Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

שביל הפסגה בהר תבור


שביל הפסגה בהר תבור הינו מסלול מעגלי וקל, המקיף את פסגת הר תבור. במסלול תצפיות נוף מרהיבות של הגליל התחתון והעמקים.
הגעה:
כנסיית ההשתנות, ישראל
עונה מומלצת:
כל השנה
מסלול:
2 ק"מ (כ-שעה, מעגלי)
דרגת קושי:
קל

איך מגיעים למסלול?

כתבו בוייז: "כנסיית ההשתנות". כדי להגיע לפסגת ההר, יש לנסוע עם הרכב בכביש צר ומפותל מאוד (מצרפת לכם צילום של הכביש מלמעלה כדי להמחיש). הנסיעה בכביש מסוכנת ויש לנסוע לאט ובמשנה זהירות. הכביש אינו מתאים לאוטובוסים. בהגיעכם לפסגה, החנו בחניה המסודרת של כנסיית ההשתנות.

טיפ של אלופים - מקום החניה למעלה מצומצם, ולכן בסופי שבוע וחגים כדאי להגיע מוקדם. שמעתי מכמה מטיילים שהגיעו בצהרים והיו צריכים להחנות למטה ולטפס את העלייה התלולה.

הר תבור רחפן
סובב הר תבור

מסלול שביל הפסגה בהר תבור

מסלול פסגת הר תבור מפה

למפת המסלול באפליקציית הניווט Israel hiking

כאמור, המסלול מתחיל מחניית כנסיית ההשתנות. ניתן לשלב את המסלול עם ביקור בכנסייה, שמרשימה מאוד גם מבפנים (ראו הסבר בסוף הפוסט). מאחר ומדובר במסלול מעגלי ניתן ללכת אותו עם כיוון השעון, או נגדו. בכל תיאורי המסלול בהם אני נתקלתי, המסלול המתואר הוא עם כיוון השעון. ההמלצה שלי היא הפוכה- ללכת אותו נגד כיוון השעון, בגלל מבנה השביל וכמות הצמחייה העבותה, כך פניכם יהיו אל מול הנופים יותר זמן.

סימון השבילים השחור נמצא ממש בסמוך לחניה, החלו ללכת בעקבותיו ולאחר זמן קצר, הוא יתחבר אל סימון השבילים הירוק. כעבור 350 מטרים תגיעו לפיצול שבילים נוסף עם השביל השחור. השביל הירוק ממשיך מטה, עד למערב הכפר שיבלי (כפר של בדואים, פלג משבט ערב אל צבייח), ואילו השביל השחור ממשיך להקיף את פסגת ההר. בחרו להמשיך על השביל השחור.

המסלול מקיף את כל פסגת הר התבור וממנו נשקפים הנופים היפים של הגליל התחתון והעמקים. ההליכה במסלול קלה ועל שביל מסודר ומישורי בין העצים. בפינה הצפון-מזרחית של המסלול נמצאת אחת מהתצפיות היפות במסלול. הנוף פתוח ולמרגלותיכם נפרשים רמות הגליל התחתון, בקעת יבניאל ונחל תבור. במרחק, וביום עם ראות טובה, ניתן להבחין אפילו בהר החרמון. בשלב מסוים תתקלו במערה, אשר שימשה בעבר כמחצבה ואולי למגורי נזירים. בהמשך המסלול תתקלו בפיצול שבילים עם הסימון הכחול והאדום, המשיכו על השביל השחור, עד לחזרה לחניה.

פרה בסובב הר תבור
שביל הפסגה הר תבור

הר תבור מעגלי
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

הר תבור

הר תבור בולט למרחקים, ולא בשל גובהו (562 מטרים), אלא בשל צורתו המיוחדת והמרשימה - עגול וזקוף. ואפילו יש שם למבנה הגיאולוגי של ההר- "הורסט" (בגרמנית- קן נשרים). הורסט נוצר כתוצאה משני שברים מקבילים ששקעו סביב גוש סלע מורם שנשאר יציב.

הר תבור הוכרז כשמורת טבע וגן לאומי ועל מדרונותיו שוכנים שלושה ישובים.

ההר נחשב קדוש עוד מתקופות קדומות, והנוצרים מאמינים שכאן חלה ההשתנות של ישו במאורע בו התבשר שהוא בן האלוהים. עוד מימי ראשית הנצרות, ההר משך אליו עולי רגל, רק שפעם, הם נאלצו לטפס 4,300 מדרגות כדי להגיע למעלה.

כיום, קיימות על פסגת ההר שתי כנסיות, אשר מושכות אליהן צליינים רבים: מנזר ההשתנות- כנסייה יוונית אורתודוכסית, המוקדשת לאליהו הנביא ופתוחה רק במועדים מסוימים בשנה. והשנייה היא כנסיית ההשתנות - כנסיה פרנציסקית, הפתוחה לקהל הרחב.

הר תבור
שביל הפסגה הר תבור

כנסיית ההשתנות

כנסיית ההשתנות הינה כנסיה קתולית פרנציסקית בפסגתו של הר תבור. הכנסיה נבנתה בשנת 1924, לפי תוכנית של האדריכל האיטלקי ברלומי, על שרידי כנסיות קדומות. הסגנון הארכיטקטוני הוא עתיק סורי – הכנסייה נבנה בהשראת כנסיה ביזנטית בצפון סוריה ושולבו בה סגנונות רומנסקים. הכנסייה נחשבת לאחת היפות והמרשימות בארץ. אם אתם מגיעים לאזור בשעות הפתיחה, שווה להיכנס פנימה.

שעות הפתיחה של הכנסייה: ימים א'-ש' 12:00-08:00, 17:00-14:00. הביקור בכנסיה יתאפשר רק עם בגדים צנועים (חולצה עם שרוולים ומכנסיים ארוכים). שימו לב, עקב התפרצות מחלת הקורונה, הכנסייה אינה פתוחה למבקרים בימים אלה.

מה בסביבה? מסלול נחל תבור, פריחת הכלניות במנחת מגידו, עין יבניאלעין חרצית.

כנסית ההשתנות ומנזר ההשתנות על פסגת הר התבור
כנסית ההשתנות ומנזר ההשתנות על פסגת הר התבור

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share2
Pin1
WhatsApp
Telegram