Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

תצפית מרפסת ים המלח שבמצפה יריחו


תתכוננו להכיר את אחת התצפיות המרגשות בישראל – מרפסת ים המלח. התצפית ממוקמת ביישוב מצפה יריחו וצופה אל ים המלח, מדבר יהודה, הרי מואב ויריחו.
הגעה:
מצפה יריחו

מרפסת ים המלח – לשאוף את הנוף לריאות

מתצפית מרפסת ים המלח נשקף נוף מרהיב. ממזרח - הרי מואב, ממערב - בקעת יריחו, שבליבה העיר יריחו, מצפון - נחל פרת ומדרום - נופי צפון ים המלח. אני אהבתי את הנוף הבראשיתי וההרים שנראים כמו פוסלו ביד אומן. כדי להגיע לתצפית אין צורך לצאת למסע רגלי מפרך, מאחר והגישה אליה היא עם מכונית והיא ממוקמת בתוך הישוב מצפה יריחו, אשר במדבר יהודה.

מרפסת ים המלח הוקמה לזכרם של ארבעה צעירים, בני הישוב, אשר נהרגו בתאונת דרכים בסמוך ליישוב. בתצפית יש מבנה, אשר תוכנן על ידי האדריכלים עוזר שטול ועמי שמואלי ועוצב כך שהנוף נגלה למתבונן בהדרגה. האתר מורכב משלוש קבוצות של חדרים, כשבכל קבוצה שני חדרים – אחד פתוח ואחד סגור. כל החדרים נטולי גג ויוצרים תחושה של מבוך. הרעיון של האדריכלים היה ליצור תצפית ייחודית, אשר שונה מתצפיות אחרות ומספקת למבקר חוויה יותר מורכבת, המדמה הליכה בנקיק, כאשר מידי פעם הנוף מציץ ומתגלה. הקובייה האחרונה, היא היא המרפסת, אשר מרחפת מעל הצוק וחושפת לגמרי את הנוף עוצר הנשימה. במקום תמצאו גם עמדת הדרכה קולית בעברית ובאנגלית, המתמקדת בהיסטוריה המקראית של הכניסה לארץ.

מהמרפסת ישנה ירידה אל ספסל, שהוצב על אחת מהגבעות הסמוכות. קחו לכם רגע ושבו על הספסל, תנשמו עמוק את השקט ואפשרו לעוצמה של הטבע להיכנס פנימה.

התצפיות הכי יפות בארץ
מרפסת ים המלח בזריחה
הספסל במצפה יריחו
הספסל הכי שווה בארץ?

אומנם המרפסת נחנכה בשנת 2014, אבל עדיין לא הרבה אנשים מכירים את המקום. אנחנו הגענו אל המרפסת כחלק מהטיול שלנו במדבר יהודה, התעוררנו ב5:30 לפנות בוקר כדי להספיק לראות את הזריחה מנקודת תצפית זו. משם המשכנו למנזר סנט ג'ורג, אגמון מצפה יריחו ומסלול נחל פרת.

מרפסת ים המלח – איך מגיעים

לא צריך לעבוד קשה בשביל להגיע אל התצפית הזו. כתבו בוייז: "מרפסת ים המלח". המשיכו ישר אחרי שעברתם את עמדת השמירה בכניסה לישוב מצפה יריחו, בצומת טי פנו שמאלה והמשיכו עם הכביש ישר עד שתגיעו למקום. המקום נמצא בשטחי יו"ש. שימו לב, מצפה יריחו הוא יישוב דתי ולכן לא תתאפשר כניסה עם רכב לישוב (ולתצפית) בשבתות ובחגים.

מרפסת ים המלח מצפה יריחו
מרפסת ים המלח מצפה יריחו

יולו בלוג אינסטגרם

מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרםבפייסבוק ולהירשם לניוזלטר שלי, כדי לקבל השראה לעוד טיולים בארץ ובעולם.


בנוסף, כדאי לכם להצטרף לעוד אלפי מטיילים בקבוצת הפייסבוק שלי “מה שחשוב – טיולים, אטרקציות ומקומות לינה בארץ‎“ ולשתף את הטיולים שלכם!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share70
Pin3
WhatsApp
Telegram