Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

קראבי – המחוז היפיפה בתאילנד


קראבי הוא אחד המחוזות היפים בתאילנד ויעד נהדר למשפחות, זוגות וחברים. בקראבי יש אינספור אטרקציות- חופים יפיפיים, איים אקזוטיים, מעיינות חמים, טיולים, מסעדות מיוחדות, שווקי לילה ועוד.
היינו שם ב:
אפריל 2023
למשך:
5 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

מחוז קראבי

קראבי (Krabi) הוא מחוז יפיפה בדרום תאילנד. הוא כולל גם 150 איים ובניהם האיים המפורסמים קו פיפי וקו לאנטה, אבל יש בו הרבה מעבר. אנחנו ביקרנו במחוז קראבי כחלק מטיול בדרום תאילנד שכלל גם את פוקט ואת קאו לאק. בפוסט הזה אספר לכם על האטרקציות המעניינות של האזור, איפה כדאי לישון ולאכול. כמו כן, אני ממליצה לכם גם להציץ בכל הסטוריז שהעלתי מהטיול בפרופיל האינסטגרם שלי.

אז קבלו את ההמלצות שלי לקראבי:

איפה ישנים בקראבי

כדי להנות מכל מה שיש לקראבי להציע, אני ממליצה לישון בעיירת החוף או נאנג (Ao Nang), בה תוכלו למצוא הרבה מסעדות, ברים, חיי לילה תוססים ומקומות לינה רבים בכל טווחי המחירים. היא מתאימה גם למשפחות וגם לצעירים וזוגות.

Panan Krabi Resort - אנחנו ישנו במלון המקסים הזה, מלון 4 כוכבים שממוקם על הרחוב הראשי של או נאנג, רק כמה דקות הליכה מהחוף.  במלון יש מגוון של חדרים בעלות מצחיקה. אנחנו לקחנו חדר עם יציאה ישירה לבריכה.

במלון יש 3 בריכות: הבריכה המרכזית, בריכת ילדים ובריכת גג עם בר שצופה אל ההרים. יש גם חדרים עם בריכה פרטית (אפשר להזמין אליהם ארוחת בוקר צפה). במחיר החדר כלולה גם ארוחת בוקר מגוונת.

אופציות לינה נוספות בקראבי (או נאנג)

Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi – ריזורט 5 כוכבים הממוקם בחוף פאי לונג. הריזורט יפיפיה ונמצא על חוף מבודד, אך יש לקחת בחשבון שכדי להגיע לאו נאנג מהמלון, יש לקחת סירה (המלון מספק בחינם כמה פעמים ביום) או לעבור דרך שביל הקופים.

Centara Ao Nang Beach Resort & Spa Krabi – עוד מלון של רשת סנטרה המעולה, שנמצא במיקום מעולה, על חוף הים של או נאנג.

Ban Sainai Resort – ריזורט 4 כוכבים שנמצא בלב הטבע, מסביב הצוקים המרשמים של קראבי ובמרכזו אגם מלאכותי שתורם לאווירת הטבע. הוא קצת יותר רחוק מהים, אבל המלון מציע שאטל חינמי לחוף ובחזרה.

לחיפוש מלונות נוספים באו נאנג

Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi
Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi

הגעה לאו נאנג - קראבי

בקראבי יש שדה תעופה, כך שאם אתם נוחתים בבנגקוק, הדרך הכי מהירה להגיע לקראבי היא בטיסה של שעה וחצי מבנגקוק. לשדה התעופה בקראבי מגיעות גם טיסות מקוסמוי.

אנחנו הגענו מהארץ בטיסה ישירה לפוקט. משדה התעופה של פוקט לשדה התעופה של קראבי אין טיסות ישירות ולכן הדרך להגיע לקראבי מפוקט היא בנסיעה (אנחנו שכרנו רכב לכל הטיול, אפשר גם לקחת מונית או אוטובוס- מדובר על נסיעה של כ-2.5 שעות) או בהפלגה של שעה בספיד בואט (מAo Por Pier  בפוקט אל או נאנג ישירות).

אטרקציות בקראבי

טיול יום לאיי הונג

האי הונג (Koh Hong) נחשב בין האיים היפים במחוז קראבי. הוא ידוע בצוקי אבן הגיר המרשימים שלו, בחול הלבן והדק ובמים הצלולים. סלע אדיר מחלק את החוף של האי הונג ל-2 צדדים: הצד האחד הוא המזח של הסירות, שם גם ניתן לשלם את דמי הכניסה לפארק הלאומי Than Bok Khorani בסך 400 באט לאדם או 100 באט לילד בין הגילאים 3-13 (אנחנו הגענו כחלק מטיול יום שכלל את העלות של הכניסה). בחלק השני, ממש ממול, תמצאו את החוף החולי הלבן והרך, המקום המושלם לשחות ולהנות מהנוף הייחודי. לאורך החוף יש מספר קיוסקים.

הגעה: ניתן להגיע לאי הונג מהמזח של או נאנג בספיד בואט (הפלגה של 25 דקות) או בלונג טייל (הפלגה של 45 דקות). ההפלגה בלונג טייל יותר ארוכה, אך גם יותר זולה.

טיפ של אלופים - האי הונג הוא אי מתוייר, אם אתם רוצים להגיע לחוף ריק, תקחו סירה פרטית ובקשו מהנהג לצאת מוקדם בבוקר

קראבי תאילנד אי הונג
קראבי תאילנד

תצפית פנורמית מאי הונג על כל האזור- תצפית מרהיבה של 360 מעלות על כל האזור. כדי להגיע למעלה צריך לטפס 420 מדרגות, אבל זה לגמרי שווה את הנוף עוצר הנשימה שנשקף מלמעלה.

לגונת הונג- גולת כותרת נוספת באי היא לגונת הונג, אליה ניתן להגיע רק עם סירה. הפתח ללגונה הוא בין שני צוקים והלגונה עצמה מוקפת לגמרי בהרים. אנחנו הגענו אליה בסירה כחלק מטיול יום לאזור.

יש עוד אופציות להפלגות יומיות היוצאות מהמזח של או נאנג. אופציה נוספת היא שייט לארבעת האיים- שייט יומי ל: Poda Island, Tup Island, Chicken Island, and Railay. את ההפלגות אפשר לסגור בשלל סוכנויות הטיולים שנמצאות על הרחובות הראשיים. מומלץ ואף רצוי להתמחק על המחיר.

קראבי תאילנד
תצפית פנורמית מאי הונג
קראבי תאילנד
לגונת הונג

טיול יום לריילי ביץ'

במרחק של 10 דקות הפלגה מאו נאנג נמצא חצי האי הכי יפה באזור קראבי - ריילי ביץ'. מאחר וחצי האי מוקף בצוקי גיר עצומים- לא ניתן להגיע לריילי ביץ' בנסיעה, אלא רק בהפלגה. גן העדן הזה מפורסם במיוחד בזכות צוקי הגיר המרשימים שלו, שיחד עם ים הטורקיז, עצי הדקל הגבוהים והחופים הלבנים, נראים כמו גלויה. אנחנו נשארנו לישון שם למשך שני לילות. מוזמנים לקרוא על החוויה שלנו- בפוסט על ריילי ביץ'.

ריילי ביץ' תאילנד
ריילי ביץ'

שביל הקופים

שביל הקופים (Monkey trail) הוא שביל היוצא מהחלק הדרומי של חוף של או נאנג, העובר דרך הג'ונגל ומגיע לחוף פאי פאלונג (Pai Plong) השקט.

אורך שביל הקופים הוא 450 מטרים (כרבע שעה הליכה) והוא אינו מונגש. המסלול מורכב ברובו מטיילת במבוק, מדרגות עץ ושביל צר עם שקיות חול בשולי המדרון. ההליכה קלה, אבל בחלק שקרוב לחוף פאי פאלונג יש מדרגות יחסית תלולות.

כדי להגיע לנקודת ההתחלה של שביל הקופים כתבו באפליקציית הניווט: "Shrine AO Nang Beach". מדובר במקדש שנמצא ממש סמוך למלון סנטרה. כשאנחנו הגענו לעשות את השביל, רוב הקופים היו באזור המקדש ובתחילת השביל. לאורך המסלול לא ראינו קוף אחד. אבל קראתי בבלוגים של מטיילים אחרים שהם דווקא כן ראו קופים לאורך המסלול.

הקופים שבשביל הקופים הם מסוג מקוק, שהוא גם הזן הנפוץ ביותר בתאילנד. שימו לב שהקופים האלה כבר התרגלו לאנשים ולכן הם יכולים לעיתים להיות אגרסיבים, בעיקר אם יש לכם אוכל. מומלץ לשמור על מרחק מהם ולא להאכיל אותם!

שביל הקופים באו נאנג קראבי
שביל הקופים

שביל הקופים באו נאנג קראבי
שביל הקופים

חוף או נאנג

חוף או נאנג הוא החוף המרכזי באו נאנג ולצידו עוברת טיילת ארוכה עם חנויות, סוכנויות טיולים, מכוני עיסוי, ברים, מסעדות ועוד. הקצה הדרום-מזרחי של החוף (ליד הצוקים), הוא החלק היפה ביותר של החוף והמומלץ לשחיה. אם אתם ישנים באזור, זהו המקום המושלם לצפות בשקיעה, וכל ערב מתקיימים בו מופעי אש (מומלץ להגיע קצת לפני השקיעה).

שקיעה או נאנג קראבי
חוף או נאנג בשקיעה
יולו בלוג אינסטגרם

חוף פאי פאלונג

חוף פאי פאלונג (Pai Plong Beach) הוא חוף שקט ויפיפיה עם עצי דקל וחול לבן, וידוע גם בשם "חוף סנטרה". החוף שוכן במפרץ מבודד וניתן להגיע אליו דרך שביל הקופים או ע"י הפלגה קצרה. בחוף שוכן גם הריזורט היפיפה Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi. קחו בחשבון שחוץ מהריזורט אין שום קיוסק או מסעדה בחוף, ולכן מומלץ להביא איתכם מים ואוכל (או לקנות במסעדה של המלון שהיא לא הכי זולה). בחוף תוכלו גם להשכיר קייאק או ציוד שנורקלינג.

חוף פאי פאלונג
חוף פאי פאלונג

שוק הלילה של או נאנג

שוק הלילה של או נאנג נקרא Ao Nang Landmark Night Market או Nightlife Street והוא פתוח כל יום בין השעות 16:00 עד 23:00. תמצאו פה דוכני אוכל, בר והופעות חיות. דוכני האוכל מקורים, כך שהוא מתאים גם ליום גשום. שוק הלילה נמצא ליד חוף Noppharat Thara Beach, ממש ליד סניף KFC גדול. אפשר ללכת ברגל מחוף או נאנג (כרבע שעה הליכה) או לקחת מונית.

שוק סוף השבוע של קראבי

שוק סוף השבוע של קראבי מתקיים בקראבי טאון ונקרא גם Krabi Walking Street. כאן תוכלו לטעום מהמטבח התאילנדי, לחוות את חיי השוק של המקומיים, לקנות מזכרות ועבודות יד מקומיות, בגדים וצעצועים. יש פה גם מתחם ישיבה גדול עם הופעות חיות. השוק מתקיים בכל סוף שבוע, מיום שישי עד ראשון בלבד בין השעות 16:00 ל-22:00. שוק זה פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד.

אם אתם מתלבטים בין שני השווקים- שוק סוף השבוע של קראבי הוא ללא ספק גדול ומוצלח יותר.

שוק לילה תאילנד
שוק לילה קראבי

שוק לילה תאילנד

מקדש Wat Kaew Korawaram

באמצע העיירה קראבי, קרוב לשוק הלילה, תמצאו את המקדש הלבן והיפה הזה. זה לא המקדש הגדול ביותר בתאילנד שתראו, אבל זה מקום נחמד לבקר בו אם אתם באזור. בתוך המקדש יש קישוטים וציורים יפים על הקיר ובקצה שלו יש פסל בודהה גדול מוזהב בו מתפללים בודהיסטים. מאחר ומדובר על מקום קדוש לבודהיזם, יש להגיע בלבוש צנוע.

המעיינות החמים בקראבי

המעיינות החמים בקראבי (Hot Stream Krabi) הן שורה של בריכות קטנות ומפלונים בטמפ' שונות הזורמים אל נהר קריר ומוקפים ביער טרופי. המים שזורמים פה מכילים מלחים מינרלים וסידן פחמתי, שאנשים משלמים עליהם הרבה כסף במכוני ספא יקרים. טמפרטורת המים נעה בין 35 ל-42 מעלות, שזה די נחמד אבל מרגיש חם ביום טיפוסי בדרום תאילנד. אם חם לכם מדי, תוכלו לרדת למטה אל המים הקרירים והמרעננים של הנהר. מפל המעיינות החמים זורם ישירות לתוכו, כלומר ניתן לשחות במים חמים יותר קרוב למפלים, או במים קרירים יותר רחוק יותר.

באתר יש עוד 3 בריכות מלאכותיות בטמפרטורות שונות, שאפשר לשחות בהן. גם הן מוזנות ממי המעיינות החמים.

המעיינות החמים פתוחים כל יום בין 8:30 ל-18:00 ועלות הכניסה לאדם היא 200 באט למבוגר ו-100 באט לילד. משער הכניסה יש הליכה של כ-10 דקות עד לאזור המרכזי של המעיינות החמים. באתר יש גם מקלחות, עמדת עיסוי וקיוסק.

המעיינות החמים בקראבי
המעיינות החמים
המעיינות החמים בקראבי
המעיינות החמים. צילום: Olly Gaspar from We Seek Travel

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

בריכת האמרלד

בריכת האמרלד (Emerald Pool) היא בריכה צלולה וקרירה המלאה במי מעיינות לאורך כל השנה. עומקה כ-2 מטרים והיא מוקפת בג'ונגל. הבריכה קיבלה את שמה מצבע המים המדהים שלה- מי טורקיז- ירוק בהירים.

מהכניסה עד לבריכת האמרלד יש שני שבילים יפים העוברים דרך הג'ונגל ולצד נחלים קטנים- האחד באורך של 800 מטרים והשני באורך של 1.4 ק"מ (מונגשים).

אני ממליצה גם לבקר בבריכה נוספת ויפיפיה שנקראת "הלגונה הכחולה" (Blue Lagoon). במרחק של כ-600 מטרים מבריכת האמרלד. עומק בריכה זו הוא כ-5 מטרים וטמפ' המים מגיעה לכ-45 מעלות. שימו לב שלא ניתן להיכנס לבריכת הקריסטל, אלא רק להנות מיופיה.

במקום יש מקלחות בהם תוכלו להתקלח לאחר השחיה. המקום פתוח כל יום בין 8:30 ל-16:30 ועלות הכניסה לאדם היא 400 באט ו-200 באט לילד. מאחר ומדובר במקום תיירותי, אני ממליצה להגיע מוקדם בבוקר או אחה"צ כדי להנות מהשקט והיופי של המקום. שימו לב שבמהלך העונה הגשומה (מאי- אוקטובר), הבריכה תהיה פחות צלולה ויפה.

המעיינות החמים ובריכת האמרלד נמצאים כ-70 ק"מ מאו נאנג (כשעה נסיעה), ואני ממליצה לשלב את שניהם כחלק מטיול יום באזור. תוכלו להגיע עצמאית (עם רכב שכור או עם מונית) או כחלק מטיול יום אותו אפשר לסגור מראש באחת מהסוכנויות.

הלגונה הכחולה קראבי
הלגונה הכחולה. צילום: Olly Gaspar from We Seek Travel
בריכת האמרלד קראבי
בריכת האמרלד. צילום: Olly Gaspar from We Seek Travel

מקדש מערת הנמר

Tiger Cave Temple (Wat Tham Suea) הוא מתחם בו תמצאו מקדש השוכן על הר עם תצפית מרהיבה ואת "מערת הנמר".

כדי להגיע לפסגה, תצטרכו לטפס 1,256 מדרגות שבסופן תזכו בתצפית פנורמית מרהיבה של העיר קראבי, יער הגשם והסביבה. שימו לב, חלק מהמדרגות בגודל רגיל, אבל חלקן מאוד גבוהות ויכולות להגיע לגובה של הברך. לאורך הטיפוס תוכלו לראות שלטים עם מספר המדרגות, כדי לתת אינדיקציה כמה מהדרך כבר עברתם. יש שתי עצירות לשירותים במהלך הדרך (במדרגה ה-500 ובמדרגה ה-1,000). בראש ההר, שוכן בודהה ענקי מזהב ונוף מרהיב של 360 מעלות.

אורך הטיפוס הוא בין 25-45 דקות, תלוי בכושר הגופני שלכם. למרות שרוב הטיפוס מוצל, הזמן הטוב ביותר לטפס אל הפסגה הוא מוקדם בבוקר או לקראת השקיעה- אלה השעות בהן פחות חם ויש פחות תיירים. בכל מקרה, אל תשכחו להביא איתכם מספיק מים ונעלים נוחות! במקום יש קופים- אל תאכילו אותם או תתקרבו אליהם. המקום פתוח כל יום ללא הגבלת שעות. הכניסה בחינם.

מערת הנמר נמצאת למטה ולפי האגדה היא קיבלה את שמה מנמר ענקי ששכן בתוך המערה (אל תדאגו, אין באמת נמר במקדש היום). בתוך המערה יש פסלי בודהה ופסלי נמרים שונים. הכניסה למערה היא בחינם, אבל נהוג להשאיר תרומה בגובה 40 באט. מאחר ומדובר על מקום קדוש לבודהיזם, יש להגיע בלבוש צנוע.

מערת הנמר נמצאת במרחק של כחצי שעה נסיעה מאו נאנג, אפשר לשלב גם אותה כחלק מטיול יום עם המעיינות החמים ובריכת האמרלד.

מקדש הנמר קראבי
פסגת מקדש הנמר. צילום: Olly Gaspar from We Seek Travel
מקדש הנמר קראבי
הדרך למקדש הנמר. צילום: Olly Gaspar from We Seek Travel

טיול יום לנקודת תצפית The Dragon Crest viewpoint

אם אתם בכושר ובעניין של טיולים, אני ממליצה לבדוק על טיול יומי לנקודת התצפית: The Dragon Crest viewpoint. כנראה שזו התצפית הכי יפה בקראבי, אבל הדרך לשם לא קלה. בפסגה תזכו בנוף של 360 מעלות אל קו החוף של קראבי, האיים הרחוקים- קו הונג, קו פודה, קו לאו לאדינג, איי פי פי, ופסגות אבן הגיר הירוקות והיפות של קראבי.

אורך הטיול הוא 3.7 ק"מ לכיוון (כשעתיים לכיוון, תלוי בכושר שלכם). השביל עצמו מוצל, אך מומלץ להתחיל אותו מוקדם בבוקר כדי לא לטייל בחום ובלחות הכבדה של תאילנד. כדי להגיע לתחילת המסלול, יש לנווט ל- Checkpoint Mu Ko Phi Phi National Park. המלצה שלי- תשכירו רכב או תצאו במסגרת טיול יומי מאורגן.

עלות הכניסה לשמורה היא 200 באט למבוגר ו-100 באט לילד וניתן להיכנס אליה עד השעה 14:00 בלבד.

The Dragon Crest viewpoint
הדרך לפסגה. צילום: Olly Gaspar from We Seek Travel
The Dragon Crest viewpoint
Dragon Crest viewpoint.
צילום: Darren Lawrence

עיסוי תאילנדי

מה יותר טוב מאשר להירגע בסוף יום באחד ממכוני העיסוי באו נאנג אחרי יום של טיול? עיסויים תאילנדיים מפורסמים בכל העולם ואהובים מאוד גם על הישראלים. ובואו נהיה כנים, עם כאלה מחירים, אנחנו השתדלנו לעשות עיסוי כל כמה ימים. מקום שאהבנו במיוחד על הרחוב הראשי באו נאנג נקרא SANKARA Thailand. עלות עיסוי קצת יותר יקרה ממקומות אחרים, אבל הוא מאוד מפנק ושווה את ההפרש. צמוד אליו יש גם מקום שעושה פדיקור ומניקור.

עיסוי בתאילנד
SANKARA Thailand
עיסוי בתאילנד
איך מזהים מכון עיסוי טוב? לפי כמות הנעלים שבחוץ

מסעדות מומלצות בקראבי

Khaothong Hill – בית קפה - מסעדה עם נוף עוצר נשימה, עיצוב מהמם ותפריט מגוון וטעים. המסעדה ממוקמת על גבעה והעליה אליה היא רק בעזרת הסעות של המסעדה. כשתגיעו לחניה, תמצאו דוכן כרטיסים קטן. עלות הכניסה היא 50 באט למבוגרים שאינם תאילנדים (130 ס"מ ומעלה). עלות זו כוללת את עמלה של 20 באט עבור ההסעה במעלה הגבעה, לצד קופון של 30 באט שבו תוכלו להשתמש כדי לקנות אוכל/משקאות מבית הקפה.

אחת הסיבות העיקריות לבקר בגבעת קאטונג היא בגלל הנופים החלומיים של קראבי. כל מפלסי המסעדה מציעים נופים צבעוניים של החוף, הג'ונגלים וצוקי אבן הגיר שמסביב. המקום פתוח כל יום בין השעות 10:00 ל-19:30. אפשר גם לשבת לעבוד פה מרחוק. מומלץ להגיע לפה לצפות בשקיעה.

Dragon View Bar & Restaurant - אחת המסעדות המיוחדות שהייתי בהן! היא בנויה ממש על העצים בתוך הג'ונג'ל עם הרבה פינות ישיבה כיפיות ונשקף ממנה נוף נהדר לאזור. במסעדה תפריט של אוכל תאילנדי טעים. המקום פתוח כל יום בין השעות 11:00 ל-20:00. מומלץ להגיע קצת לפני השקיעה!

Into The Forest – בית קפה מסעדה מעוצבת במקום מהמם בתוך היער. יש גם אזור משחקים לילדים. יש מגוון של מנות (סגנון ביסטרו מערבי וגם אוכל תאילנדי), וגם עוגות מעולות וקפה משובח.

Din Daeng Doi – מסעדה מקומית שנמצאת בתצפית עוצרת נשימה. הכניסה לתצפית עולה 50 באט ויש טיפוס של כ-15 דקות. למעלה תחכה לכם מסעדה המגישה משקאות ואוכל מקומי במחירים טובים.

Reeve Beach Club Krabi – ביץ' קלאב מגניב בחוף של או נאנג. כל יום בשעה 20:00 יש מופע אש.

כמה זמן להישאר בקראבי?

אם אתם מגיעים לקראבי כחלק מטיול יחסית קצר שכולל עוד מקומות באזור דרום תאילנד (כמו פוקט, קאו לאק וכדומה), אני ממליצה להישאר בקראבי כ-5-6 ימים (כולל ביקור בריילי ביץ').

מה העונה הכי טובה לקראבי?

הזמן הטוב ביותר לביקור בקראבי הוא בחודשים דצמבר-אפריל. במהלך תקופה זו, אתם יכולים לצפות בעיקר להרבה שמש ושמים כחולים. תקופת המעבר היא החודשים מאי ונובמבר. בתקופה זו של השנה, מזג האוויר בקראבי מעט לא יציב, ויכול לרדת גשם מדי פעם. העונה הגשומה בקראבי נמשכת רשמית מיוני – אוקטובר, ויש לקחת בחשבון ימים גשומים. היתרון בעונה זו היא שהמקומות התיירותיים פחות עמוסים ומחירי המלונות יותר נמוכים.

יולו בלוג אינסטגרם
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram