Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מסלול בארות ובורות המים בפארק בריטניה


לפעמים לא מתחשק לנסוע רחוק בשביל מסלול בטבע. בדיוק בשביל מצבים כאלה יש את מסלול בארות ובורות המים בפארק בריטניה – מסלול קל, מעגלי, באורך 3.3 ק“מ, העובר בחורש ירוק. מתאים למשפחות ולחברים.
הגעה:
פארק בריטניה, ישראל
עונה מומלצת:
חורף, סתיו, אביב
מסלול:
3.3 ק"מ (כ-שעתיים, מעגלי)
דרגת קושי:
קל

פארק בריטניה

פארק בריטניה הקסום, שוכן בלב שפלת יהודה, משתרע על פני 40 אלף דונם ובו יערות, בוסתנים וחורש טבעי. אתם בטח שואלים מאיפה השם של הפארק? הרי אנחנו בשפלת יהודה, אז מה הקשר לממלכה הבריטית? התשובה היא שקק"ל מפתחת את הפארק בסיוע תרומות מיהדות בריטניה ומפרגנת להם עם השם.

טיילנו בפארק בתחילת הסתיו, אחרי הקיץ החם והפארק היה ירוק, זה מה שיפה באזור עמק האלה- גם בקיץ הוא נשאר ירוק!

מסלול בארות ובורות המים

אחד המסלולים הפופולאריים בפארק בריטניה הוא מסלול בארות ובורות המים. שמו מרמז גם על מה שתראו לאורך המסלול- בורות ובארות רבים. בהיעדר מעיינות באזור, התושבים הקדומים חפרו בארות, כדי להגיע למי תהום וחפרו בורות כדי לאגור מי גשמים (וכך למדתם מה ההבדל בין בור לבאר). בחודש פברואר חלק מהמסלול מקושט בפריחת השקדיות המרשימה ובחודש אפריל בפריחת דם המכבים.

למעבר למפת המסלול

פארק בריטניה מפה
מפת המסלול שיצרתי באפליקציית הניווט Israel Hiking

איך מגיעים

היכנסו בשער הצפוני של פארק בריטניה, בפנייה השנייה, לכיוון תל עזקה, תפנו דווקא ימינה (הסימון לתל עזקה הוא פניה שמאלה), לאחר כמה מטרים, תראו את חניון "בור המים", חניון עפר, מימינכם. החנו פה את רכבכם. מאחר ומדובר במסלול מעגלי, פה גם המסלול יסתיים. הנה לינק לנקודה הספיצפית בוייז.

לצד חניון בור המים תוכלו למצוא שולחנות פיקניק ומעגל מדורה. צאו מהחניון, חצו את הכביש ותראו, לצד ספסלי הפיקניק, שלט של קק"ל המסמן את תחילת המסלול: "שביל הבארות ובורות המים" (צילמתי לכם תמונה כדי שתוכלו לזהות). כבר בנקודה זו תוכלו לראות את בור המים הראשון במסלול!

שביל הבארות ובורות המים
תחילת המסלול
מסלול בארות ובורות המים פארק בריטניה
בור או באר?

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

תיאור המסלול המעגלי

מסלול בארות ובורות המים מתחיל בעלייה מתונה. יש לעקוב אחרי הסימון האדום לאורך כל המסלול. שימו לב, לאחר גשמים המסלול עלול להיות בוצי ובחלקו יש טיפוס על אבנים שעשויות להיות מחליקות. קטע זה של המסלול עובר בחורש טבעי ויער נטוע ומוצל יחסית.

כעבור כ-250 מטרים תגיעו לפיצול עם שביל רחב ולאזור יותר חשוף. לפני שתמשיכו עם סימון השבילים האדום, שימו לב למדרגות אבן המובילות לח'רבת א-ראסם, בה שווה לעצור (לאיתורה בקלות- שימו לב לסימון במפה שצירפתי לפוסט). מדובר באתר ארכיאולוגי שהשריד העיקרי בו הוא מבנה ריבועי גדול - חצר מרכזית המוקפת חדרים, שכנראה השתייכה לאחוזה מלכותית מהתקופה הכלקוליתית. מהחורבה נשקפים נופי עמק האלה ואזור השפלה.

חורבת שיקרון פארק בריטניה
חרבת א-רסם

חזרו לסימון השבילים האדום ותגיעו במהרה לחניוןעלשםריטהקיי, השוכן תחת עצי אורן ובו שולחנות פיקניק. ניתן להגיע לחניון גם עם רכבים. המשיכו לטפס עם הסימון האדום, עד אשר תגיעו לפסגת הגבעה ולחורבתשיקלון (זוהי גם נקודת החיבור עם שביל ישראל).

חורבת שיקלון היא אתר ארכיאולוגי, שבו עמודי אבן, שכנראה היו חלק מכנסיה ביזנטית. בנקודה הזו אני ממליצה לסטות לרגע קל מהמסלול האדום ולפנות שמאלה עם הסימון של שביל ישראל, כדי לזכות בנקודת תצפית מרשימה לכיוון מזרח. זוהי נקודה מצוינת לעצירת התרעננות. לאחר שסיימתם להתענג על הנוף, חזרו על עקבותיכם והמשיכו עם המסלול האדום.

פארק בריטניה
הנוף מפסגת הגבעה וחורבת שקלון

מכאן מתחילה ירידה בשביל, שלצידו עצי אורן גבוהים, עד לחניוןהאלוןהזקן, שנמצא בסמוך לדרך העפר הראשית של פארק בריטניה. פה תמצאו גם עץ אלון ענק המתנשא לגובה של כ-8 מטרים (!)

בנקודה זו יש לחצות את דרך העפר ולהתפצל משביל ישראל, הממשיך שמאלה. המסלול שלנו ממשיך ישר (יש שילוט ברור), המשיכו לעקוב אחר סימון השבילים האדום. חלק זה של מסלול בארות ובורות המים אינו מוצל כלל, אך לאורכו עצי בוסתן רבים כמו תאנה, זית, שקד ומשוכות צבר (סברס). לאורך המשך המסלול תוכלו להבחין בכמה בארות מאוד עמוקים, שעומקם מגיע לכ-50 מטרים (אל דאגה, הם מכוסים בסורגי ברזל, כדי למנוע נפילה). בהמשך המסלול נתקלנו בחומות צבר ענקיים ומרשימים ביותר! אנחנו טיילנו ממש כאשר הסברסים הבשילו והעצים היו מלאים בפירות אדומים! המשיכו עם השביל עד שתגיעו לחניה בה החניתם את רכבכם בפארק בריטניה.

אם אתם באזור בחודש מרץ\ תחילת אפריל מומלץ לעבור גם בתל שוכה, כדי להנות ממסלול פריחה של פריחת התורמוסים.

מחפשים אטרקציה מגניבה בעמק האלה? כדאי שתקראו את הפוסט שלי על איזי ריידר עמק האלה

סברס
מסלול בארות ובורות המים בפארק בריטניה


מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin2
WhatsApp
Telegram