Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

שביל סובב מצפה משואה


שביל סובב מצפה משואה הוא מסלול מעגלי, מקסים וקצר, העובר בלב פארק בריטניה ומשלב הליכה ביער קסום ונוף הפתוח אל המרחבים של עמק האלה.
הגעה:
מצפה משואה, ישראל
עונה מומלצת:
כל השנה
מסלול:
2.5 ק"מ (כ-1.5 שעות, מעגלי)
דרגת קושי:
בינוני

איך מגיעים למסלול?

מצפה משואה מתנשא לגובה של 327 מטרים ונמצא בליבו של פארק בריטניה, אשר בעמק האלה, כשעה נסיעה מתל אביב. כתבו בוייז: "חניון מצפה משואה". מכביש 38 תטפסו עם הרכב בשביל סלול במשך קילומטר וחצי, אל החניון. החנו בחניון הכורכר המסודר ואם הוא מלא, אז בצידי הדרך, בצורה בטוחה.

מסלול סובב מצפה משואה מעגלי

שביל מצפה משואה מפה

למפת המסלול באפליקציית הניווט  Israel hiking

מהחניון, חצו את הכביש לכיוון יער אורנים – תחילת ההליכה היא על מסלול ירוק, או שחור (יכול להיות שבעבר היה ירוק והפך לשחור - מצאנו סימונים שהם חצי חצי), לצד שביל ישראל (סימון כתום-כחול-לבן). ההליכה היא בתחילה ביער אורנים ולאחר מכן בחורש ים-תיכוני.

לאחר כ-600 מטרים ועליה קלה, תגיעו לפיצול השבילים עם השביל האדום. פנו שמאלה אל סימון השבילים האדום, איתו המשיכו עד לחזרה לחניון מצפה משואה. הנופים יתחילו להיפתח, ולפניכם יתגלה נוף ירוק מטריף, כאשר יישוביי עמק האלה מבצבצים ממנו. המושב צפרירים ממש מולכם וגבעת ישעיהו- משמאלכם, במרחק.

שביל סובב מצפה משואה
המסלול הירוק\ שחור
שביל סובב מצפה משואה
הנוף מתחיל להיפתח במסלול האדום

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

לאחר הליכה קצרה בנוף הפתוח, נתחיל בירידה מההר, שבסיומה תגיעו למטע זיתים. שימו לב, בשלב מסוים המסלול חוצה דרך ג'יפים, יש לפנות ימינה על הדרך ומיד לאחר מכן שמאלה, שוב במעלה ההר.

מכאן תטפסו בחזרה על ההר, בחזרה למצפה משואה. בחלק האדום יש מספר עליות וירידות תלולות ולכן הגדרתי אותו ברמת קושי בינונית. למרות זאת הוא כן מתאים לילדים קטנים, שמתורגלים בהליכה וגם לכלבים.

לדעתי, העונה הטובה ביותר ללכת בשביל, היא האביב, בה המסלול שופע פריחה גוונת וצבעונית והכל עוד ירוק מסביב. המסלול ברובו מוצל, אבל יש חלקים שחשופים לשמש. שימו לב, אם אתם מגיעים לאחר גשם, יש סלעים שעלולים להיות חלקלקים וחלקים במסלול שעלולים להיות בוציים.

פרח ורוד
פארק בריטניה

מסלול בעמק האלה

מצפה משואה

המסלול מתחיל (ומסתיים) בחניון הסמוך למגדל מצפה משואה. מדובר במגדל תצפית אש בגובה 8 מטרים, שקק"ל בנתה בשנת 1957. המגדל בנוי מאבן ולו זכוכיות צבעוניות, המעטרות אותו. בקיץ הוא משמש את צופי האש של קק"ל, המתריעים בפני פריצת שריפות ואינו פתוח לציבור. הוא חלק ממערך של 42 מגדלי אש, הפזורים ביערות קק"ל. למרות שלא ניתן לטפס על המגדל, מהרחבה סביבו נשקף נוף יפה.

בסמוך למגדל, קק"ל הציבה מספר שולחנות - ניתן להתחיל, או לסיים את המסלול בפיקניק הצופה אל הנוף הפתוח של השפלה ומישור החוף. במקום גם ברזי מים ושירותים אקולוגיים.

מגדל מצפה משואה
שולחנות פיקניק ליד מצפה משואה

שדה פרגים

אם אתם מגיעים באזור חודש אפריל, ממש אחרי הפניה מכביש 38 לכיוון מצפה משואה, תבחינו משמאלכם בשדה פרגים מהמם! אפשר להצטלם לידו, ולעמוד בשבילים המסודרים, אבל בבקשה לא לדרוך ולרמוס את הפרחים.

מה בסביבה? מסלולים נוספים בפארק בריטניה – שביל האלות, שביל הבורות והבארות.

שדה פרגים

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share146
Pin8
WhatsApp
Telegram