Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

שביל המערות ביער קרן הכרמל


מסלול מקסים ומעגלי העובר ביער קרן הכרמל. בדרך תפגשו מערות קבורה עתיקות, פריחה עונתית ותצפית יפה אל עמק יזרעאל, הגליל התחתון והכרמל.
הגעה:
חורבת חרמש, ישראל
עונה מומלצת:
כל השנה
מסלול:
2.5 ק"מ (כ-1.5 שעות, מעגלי)
דרגת קושי:
בינוני

יער קרן הכרמל

שביל המערות הוא מסלול מעגלי, העובר ביער קרן הכרמל, הנמצא על המורדות הדרום מזרחים של הכרמל – בין מנזר המוחרקה, יקנעם ומחלף אליקים. גודל היער הוא 10,000 דונם של חורש ים-תיכוני (מתוכם 7,000 דונם נטעו על ידי האדם).

שביל המערות הוא טיול קסום העובר ממש בתוך החורש. רוב הטיול מוצל, אבל יש גם מספר חלקים שחשופים לשמש. המסלול מתאים עם ילדים וגם עם כלבים.

איך מגיעים למסלול?

כתבו בוייז: "חורבת חרמש". מגיעים לחניון שער הכרמל וממשיכים לקצה המזרחי שלו, לחניון חורבת חרמש. ניתן לשלב את המסלול עם פיקניק במקום - בחניון פרושים שולחנות פיקניק רבים ומוצלים, ברזי מים ושירותים ציבוריים. בחניון יש גם שביל נגיש ושולחנות המתאימים לאנשים עם מוגבלויות.

חפשו את עמוד העץ עליו סימון שבילים אדום ושלט: "לשביל המערות" – זוהי תחילת המסלול.

שביל המערות
מצפור קרן הכרמל

מסלול שביל המערות

שביל המערות מפה

למפת המסלול באפליקציית הניווט  Israel hiking

יש לעקוב אחר סימון השבילים האדום לאורך כל המסלול. לאחר כ-100 מטרים, משמאלכם תתגלנה מערות קבורה משפחתיות עם שישה פתחים קשתיים, החצובות בסלע המצוק. אלה מערות הקבורה של חורבת חרמש. ככל הנראה, מדובר במערות קבורה של משפחה יהודית אמידה.

ממערות חרמש נעבור בדרך של עצי ברושים ואז עצי אורן ובמהרה תחל עליה מתונה, אשר בסופה פרס- מצפור קרן הכרמל. קראתי במספר מקומות שמסלול שביל המערות מוגדר למיטיבי לכת בגלל העליה הזו. לדעתי, המסלול הזה הוא בדרגת קושי בינונית, לכל היותר. העליה לא קשה מידי ושאנחנו עלינו אותה, מספר משפחות עם ילדים קטנים עלו אותה גם (ובקלות).

מערות חורבת חרמש
מערות הקבורה של חורבת חרמש

מצפור קרן הכרמל

מצפור קרן הכרמל נמצא בגובה של 323 מטרים מעל פני הים וקרוי על שם מנזר המוחרקה, השוכן בראש הר קרן הכרמל, הנשקף מהתצפית. במצפור תמצאו שני ספסלים ורחבה המשקיפה אל הנוף. מומלץ להגיע ביום עם ראות טובה ולהנות מהנופים הנשקפים מהמצפור: עמק יזרעאל, הגליל התחתון, הרי נצרת, הר תבור, הר דבורה וקרן הכרמל (המוחרקה). למצפור ניתן להגיע גם עם רכב – מחניון חורבת חרמש המשיכו על שביל העפר המסומן בירוק.

לאחר המנוחה במצפור קרן הכרמל, המשיכו עם הסימון האדום, והדרך, שהופכת להיות במגמת ירידה. בדרך תפגשו בעוד כמה מערות קבורה, אך אסור להיכנס אליהן.

מצפור קרן הכרמל

לאורך כל המסלול תתקלו במגוון של עצים ופרחים. במיוחד מרשימה הפריחה בחורף של נרקיסים, כרכומים, כלניות ורקפות. היער אף קיבל את השם הלא רשמי "יער הרקפות", בשל פריחת הרקפות המרובה שבו. אם יתמזל מזלכם, בחודש מרץ, אולי תצליחו לראות את פריחתו של אירוס הסרגל, הפורח בכחול וצהוב. שימו לב שאחרי הגשמים המסלול עלול להיות בוצי וחלקלק, כדאי להגיע עם נעלים מתאימות וטייל במשנה זהירות.

שביל המערות מגיע לכרם זיתים ומשם חוזר לחניון בו החנינו את הרכב.

מה בסביבה? טיול ברמות מנשה – גבעת הרקפות, מפלי רז ומאגר גלעד, מסלול מעגלי במוחרקה, ביקור בדלית אל כרמל, נסיעה על דרך נוף כרמל.

שביל המערות יער קרן הכרמל
פריחת כלניות בכרמל


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share12
Pin3
WhatsApp
Telegram