Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

סוף שבוע ארוך במינכן


מינכן הינה אחת הערים היפות והמעניינות בגרמניה ויש לה הרבה מה להציע לתיירים: רחובות וביניינים עתיקים בסגנון הבארוק, מוזיאונים מעניינים, והיסטוריה מרתקת. אנחנו הגענו לעיר בתקופת שווקי חג המולד, כך שגם זכינו לתפאורה חגיגית ביותר.
היינו שם ב:
דצמבר 2018
למשך:
3 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

למינכן בחרתי לטוס עם חמש מחברותיי הטובות (המכונות גם "הקבינט") לחופשת כריסמס כייפית במיוחד. מינכן היא בירתו של מחוז בוואריה, המחוז הגדול ביותר בגרמניה ואחת הערים המתויירות באירופה. היא מפורסמת מאוד גם בזכות פסטיבל הבירה "אוקטוברפסט", אשר מתקיים בה מידי שנה (שמעתי מחברים שהיו שם שהוא מטורף, אז אני מתכננת לבקר גם בו בהזדמנות) וגם כי היא מהווה מקום מעולה ליציאה לטיולים ביער השחור. מלבד זאת, היא יעד נהדר לחופשה עירונית. אנחנו בחרנו לבקר בעיר בזמן שווקי חג המולד. העיר כבשה את לבנו עם רחובותיה ובינייניה העתיקים, ארמונות המלוכה המרשימים והאווירה הנהדרת ששררה בה. למרות הקור (הטמפרטורות ירדו מתחת לאפס), בכל מקום הייתה אוירת כריסמס שמחה. מינכן מתקשטת כולה לכבוד תקופת הכריסמס ומתקיימים בה חלק משווקי חג המולד הטובים ביותר בגרמניה ואף באירופה. 

בפוסט זה אתן המלצות למלון מעולה במינכן, אטרקציות מעניינות בעיר ומסעדות מומלצות, בלי קשר לתקופה בה אתם מבקרים בעיר. את ההמלצות לשווקי חג המולד במינכן אפשר למצוא בפוסט הזה.  

מלון מומלץ במינכן

Hotel Europa 

בזמן שהותנו במינכן לנו ב"מלון אירופה", שהוא מלון 4 כוכבים מפנק. מאחר ומחירי המלונות באזור הכיכר המרכזית היו מאוד גבוהים, החלטנו לבחור במלון קצת יותר מרוחק, הממוקם ליד תחבורה ציבורית טובה ובמרחק של כ-3 תחנות מהכיכר המרכזית. החדרים במלון מרווחים וכוללים גם מקלחת מפנקת עם זרם מים חזק במיוחד. אחרי יום ארוך ׳על הרגליים׳ בקור, המקלחת החמה הזו היא בדיוק מה שהייתי צריכה. בנוסף למלון יש בר מאוד נחמד ובתקופה שבה אנחנו היינו, לכבוד הכריסמס הוצע בחינם משקה אלכוהולי בשעות הערב.  

מכיוון שהיינו קבוצה גדולה, בכדי לחסוך זמן בחיפוש בית קפה המקובל על כולן, החלטנו לקחת את ארוחת הבוקר שמוגשת במלון - וזו הייתה החלטה מעולה! שפע של אוכל טעים, כולל ירקות ופירות טריים, כמו שאנחנו הישראלים אוהבים.

hotel europa munich
מלון אירופה מינכן. התמונה לקוחה מתוך אתר המלון

תחבורה ציבורית במינכן

התחבורה הציבורית במינכן פשוט נפלאה. כזאת שגורמת לי לקנא על שאין לנו כזו בישראל (או אפילו משהו שמתקרב אליה). ברוב הפעמים לא חיכינו יותר מדקות ספורות לרכבת, או לחשמלית והיא אף פעם לא איחרה. מינכן מרושתת היטב בקווי תחבורה ציבורית ולכן התניידנו אך ורק בעזרתה.

סוגי כרטיסים

ניתן לקנות כרטיס ליום אחד, או ל-3 ימים, בשני המקרים אין הגבלה על מספר הנסיעות. כמו כן, אם אתם מטיילים בקבוצה של 2-5 אנשים, מאוד משתלם לקנות כרטיס קבוצתי (בהנחה ואתם לא מתפצלים, כי מקבלים רק כרטיס אחד). אם תתניידו רק בתוך העיר, יש לבחור בכרטיס מסוג "Inner district".

את הכרטיסים תוכלו לקנות ממכונה אוטומטית בכל תחנה של החשמלית. חשוב מאוד לתקף את הכרטיסים: יש מכונה בכניסה לרכבת, או על כל חשמליתאוטובוס. כל שעליכם לעשות הוא להכניס לתוכה את הכרטיס והיא תטביע את התאריך והשעה של אותו היום. במידה וקניתם כרטיס ולא תיקפתם אותו - אתם עלולים לקבל קנס מכרטיסן.

פרטים נוספים תוכלו לקרוא באתר של התחבורה הציבורית

הגעה משדה התעופה 

בשדה התעופה של מינכן יש תחנת רכבת, אשר מגיעה ישירות לתחנה המרכזית של מינכן (נקראת Hauptbahnhof), ,מדובר בנסיעה של כ-40 דקות. עליכם לקנות כרטיס נסיעה מורחב (אשר שמיש גם בנסיעה בתוך העיר).

איך כדאי להתלבש בחופשה חורפית?

החלטתי לכלול את הפרק הזו, כי אני חושבת שכדי להצליח להנות בחופשה חורפית בעיר בה הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס ובפרט בשווקים, המתקיימים באוויר הפתוח, צריך להתלבש בהתאם. אז ההמלצות שלי הן:

  • נעליים- נעליים עמידות למים, בעלות סולייה עבה (לא נעלי ספורט, או סניקרס).
  • גרביים- גרבי צמר עבים במיוחד. אני השתמשתי בגרבי הסקי שלי.
  • מכנסיים- 2 שכבות: גאטקס, או מכנס טרמי ומעליו מכנס נוסף, כמו ג'ינס.
  • חולצות- שכבה תחתונה מנדפת, שכבה עליונה מחממת, כמו פליז, או סוודר עבה.
  • מעיל- מעיל פוךצמר מחמם במיוחד (לדעתי מעילי היוניקלו הדקים אינם מספיקים).
  • כפפות עבות, צעיף וכובע צמר, שמכסה גם את האוזניים.
מינכן
החבורה העליזה (והלבושה היטב)

אז מה עושים במינכן?

סיור "חינמי" בעיר (מבוסס טיפים)

אני מאוד אוהבת להתחיל את השהות שלי בכל עיר עם סיור המודרך על ידי מקומי. אחת החברות הכי טובות לסיורים כאלה בכל העולם היא חברת New Europe tours. ובכל עיר שאני מגיעה אליה אני בודקת האם החברה הזו מציעה בה סיורים. הסיור הוא בעצם סיור חינמי, שמבוסס טיפ- אם אהבתם את הסיור ואת המדריך- השאירו טיפ בהתאם. 

הסיור במינכן כלל את המקומות התיירותיים במרכז העיר ולווה בסיפורים מעניינים והומוריסטיים של המדריך. בסיור גילנו מי המציא את האוקטוברפסט, איפה כדאי לאכול ולשתות ובעזרת איזו זקנה תמצאו את האהבה הבאה שלכם. מומלץ ביותר.

סיור חינמי במינכן
מה זה הפסל הזה ולמה אנחנו משפשפות לה את החזה? תוכלו לגלות בסיור החינמי במינכן
רחובות מינכן
הו מינכן, את כל כך מיוחדת

מינכן
איך אני אוהבת את הבניניים המיוחדים של אירופה

כיכר מריאן (Marienplatz)

כיכר מריאנפלאץ היא הכיכר המרכזית של העיר מינכן. אני אהבתי את האנרגיה התוססת של מריאנפלאץ על החנויות והמסעדות המקיפות אותה והמבנים ההיסטוריים שלה. הכיכר קרויה על שמה של הקדושה מריה ובמרכזה עמוד שבראשו פסל מוזהב שלה (The Column of St. Mary). מסתבר שבסוף המאה ה-19 העיר סבלה ממגיפת הכולרה וכדי שהבתולה מריה תסכים להגן עליהם מפניה, אנשי העיר בנו את הפסל המוזהב שלה. 

