Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

תעלומה במוזיאון בית התפוצות


מוזיאון בית התפוצות בתל אביב מציג את ההיסטוריה המרתקת של עם ישראל בתפוצותיו השונות בצורה מאוד מעניינת וחוויתית עם מגוון תערוכות אינטרקטביות שמתאימות לכל המשפחה. אני ביקרתי במוזיאון והתלהבתי מאוד ואף השתתפתי בפעילות מיוחדת לקיץ כדי לגלות את הסוד לחיי נצח!
הגעה:
מוזיאון העם היהודי בית התפוצות, תל אביב יפו, ישראל

השבוע, במסגרת כנס בלוגרים שהוזמנתי להשתתף בו, ביקרתי במוזיאון אנו - "מוזיאון העם היהודי" אשר נמצא באוניברסיטת תל אביב ואף השתתפתי בפעילות הקיץ שלהם "תעלומה במוזיאון". כל כך התלהבתי שהחלטתי לחלוק את החוויה שלי איתכם:

אנו - מוזיאון העם היהודי

מוזיאון "אנו - מוזיאון העם היהודי" (ובשמו הקודם: "מוזיאון התפוצות") מציג את ההיסטוריה המרתקת של עם ישראל בתפוצותיו השונות. המוזיאון דוגל בתפיסה אופטימית על הזהות יהודית - תפיסה שבה חוגגים את הזהות היהודית, ולא מאמינים שכל מה שהעם שלנו עשה לאורך הדורות זה להירדף ולשרוד, אלא ההפך, יש לנו תרבות והיסטוריה מאוד מעניינת ואותה הם מציגים. במוזיאון תוכלו למצוא מספר תערוכות קבועות וגם כמה מתחלפות. אספר לכם על כמה תערוכות קבועות שאהבתי במיוחד:

 "ויהי צחוק" - תערוכה המציגה את ההומור היהודי מסביב לעולם. וואו! אני התלהבתי פה! זו תערוכה ממש כייפית, הבנויה עם הפעלות אינטראקטיביות והמון מייצגים אינסטגרמיים במיוחד! תוכלו למצוא בובות שעווה של מפורסמים מצחיקים כמו שאולי מ"ארץ נהדרת" ומירי פסקל, כרזות מצחיקות מכל העולם, כמו: "אמהות יהודיות תמיד צודקות", קטעי סרטים, מיצגים מצחיקים כמו מכונת מזל כשרה להימורין ומד גובה שבודק את שיעור הצדיקות שלך ואפילו חדר מיוחד בו מוקרן מופע סטנד-אפ בצורת הולוגרמה של סטנדאפיסטים ישראלים כמו עדי אשכנזי, אורנה בנאי, אלי יצפאן ועוד.

מוזיאון בית התפוצות תערוכת הומור היהודי מסביב לעולם
מוזיאון בית התפוצות תערוכת הומור היהודי מסביב לעולם
מוזיאון בית התפוצות תערוכת הומור היהודי מסביב לעולם

מוזיאון בית התפוצות תערוכת הומור היהודי מסביב לעולם
תאכלס, אמא תמיד צודקת
מוזיאון בית התפוצות תערוכת הומור היהודי מסביב לעולם
אז, את באה לפה הרבה?
מוזיאון בית התפוצות תערוכת הומור היהודי מסביב לעולם
מה שיעור הצדיקות שלכם?

"הללו-יה!" - תערוכה הכוללת מודלים של 21 בתי כנסת מרחבי העולם. לצד כל מודל נמצא איזשהו מוצג מקורי מבית הכנסת או מהקהילה הקשורה אליו. זה אולי ישמע פחות מעניין לחלק מכם, אבל המודלים ממש יפים ומושקעים ואפשר ללמוד הרבה על הקהילות מהבית כנסת שלהם.

"גיבורים" - תערוכת המציגה 148 גיבורים יהודים בכל התחומים (גיבורי תרבות, ספורטאים, מהפכנים, מדענים, מובילי כלכלה ועוד) בעמדות אינטראקטיביות ומעניינות. זוהי בעצם תערוכה מיוחדת במרחב פתוח שמציגה את הגיבורים בעזרת משחקים, סרטי אנימציה, אתגרים טכנולוגיים, מסכי מגע ועוד. שימו לב- בגלל הפופולאריות של התערוכה, בזמן הזמנת הכרטיסים למוזיאון יש לבחור את חלון הזמן בו תבקרו בתערוכה זו.

אחד הדברים שאהבתי במיוחד במוזיאון בית התפוצות הוא השלט שנמצא לאורך כל המוזיאון: "נא לצלם", במוזיאון מעודדים את המבקרים לצלם (בניגוד למוזיאונים אחרים בעולם, שאפילו אוסרים זאת), ותאמינו לי שיש הרבה דברים מגניבים לצלם! 

מידע כללי נוסף תוכלו למצוא באתר המוזיאון

מוזיאון בית התפוצות
מוזיאון בית התפוצות
בית הכנסת בורשה
יולו בלוג אינסטגרם

"תעלומה במוזיאון" - משחק חוויתי לכל המשפחה

במוזיאון בית התפוצות החליטו לארגן פעילות מיוחדת בשם "תעלומה במוזיאון", לכבוד החופש הגדול בשיתוף עם TLV show. מדובר במשחק חוויתי בשיתוף שחקנים העובר בכל המוזיאון, כך שבזמן המשחק תוכלו להתחיל לחוות את המוזיאון ובסיומו לחזור ולהתעמק בחלקים שאהבתם. 

המשחק מתחיל בתחנה הראשונה בה קיבלנו חלק מעיתון "ידיעות התפוצות" המספר על גילוי מרעיש בתיק רוזלינד פרקלין. רוזלינד הייתה מדענית יהודייה ואחת הנשים המשפיעות בתחום חקר מבנה הDNA. החוקרים שעבדו איתה, גזלו ממנה את הקרדיט ואף זכו בפרס נובל. העיתון מספר שבעקבות השיפוצים שנעשו במוזיאון בית התפוצות התגלתה מעבדה סודית, בה נמצא מכתב קרוע מרוזלינד המספר שהיא הצליחה לחשוף את הסוד לחיי נצח!!!

מהנקודה הזו בעצם התחיל המשחק, בו עברנו בין שש תחנות שונות ברחבי המוזיאון. בכל נקודה פגשנו שחקן אחר אשר גילם דמות שקשורה לאותה הנקודה במוזיאון והיינו צריכים לפתור את חידה שקשורה לאותה התחנה, כדי להתקדם לתחנה הבאה ולבסוף לגלות מה הסוד לחיי נצח. מעבר לכך לא ארחיב, כדי שלא אקלקל לכם את ההפתעה.

קצת פרטים טכניים: הפעילות תתקיים בכל חודש אוגוסט בימים ראשון- חמישי בקבוצות של עד 20 איש שיוצאות לדרך כל 20 דקות (הראשונה בכל יום ב-10:50 והאחרונה ב-16:10). מידע נוסף תוכלו למצוא באתר המוזיאון.

מחפשים רעיונות לעוד סיורים מגניבים ומעניינים בתל אביב? היכנסו לפוסט שלי בנושא.

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram