Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

כריסמס במינכן - סופ"ש עם סנטה


שווקי חג המולד באירופה הם מסורת ארוכת שנים, אורות, מוזיקה, אומנות, שופינג, אלכוהול, אוכל טוב ואווירת חג שמחה. חוויה חגיגית ומחממת לחודש דצמבר הקר. הצטרפו אלינו לגלות מה הם שווקי חג המולד המוצלחים ביותר במינכן.
היינו שם ב:
דצמבר 2018
למשך:
3 ימים
עונה מומלצת:
חורף

השנה החלטתי שהגיע הזמן שגם אני אטוס לחופשת כריסמס חורפית בכדי להנות מאווירת שווקי חג המולד. לצורך המשימה גייסתי את חבורת הבנות החביבה עליי (הידועה גם בשם "הקבינט") - חברותיי הטובות מלימודיי באוניברסיטה. כולן התלהבו מהרעיון ונותר רק להחליט לאן טסים. בהתחלה חשבתי לבחור באחת הערים בפולין, מדינה שלאחרונה התחבבה עלי, אבל אז אחת החברות הציעה את מינכן שבגרמניה, הידועה כעיר עם מספר גדול של שווקי חג המולד (מתקיימים בה מידי שנה מעל ל-15 שווקי חג מולד שונים!) ומאחר ומטרת הטיול הייתה לחוות את השווקים הללו, הוכרעה ההחלטה ומינכן נבחרה!

בפוסט הזה נספר לכם על שווקי חג המולד המוצלחים ביותר במינכן בליווי תמונות רבות כדי להכניס אותכם לאווירה המשגעת ששוררת בעיר. כתבתי פוסט נפרד על האטרקציות והמקומות הנוספים שבהם ביקרנו במינכן, איפה כדאי לישון במינכן, איך כדאי להגיע למינכן ועוד: סוף שבוע ארוך במינכן.

christmas munich
דוכן מזכרות באחד משווקי חג המולד

את החלק על שווקי חג המולד במינכן ביקשתי מחברתי הטובה עדי רם, כתבת ותיקה וחובבת טיולים מושבעת, לכתוב, מאחר והיא הייתה האחראית על בחירת השווקים בטיול.

שוק חג המולד המרכזי בכיכר מרינפלאץ (Marienplatz)

אם רוצים לחוות שוק קלאסי, שמשלב עץ אשוח גדול עם כ-2,500 נורות, ריחות מתוקים של יין וקינמון וכיכר אירופאית קלאסית, זה בדיוק המקום להיות בו. זהו השוק המסורתי העתיק ביותר במינכן, שקיים כבר מהמאה ה-14 ומתקיים בכיכר המרכזית, מרינפלאץ, משנת 1972. השוק מתפרש על כל אזור הכיכר והרחובות שמסביב ותוכלו למצוא בו מעל 160 דוכנים, שימכרו לכם מזכרות, עבודות יד מסורתיות, קישוטים, בובות ואביזרים חורפיים, כמו כובעי צמר וגרביים. ניחוח הקינמון כבר ימשוך אתכם לדוכנים המוכרים את מאכלי החג המסורתיים: עוגיות ג'ינג'רברד מקושטות, תפוחים מסוכרים, ערמונים חמים, אגוזים מצופים, שוקולדים ועוד. כל דוכן שני ימכור לכם גם גלוויין (Glühwein), היין החם המתובל המסורתי של שווקי הכריסמס.

טיפ של אלופים - אל תבהלו מהמחיר הגבוה של הגלווין, הוא מגלם בתוכו פיקדון על הכוס בה מוגש לכם המשקה. בכל שוק היין נמכר בכוס שונה, אותה תוכלו להחזיר לדוכן ממנו קניתם ולקבל בחזרה את הפיקדון, או לשמור אותה כמזכרת נחמדה מהחופשה. אנחנו מאוד אהבנו את הרעיון שמשלב שמירה על איכות הסביבה, על ידי הפחתת השימוש בכלים חד פעמיים ושתיית המשקה בכוסות יפות וכייפיות.

Marienplatz
מתחממות עם כוס גלוויין
שוק חג המולד במינכן
שוק חג המולד המרכזי בכיכר מרינפלאץ

פסטיבל החורף טולווד (Tollwood Winterfestival)

מדי שנה, בתקופה שלפני הכריסמס, מתקיים פסטיבל החורף "טולווד", באותו מתחם בו מתקיים פסטיבל האוקטוברפסט (Oktoberfest) המפורסם, ממש חודש קודם לכן. במרחק נסיעה של תחנה אחת בלבד מתחנת הרכבת המרכזית של מינכן, תוכלו למצוא את המתחם המואר הגדול והמגניב הזה, שחובה להגיע אליו לבילוי ליילי בתקופה הזו של השנה. את פניכם ביציאה מהתחנה יקבלו מיצגים מוארים, שיבהירו לכם בדיוק לאן הגעתם, ובהמשך תמצאו אוהלים מוארים גדולים (ומחוממים!), בהם תוכלו להתחמם, לשתות ולאכול כמעט כל דבר שקיבתכם השיכורה והקפואה חפצה בו. הכניסה למתחם היא ללא תשלום ומתקיימות בו, גם, הופעות ומופעים בתשלום ששווה לבחון באתר הפסטיבל, לפני ההגעה. במתחם כולו פזורים דוכנים מושקעים ומקושטים של ברים, דוכני אוכל ומזכרות באווירה צעירה ותוססת. זה המקום לטעום את ה-Feuerzangenbowle, גרסה של היין החם המסורתי, מחוזקת ברום ובקוביית סוכר, שהברמן יבעיר רגע לפני שתקבלו אותו, כדי שיעשה לכם חם בידיים, בלב ובאינסטגרם.

הפסטיבל מתקיים מסוף נובמבר ועד היום האחרון של השנה האזרחית.

Tollwood Winterfestival munich
מייצג אומנותי בכניסה לפסטיבל החורף
Tollwood Winterfestival
Feuerzangenbowle
Tollwood Winterfestival munich
מייצג אומנותי בפסטיבל טולווד

שווקי כריסמס
דוכנים מושקעים ומקושטים של ברים בפסטיבל החורף טולווד

שוק "ימי הביניים" (Mittelaltermarkt)

שוק עם אופי מיוחד משלו הוא שוק ימי הביניים שב-Wittelsbacherplatz בו המוכרים בדוכנים לבושים בתלבושות ובחלוקים מסורתיים וימכרו לכם יין חם, או תבשילי בשר בכוסות ובקערות מחרס, בדוכנים שעוצבו בהשקעה מרובה ברוח ימי הביניים. גם פוקאצ'ות מעוטרות בתוספות מגרות ונקניקיה מסורתית בלחמנייה יעבירו לכם את המאנץ'. כל זה מתרחש בכיכר תחת פסלו המרשים של מקסימיליאן הראשון רכוב על סוס. כאן גם תוכלו למצוא "יין דבש" (Mead), משקה אלכוהולי העשוי מדבש, מים ושמרים, בתוספת תבלינים כמו ציפורן, קינמון ואגוז מוסקט. הדוכנים כאן לא ימכרו לכם בובות של סנטה קלאוס, אלא חרבות וקסדות של אבירים. בסופי השבוע מתקיימים בשוק מופעי מוזיקה, להטוטים וריקודים באותה האווירה.

כריסמס במינכן
שוק ימי הביניים במינכן- תראו איזה השקעה בדוכנים!
דוכן אוכל
דוכן אוכל בשוק ימי הביניים
Mittelaltermarkt
שוב מתחממות עם כוס יין מקומי
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

השוק המלכותי ברזידנס (Residenz Christmas Village)

ממש דקות ספורות של הליכה משוק ימי הביניים תמצאו את ה"כריסמס ווילג'", שוק קסום וקטן, שמתקיים ב-Kaiserhof, חצר הקיסר שבארמון המלוכה ה-Residenz. קירות החצר והשבשבת הגדולה והמקושטת יכניסו אתכם ישר לאווירת החג המיוחדת. מעבר ליין, או השוקו החם ולנשנושי הכריסמס הרגילים, תוכלו למצוא ביתנים מושקעים, המציגים בובות של אגדות ילדים מוכרות, איילים מדברים, גמדים ודמויות סנטה קלאוס מרקדות, שיהוו אטרקציה, גם, לילדים. לחובבי הז‘אנר, או למי שנפל על יום קר, או גשום במיוחד, ה-residenz הוא הארמון העירוני הגדול בגרמניה ומשמש כיום כמוזיאון מרשים, המציג את חיי המלוכה של שליטי העבר.

חג המולד מינכן
לא רק לילדים
Residenz Christmas Village
דוכן שוקולדים בשוק המלכותי ברזידנס
Residenz Christmas Village
דוכן עוגיות כריסמס בשוק המלכותי ברזידנס
השוק המלכותי ברזידנס מינכן
השוק המלכותי ברזידנס

השוק הוורוד (Pink Christmas Market)

זה 14 שנה מתקיים במינכן ה"שוק הוורוד", ב-Glockenbachviertel, מושבה של הקהילה הגאה במינכן. פה לא תמצאו את עץ אשוח עם קישוטים צבועים באדום והירוק המסורתיים, אלא מתחם קטן ושמח מלא באורות וורודים ובוהקים, שתזהו כבר מקצה הרחוב, דוכני יין חם ואווירה שמחה ואינטימית. המתחם פתוח בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב ומדי ערב מופיעים על במה וורודה ומוגבהת די ג'יי מקומי, מלכת דראג ושאר אורחים שמחים וורודים

שוק חג המולד הקהילה הגאה
סנטה אחראי על המוסיקה בשוק הורוד

שווקי חג המולד באווירה קצת יותר מקומית

למי שבא לברוח מההמון התיירותי ולספוג קצת אווירה מקומית ואומנותית יכול להגיע לשוק בשכונת שוובינג (Schwabing), הידועה כשכונה הבוהמיינית והיוקרתית של מינכן ומלאה במסעדות ומקומות בילוי. בשוק תוכלו למצוא אוהל גדול, המשמש כמוזיאון ובו מוצגות יצירות אומנות שונות.

שוק אינטימי ונחמד נוסף נמצא ליד תחנת הרכבת סלדינגר תור (Sendlinger Tor) ,שלמרגלות החומה העתיקה, המוסיפה טוויסט רומנטי למתחם, אליו מגיעים גם המקומיים המעוניינים בכוס יין חם בסוף יום העבודה.

אופציה נוספת היא ה"פיירי טייל בזאר" (Märchenbazar), בו אוהלים מחוממים עם הופעות חיות של להקות מקומיות, מאכלים מרחבי העולם ואוירה צעירה וסטודנטיאלית.

אל דאגה, בכל השווקים הללו תוכלו גם למצוא את היין החם והמאכלים האופיינים לתקופה זו.

Märchenbazar
Märchenbazar - שוק באווירה יותר מקומית

שוק חג המולד בשדה התעופה

אם אתם רוצים להיכנס לאווירת חג המולד ברגע שאתם נוחתים במינכן או אם אתם עצובים לעזוב את השווקים בעיר, אז זה השוק בשבילכם. השוק נמצא בין טרמינל 1 לטרמינל 2 בנמל התעופה של מינכן.

כנסו כדי לקרוא איפה ישנו במינכן ומה עשינו שלושה ימים בעיר

שווקי חג המולד
מזכרות מישהו? חג המולד במינכן

אני כל כך נהנתי שהחלטתי להפוך את חופשת שווקי חג המולד לנוהג חדש ולטוס כל שנה לעיר אחרת כדי לחוות את השווקים והמנהגים שלה. 

יש לכם המלצות לערים נוספות עם שווקי חג המולד מוצלחים? ספרו לי בתגובות.

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

14 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin2
WhatsApp
Telegram