Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

טיול ברמות מנשה - גבעת הרקפות, מפלי רז ומאגר גלעד


אזור רמות מנשה הוא אחד האזורים היפים בארץ בחורף ובאביב. הוא מלא בגבעות מוריקות, יערות ונחלים ואף זכה לכינוי "טוסקנה של ישראל". הצטרפו אלי לטיול בגבעת הרקפות הפורחת, מפלי רז המרשימים ומאגר גלעד.
הגעה:
גבעת הרקפות, כחול, גלעד
עונה מומלצת:
חורף
מסלול:
1 ק"מ (כ-שעה, מעגלי)
דרגת קושי:
קל

כדאי במיוחד להגיע לאזור בתקופת החורף, או האביב, שכן אז הוא ירוק ופורח והמים זורמים בנחלים ובמפלים. ניצלנו את החופשה, שקיבלנו ביום הבחירות האחרון, לטייל באזור ובנינו מסלול קליל (טיילנו עם חברים שיש להם ילדה קטנה), שהתחיל בביקור בגבעת הרקפות הפורחת, משם למפלי רז המרשימים ולבסוף ביקור במאגר גלעד.

רמות מנשה
טוסקנה או לא טוסקנה?

גבעת הרקפות ברמות מנשה

גבעת הרקפות מציעה טיול כייפי וקצר, המתאים לכל המשפחה. בגבעה ריכוז גדול של רקפות יפיפיות והכי מומלץ, כמובן, להגיע בחודשי החורף, שהם חודשי הפריחה של הרקפת (שיא הפריחה הוא בחודשים ינואר-מרץ, תלוי בשנה).

הגעה: ממחלף אליקים פנו אל כביש 672. כ-4 קילומטרים אחרי קיבוץ דליה, תראו משמאלכם את גבעת הרקפות. מימינכם חניה מסודרת, בה תוכלו להחנות. בוייז כתבו: "גבעת הרקפות, כחול, גלעד".

מהחניה, חצינו את הכביש והתחלנו ללכת אל עבר גבעת הרקפות. מדובר במסלול מעגלי וקצר (כ-600 מטרים סך הכל), שמתחיל בטיפוס קצר אל גבעה מיוערת. אז נגלתה לעיננו פריחת רקפות מרשימה בצבעים של לבן, ורוד וסגול. כמובן, שפה הייתי חייבת להוציא את המצלמה ולצלם שלל תמונות משפחתיות ותמונות של היער והפריחה המרשימה. הטיול ממשיך עם ירידה מהגבעה ואז חזרה בשטח מישורי, כאשר הגבעה משמאלכם, בחזרה אל הרכב. הטיול אינו מתאים לעגלות מאחר והוא כולל טיפוס במדרגות אל הגבעה.

שימו לב! הרקפת היא פרח מוגן ואסור לקטוף אותה. כמו כן, השתדלו ללכת אך ורק בשבילים המסומנים, לא לרדת להצטלם עם הרקפות ולרמוס אותן בטעות. 

מחפשים עוד מסלולי פריחות? עברו לפוסט שלי על מסלולי פריחות בישראל לפי חודשי השנה.

גבעת הרקפות
יער הרקפות

מפלי רז

אם תרצו להאריך את המסלול, כמונו, תוכלו להמשיך רגלית מהחניה כ-1.3 קילומטרים אל מפלי רז. חזרו אל החניה ומשם המשיכו ימינה אל דרך עפר. למי שרוצה להתרענן ולנשנש משהו, בחניה היו אוטו גלידה ודוכני אוכל דרוזי (כנראה שמגיעים בימי חג ושבתות).  

ההליכה היא לאורך דרך עפר מישורית, כאשר לימינכם זורם נחל התנינים, כשבסופה מגיעים למפלי רז. מפלים אלה זורמים רק בחורף ולאחר החורף הגשום שחווינו השנה, המפלים בהחלט זרמו בשאון ובששון. מפלי רז הם בעצם החיבור של נחל רז אל נחל תנינים. כדי להגיע ממש אל המפלים יש לעבור את נחל התנינים. מי שלא רוצה להירטב, יכול להמשיך כמה דקות שמאלה (אם המפלים מולכם) ולחצות את הנחל מעל צינור. מי שרוצה להירטב- אל תשכחו להביא סנדלי שורש ואולי כמה בגדים להחלפה לילדים.

אנחנו טיילנו במקום ביום הבחירות האחרון, ולכן היה די מלא באנשים. למרות זאת ניתן היה ליהנות מהטבע. הדבר היחיד שהפריע לי היו הג'יפים, שממש נסעו בתוך הטבע ורמסו אותו, הפריעו לשלווה, פגעו בתשתיות ודרסו את דברי המטיילים, ששכשכו במי המפלים. אם אתם מטיילים עם ג'יפים, בבקשה שימו לב, וסעו בצורה זהירה מבלי לפגוע בטבע ובסובבים אתכם.

נחל התנינים
נחל תנינים
נחל התנינים
הזרימה בשיאה
מפלי רז ברמות מנשה
מפלי רז

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

מאגר גלעד

ממפלי רז תוכלו להמשיך אל מאגר גלעד, הקרוי גם "האגם הנעלם", משום שהוא חבוי בין הגבעות. סביב המאגר מסלול טיול קצר, וזה המקום לעצור לפק"ל קפה או לפיקניק מפנק. רוצים להגיע ישירות למאגר גלעד? כתבו בוויז: "מאגר גלעד".

טוסקנה של ישראל
יולו בלוג אינסטגרם

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

תגובה אחת

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share243
Pin4
WhatsApp
Telegram