Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

קאו לאק - תאילנד


קאו לאק היא גן עדן שקט בדרום תאילנד. במרחק של שעת נסיעה בלבד משדה התעופה של פוקט, תוכלו להתרחק מההמולה, ולמצוא חופים יפים, שמורות טבע, מפלים מרשימים, שווקים אותנטיים, וברים תוססים.
היינו שם ב:
אפריל 2023
למשך:
5 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

זה לא סוד שתאילנד היא אחת המדינות האהובות על ישראלים ועלי בפרט. אחד היעדים הפופולארים בתאילנד הוא האי פוקט, אליו יש גם טיסות ישירות מישראל עם חברת אל על. אבל במרחק שעת נסיעה משדה התעופה של פוקט מסתתרת פנינה בשם קאו לאק (Khao Lak). קאו לאק הוא גן עדן לאנשים שרוצים להתרחק מאורות הניאון של פוקט או מצפיפות התיירים של קו פיפי. זהו יעד נינוח, עם היופי האותנטי של תאילנד. פארקים לאומיים מכוסים ביער גשם טרופי, חופים בתוליים, שווקים מקומים וריזורטים יוקרתיים מדהימים, מהטובים ביותר בכל תאילנד, ובמחירים מצחיקים. קחו בחשבון שקאו לאק פחות מתאימה למי שמחפש חיי לילה תוססים.

אנחנו ביקרנו בקאו לאק פעמיים! בפעם הראשונה כזוג, לפני מספר שנים, ובפעם השניה, כמשפחה, עם תמר בת השנה וחצי, כחלק מהטיול האחרון שלנו בתאילנד שכלל את פוקט, קאו לאק, קראבי, וריילי ביץ'. בפוסט הזה תמצאו הרבה מידע שימושי על קאו לאק- מה עושים בקאו לאק והאזור (קאו סוק, איי סימילאן ועוד), קאו לאק עם ילדים, ואיפה מומלץ לישון בקאו לאק. תהנו!

קאו לאק

קאו לאק היא רצועה של 20 ק"מ של חופים מהממים עם חול לבן, ואין באמת עיר שנקראת 'קאו לאק'. ישנן שלוש עיירות עיקריות המרכיבות את קאו לאק: באנג לה און (Bang La On), בנג ניאנג (Bang Niang) וקוק קאק (Khuk Khak). העיירה באנג לה און מכונה לעתים קרובות קאו לאק על ידי תיירים, מכיוון שזו העיר המרכזית. באנג ניאנג הוא יותר אזור שמתאים לערב, יציאות לברים, וקוק קאק שקטה במיוחד. אם צריך לבחור, כנראה שהכי טוב להיות ליד באנג לה און, אבל זה לא באמת חשוב, מכיוון שהעיירות ממילא לא כל כך מיוחדות. אתם כאן בשביל האווירה הטרופית היפה, החופים, הג'ונגל והריזורטים השווים והזולים. כן צריך לקחת בחשבון שכאמור, לא מדובר על מקום אחד, ולכן תצטרכו להסתמך על אמצעי תחבורה – רכב (אנחנו היינו עם רכב שכור שהגענו איתו מפוקט) או מוניות.

כמה זמן מומלץ לבלות בקאו לאק?

אני ממליצה לבלות בקאו לאק לפחות 5 לילות, כדי להספיק לבקר במפרץ פאנג נגה המדהים, הפארק הלאומי קאו סוק ולפחות באחד מאיי סימילאן או סורין - כל אחד מהם הוא טיול של יום שלם בפני עצמו. 5 ימים בקאו לאק עדיין ישאירו לכם יום אחד או יומיים פשוט להירגע בריזורט שווה ובחופים.

מקומות לינה מומלצים בקאו לאק

Kalima Resort and Villa Khao Lak

אנחנו ישנו בקלימה, ריזורט 5 כוכבים מטורף וענקי, עם מלא פעילויות לילדים שכלולות במחיר. בתוך הריזורט יש מספר בריכות, כולל בריכת ילדים עם מגלשות מים, נהר (!!) שאפשר לעשות בו קייאקים, חוף ים פרטי, מועדון ילדים ענקי (והכי שווה שהיינו בו בתאילנד), מסעדות, ספא, מכון כושר, ברים ועוד. המלון נפתח רק ב-2019 אז הכל פה חדש ויפה. חוף הים של הריזורט מהמם- הוא בדיוק בנקודה שבה הנהר נשפך לים ויש פה סלעים ענקיים שמזכירים את הסלעים המפורסמים בסיישל. אני ממליצה להגיע לראות פה את השקיעה.

