Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

ריילי ביץ' – גן העדן של תאילנד


רייליי ביץ' הוא פיסת גן עדן במחוז קראבי שבדרום תאילנד. תוכלו להנות מהחופים שנחשבים הכי יפים בתאילנד, מאווירה רגועה ושקטה ומאחד הריזורטים הטובים והמיוחדים בכל תאילנד.
היינו שם ב:
מרץ 2023
למשך:
2 לילות
עונה מומלצת:
כל השנה

חצי האי ריילי שייך למחוז קראבי שנמצא בדרום תאילנד והוא ללא ספק אחד המקומות המרהיבים בכל תאילנד. גן העדן הזה מפורסם במיוחד בזכות צוקי הגיר המרשימים שלו, שיחד עם ים הטורקיז, עצי הדקל הגבוהים והחופים הלבנים, נראים כמו גלויה. בריילי ביץ' (Railay Beach) תמצאו אטרקציות כייפיות כמו טיפוס, שייט קיאקים, שנורקלינג, טיולים רגליים וכמובן שחייה בחופים היפים ביותר של תאילנד.

מה שהופך את המקום הזה למיוחד כל כך הוא שרייליי מחובר טכנית ליבשת, אבל צוקי אבן גיר גבוהים מונעים מכל כביש לעבור – על חצי האי הזה אין מכוניות, רק שבילים. הבידוד הזה הוא בעצם סוד הקסם של המקום, לא תמצאו פה מסיבות רועשות, אלא יותר ברים מגניבים ואווירה רגועה. ריילי ביץ' הוא כבר לא סוד שמור, אבל אני ממליצה להוסיף אותו לכל טיול בקראבי.

בפוסט הזה, סיכמתי את כל הטיפים והמידע שאספתי על ריילי ביץ' בקראבי: החופים המדהימים, מיטב האטרקציות והפעילויות, ומקומות הלינה הכי מומלצים.

אנחנו ביקרנו בריילי ביץ כמשפחה, עם תמר בת השנה וחצי, כחלק מהטיול האחרון שלנו בתאילנד שכלל את פוקט, קאו לאקקראבי, וריילי ביץ'.

ריילי ביץ תאילנד
ריילי ביץ תאילנד

איך מגיעים לריילי ביץ'

לריילי ביץ' ניתן להגיע רק דרך הים, מאחר והוא גובל בצוקים ענקיים ובג'ונגל. ההגעה היא בדרך כלל באמצעות סירות היוצאות מחוף או נאנג (כ-10 דקות הפלגה) או העיר קראבי (כ-30 דקות הפלגה). המחיר הוא בסביבות 100-150 באט לכיוון וניתן לקנות כרטיסים ישירות במזח Ao Nang, Ao Nam Mao Pier או Krabi Town Pier.

 אנחנו הגענו בספיד בואט שיצאה מהנמל הפרטי של המלון בו שהינו, Rayavadee (ההגעה בסירה כלולה במחיר המלון).

איפה ישנים בריילי ביץ'

Rayavadee

אנחנו ישנו בריזורט מהמם שנקרא Rayavadee, ולדעתי, ללא ספק מדובר באחד הריזורטים השווים והמיוחדים בתאילנד! מדובר בריזורט חמישה כוכבים השוכן בתוך ג'ונגל בשטח של 26 דונם ובעל 3 חופים.

בראיה ואדי יש 94 וילות בעלות שתי קומות (חלקן עם מרפסת גדולה, חלקן עם בריכה פרטית וחלקן משפחתיות) ועוד 7 וילות מפוארות במיוחד. מאחר והריזורט נמצא בתוך שמורת טבע, לא פעם יצא לנו להתקל בקופים ומגוון של בעלי חיים המסתובבים חופשי על שבילי הריזורט (רק אל תשכחו לסגור את הדלת של החדר).

כל וילה מעוצבת בסגנון בית תאילנדי עם רהיטי עץ, בעלת שתי קומות. בקומה הראשונה סלון, טלווזיה, מיני בר ושירותים. מדרגות ספירלה מובילות לקומה השניה, שם יש חדר שינה עם מיטה ענקית, עמדת עבודה, טלווזיה, וחדר רחצה מפנק הכולל אמבטיה ומקלחת.

Rayavadee Railay beach
Rayavadee Railay beach

השירות במלון מעולה. הם חושבים על הפרטים הקטנים וזה ללא ספק עושה את העבודה- מהאיבזור של החדר ועד להגשת קנקן מים קרים בבריכה או בים ברגע שאתם מתיישבים על מיטת השיזוף. עוד דוגמא היא שהם ידעו שאנחנו מגיעים עם תינוקת אז הם השאירו בחדר חבילה קטנה שכוללת שמפו וקרם לתינוקות ובובה של קוף.

במלון בריכת אינפיניטי מעלפת הצופה אל חוף ריילי ווסט. מה שאהבנו במיוחד הוא שהמים בבריכה היו חמים ונעימים ואפילו היה אפשר להיכנס אליהם בשקיעה. המלון גובל בשלושה חופים: ריילי ווסט, ריילי איסט וחוף פרא נאנג החלומי. אפשר לקחת מהמלון בחינם סאפ\ קייאק ולצאת לשייט מסביב לעמודי הגיר הענקיים שמול החוף.

יולו בלוג אינסטגרם
Rayavadee Railay beach
Rayavadee Railay beach

בריזורט יש 4 מסעדות:

  • Raya Dining- מוגשת בה ארוחת הבוקר. וזו ארוחות בוקר מושקעת מאוד- יש בופה ואפשר להזמין את השתיה והמנות העיקריות מתפריט.
  • Raitalay Terrace- מסעדת החוף של המלון, הצופה אל חוף ריילי ווסט, מוגשות בה ארוחות צהרים וערב.
  • The Grotto- המסעדה המפורסמת של המלון, נמצאת בתוך מערה וצופה אל חוף פרא נאנג, מספקת חווית אירוח מדהימה. זוהי מסעדה איטלקית שמוגשות בה ארוחות צהרים וערב.
  • Krua Phranang- נמצאת על טרסה וצופה אל חוף פרא נאנג, מסעדת תאילנדית שמוגשת בה ארוחת ערב בלבד.

3 המסעדות האחרונות פתוחות גם לאורחים מחוץ למלון. לנו יצא לאכול במסעדה התאילנדית ארוחת ערב וזו הייתה אחת הארוחות הטובות בטיול. קחו בחשבון שהמחירים לא זולים.

לסיכום, זהו ללא ספק אחד המלונות הטובים והמיוחדים בתאילנד. אני ממליצה בחום. לדעתי יותר מתאים לזוגות שרוצים להתפנק.

להזמנת המלון באגודה

להזמנת המלון בבוקינג

Krua Phranang
מסעדת Krua Phranang
Krua Phranang
מסעדת Krua Phranang

The Grotto
מסעדת The Grotto
Rayavadee Railay beach
מפת מלון Rayavadee

אופציות לינה נוספות בריילי ביץ'

Railay Village Resort – מלון 4 כוכבים עם מיקום מעולה על חוף ריילי ביץ'. לחוויה מלאה, מומלץ לקחת חדר הפונה אל הבריכה. Booking | Agoda

Bhu Nga Thani Resort & Spa – מלון 4 כוכבים עם מגוון אפשרויות לינה, מחדרים זוגיים מפוארים ועד וילות נשיאותיות. החדרים מרווחים, שטופי שמש ומודרניים. באתר הנופש יש גם בריכה חיצונית גדולה וספא יוקרתי. Booking | Agoda

Avatar Railay – אם אתם מחפשים אופציית לינה זולה וטובה בריילי, זה המלון בשבילכם. מלון שלושה כוכבים עם בריכה ונוף באזור שקט בריילי. אפילו מקרינים כל ערב סרט ויש הופעות חיות. Booking | Agoda

מה עושים בריילי ביץ'

החופים בריילי ביץ'

בריילי יש 4 חופים:

חוף ריילי מערב (Railay Beach west) - החוף המפורסם בקראבי: מים בצבע טורקיז, צוקים גבוהים מכוסי צמחיה ורצועת חול כייפית. ריילי ביץ' ווסט הוא החוף הרחב והארוך ביותר, מה שהופך אותו למקום מרכזי ברייליי וסירות לונג טייל מאו נאנג מגיעות לשם. תוכלו לשכור פה גם קייאקים. החוף מפורסם בשקיעות המרהיבות שבו ולקראת ערב כולם מגיעים לחוף לחזות בהן. בעונת השיא יש מופעי אש מדהימים. אפשר לשבת באחת מהמסעדות או הברים שממוקמים ישירות על החוף וליהנות מהנוף לים.

חוף פרא נאנג (Phra Nang Beach) - חוף עם נוף עוצר נשימה, שהתמונות שלו מעטרות את כל הגלויות בקראבי. בקצה שלו נמצאת מערת פרא נאנג. צבעי הים הכחול-טורקיז מזמינים להשתכשך, לשחות ולשנרקל. על החוף עצים טרופיים המספקים מקומות מוצלים ואם תשנו במלון Rayavadee תהנו מדק מוצל עם מיטות שיזוף המשקיפות ישירות לחוף.

מערת פרא נאנג (Phra Nang Cave) – מערה הנמצאת בקצה של חוף פרא נאנג וידועה גם כ"מערת הנסיכה" (אני שמעתי לא מעט אנשים המכנים אותה "מערת הבולבולים"). זוהי מערה של נסיכה אשר מקומיים מביאים לה מתנות בצורת איבר המין הזכרי כדי לזכות בפוריות ומזל טוב. מעל המערה יש קירות סלע מרשימים וגבוהים, שם תוכלו גם לצפות במטפסים בגבהים מסחררים.

מערת פרא נאנג
מערת הנסיכה
ריילי ביץ תאילנד
חוף ריילי ווסט

חוף טונסאי (Tonsai) - חוף בתולי הממוקם בצפון רייליי. יותר קשה להגיע אליו ולכן גם יותר מבודד. אפשר להגיע אליו במספר דרכים: בהפלגה של כמה דקות עם סירת לונג טייל מריילי מערב, בחתירה של כ-20 דקות עם קייאק מריילי מערב או בהליכה של 45 דקות דרך הג'ונגל (תוכלו למצוא את השביל בין מערת הנטיפים ל Railay Phutawan Resort). כאשר יש שפל, אפשר להגיע אליו גם בהליכה דרך החוף. מגיעים אליו בעיקר תרמילאים, מטפסים ומספר לא רב של מטיילים. תמצאו שם את מסעדת Tinidee ומעט ברים.

אם אתם מחפשים חווית לינה מיוחדת, ליד חוף טונסאי נמצא מלון Tinidee Hideaway המציע חדרים עם קירות שקופים המשקיפים אל החוף המהמם והג'ונגל שסביב.

חוף ריילי מזרח (Railay Beach east) - בעיקר משמש כמזח, פחות מתאים לרחצה. רוב החוף מכוסה בעצי מנגרוב צפופים ויפים ובזמן השפל המים נסוגים מאות מטרים אחורה. בנוסף, תוכלו למצוא מספר רב של מקומות לינה טובים וזולים בריליי ביץ' מזרח, מסעדות, ברים מגניבים עם ערסלים וטיילת חוף קטנה.

Phra Nang
Phra Nang
Phra Nang
Phra Nang

שקיעה בחוף ריילי ביץ
שקיעה בחוף ריילי ווסט
שקיעה בחוף ריילי ביץ
שקיעה מהבריכה של מלון Rayavadee

הרחוב המרכזי (Railay walking street)

בריילי ביץ' יש רחוב אחד ראשי עם ברים מגניבים ומעוצבים, מסעדות, חנויות מזכרות, מכוני עיסוי ועוד. באופן כללי מאוד אהבתי את הוייב הרגוע שפה. בריילי תתקלו גם בהרבה ברים עם שלטים שכוללים את המילה "Happy". שימו לב שמדובר בפטריות הזיה.

Summer Fresh Railay Beach - מסעדה שאהבנו במיוחד. יש בה גם אוכל טעים (אוכל תאילנדי וגם כל מיני סנדוויצ'ים בתוך קוראסונים, סלטים ומשקאות מושקעים) וגם מזגן. אנחנו חזרנו אליה כמה פעמים.

Railay walking street
Railay walking street
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

טיפוס

צוקי אבן גיר גבוהים, נופי ים מדהימים ומאות מסלולי טיפוס, ברמות שונות הופכים את ריילי ליעד פופולארי בקרב מטפסים. ניתן להזמין קורס או חווית טיפוס דרך האינטרנט או מאחת מסוכנויות הטיפוס שנמצאות על הרחוב הראשי. יש מגוון של רמות וגם אם אף פעם לא טיפסתם, תוכלו להתנסות בריילי בפעם הראשונה. מטפסים מנוספים יוכלו להתנסות בסוג טיפוס שנקרא deep water soloing (DWS)- טיפוס חופשי על צוקים שנישאים מעל מים, אליהם אפשר ליפול אם לא טפסתם טוב את הסלע.

תצפית על ריילי  (Railay beach viewpoint)

תצפית משגעת על חופי ריילי (מזרח ומערב). הטיפוס הוא די קשה ולא מתאים לבעלי פחד גבהים או עם ילדים קטנים. הטיפוס אורך כ-25 דקות. אל תשכחו להביא איתכם נעליים מתאימות ומספיק מים. נקודת הכניסה ממוקמת בין חוף ריילי מזרח לחוף Phra Nang- מחוף רילי מזרח לכו דרומה עד שתגיעו לצוק אבן גיר, לידו השביל המוביל לחוף פרא נאנג ותפנו ימינה. תוך שתי דקות תגיעו לתחילת השביל לנקודת התצפית מצד שמאל. תוכלו לראות את החבלים ושלט שמכוון אל התצפית.

השכרת קייאקים

אפשר לשכור קייאקים בחוף ריילי ווסט ממש מול הרחוב הראשי (יש גם מלונות שמציעים קייאקים בחינם). קיאקים מושכרים לפי שעה או לפי יום. לדעתי תקדישו לפחות שעתיים כדי לחתור מסביב לחוף ולכיוון דרום, אל חוף פרא נאנג. אם אתם מיומנים בחתירה ואין גלים גבוהים, יש מנהרות טבעיות שאפשר לקצר דרכן אל חוף פרא נאנג. אופציה נוספת היא לחתור לכיוון השני, אל חוף טונסאי המבודד.

טיפוס ריילי ביץ'
טיפוס ליד מערת פרא נאנג
קייאקים בריילי ביץ'
קייאקים בריילי ביץ'

Diamond Cave

הזדמנות לראות איך צוקי אבן הגיר נראים מפנים! זוהי בעצם מערת נטיפים מרשימה- אופציה לאטרקציה לימים גשומים או חמים מידי. המערה פתוחה בין השעות 8:00-17:30. עלות הכניסה הרשמית היא 200 באט לאדם.

כמה זמן להישאר בריילי ביץ'?

יש הרבה תיירים שמגיעים לטיול יום בריילי ביץ' כי הם חושבים שאין מה לעשות בחצי האי מלבד להיות בחוף ריילי. ההמלצה שלי היא דווקא להישאר במקום לפחות 2 לילות כדי לחוש את האווירה ולהנות מהאטרקציות, השקט והיופי שהמקום מציע. עוד יתרון ללינה בריילי- מכיוון שרוב האנשים מגיעים רק לסיורי יום, זה נותן לאנשים הישנים בריילי יותר פרטיות בבקרים ובלילה.

מתי כדאי להגיע לריילי ביץ'?

עונת השיא בתאילנד נמשכת מנובמבר עד אפריל, וזו התקופה הכי מומלצת להגיע לריילי ביץ'. כמובן שמחירי המלונות עולים בהתאם, במיוחד מאמצע דצמבר עד אמצע פברואר ואף עוד יותר בחג המולד או השנה החדשה. במהלך העונה הגשומה, ממאי עד אוקטובר, מחירי המלונות יורדים אבל חלק מהמסעדות נסגרות.

מסג' בתאילנד
עיסוי ברחוב הראשי של ריילי ביץ'
Rayavadee Railay beach
מלון Rayavadee

יולו בלוג אינסטגרם

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram