Title Left Line
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

איזי ריידר – סיור חוויתי בעמק האלה

הכירו את הכלי הכי מגניב בשטח – איזי ריידר! כלי רכב חשמלי ושקט, בעל ארבעה גלגלים, המיועד, גם, לנסיעה בשטח. יצאתי למסלול, רכובה על איזי ריידר, בלב השדות החקלאיים והטבע הקסום של עמק האלה וחזרתי עם חיוך גדול על הפנים.
הגעה:
זכריה, ישראל

איזי ריידר

על איזי ריידר (EZ Raider) כבר שמעתם? אם לא, אתם צריכים להכיר את הכלי הכי מגניב בשטח! מדובר בכלי חשמלי, בעל ארבעה גלגלים, נוח לרכיבה, ומיוצר בישראל. הוא נראה כמו טרקטורון מינימליסטי, אינו מעלה אבק, לא מזהם ולכן ידידותי לסביבה. אחד הדברים המשמעותיים, מבחינתי, הינו שהוא מאוד שקט, בניגוד לרייזרים, אופנועים וטרקטורונים. אפשר לרכב האחד ליד השני, לדבר ולשמוע אחד את השני. אני שונאת לטייל בטבע ולשמוע רעש מטריד של כלי קולני, שהורס את הרגע ולכן ממש התלהבתי מהמנוע השקט שלו!

האיזי ריידר ממש נוח לרכיבה. תצטרכו להשתמש בעיקר בכפתור הגז ובבלמים. אפילו יש אופציה לנסיעה ברוורס. המהירות המקסימלית שהכלי מגיע אליה בסיור שלנו היא 12 קמ"ש. זה אולי נשמע איטי, אבל בפועל, כשרוכבים בשטח, רוכבים אפילו במהירות נמוכה יותר.

הרכיבה על הכלי היא מגיל 16 ומעלה ואינה מותרת לנשים בהריון, או לבעלי מוגבלות בשמיעה או בראיה (כמו בנהיגה על רכב רגיל). ניתן לחבר כיסא בטיחות עבור ילדים עד למשקל של 55 ק"ג.

ושום מילה על סגוואי! טוב, אולי רק משפט אחד - ברכיבה על סגוואי אתם נדרשים לשיווי משקל, לעומת איזי ריידר, שהוא כלי מאוד יציב. מהרגע הראשון הרגשתי בטוחה להתחיל לנסוע ללא חשש.

איזי ריידר פעילות לקבוצות
איזי ריידר
סוג של טרקטורון מינימליסטי

סיור חוויתי על איזי ריידר בעמק האלה

טוב, אז אחרי ששכנעתי אתכם שמדובר בכלי מגניב, אתם בטח שואלים "איפה אפשר לרכב על כלי כזה?" אז בבקשה, היום אני רוצה לספר לכם על איזי ריידר עמק האלה. יוזמה חדשה של שלושה שותפים, מתחילת שנת 2020. שלושת השותפים, שבכלל מגיעים עם רקע בחקלאות, החליטו להקים את המיזם כדי לספק חשיפה אמיתית לחקלאות ולעמק האלה.

איזי ריידר עמק האלה מציעים מספר מסלולים: מסלול השקשוקה, מסלול שקיעה, מסלול אקסטרים, מסלול חקלאות ומסלול היסטורי. כולם באזור עמק האלה, שהוא אחד האזורים היפים בארץ, בעיקר משום שהוא ירוק כל השנה! (עמק האלה נמצא במועצה אזורית מטה יהודה, בדרך לירושלים). אנחנו בחרנו במסלול השקשוקה, עליו תיכף אפרט. את הפירוט והמחיר של כל שאר המסלולים תוכלו למצוא באתר של איזי ריידר.

פארק בריטניה
הנוף מפארק בריטניה - גם בסוף הקיץ עמק האלה ירוק

מסלול השקשוקה

מסלול השקשוקה הוא ממש מה שנקרא "Farm to table" – מן השדה אל הצלחת. בנוסף למסלול הרכיבה, המשתתפים אוספים את המצרכים להכנת שקשוקה, שתוגש להם בסוף המסלול.

את היום שלנו התחלנו במושב זכריה עם המדריך ינון. קיבלנו הסבר על הכלי החדשני, שעומד מולנו, הצטיידנו בקסדות ויצאנו אל הדרך. התחנה הראשונה הייתה איסוף ביצים טריות מלול שבמושב. משם המשכנו אל השדות ולתוך החממות החקלאיות. עצרנו בחממה של פלפלים וטעמנו פלפלונים מיוחדים ללא גרעינים, פרי פיתוח ישראלי. בדרך כלל המסלול עובר גם בחממות העגבניות, אבל כשאנחנו סיירנו, זו כבר לא הייתה העונה.

קטיף פלפלים
מישהו אמר פלפל?
איזי ריידר עמק האלה
נסיעת שטח ליד חממות עמק האלה

משם המשכנו לסיור בפארק בריטניה היפיפה. נסענו בשבילים המפותלים ועצרנו בנקודות תצפית על העמק. קיבלנו הסברים היסטוריים וגיאוגרפיים על האזור וכמובן צילמנו הרבה תמונות. בסוף המסלול הגענו לנקודת פיקניק, בה חיכתה לנו ארוחת שקשוקה מפוארת, אשר הוכנה מהמרכיבים שאספנו ועוד פינוקים נוספים כמו ירקות, גבינות, לחם פראנה, שתייה קלה ועוד.

משך מסלול השקשוקה הוא שעתיים וחצי וכולל טעימות של הגידולים וארוחת שקשוקה מפנקת בסוף המסלול. עלות למשתתף: 270 ₪. שימו לב, מסלול השקשוקה יוצא לקבוצה של מינימום 6 אנשים מאחר והארוחה היא פרטית.

ללא ספק, מדובר באחת האטרקציות הכייפיות שחוויתי בארץ ואני ממש ממליצה עליה! תהנו!

לעוד תמונות וסרטונים מהחוויה שלי על איזי ריידר בעמק האלה, הכנסו לסטוריז שלי.

ארוחת שקשוקה
ארוחת שקשוקה מפנקת תחכה לכם בסוף המסלול
איזי ריידר עמק האלה
איזי ריידר - אחת החוויות הכייפיות

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.

בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!