הדבר הראשון שתראו כאשר תגיעו לכיכר הוא בית העירייה החדש והמרשים מאוד: הוא בנוי בסגנון גותי ויש לו חזית ארוכה ומעוטרת להפליא עם מאות פסלים, צריחים וקשתות. העירייה החדשה היא הבית של ממשלת העיר, משרד התיירות של מינכן, ומסעדת “Ratskeller" שבקומת הקרקע של הבניין.

במרכז בית העירייה נמצא מגדל הפעמונים עם שעון עתיק ו-32 דמויות, אשר נקרא ה"גלוקנשפל" (Glockenspiel). המגדל מהווה אטרקציה בפני עצמו: 3 פעמים ביום מתקיים בו מופע כשפעמוני המגדל מצלצלים והדמויות נעות ומציגות אירועים מעברה של מינכן (תחרות אבירים לכבוד החתונה המלכותית וריקוד עושי החביות). המופע מתקיים בשעות 10 ו-11 בבוקר ובשעה 17 (המופע של אחה"צ מתקיים רק בחודשים מרץ עד אוקטובר). המופע נמשך כ-12 דקות ובמהלכו הדמויות רוקדות ומסתובבות סביב המגדל. לפני המופע הכיכר מתחילה להתמלא בתיירים, המגיעים לחזות בו, אבל אל דאגה, השעון עצמו ממש גבוה, כך שתוכלו לראותו מבלי שההמון יסתיר לכם.

מצאתי לכם סרטון של המופע, למקרה ולא תצליחו להגיע בזמני המופע:

עוד בכיכר תמצאו את בית העירייה הישן, אשר נבנה בסוף המאה ה-14, הוא בניין יפה ולבן עם מגדל, אשר גגו כתום. ב- 1874, הבניין הפך לקטן מידי עבור עיריית מינכן והיא עברה אל בניין העירייה החדש שמעבר לכיכר. במלחמת העולם השנייה הבנין נחרב לחלוטין ולאחר מכן נבנה מחדש לפי התוכניות המקוריות בסגנון ניאו גותי. כיום הוא משכנו של מוזיאון הצעצועים של מינכן ומציג אוסף של צעצועים היסטוריים ייחודיים מאירופה ומארה"ב. תוכלו, גם, לעלות לתצפית מרשימה על העיר מהמגדל, שגובהו 180 מטרים.

מרינפלאץ מינכן
כיכר מריאן בעת ששווקי הכריסמס פתוחים
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

הכנסיה של פיטר הקדוש (St. Peter's Church) ותצפית יפה על מינכן

ממש מעבר לפינה, בסמיכות לכיכר המרכזית, נמצאת הכנסיה של פיטר הקדוש - הכנסיה העתיקה ביותר בגרמניה. כמו מבנים רבים בעיר, גם הכנסיה נהרסה בזמן מלחמת העולם השנייה, כאשר השריד היחידי ממנה היה המגדל שלה. גם היא שופצה, נבנתה מחדש ונפתחה בשנת 2000. חוץ מהעובדה שהכנסיה עצמה יפיפיה, אפשר גם לטפס לראש המגדל שלה (300 מדרגות, תכינו את עצמכם) ולזכות בתצפית נוף יפיפיה של כל העיר. הכניסה למגדל נמצאת מחוץ לכנסיה ובעלות של 3 יורו למבוגר (2 יורו לסטודנטים ויורו אחד לילדים). המדרגות לא הכי נוחות לטיפוס והמסדרון מאוד צר, כך שלפעמים תצטרכו לעמוד בצד בכדי לאפשר לאדם שמגיע מולכם לעבור, אבל הנוף של 360 מעלות שתזכו לו מלמעלה בהחלט שווה את הטיפוס. לא מתאים לבעלי פחד גבהים ולבעלי מוגבלויות. לפרטים נוספים ושעות הפתיחה לחצו כאן.

כנסייה מינכן
בהחלט יפה פה בפנים - כנסיית פיטר הקדוש

תצפית על מינכן
הנוף שווה את הטיפוס - כנסיית פיטר הקדוש

ארמון נימפנבורג (Nymphenburg)

ארמון נימפנבורג הינו הארמון הגדול ביותר בכל מדינת בוואריה שבגרמניה וממוקם רק במרחק של 20 דקות נסיעה בטראם ממרכז העיר. ארמון זה היה ארמון הקיץ של המלוכה הבווארית, משפחת ויטלסבאך, אשר שלטה בעיר ובמדינה מהמאה ה-12 ועד למלחמת העולם הראשונה. הארמון בנוי בסגנון בארוק, בנייתו נמשכה כ-100 שנים וכל הפארק שסביבו משתרע על שטח של 180 דונמים! 

את הביקור שלנו התחלנו בהתלהבות עוד לפני הכניסה לארמון, שכן לפניו נמצאים גנים ואגם יפיפה בו שטים ברבורים. כמובן שהייתי חייבת לעצור לסשן צילומים עם הברבורים החברותיים למדי (כנראה שהם רגילים למבקרים שמאכילים אותם) ורק כאשר הפסקתי להרגיש את כפות הידיים שלי מרוב קור, התקדמנו לכיוון הארמון.

הכניסה לארמון עצמו היא בתשלום ותוכלו לבחור בין שני סוגי כרטיסים: כרטיס ב-6 יורו לביקור בארמון ובגנים שלו וכרטיס ב- 11.5 יורו הכולל גם ביקור במוזיאון. הכניסה בחינם לילדים מתחת לגיל 18. לפרטים נוספים לחצו כאן. אנחנו בחרנו בכרטיס של ה-6 יורו מאחר והיו לנו תוכניות נוספות לאותו היום. 

הסיור שלנו בארמון החל בחדר הפסטיבל המלכותי והמרשים ביותר, אשר שימש לחגיגות משפחתיות, כולל טבילת לודוויג השני. המשכנו להסתובב ולהתרשם מחדרי הארמון השונים כולל הגלריה לנשים יפות של המלך לודוויג הראשון - חדר שהוקדש אך ורק לנשים יפות. עוד חדר מעניין בו ביקרנו הוא חדר השינה של המלכה קרוליין, בו המלכה ילדה את המלך לודוויג השני וכולל ריהוט מקורי משלהי המאה ה -19.

ארמון נימפנבורג מינכן
ארמון נימפנבורג מינכן

ארמון נימפנבורג מינכן
האגם של ארמון נימפנבורג
ארמון נימפנבורג
ארמון נימפנבורג המרשים

ארמון רזידנץ (Munich Residenz)

ארמון רזידנץ המפואר ממוקדם ממש במרכז העיר והיווה מקום מגוריה למלוכה הבווארית ומקום מושבו של השלטון בין המאה ה-14 למאה ה-20. בימינו המקום הינו אחד ממתחמי המוזיאונים הגדולים ביותר בבוואריה. ארמון רזידנץ, בו המלוכה בילתה את מרבית זמנה, שונה לחלוטין מארמון נימפנבורג, בו היא בילתה בקיץ ולכן מעניין לבקר בשניהם. 

הכניסה לארמון ולמוזיאון היא בתשלום של 7 יורו, ילדים מתחת לגיל 18 נכנסים בחינם, הכניסה לגנים היא בחינם. (לחצו כאן לפרטים נוספים).  

ארמון המלוכה מינכן
ארמון המלוכה רזידנץ
munich residenz
ארמון רזידנץ מבפנים - התמונה לקוחה מתוך חשבון האינסטגרם של katie.one
Munich Residenz
חצר ארמון המלוכה רזידנץ
ארמון רזידנץ מינכן

גל הגלישה אייסבאך וייב (Eisbach wave)

למרות היותה מרוחקת קילומטרים רבים מן האוקיינוס, תוכלו למצוא במינכן 3 נקודות לגלישת גלים. הנקודה המפורסמת ביותר היא גל האייסבאך המלאכותי, שזורם בקצה הדרומי של הגנים האנגלים. כאמור, אנחנו ביקרנו בחורף הקפוא של מינכן ולא היינו בטוחות אם נראה בכלל גולשים כשנגיע למקום, אבל הגולשים לא איכזבו והמקום היה מלא בגולשים מגניבים.

לא מאמינים לי שקיים דבר כזה באמצע העיר? הנה סרטון קצר שמוכיח את זה:

גל הגלישה מינכן
נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג
מינכן
פארק Hofgarten

אטרקציות נוספות במינכן

לצערי, לא הספקנו לבקר במקומות הבאים, אבל לדעתי הם שווים בדיקה, אם יש לכם זמן:

הגנים האנגלים  

הפארק הציבורי הגדול ביותר של מינכן, אשר נמצא לאורך נהר איסר. הפארק אפילו גדול יותר מסנטרל פארק שבניו יורק. הגנים קיבלו את שמם מהעיצוב שלהם, אשר היה פופלארי באנגליה במאות ה-18 וה-19. לדעתי הבילוי בפארק רלוונטי יותר למבקרים בקיץ, כאשר הטמפרטורות גבוהות יותר. תוכלו לעשות הפסקה מהעיר ולערוך שם פיקניק נחמד, לטייל במסלולים המוצלים ולעצור ללגום בירה להנאתכם באחד מארבעת ה-"ביר-גארדן" שבפארק.

הכפר האולימפי

הכפר האולימפי במינכן נבנה עבור המשחקים האולימפיים בשנת 1972. המתחם כולל אצטדיון מרשים, מסלולי רכיבה על אופניים, תצפית מהמגדל האולמפי, מסעדות, אגמים וגנים מטופחים. במקום תמצאו, גם, מצבת זיכרון לטבח אחד-עשר הספורטאים הישראלים.

מוזיאון BMW

מתחם BMW נמצא ממול הכפר האולימפי, צפונית למרכז מינכן. בעבור תשלום של 10 יורו תוכלו להיכנס למוזיאון ולזכות בסקירה כללית על ההיסטוריה של החברה, החל בייצור מטוסים, בעיצוב ובהשפעת המלחמה. ישנם אפילו כמה חדרים המכילים מנועי מכוניות אמיתיים. יכול להיות מעניין לא רק לחובבי המותג והמכוניות.

שער הניצחון (Siegestor)

שער אשר נבנה במקור עבור המלך לדוויג הראשון, במטרה להאדיר את גדולתו של הצבא הבווארי, נהרס במלחמת העולם השנייה ושוחזר במהלך שנות ה-50. שער הניצחון בנוי משלוש קשתות ובראשו ניצב פסל של הצבא הבווארי.

הקתדרלה של מינכן (Frauenkirche) ותצפית על העיר

הקתדרלה של מינכן, שנקראת גם "הקתדרלה של גבירתנו", היא אחד המקומות המפורסמים בעיר וצמד המגדלים שלה, המתנשא לגובה של 99 מטרים כל אחד, מופיע בהרבה תמונות של העיר. הכנסיה מעוצבת בסגנון גותי וגם כאן ניתן לטפס לראש המגדל (הדרומי), בכדי להשקיף על העיר מלמעלה.

טיול יום לטירת נוישוונשטיין (Neuschwanstein Castle)

טירת נוישוונשטיין הינה אחת הטירות המפורסמות בכל אירופה ונבנתה על ידי המלך לדוויג השני. הטירה נבנתה על גבעה ביער, בין אגם להרים ונראית כאילו יצאה מסיפור אגדה ולא סתם היא הטירה שהיוותה השראה לטירה המפורסמת של דיסני. אם אתם מתכננים ביקור קצת יותר ארוך במינכן, לדעתי זה אחד המקומות שחובה לבקר בהם. אני ממש רציתי לבקר בטירה, אבל לצערי, בגלל שהנסיעה לשם אורכת יום שלם, ואני טסתי רק ל-3 ימים, נאלצתי לוותר על הביקור בה. 

Neuschwanstein Castle
טירת נוישוונשטיין - התמונה לקוחה מתוך חשבון האינסטגרם של neuschwanstein.castle

מסעדות מומלצות במינכן

מספר ההמלצות שלי הפעם הוא מצומצם כי בעיקר אכלנו בשווקי הכריסמס (ואת ארוחת הבוקר במלון), אבל עדיין יש לי כמה המלצות שוות:

לאכול במתחם Eataly

זהו מתחם המציע חווית שוק יוקרתי ומקדש גסטרונומי לאוכל האיטלקי. במתחם תוכלו למצוא מסעדות, מעדנייה, חנויות למוצרים איטלקים איכותיים כמו פסטות, ירקות, שוקולדים, רטבים, ספרי בישול ועוד. הקונספט של המתחם ידוע בכל העולם ותוכלו למצוא 26 סניפים שלו ברחבי העולם (10 מתוכם באיטליה). 

Eataly munich
הכל נראה כל כך טוב. מה כדאי לבחור? מתחם Eataly
מסעדות מומלצות במינכן
הפיצה שבחרתי במתחם Eataly

לשתות בירה בבית הבירה הופברויהאוס (Hofbräuhaus)

למרות שמדובר באחד המקומות התיירותיים בעיר, לדעתי לא כדאי לפספס את בית הבירה העתיק והגדול ביותר במינכן (יכול להכיל עד 5,000 אנשים!), בעיקר בגלל האווירה המגניבה שבו, המוסיקה החיה, התקרה המצוירת המהממת והבירות הגרמניות המעולות.

אל תצפו לשירות טוב במקום, שכן הוא תמיד מפוצץ והמלצרים עסוקים מאוד. כמו כן, לדעתי האוכל במקום לא משהו, אז הייתי ממליצה לשבת בו רק להפסקת בירה ולהשביע את הרעב במקום אחר.

Hofbräuhaus מינכן
התקרה המרשימה של הופברויהאוס
Hofbräuhaus מינכן
מוזיקה חיה בהופברויהאוס
הופברויהאוס מינכן
הופברויהאוס - יש להם גם בייגל מגניב

הופברויהאוס מינכן
הופברויהאוס - אווירה טובה והרבה בירה

הפסקת קפה ועוגה בקפה לויטפולד (Cafe-Luitpold)

בית קפה - מסעדה המגיש עוגות תוצרת בית, מאפים, ביסקוויטים, פרלינים וגם אוכל משובח. המטבח שלו הוכר מספר פעמים על ידי מדריך מישלן. אני חושבת שזהו מקום מצויין להפסקת קפה ועוגה משובחת. את העוגה שלכם תוכלו לבחור ממגון רחב של עוגות המוצגות בחלון ראווה. חוץ מזה גם שווה להסתובב בחנות השוקולדים היפיפיה שלהם.

אגב, בית הקפה הוקם עוד בשנת 1888 והיה אוצר אדריכלי אמיתי ואחד מבתי הקפה הגדולים באירופה. היו בו יותר מ -15 חדרים וטרקלינים והוא היווה אחד מנקודות המפגש החשובות עבור החברה במינכן - אמנים, סופרים והוגים ישבו בו על בסיס קבוע. גם הוא נהרס בזמן מלחמת העולם השניה, נפתח מחדש בשנת 1948 ובשנת 2010 עבר שיפוץ מאסיבי, אשר החזיר לו את תהילתו.

חנות שוקולדים
חנות השוקולדים ב-cafe luitpold

cafe luitpold
cafe luitpold

שופינג במינכן

Pep Neuperlach

אני ממליצה בחום על מרכז הקניות הזה אשר יש בו מעל ל-100 חנויות שונות, כולל המותגים המוכרים והאהובים עלינו הישראלים, כמו: פרימרק ו-H&M לצד מותגים מקומיים אחרים. בקומה התחתונה שלו תוכלו למצוא סופר גדול, כך שאם אתם כמוני, ואוהבים לקנות מהתוצרת המקומית, יש שם מגוון גדול. כמו כן, בקומה התחתונה יש גם לוקרים בהם תוכלו לשים את כל הבגדים העבים שלכם וגם את הקניות כדי שתוכלו להסתובב בניחותה. הקניון ממוקם ליד תחנת רכבת כך שמאוד קל להגיע אליו.
לחצו כאן כדי לעבור לרשימת החנויות בקניון.

שווקי חג המולד במינכן

כאמור, את הנסיעה למינכן ערכנו במיוחד בשביל לבלות בשווקי חג המולד, היכנסו לפוסט הזה בכדי לקרוא ולגלות מי הם שווקי חג המולד השווים של מינכן.

חג המולד במינכן
עוגיות חג מולד מסורתיות במינכן

אהבתם את הפוסט? הפוסט עזר לכם? אשמח לשמוע על כך!
 יש לכם המלצות נוספות למקומות ששווה לבקר בהם במינכן? ספרו לי בתגובות.

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

9 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin3
WhatsApp
Telegram