בגלל שהמחירים פה ממש מצחיקים, החלטתי להתפנק ולקחת לנו חדר עם בריכה פרטית. בדיעבד- הבריכה הפרטית הייתה על הבריכת ילדים, בלי יותר מידי הפרדה ולא הייתה פרטיות. לדעתי זה חדר פחות שווה. אני ממליצה לקחת את החדר הרגיל, או אם רוצים להתפנק, את הוילה המשפחתית, שיש לה בריכה פרטית עם פרטיות.

הריזורט עצמו דיי מבודד (הוא נמצא במרחק נסיעה מהעיירות), אבל הוא מציע הסעות בחינם לשוק הלילה של קאו לאק ובחזרה.

הבריכה המרכזית במלון
Kalima Resort and Villa Khao Lak
חלום של ריזורט
Kalima Resort and Villa Khao Lak

הייתם פעם בריזורט עם נהר בתוכו?
Kalima Resort and Villa Khao Lak
החדר המפנק שלנו
Kalima Resort and Villa Khao Lak

ארוחת הבוקר של המלון (כלולה במחיר) הייתה עשירה ומגוונת. יש עוד מספר מסעדות במלון, לנו יצא לאכול ארוחת ערב במסעדה הראשית של המלון, אבל לא התלהבנו. בגלל זה אני כותבת לכם המלצות לשתי מסעדות שנמצאות במרחק הליכה מהמלון:

Kaiet Restaurant – נמצאת ממש בכניסה של המלון, מסעדה תאילנדית אותנטית טעימה וזולה. יש פה גם שירותי כביסה.

Paradise Beach Cafe – מסעדה תאילנדית מעולה שנמצא בחוף הציבורי שצמוד לחוף של המלון. אני ורועי עפנו על האוכל פה ואפילו הכרזנו שפה אכלו את הקשיו נאט צ'יקן הכי טעים בתאילנד. ההגעה היא מחוץ למלון (אין מעבר מהחוף של המלון). אפשר ללכת ברגל (כ-10 דקות) או לקחת טוקטוק (הם מחכים מחוץ למלון).

Kaiet Restaurant
Paradise Beach Cafe

The sands

מלון מושלם למשפחות של רשת קטטני המעולה. במלון יש בריכות גדולות, מגלשות מים ואפילו מסלול אבובים! יש פה גם מועדון ילדים גדול עם המון תעסוקה לילדים, חדרים גדולים ונקיים, וגם בריכה שקטה מול הים עם בר, בריכה למבוגרים בלבד וחדר כושר. ארוחת הבוקר מגוונת מאוד וכוללת אפילו שקשוקה. המחיר מצחיק ביחס לתמורה.

JW Marriott Khao Lak Resort and Spa

עוד מלון מעולה מרשת מריוט הנפלאה. מלון גדול, מטופח ומרשים עם המון פעילויות לילדים ומבוגרים, מסעדות טעימות (יפנית, תאילנדית ואיטלקית), חדר כושר וספא. במלון יש בריכות אינסופיות שמתחברות אחת לשניה, מגלשת מים, בריכת גלים פעילה כל היום וחוף ים פרטי.

לחיפוש מלונות נוספים בקאו לאק

The sands

מה עושים בקאו לאק

שווקים בקאו לאק

שוק באנג ניאנג (Bang Niang Market) – שוק ערב תיירותי. השוק מחולק ל-3 רחובות רחבים עם חנויות משני הצדדים. תמצאו פה דוכני אוכל מקומי, חנויות מזכרות, בגדים ועוד. שעות פתיחת השוק: ימים שני, רביעי ושבת בין השעות 16:00- 20:00.

שוק קאו קאק (Khu Khak Market) - שוק בוקר מקומי בו תוכלו לקבל טעימה מהתרבות התאילנדית האותנטית. זהו השוק בו המקומיים בדרך כלל קונים (אבל אל תצפו לקבל את אותם המחירים כמוהם). תוכלו לקנות פה כמעט כל דבר: מגוון יפהפה של פירות וירקות מקומיים, בשר ודגים טריים, משחות קארי שונות, תערובות תבלינים ואפילו מזון מעובד וארוז. שעות פתיחת השוק: כל יום בין השעות 5:30 ועד 12:00 בצהרים.

חופים מומלצים בקאו לאק

ברצועת החופים הארוכה של קאו לאק תמצאו חופים עם חול לבן ועצי קוקוס מצד אחד, ואת ים אנדמן בצבע טורקיז צלול, מהצד שני. הנה כמה מהחופים שאנחנו אהבנו, לכל אחד היחודיות שלו:

Memories beach - חוף שמתאים גם לגלישה ומגיעים אליו גולשים מרחבי האזור, במיוחד בעונה הגשומה, בה הים בקאו לאק סוער. יש שם גם ביץ' בר מגניב עם קוקטיילים. 

White Sand Beach- חוף מהמם עם חול לבן. זכרנו אותו מהטיול הראשון שלנו לקאו לאק והיינו חייבים לחזור. יש פה מספר מסעדות, קיוסק, עמדת מסג'ים ומוסיקה מעולה.

Coconut Beach - החוף קיבל את שמו משדות הקוקוס המקיפים אותו. החוף מציע נופים מדהימים של מי הטורקיז וצמחיית חוף ירוקה ושופעת. יש כמה מסעדות מקומיות ובר.

Paradise Beach- החוף הציבורי הצמוד לריזורט קלימה. תמצאו פה בית קפה ומסעדות טובות, עמדת מסג'ים וסלעים ענקיים שמזכירים את הסלעים בסיישל.

White Sand Beach
Paradise Beach

מוזיאון הצונאמי

למרבה הצער, קאו לאק היה אחד מהאזורים שהכי נפגעו מהצונאמי, שפגע בתאילנד ב-26 בדצמבר 2004. בגלל המבנה הטופוגרפי השטוח של האזור, גל הצונאמי יכל להמשיך ולהתקדם בתוך האדמה, והגיע במקומות מסויימים למרחק של 1 ק"מ מהחוף. מעל 4,000 אנשים נהרגו בקאו לאק באסון הזה.

מאז שוחזר האזור לגן העדן שהיה, ושלטים המציינים מה הם נתיבי הפינוי בעת צונאמי, הם התזכורת הברורה היחידה לטרגדיה שהתרחשה כאן.

בקאו לאק תמצאו 3 מוזאונים המספרים את סיפורו של הצונאמי. לפי מה שקראתי, המומלץ ביותר הוא מוזיאון פרטי שנמצא כ-50 מטרים מהמוזיאון הרשמי (Ban Nam Khem Tsunami Memorial Park). פתח אותו אדם שחווה את האסון. עלות כניסה למוזיאון הרשמי היא 300 באט, למוזיאון הפרטי הכניסה היא בחינם, אבל נהוג להשאיר תרומה. תוכלו ללמוד איך נוצר צונאמי ועל האסון שפקד את קאו לאק.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

שמורת קאו סוק

הפארק הלאומי קאו סוק (Khao Sok) הוא אחד מאזורי הטבע היפים והמגוונים בתאילנד וביתם של מגוון חיות בר. הפארק משתרע על שטח של 739 קמ"ר ובו יער גשם עצום, צוקי אבן גיר מרשימים, אגמים, מערות ומפלים. בקאו סוק יש שני אזורים מפורסמים (במרחק של כשעה נסיעה אחד מהשני):

הכפר קאו סוק: זו העיירה שרוב התיירים שוהים בה, ומפה בדרך כלל יוצאים לספארי בג'ונגל (יש גם ספארי לילה!), לשייט אבובים\ קייאקים או לטיולים רגליים באזור. אם אתם מגיעים בעונה הרטובה, מומלץ גם לבקר באחד המפלים שבאזור Ton Kloi Waterfall, Mai Yai Waterfall.

אגם צ'או לאן (Cheow Lan): אחד המקומות היפים והמפורסמים בקאו סוק (מזכיר את האלונג ביי בויאטנם ואזור גווילין בסין). אגם צ'או לאן הוא אגם יפיפיה בצבע טורקיז, שנוצר באופן מלאכותי בשנת 1987, בעקבות בניית סכר על נהר פאסאנג, כדי לייצר אנרגיה ולשלוט על שיטפונות ואספקת מים לאזור. אפשר לצאת לשייט באגם (יש כל מיני חבילות של חצי יום או יום שלם) או להישאר לישון באחת מהבקתות הצפות על האגם.

הנסיעה מקאו לאק עד לכפר קאו סוק אורכת כשעה. קאו סוק הוא אזור ענק ולמי שלא מכיר קשה לדעת מה הכי כדאי לראות ומה אסור לפספס. אז האופציה הכי קלה היא להזמין טיול יום דרך סוכנות בבאנג לה און, או דרך המלון שלכם (הכי יקר), או באינטרנט מראש (הכי זול כנראה).

אם יש לכם מספיק זמן, אני דווקא הייתי ממליצה להעביר יומיים באזור: לילה אחד בקאו סוק ועוד לילה על הבונגלוס הצפים באגם צ'או לאן. עלות כניסה יומית לשמורת קאו סוק היא 300 בהאט למבוגר ו-150 לילד.

אגם צ'או לאן. צילום: Tomáš Malík
אגם צ'או לאן. צילום: Robin Noguier

לינה בקאו סוק

Our Jungle Camp – ריזורט מקסים באמצע הג'ונגל בקאו סוק ולצד נהר זורם. הריזורט מציע מגוון של יחידות אירוח: בתי עץ, בונגלוס ובקתות במבוק. החדרים יחסית בסיסים, אבל מה שמקסים בהם הוא החיבור לטבע. יש במלון מסעדה מעולה ובר והריזורט מציע שלל פעילויות באזור. חלק מההכנסות של האירוח במקום מופנות למתן חסות ומימון של מחנה טבע לילדים תאילנדים. צריך לקחת בחשבון, שמטעמים אקולוגיים אין מזגן בחדרים, אלא רק מאווררים.

לחיפוש מלונות נוספים בקאו סוק

Our Jungle Camp

לינה בבונגלוס הצפים באגם צ'או לאן

באגם צ'או לאן יש מספר אתרי נופש עם בקתות צפות על המים. שניים מפורסמים ויחסית קרובים למזח הם: Panvaree the Greenary, Panvaree resort (הראשון יותר חדש ומדורג יותר טוב). בשניהם המחיר כולל שייט הגעה וחזרה מהנמל (כ-40 דקות לכיוון), שלוש ארוחות (אוכל יחסית בסיסי), שייט שקיעה ושייט זריחה באגם. הלינה על האגם נשמעת לי חוויה מדהימה עם נופים מטורפים מהחדר, אבל קחו בחשבון שלפי מה שקראתי, המקום פחות מתאים עם ילדים קטנים כי צריך לשמור עליהם בכל רגע נתון (הכל מסביב מים עמוקים, כן?).

הריזורט הצף בקאו סוק
הבונגלוס הצפים באגם צ'או לאן. צילום: Robert Collins
יולו בלוג אינסטגרם

איי סימילאן

איי סימילאן (Similan Islands) הם ארכיפלג של 11 איים בים אנדמן, מול החוף המערבי של דרום תאילנד ואחד המקומות היפים בתאילנד. באיי סימילאן יש חופים חוליים, סלעי גרניט גדולים ואת המים הכי צלולים בתאילנד. מאחר והמים פה צלולים והראות נהדרת, זה מקום נהדר לשנרקל ולצלול בו. מגוון הדגים באיי סימילאן גדול, ותוכלו לראות כמעט את כל המינים הימיים המרתקים של דרום מזרח אסיה כמו כרישי לוויתן, מנטות, כרישי שונית שחורים, צבי ים ועוד. אם אתם אוהבי לצלול, שווה לברר על ספארי צלילה באיי סימילאן, בו ישנים על סירה.

איי סימלאן הוכרזו כפארק לאומי ימי. מאז שנת 2018 אין אפשרות לישון על האיים וכדי לנסות לשמר ולשקם את הטבע, מספר המבקרים ביום מוגבל ל-3,325 ולא ניתן לבקר בכל האיים.

כדי להגיע לאיים תצטרכו לקחת טיול יום מאורגן מקאו לאק (כשעה וחצי הפלגה בספיד בואט- פחות מתאים לנשים בהריון ולילדים קטנים). את ההגעה לשם כדאי להזמין מאחת הסוכנויות- הדיל בדרך כלל כולל איסוף מהמלון, שייט בסירה אל האיים, ארוחות בוקר וצהרים, מסכות צלילה ומדריך. הביקור באיים כולל את איים מספר 4 ו-8 ועוד שתי עצירות שנירקול. החזרה היא לקראת ערב, כך שקחו בחשבון יום שלם. עלות כניסה לשמורת הטבע של איי סימילאן היא 500 בהאט לאדם ו-250 לילד ועבור צוללנים עוד 200 באט לכל יום צלילה.

אל תפספסו את תצפית Sail Rock Viewpoint שנמצאת באי מספר 8 – הנוף הנשקף ממנה מדהים והוא בדרך כלל התמונה המפורסמת שתראו על גבי גלויות של איי סימילאן.

איי סימילאן
איי סימילאן- צבע המים הכי משוגע שראיתי

איי סורין

איי סורין הם ארכיפלג של 5 איים בפארק הלאומי Mu Ko Surin ואחד מהיעדים הטובים לשנירקול וצלילה בכל תאילנד. סביב האיים יש שוניות אלמוגים רבות, עולם תת ימי עשיר וים טורקיז צלול-צלול. מבין חמשת האיים, יש שני איים יותר מפורסמים והם קו סורין נויאה (Ko Surin Nuea)- שם נמצאים מטה הפארק ומקומות הלינה, וקו סורין טאי (Ko Surin Tai)- בו נמצא הכפר מוקן (Moken). בכפר מוקן גרות כיום כ-95 משפחות בלבד ולתושביו יש שפה ותרבות משלהם. המרחק בין שני האיים הוא רק 200 מטרים.

כדי להגיע לאיים תצטרכו לקחת טיול יום מאורגן מקאו לאק (כשעה ו-20 דקות הפלגה בספיד בואט- פחות מתאים לנשים בהריון ולילדים קטנים). את ההגעה לשם כדאי להזמין מאחת הסוכנויות- גם כאן, הדיל בדרך כלל כולל איסוף מהמלון, שייט בסירה אל האיים, ארוחות בוקר וצהרים, מסכות צלילה ומדריך. הביקור כולל 3 עצירות שנורקלינג, ביקור בחוף Chong Kat וביקור בכפר מוקן. עלות כניסה לשמורת הטבע של איי סורין היא 500 בהאט לאדם ו-300 לילד.

טיפ של אלופים - ניתן להגיע לאיי סימלאן ולאיי סורין רק בעונה היבשה, בין 15 לאוקטובר ועד 15 למאי, וזאת כדי לשמר את השמורות וגם בגלל סיבות בטיחותיות (עונת המונסונים).

תצפית סאמט נאנג-שה

תצפית סאמט נאנג-שה (Samet Nangshe Viewpoint) היא אחת התצפיות המרשימות והיפות בכל תאילנד והיא משקיפה אל כל מפרץ פאנג נגה (Phang Nga Bay). בעצם תוכלו למצוא 2 תצפיות, במרחק של 5 דקות נסיעה בינהן:

תצפית סאמט נאנג-שה

באפליקציית הנייוט כתבו: Samet Nangshe Viewpoint והחנו את רכבכם בחניית עפר מסודרת. אין עליה עם הרכב עד לתצפית. מהחנייה תוכלו לעלות ברגל כ-20 דקות או לשלם 90 באט לאדם ולהשתמש בהסעה עם רכב שטח. למעלה תמצאו הרבה נקודות פוטוגניות לצילום, קיוסק ומסעדה. זה ללא ספק מקום עוצמתי עם נוף מטורף ואני ממליצה לא לפספס אותו! יש אפשרות לישון במקום באוהל בעלות של 130 באט או בבונגלו קטן בעלות של 700 באט.

מלון סאמט נאנג-שה

התצפית השניה היא בית קפה בשם Bay View Cafe ששייך לריזורט המטורף Samet Nanghe Boutique. מהריזורט נשקף נוף עוצר נשימה, ואם זה מסתדר לכם בתוכנית, לגמרי הייתי מבלה פה לילה אחד. במלון יש רק 14 חדרים, אז מומלץ להזמין את השהות שלכם פה מראש.

תצפית סאמט נאנג-שה נמצאת במרחק של כשעה וחצי נסיעה מקאו לאק. אנחנו שילבנו אותה בדרך לקראבי.

מה *לא* לעשות בקאו לאק (או בתאילנד בכלל)

אחד הדברים שאני ממליצה לא לעשות בקאו לאק או בכל מקום בתאילנד הוא ביקור ב"מקלט פילים". המקומות האלה הציעו בעבר רכיבה על פילים ואחר שהבינו שהדבר הפך פחות פופולארי, הם עברו להציע רחיצה של פילים (האם גם אתם רוצים שזרים ירחצו אותכם עשרות פעמים ביום?). הפילים האלה עברו התעללות במשך שנים כדי להיות רגועים ליד בני אדם ולעשות מגוון תעלולים ואשמח שאף אחד מעוקבי לא יתמוך ויגיע למקומות האלה.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יולו בלוג אינסטגרם

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram