Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

שמש, ים וצזיקי- הכל כלול ברודוס


באי היווני רודוס, יש את השילוב המושלם בין עיירות יפות, חופים צלולים, היסטוריה מעניינת ובתי מלון מפנקים, וכל זאת במחירים משתלמים ובמרחק של טיסה ישירה קצרה מישראל!
היינו שם ב:
יוני 2022
למשך:
3 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, אביב

זה לא סוד שרועי ואני מאוד אוהבים את יוון. לדעתנו, חופשה באי יווני יכולה להיות חופשת הקיץ המושלמת- חופשת בטן-גב, ביעד קרוב, מחירים אטרקטיביים של בתי מלון מפנקים ואוכל מעולה. שנה שעברה קיבלנו החלטה שכל קיץ נטוס לאי יווני אחר (מוזמנים לקרוא על החופשה שלנו שנה שעברה באיים מילוס ופארוס) וברוח ההחלטה, השנה החלטנו לטוס לאי היווני רודוס. תוסיפו לכך את העובדה שזו החופשה הזוגית הראשונה שלנו מאז שתמר, הבת הבכורה שלנו נולדה, אז בכלל הולכת להיות פה חופשה אקסטרה מפנקת.

האי רודוס

האי רודוס, ממוקם מול החוף הדרום-מערבי של טורקיה, והוא האי הרביעי בגדולו ביוון ואחד האיים המתויירים במדינת יוון. אוכלוסיית האי מונה כ-170,000 איש, כאשר מחציתם מתגוררים בעיר הבירה- רודוס.

רודוס נותנת מענה לכל הטעמים- החל מתרמילאים, המחפשים חופשה בתקציב ועד לאלה שאוהבים להתפנק עד מאוד. רודוס הוא אי מצויין לחופשת בטן-גב שכן הוא האי השמשי ביותר ביוון – יש בו בממוצע 280 ימי שמש בשנה! גם אוהבי ההיסטוריה יחגגו כאן - במהלך מאות השנים, שלטו ברודוס ערב רב של עמים: היוונים הקדומים, הרומאים, הביזנטים, מסדר אבירי סנט ג'ון, העות'מאנים והאיטלקים - ולכן הזהות התרבותית של רודוס היא די ייחודית.

עוד מידע שימושי: המטבע באי הוא יורו, השעה זהה לישראל, שקעי החשמל זהים לישראל והיוונים יודעים לדבר אנגלית מעולה.

רודוס יוון

איך מגיעים לרודוס?

כאן אחד היתרונות הגדולים של האי– יש לו שדה תעופה בינלאומי ויש טיסה ישירה מישראל לרודוס באורך של שעה וחצי. זוהי השיטה המהירה וכנראה הזולה ביותר להגיע מישראל לרודוס. אפשר להגיע גם בהפלגה מאתונה, אבל זה ממש לא מומלץ, שכן הוא האי הכי רחוק ממנה!

אני מציעה לכם לא לקנות חבילת נופש, אלא להזמין בנפרד את הטיסה ואת המלון דרך בוקינג. ככה תוכלו לבחור לכם את המלון המושלם.

השכרת רכב ברודוס

אם אתם רוצים לחוות את האי ולטייל בכולו, אני ממליצה בחום להשכיר רכב ברודוס. במיוחד אם אתם מתכוונים לעקוב אחר ההמלצה שלי ולהזמין את המלון המושלם בו אנחנו ישנו. אני חושבת שרכב זו הדרך הטובה והנוחה ביותר לחקור את האי ובעזרתו תוכלו להגיע בקלות לכל החופים היפים ולכל העיירות המעניינות.

כן אסייג ואומר שהתחבורה הציבורית ברודוס נוחה מאוד ומי שמתכנן לישון בעיר רודוס או לא לצאת מהריזורט, יכול לוותר על השכרת רכב.

לינדוס רודוס
חופשה ברודוס

יולו בלוג אינסטגרם

בית מלון הכל כלול ברודוס

Mayia Exclusive Resort & Spa - Adults Only

יש מצב שמצאתי את המלון הכי שווה ברודוס. מאיה אקסקלוסיב הוא מלון 5 כוכבים, הכל כלול, למבוגרים בלבד, ליד הכפר לינדוס. המלון מעוצב בסגנון מודרני והוא ענק- ולכן, למרות שהוא היה בתפוסה דיי מלאה כשאנחנו התארחנו, זה לא הורגש. במהלך כל שהותנו, השירות היה יוצא מן הכלל. כל אנשי הצוות היו סופר נחמדים ושירותיים.

במלון 250 חדרים- כולם גדולים ומרווחים. תוכלו לבחור חדר מתוך 10 סוגים שונים- מחדר דלוקס עם נוף לים ועד לסוויטה עם יציאה ישירות לבריכה מהמרפסת או אפילו סוויטה עם בריכה פרטית.

במלון יש שתי בריכות משותפות ענקיות, לצידן מיטות שיזוף ושמשיות. וגם שקט. זה מלון של אירופאים ללא ילדים. הבריכה השמאלית, והגדולה יותר, היא בריכת אינפיניטי עם נוף לים. כייף להביא איזה קוקטייל מהבר ולהירגע עם ספר טוב (או סטורי באינסטגרם). המלון ממוקם ממש ליד הים ויש לו חוף ים פרטי. כמו כן, תוכלו להנות ממתחם ספא שכולל בריכה מחוממת, ג'קוזי (אבל לא בטמפ' חמה כמו שאנחנו הישראלים אוהבים), מגוון של סאונות וחאמם טורקי. אפשר גם להזמין עיסוי בעלות מופקעת (לא ניסינו).

לפרטים נוספים והזמנת המלון בבוקינג

בית מלון מומלץ ברודוס
Mayia Exclusive Resort Rhodes

יולו בלוג
בית מלון הכל כלול ברודוס

האוכל במלון

ואיך אפשר בלי לדבר על האוכל? וואו, איזה אוכל יש במלון הזה. בבתי מלון מסוג "הכל כלול" אפשר ליפול הרבה פעמים. אבל זה ממש לא המקרה. לבית המלון יש חדר אוכל מרכזי בסגנון "בופה", שם אפשר לאכול את ארוחות הבוקר, הצהריים והערב ואין צורך להזמין מקום מראש. יש מגוון ענקי של מנות והן באמת ברמה גבוהה. במהלך היום יש גם דוכנים של "אוכל רחוב"- המבורגר, אוכל יווני, סלטים מושקעים, סנדוויצ'ים, יש בית קפה ויש דוכן של קינוחים וגלידות. כמובן, הכל כלול.

בית מלון רודוס
Mayia Exclusive Resort Rhodes

את ארוחת הערב או הצהריים תוכלו לבחור לאכול גם באחת משלושת המסעדות "לפי תפריט" של המלון: יוונית, איטלקית או אסיאתית (תפריט שונה בין הצהריים לערב). קחו בחשבון שבערב יש צורך להזמין מקום מראש לכל מסעדה. גם במסעדות האלה, תוכלו להזמין איזה וכמה מנות שתרצו. המנות מגיעות מצולחתות להפליא וגם כאן האוכל מעולה. אנחנו הכי אהבנו את המסעדה האיטלקית. כמובן שגם השתייה והאלכוהול חופשי במלון ויש לו בר קוקטיילים מפנק וגדול. טוב נראה לי שהבנתם, שלא היינו רעבים או צמאים בחופשה הזו.

פעילויות במלון – במהלך היום תוכלו להנות משיעורי ספורט (פילאטיס, אירובי, שיעור ספורט בבריכה ועוד) ובערב מהופעות משתנות. לדוגמא- כשאנחנו היינו הייתה להקה מעולה שעשתה קאברים לשירי ביטלס.

מה לא כלול במחיר המלון? עיסויים וטיפולים בספא, אלכוהול מיוחד ויקר מאוד, חנות נוחות ומזכרות.

לפרטים נוספים והזמנת המלון בבוקינג

סהר קרט
קוקטייל בבריכה

מלונות מומלצים נוספים ברודוס

רוב האנשים בוחרים מלון ליד העיר רודוס, כי הם רוצים להיות קרובים למרכז העניינים או כי זה המלון שהוצע להם כחלק מחבילת נופש. אבל לדעתי החופים היפים ביותר נמצאים דווקא בחלק המזרחי של האי ולכן אני ממליצה לכם לחפש מלונות באזור קלית'אה או פאליראקי. מצאתי לכם כמה מומלצים במיוחד:

Elysium Resort & Spa – ריזורט 5 כוכבים מפנק על חוף הים בקליתאה. נמצא במיקום מעולה - 10 דקות נסיעה לעיר רודוס וקרוב למפרצים מהממים. יש לו מגוון בריכות (יש גם בריכה למבוגרים בלבד ובריכה לפעוטות) ובריכה ענקית מעוצבת בסגנון לגונה. שירות אדיב וצוות מקסים. יש גם שני חדרי בריחה בתשלום נוסף. מתאים גם למשפחות.

Atrium Platinum Resort & Spa – מלון 5 כוכבים. שוכן על חוף הים בקליתאה. כל החדרים גדולים ומרווחים ועם נוף לים. יש מספר בריכות גדולות. ארוחת הבוקר כלולה במחיר ויש גם מגוון של מסעדות במלון עצמו. מתאים גם למשפחות - יש מועדון ילדים וצוות בידור לילדים. אפשר להזמין מראש אוכל כשר.

Rodos Palladium Leisure & Wellness - מלון 5 כוכבים שנמצא בחוף קליתאה. תוכלו ליהנות מחדרי אירוח גדולים ובריכות מפוארות (כאשר בריכה החיצונית המרכזית עוצבה בהשראת אי), והוא נמצא במרחק של 9 ק“מ מהעיר רודוס. אפשר להזמין אירוח כולל ארוחת בוקר בלבד או להוסיף גם צהרים וערב באחת ממסעדות המלון. מתאים גם למשפחות.

Esperos Village Blue & Spa - Adults Only – מלון 5 כוכבים למבוגרים בלבד עם נוף מטורף לים. אפשר לבחור אירוח על בסיס ארוחת בוקר או גם ארוחת ערב. שתיהן מוגשות כבופה במסעדה פנורמית שמשקיפה לים. למלון חוף ים פרטי. תוכלו לבחור משלל החדרים ואפילו לקחת לכם חדר עם בריכת אינפיניטי פרטית.

Casa Cook Rhodes (Adults Only) – מלון בוטיק מעוצב ומפנק במיוחד למבוגרים בלבד. באופן אישי אני עפתי על העיצוב של המלון- סגנון בוהו שיק מינימליסטי. יש סוויטות עם בריכות פרטיות.  

מלונות בעיר רודוס

10GR Hotel & Wine Bar Rhodes – מלון בוטיק יוקרתי במיקום מדהים - בלב העיר העתיקה של רודוס. מעוצב בצורה מיוחדת. למבוגרים בלבד.

Mitsis Grand Hotel Beach Hotel – מלון הכל כלול, שנמצא על חוף הים ובמרחק של רבע שעה הליכה מהעיר העתיקה של רודוס וחמש דקות נסיעה מפארק המים של רודוס. מלבד חדר האוכל המרכזי יש מגוון של מסעדות (ללא עלות): איטלקית, יוונית, אסיאתית, מקסיקנית ומאכלי ים. מאוד מתאים עם משפחות– יש מועדון ילדים עם הפעלות, בריכות ילדים ופארק מים קטן.

לחיפוש מלונות נוספים ברודוס לחצו כאן

בית מלון רודוס

אטרקציות ברודוס

חופים מומלצים

חופי האי נחלקים למזרח ומערב, כאשר החופים המערבים יותר "פראיים" והחופים המזרחיים (בצד של לינדוס) יותר רגועים וצלולים. אני לא אפרט על כל החופים שיש באי (כי יש הרבה כאלה), אבל הנה רשימה של המובילים:

מפרץ סנט פול (Saint Paul Bay) – מפרץ צלול ומוגן שנמצא למרגלות האקרופוליס של לינדוס. למפרץ יש שתי רצועות חוף (לכל אחת חניה משלה). המים ממש צלולים, ואפשר לעשות שם שנורקלינג. החוף הדרומי קצת יותר גדול ומסודר ויש בו בר מסעדה בשם Tambakio. השכרה יומית של שני כסאות שיזוף ושמשיה תעלה לכם 40 יורו. קחו בחשבון שמדבור ברצועות חוף יחסית קטנות ולכן כדאי להגיע מוקדם או מאוחר כדי שיהיה לכם מקום.

חופי לינדוס (Lindos beach)– רצועת חוף ארוכה עם חול ים כייפי. יש שם הרבה מקומות ישיבה, מסעדות וברים. יש גם ספורט ימי ואפשר גם להשכיר סירה מהירה (ספיד בוט).

מפרץ אנטוני קווין (Anthony Quinn Bay) – מפרץ עם מי טורקיז בהירים וצלולים. המפרץ נקרא על שמו של השחקן המפורסם אנטוני קווין שדאג להגיע לחוף כל יום בזמן שצילם את הסרט "תותחי נברון" באי. שימו לב שהמים שם יחסית עמוקים, אז פחות מתאים עם ילדים. בחלקו חולי ובחלקו סלעי. יש מסעדה מעולה שממוקמת מעל החוף עם נוף מרשים אל המפרץ Kounna Beach & Resto Bar.

מפרץ סנט פול רודוס
מפרץ סנט פול
יולו בלוג אינסטגרם

חוף אואסיס (Oasis)– חוף עם אווירה צעירה ובר שחצוב בסלע.  

חוף אלי (Elli Beach)– חוף שקרוב מאוד לעיר העתיקה של רודוס. ללא ספק האטרקציה המגניבה של החוף הזה הוא קרש קפיצה מבטון באמצע המים שאפשר לקפוץ ממנו ישר לים העמוק.

המעיינות התרמיים של קליתאה (Kallithea Springs)– מלבד העובדה שמדובר בחוף יפיפה, מה שהופך את המקום הזה לכל כך מעניין הוא ההיסטוריה שלו. במשך מאות שנים, זה היה ספא תרמי ענק, בעל תכונות מרפא, אשר משך אליו מטיילים מכל רחבי הים התיכון. למרות שהוא כבר לא משמש כספא תרמי, זה עדיין אחד החופים הטובים ביותר ברודוס. בשנת 1928 נבנה במקום מבנה אדריכלי יפיפה ע"י האיטלקים (ושופץ לאחרונה). החוף עצמו בנוי עם סלעים שיוצרים בריכות רדודות וכיפיות ולאורכו יש כסאות שיזוף ושמשיות להשכרה ומסעדה. פתוח כל יום משעה 8:00 ועד 18:00. עלות לאדם: 5 יורו. ילדים מתחת לגיל 12 – 2.5 יורו.

חוף הים של לינדוס
חוף הים של לינדוס

טיפ של אלופים - נסו להימנע בביקור במעיינות התרמיים בימי ראשון, כי זה הזמן שמקומיים רבים מבלים פה יום שלם.

הכפר לינדוס

הכפר הציורי לינדוס בנוי על מדרון הר ונקרא גם "העיר הלבנה" על שום הבתים הלבנים המרכיבים אותו. בשל מיקומו על ההר, הנוף הנשקף ממנו מרהיב. הכפר בנוי סמטאות-סמטאות אותן מקשטות עשרות חנויות מזכרות ותיירות, טברנות, מסעדות וברים טרנדיים. בסמוך לכפר נמצא אחד החופים היפים - מפרץ סנט פול (ראו פירוט בפרק החופים המומלצים). שימו לב, אין כניסה ללינדוס עם רכב, יש להשאיר אותו באחת מהחניות שמחוץ לכפר (חניה בחינם).

נקודת תצפית על לינדוס- אם אתם עם רכב, שווה לקפוץ לנקודת תצפית מרשימה על העיר ומפרץ לינדוס. כדי להגיע תכניסו בגוגל מפס: Viewing point for Lindos.

לינדוס רודוס
לינדוס

האקרופוליס של לינדוס

מקום המשלב היסטוריה מעניינת ונופים מרהיבים- זוהי ללא ספק נקודת התצפית הכי יפה באי רודוס. במקום עתיקות מתקופות שונות של העיר. ניתן לעלות את הדרך למעלה על חמורים, אבל בבקשה, תרחמו עליהם ואל תעשו את זה. העליה לא קשה. עלות כניסה לאדם: 12 יורו.

רודוס
הנוף מלמעלה שווה את הטיפוס
האקרופוליס של לינדוס
האקרופוליס של לינדוס

העיר רודוס

העיר העתיקה של רודוס והנמל

העיר העתיקה של רודוס מוקפת חומות ומורכבת מיותר מ-200 רחובות וסמטאות, רבים ללא שמות. חומות העיר עתיקה של רודוס נבנו לראשונה על ידי אבירי סנט ג'ון בשנת 1309. זה הופך אותה לעיר מימי הביניים, העתיקה ביותר בכל אירופה, וכמובן שהיא הוכרזה כמרכז מורשת עולמי של אונסק"ו.

חלק גדול מהעיר העתיקה והנמל נשאר מתקופת ימי הביניים וכאשר התהלכנו בהם, הרגשנו שאנחנו חוזרים אחורה בזמן. כייף לשוטט בין הסמטאות, חנויות התיירות, הטברנות ובתי הקפה שבעיר. יש אווירה שוקקת ומעניינת.

שאתם בעיר העתיקה שווה להגיע לראות את ה-Palace of Grand Masters (בתרגום חופשי: ארמון המאסטר הגדול של האבירים). אפשר להתרשם ממנו מבחוץ או להיכנס פנימה (בתשלום) – שם תמצאו מוזיאון על האבירים. אל תפספסו גם את רחוב האבירים המפורסם והיפה המוביל אל הארמון (לינק למיקום).

העיר העתיקה של רודוס

אם אתם מאוהבי המוזיאונים וההיסטוריה- תוכלו למצוא בעיר הרבה מוזיאונים נהדרים, ולפי התחקיר שעשיתי המוזיאון הארכיאולוגי של רודוס הוא אחד הטובים והמעניינים. עוד בעיר- בית הכנסת קהל שלום.

למרות שישנו בבית מלון "הכל כלול" רצינו להמשיך ולטייל בעיר ולכן אכלנו את ארוחת הצהריים שלנו בטברנה עם גג מהמם שנקראת LA VERANDA שם תוכלו לאכול אוכל יווני מסורתי. כמו כן, המלצה שחזרה על עצמה בכמה בלוגים היא המסעדה Tamam– בה מוגש מגוון גדול של אוכל בסגנון יווני- איטלקי-אמריקאי.

למי שאוהב את הז'אנר, יש גם קזינו בעיר רודוס. הכניסה מגיל 21.

העיר העתיקה של רודוס
העיר העתיקה רודוס

קניות ברודוס

עיקר הקניות באי מרוכז בעיר רודוס:

העיר העתיקה: חנויות מזכרות, בגדים, נעליים, כובעים וכד' וחנויות של תוצרת מקומית כמו שמן זית, זיתים, מפות וכד'.

העיר החדשה: חנויות של מותגים בינלאומיים כמו זארה, ברשקה, ספורה וכד'. המחירים לא יותר זולים מאשר בארץ, אבל אולי תיפלו על סיילים טובים.

ג'מבו: במרחק של רבע שעה נסיעה מהעיר רודוס תמצאו את החנות העצומה הזו. ג'מבו היא רשת יוונית, אהובה על הישראלים, אשר מוכרת בעיקר צעצועים, אביזרים לתינוקות, כלי בית, ציוד משרדי ומוצרי סטוק במחירים נגישים ואטרקטיבים. גם מזכרות אפשר לקנות כאן- אז מי שמתכנן ביקור בג'מבו, יכול לחסוך לו את הקניות במלכודות התיירות בערים התיירותיות. אגב, קבוצת פוקס עושה עלייה לרשת ג'מבו וסניפים ראשונים אמורים להיפתח בסוף 2022.

טיפ של אלופים - יש החזר מס (Vat Refound) ברודוס של 10% על קניה מעל 50 יורו בחנויות הרלוונטיות! מה שעליכם לעשות הוא להגיע עם הדרכון הישראלי לחנות ובמעמד התשלום לבקש טופס החזר מס מהחנות. בשדה התעופה, לפני ביצוע הצ'ק אין, יש להגיע למשרד המכס שנמצא ליד ביקרות הדרכונים באולם הטיסות היוצאות, ליד שער A. שם עליכם להחתים את טופס החזר המס (יכול להיות שתתבקשו להציג את הפריטים שקניתם). המשרדים פעילים כל יום בין השעות 06:30-24:00 (ואם מגיעים בשעות שהם לא פעילים, פשוט תשלשלו את הטופס בתיבה שמחוץ למשרדים).

חנות מזכרות ביוון
חופשה מושלמת ברודוס

אטרקציות נוספות באי רודוס

לצערי, בלינו באי רק שלושה ימים, ולכן לא הספקנו לראות את כל מה שיש לאי להציע, אבל כן הכנתי לכם רשימה של עוד אטרקציות מומלצות ברודוס:

פארק המים של רודוס (WaterPark)- נמצא בעיירה פלריאקי ואחד הגדולים באירופה. ניתן להנות שם ממגלשות מים, בריכת גלים, מגלשות קמיקזה ועוד. עלות כניסה- 25 יורו, לילדים עד גיל 12- 17 יורו ולילדים מתחת לגיל 3- הכניסה חינם. יש הנחות אם קונים כרטיס ליותר מיום אחד. מהתחנה המרכזית ברודוס יוצאות הסעות בחינם לפארק. ניתן להתעדכן בשעות של ההסעות באתר של הפארק.

האקווריום של רודוס- פעילות כייפית עם ילדים.

חוף פארסוניסי (Prasonisi)- החוף הדרומי ביותר באי וגם המקום הטוב ביותר לגלישת רוח וקייט! מה שמיוחד ברצועת חוף הזו, שהיא חיבור של שני הימים - מצד אחד הים התיכון ומצד שני הים האגאי. בחוף ים שתי מסעדות ואכסנייה לגולשים. ישנה נקודת תצפית יפה על מפגש הימים במעלה הדרך המובילה לחופים.

מצודת מונוליתוס (Monolithos)- מצודה מרשימה משנת 1480 המתנשאת על ראש ההר מעל הכפר מונוליתוס. מטרתה המקורית הייתה להגן על האזור מפני אויבים ושודדי ים. למרות שהוא מה שנשאר ממנה היום זה בעיקר חורבות, הנוף מלמעלה פשוט מרהיב. מומלץ להגיע כחצי שעה לפני השקיעה, להתמקם ולראות את השמש שוקעת אל הים בצבעים מרהיבים.

לסיכום, זו הייתה בהחלט חופשה חלומית ביוון והייתי שמחה לחזור שוב למלון שבחרנו. למי שמחפש חופשה מפנקת במרחק טיסה קצר מישראל- רודוס הוא המקום.

רודוס

6 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share6
Pin
WhatsApp
Telegram