף יפה של הנמל. כל הסוויטות מעוצבות בטוב טעם, כאשר הצבע הלבן הוא השולט. הן מגיעות עם מרפסת וחלקן אפילו מגיעות עם בריכה פרטית עם נוף. ארוחת בוקר מצוינת כלולה.

White Blossom. התמונה לקוחה מאתר booking
Paros Palace. התמונה לקוחה מאתר booking

יולו בלוג אינסטגרם

אזור נאוסה

נאוסה הוא כפר יפיפה השוכן על החוף ואחד מהמקומות הנחשקים ביותר בפארוס.

Parilio  - מלון 5 כוכבים בעל עיצוב מדהים שנפתח בשנת 2019. מלון זה חבר בקהילת “design hotels” – קהילה גלובלית בה חברים מלונות ששמים דגש רב על עיצוב, ארכיטקטורה וחוויות אירוח מקורית (ובהתאם גם העיצוב של המלון הזה- תסתכלו ותבינו).

Bohemian Luxury Boutique Hotel, Adults Only – מלון בוטיק למבוגרים בלבד אשר ממוקם במרכז נאוסה, כמה דקות הליכה מהברים והמסעדות של העיר. מעוצב בצורה יפה עם אלמנטים מהטבע (יש אפילו ג'קוזי\ מקלחת באוויר הפתוח). כדאי לקחת חדר עם נוף לים, כדי לזכות לראות את כל נאוסה, הים ואת המרחב המשותף של המלון.

Acron Villas - אוסף של וילות קיקלדיות היושבות מעל מפרץ נאוסה. יש וילות עם שניים עד חמישה חדרי שינה, כולן מצויידות בבריכות פרטיות, גינות, מטבחים מאובזרים ואזורי מגורים מרווחים. זוהי אפשרות נפלאה, במיוחד אם אתם מטיילים בקבוצה. והמיקום אידיאלי - חמש דקות מהחוף היפה ביותר באי ו-10 דקות מהעיר נאוסה.

לחיפוש מלונות נוספים בפארוס

מלונות מומלצים בפארוס
Acron Villas. התמונה לקוחה מאתר booking
מלונות מומלצים בפארוס
Parilio. התמונה לקוחה מאתר booking

חופים מומלצים בפארוס

קו החוף של פארוס משובץ בחופים, חלקם חוליים וחלקם עם אבנים, ולכל אחד מאפיינים יוצאי דופן. החופים הטובים ביותר בפארוס נמצאים מחוץ לעיירות עצמן. חופים בחוף המערבי והדרומי נוטים להיות שקטים ורגועים יותר, ואילו החופים בחוף המזרחי פופולריים לגלישת רוח וספורט ימי. לרוב החופים ניתן להגיע בקלות במונית מים מנאוסה או באוטובוס מנאוסה או מפאריקיה. כדי להגיע לחופים המבודדים יותר, תצטרכו לשכור רכב.

הנה החופים שאנחנו ביקרנו בהם וממש אהבנו:

Monastiri - מפרץ מדהים והחוף האהוב עלינו ביותר בפארוס. פארוס הוא אי עם הרבה רוחות ולכן לחוף הזה יתרון מובהק- בגלל שהחוף נמצא בין שני הרים גבוהים, הוא מוגן מרוחות וגלים וגם בימים סוערים, פחות תרגישו אותם פה. המים במונסטירי רדודים לאורך מרחק רב מהחוף (יתרון עם ילדים קטנים) ולאורך החוף יש מיטות שיזוף ושמשיות להשכרה. כמו כן, יש מסעדה ו snack bar שממנו אפשר להזמין משקאות ואוכל ולקבל אותם לכיסאות ליד הים. יש ספורט ימי של בננות, סאפים וקייקאקים.

מהחוף ניתן לטפס לגבעה הסמוכה, עליה יש כנסיה עם כיפות כחולות. מי שיטפס למעלה יזכה בנוף נהדר לכל המפרץ ואל הים הפתוח בצד השני וגם בתמונות מרהיבות. בקיצור החוף המושלם.

Monastiri Paros
חוף Monastiri
פארוס
חוף Monastiri

Kolimpithres - קולימביטרס הוא אחד החופים המפורסמים בפארוס, הידוע במימיו הצלולים ובתצורות סלע גרניט דמויי ירח (שנוצרו על ידי מפולת סלעים לפני שנים רבות). זוהי בעצם רצועת חוף עם מספר חופים, חול ים זהוב ומים צלולים. בחלק מהחופים יש מיטות שיזוף ושמשיות להשכרה ו-beach bar לרכישת משקאות ואוכל.

Kolimpithres Paros
חוף Kolimpithres

Santa Maria - חוף מגניב של צעירים עם מועדון חוף מושקע. כמובן גם פה יש מיטות שיזוף ושמשיות להשכרה, מסעדה וsnack bar.

Golden Beach – גולדן ביץ' הוא חוף פופולרי בפארוס, ששמו ניתן לו משום חול הזהב המשובח שנמצא לאורך רצועת חוף ארוכה. בחוף בדרך כלל יש תנאים סוערים למדי, מה שאומר שהוא נהדר עבור גולשי רוח (ואכן תמצאו מספר בתי ספר ומקומות להשכרת ציוד לספורט ימי לאורך החוף). לאורך רצועת החוף יש כמה beach bars  עם מיטות שיזוף ושימשיות. אנחנו השכרנו שתי מיטות ושמשיה בעלות של 15 יורו. כמובן שאפשר לשבת גם על החוף בלי לשלם, רק אל תשכחו להביא אתכם מחצלת.

Faragas - חוף עם חול זהוב, מים צלולים, מיטות שיזוף ושימשיות, יש ליד beach club.

Paralia Agia Irini -חוף מדהים עם חול ומים צלולים. גישה נוחה עם הרכב ממש עד החוף. יש מיטות שיזוף ושמשיות וקיוסק.

Golden Beach Paros
חוף Golden Beach
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

אטרקציות מומלצות בפארוס

ביקור בנאוסה (Naoussa)

נאוסה היא כפר דייגים ייחודי וצבעוני בצד הצפון מזרחי של האי. מדובר בעיירה יוקרתית באי והביקור בה הוא אחד הדברים שאהבנו בטיול בפארוס. המלון שלנו שכן ממש ליד נאוסה ויצא שביקרנו בה כמה פעמים בטיול. פעם ביום, פעם לשקיעה ופעם לארוחת ערב וכל חוויה הייתה יוצאת דופן ושונה. החלק התיירותי שלה בנוי מסמטאות צרות בעיצוב יווני קלאסי, משובצות במסעדות, ברים, חנויות בוטיק וכמובן שיחי בוגונווליה סגולים.

קחו בחשבון שהיא מאוד תיירותית, המחירים בחנויות הבוטיק מאוד יקרים וכל בגד מתחיל מ-100 יורו וצפונה. לפני השקיעה שווה לתפוס מקום באחת המסעדות\ ברים שנמצאים ממש על הנמל ולראות את השקיעה.

טיפ של אלופים - במרכז העיר יש בעיית חניה. אם תגיעו לפני השעה 19 תוכלו למצוא חניה בקלות בחניון הציבורי החינמי.

Naoussa paros
פארוס יוון נאוסה

סהר קרט
אי יווני פארוס

ביקור בפאריקיה  (Parikia)

פאריקיה היא בירת האי ובה שוכן גם הנמל המרכזי, מסעדות ובתי קפה רבים. תוכלו למצוא פה גם מועדונים וחיי לילה. בעיר מתגוררים 4,500 תושבים.

בצמוד לנמל פאריקיה נמצאת העיר העתיקה והמקסימה. תוכלו להסתובב ברחובות היפים המשובצים חנויות מזכרות וחנויות בוטיק של בגדים ותכשיטים. המחירים פה יותר סבירים מאשר נאוסה. אפילו מצאתי פה חנות נעליים מגניבה שאפשר להכין בה סנדלים לפי בחירה. בוחרים את סוג וצבע השרוכים ואת העיצוב שרוצים וחוזרים אחרי חצי שעה למדידות והתאמות על הרגל. שם החנות: Sandali Paros.

גם בגזרת האוכל תוכלו למצוא בה הכל- החל ממסעדות מאכלי ים יווניות אותנטיות, לאוכל רחוב ועד למסעדות משובחות וברים אופנתיים. שימו לב שגם פה יש בעיית חנייה.

חתול יווני
פארוס

שוטטות ברחובות ציוריים של העייירה לפקס (lefkes)

ביקור בעיירות יווניות קטנות הוא בהחלט אחד הדברים האהובים עלי. לפקס היא עיירה הררית עם כל המאפיינים היוונים המסורתיים: רחובות צרים עם מדרכות אפורות לבנות, עצי בוגונווליה ענקיים ובתים לבנים עם חלונות ודלתות כחולות. בלפקס 500 תושבים בלבד והייתה בימי הביניים בירת פארוס. מדובר במקום להולכי רגל בלבד עם סמטה מרכזית אחת העוברת מראש העיר לכנסייה. לאורך הדרך תגלו פינות ציור ציוריות, בין חצרות מקסימות וחנויות ובתי קפה אותנטיים. שווה להגיע אליה אחר צהריים אחד, לטייל ברחובות היוונים ולסיים באיזה בית קפה או מסעדה.

בוגונווליה
בית יווני

ביקור בעיירה Aliki

עיירת החוף הקטנה והטרנדית באי. אין בה יותר מידי חוץ מרחוב עם מסעדות וחוף ים צלול ויפה. מרכז המשיכה הוא חוף הזהב- חוף עם חול מוזהב. החוף ידוע בגלישת רוח וקייט. אנחנו אכלנו שם בטברנה ממש טעימה (ראו פירוט תחת פרק האוכל).

יולו בלוג אינסטגרם

טיול רגלי עם נופים מדהימים

למי שרוצה לגוון את חופשת הבטן גב עם מסלולים או עם נפלתם על יום עם רוחות שפחות מתאים לבטן גב- בפארוס יש יותר מ35 ק"מ של שבילי הליכה מסומנים ומסודרים. אנחנו עשינו מסלול משגע שהתחיל ליד אחד החופים האהובים עלינו (Monastiri). המסלול מקיף חצי אי, עם שבילים מסומנים ועובר ליד מגדלור (Korakas lighthouse).

בשביל להתחיל את המסלול, החנו בחניה של חוף Monastiri ולכו בשביל שמשאל לבר, לכיוון התאטרון. סה"כ יש בחצי אי 7 ק"מ של שבילים מסומנים (מעגלי) המובילים למקומות מדהימים (תראו בעצמכם בתמונות) וכמעט בלתי אפשרי ללכת שם לאיבוד כי הם מסומנים בצורה טובה. ישנם שלושה שבילים בפארק ואתם יכולים לבחור איזה מסלול(ים) לעשות או לחבר- פשוט תלכו לפי המפה המצורפת (שגם נמצאת בתחילת המסלול).

פארוס יוון
טיול רגלי בפארוס - Korakas lighthouse
Korakas lighthouse hiking
מפת הטיול - אפשר להרכיב לעצמכם מסלול

Monastery of St. John's of Deti

כנסייה עם כיפה כחולה יפהפייה הניצבת על הר וממנה נשקף נוף מדהים של הים האיגאי, נאוסה וחוף Monastiri. הגעה: מחנים בחניה של חוף Monastiri ומטפסים אל הכנסייה. אגב, טיפ כללי ליוון- אם אתם רואים כנסייה- כדאי לכם לעלות אליה, תמיד מהכנסיות נשקף הנוף היפה ביותר.

Monastery of St. John's of Deti
כנסיית St. John's of Deti

קחו מעבורת לאנטיפארוס

אנטיפארוס הוא האי השכן הקטן שליד פארוס. הפלגה קצרה של חמש דקות במעבורת תביא אתכם לאי הקטן (ניתן גם לעבור עם הרכב על המעבורת). לצערנו הרב, אנחנו נפלנו על מזג אוויר עם רוחות חזקות והחלטנו לוותר על הטיול באנטיפרוס. מי שמגיע יכול לחקור את העיירה החמודה צ'ורה, לנפוש באחד מהחופים הרבים שבאי או לבדוק את מערת אנטיפארוס. אגב, בית הקיץ של טום הנקס נמצא על האי הזה, אז מי יודע, אולי יצא לכם לפגוש אותו.

הפלגה מסביב לאי

הלגונה הכחולה - הלגונה הכחולה היא בדיוק מה שהיא נשמעת - מים צלולים בצבע טורקיז עמוק. זהו מקום נהדר להירגע ולשחות או לשנורקל!

ספורט מים

החוף הידוע ביותר בזכות הספורט מים הוא הגולדן ביץ'- תוכלו לשכור פה גלשנים, וייקבורד, גלשני רוח, סאפים או קייאקים. חנויות ההשכרה נמצאות ממש על החוף יחד עם כמה מסעדות מדהימות.

פארוס
פארוס- האי המושלם

מסעדות מומלצות בפארוס

נאוסה

Ragoussis Bakery- מאפיה מעולה (וגם מעוצבת יפה)– תוכלו למצוא פה אוכל קליל, ארוחות בוקר, קינוחים, מאפים וקפה.

Piatsa- אם בא לכם קצת גיוון מהאוכל היווני- אני ממליצה על המסעדה האיטלקית הזו. ניסינו שם כמה מנות וכולן היו מעלות- סלט מיוחד, פסטה בעבודת יד עם רוטב פסטו אלוהי, פיצות מהטאבון ועוד.

Pita Frank- מקום של אוכל רחוב (והמחירים גם זולים יותר בהתאם)- פה תוכלו למצוא אחלה גירוס (ויש גם צמחוני!)

Loukoumades -דוכן קטן שמוכר קינוח מקומי מעולה שנקרא לוקומדס. אלה מן סופגניות יווניות כאשר מלמעלה תוכלו לבחור לשים תוספות כמו שוקולד, שוקולד לבן, דבש וכד'

מנת פסטה בעבודת יד
מסעדת Piatsa- אל תפספסו את הרביולי ברוטב פסטו
לוקומדס קינוח
קינוח הלוקומדס

נאוסה
נאוסה
קינוחים יוונים
קינוחים מעולים ב-Ragoussis Bakery

פריקה

Steak House - Brizoladiko – גירוס, סופלקי ובשרים מומלץ ע"י רועי. מסעדה קטנה יחסית וזולה ליד הים (לא מקום פנסי).

Taverna Mira - טברנה עם אוכל מדהים והרבה אופציות צמחוניות (מצאנו שם פסטיסיה עם בשר "ביונד"). מלצרים חמודים.

Bountaraki - סגנון יווני, סלטים הכי טעימים באי.

אליקי

Aki’s Balcony- מסעדה בלוקיישן מטורף- מרפסת על הים- עם אוכל מעולה. כמו תמיד, אנחנו אוהבים לקחת כמה מנות קטנות, בשביל לטעום כמה שיותר- טעמנו פה סלט מעולה, גבינה עטופה בעלי פילו פריכים ומעל דבש (ידוע בישראל כ"מאפה האלים"), קלאמרי מטוגנים ועוד. בסוף מקבלים גם קינוח במתנה.

מאפה האלים
מאפה האלים
סלט יווני
Aki’s Balcony

מסעדה על הים בפארוס
Aki’s Balcony - מסעדה מעולה במיקום מנצח
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

תגובה אחת

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram