Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

ורשה - הפולניה כבר לא לבד בחושך


הרבה אנשים הרימו גבה כאשר סיפרתי להם שאני טסה עם חברות לורשה. "מה יש לך לחפש שם?" הם שאלו. אז מסתבר שהרבה! ורשה היא עיר שוקקת חיים, עם אוכל מעולה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מעניינים, גורדי שחקים, שופינג מטורף, מלונות פאר, חיי לילה והכל במחירים זולים (מאוד)! אנחנו חזרנו עם טעם של עוד. ורשה - כבר לא לבד בחושך!
היינו שם ב:
יולי 2017
למשך:
4 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

קצת על העיר ורשה

ורשה שוכנת על גדות נהר הוויסלה, והיא העיר השמינית בגודלה במדינות האיחוד האירופי. אוכלוסיית העיר מונה כ-1.7 מיליון תושבים. במהלך מלחמת העולם השניה, חלק גדול מהעיר (כ-85%) נהרס, כך שלמעשה ורשה נבנתה מחדש ,לאחר תום המלחמה. פולין, ובפרט ורשה נתפסו (ולמען האמת, עדיין נתפסות בעיני רב הישראלים) כיעד לביקורים בסימן השואה, אבל לורשה יש הרבה מה להציע מלבד זאת - היא עיר שוקקת חיים, המציעה אוכל מעולה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מעניינים, גורדי שחקים, שופינג מטורף, מלונות פאר, חיי לילה - כל אלו במחירים זולים מאוד.

בתור התחלה - הכירו את הזלוטי, המטבע המקומי, שלמרבה הנוחות - שווה כמעט שקל אחד.

טיסות לורשה

עלות כרטיס הטיסה לורשה יחסית זולה, תודות לשתי חברות התעופה: Wizzair ו- LOT. קחו בחשבון שעל מחיר הטיסה יש להוסיף עלויות של מזוודה גדולה, במידת הצורך. אנחנו טסנו עם Wizzair וחזרנו עם LOT מכיוון שזו הייתה האופציה הזולה יותר. עלות כרטיס הטיסה לכל אחת מאיתנו, כולל מזוודה גדולה, הייתה כ-1200 שח (טסנו בשיא עונת התיירות). כמו כן, גם חברת אל על מציעה טיסות ישירות, אם כי עלותן יקרה יותר. אם אתם רוצים לתפוס כרטיס לורשה במחיר משתלם, אנחנו הכי ממליצים לחפש פה.

איפה כדאי לישון בורשה

המפתח להצלחת החופשה הוא בחירת מקום לינה מוצלח. אם מטרת הנסיעה שלכם היא נופש עירוני, הרובע הנעים ביותר לשוטטות ולינה בורשה הוא Srodmiescie. מרכזי הבילוי והתיירות של ורשה נמצאים באזור זה (מרכז העיר והעיר העתיקה) ולכן לינה ברובע זה תחסוך לכם את הנסיעה למקומות אלה. במידה ובחרתם מקום לינה הנמצא מחוץ לרובע זה, כדאי לוודא שהוא נגיש לתחבורה כדי שתוכלו בקלות להגיע למרכז העיר, שהוא החלק המעניין של העיר. 

המחירים הממוצעים למלונות טובים בעיר אינם יקרים, כאשר אם תגיעו כזוג - טווח המחירים ללילה ינוע בין 300 ל-700 ש"ח.

לינה בדירה בורשה

מאחר וטסנו בהרכב של 5 חברות הבנו שהפתרון של בית מלון לא יתאים לנו מבחינת המקום בחדר (3 בנות בחדר + 3  מזוודות גדולות פתוחות ומוכנות לשופינג...) ולכן החלטנו לשכור שתי דירות צמודות.

Exclusive Apartments

בית הדירות שוכן בלב העיר וליד ארמון התרבות והמדע. אך למרות זאת באזור שקט ונעים. הוא מציע דירות המעוצבות בסגנון מודרני, ומאובזרות בכל מה שצריך, כולל אינטרנט אלחוטי. גם ההתניידות מהדירה ובחזרה היא נוחה - תחנת המטרו שוויטוקרז'יסקה (Metro station Świętokrzyska) נמצאת במרחק 200 מטרים בלבד.

כל דירה כוללת: חדר שינה, סלון עם טלוויזיה, חדר רחצה עם שירותים, מטבח מאובזר (תנור, מקרר, מכונת קפה ומדיח כלים), מכונת כביסה, מגהץ וכספת. בנוסף, לרשות כל דירה עומדת מרפסת ופינת אוכל - אליהן ניתן להזמין ארוחת בוקר (עלות נוספת של 35 זלוטי לאדם). הכניסה לבנין מתבצעת עם שבב שתקבלו בעמדת הקבלה של הבנין, שפתוחה 24/7 ומאויישת ע"י שומר. עובדי הקבלה מאוד אדיבים ויודעים אנגלית היטב.

לסיכום, הדירות התבררו כאופציה מעולה ללינה - וכל הבנות היו מאוד מרוצות מהבחירה.

עלות דירה לילה: 340 זלוטי.

למעבר לפרטים נוספים על הדירה

דירה בורשה
Exclusive Apartments ורשה

מלונות מומלצים בורשה

למרות שלבסוף החלטנו ללון בבית דירות, בהתחלה בדקנו את אלטרנטיבות הלינה במספר מלונות, ולהלן התובנות שלי לגבי מלונות מומלצים בעיר, למי שמעדיף (מתאים יותר לזוגות, למשל):

מלון אינטרקונטיננטל (InterContinental Warszawa)
מלון 5 כוכבים נהדר עם מיקום מצוין - דקת הליכה מקניון הזלוטי טראסי (מפורט בהמשך), וממש מול ארמון התרבות והמדע. המלון נחשב לאחד הטובים בורשה ושוכן בגורד שחקים עם נוף מדהים לעיר. ארוחת הבוקר עשירה ומגוונת ובנוסף אורחי המלון יוכלו להנות מבריכת שחיה מקורה וג'קוזי, אשר גם מהם נשקפים נופים פנורמיים של ורשה.

מריוט ורשה (Warsaw Marriott Hotel)
מלון 5 כוכבים מפואר הממוקם ממש במרכז העיר וכולל חדרים מרווחים עם מיני בר, ​​טלוויזיה, מיזוג אוויר ונוף פנורמי של ורשה. המלון כולל מספר ברים ומסעדות, לרבות את המסעדה האיטלקית הפופולרית Parmizzano’s והספורט-בר Champions. ישנו גם קזינו במלון, למי שאוהב.

נובוטל וורשבה צנטרום (Novotel Warszawa Centrum)
מלון 4 כוכבים בעל מראה מודרני ונוף פנורמי של ורשה הממוקם במרכז העיר, במרחק של 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית וממש לידו נמצא מרכז של חנויות C&A, מרקס אנד ספנסר, H&M  וכן מדרחוב עם בתי קפה וברים. כולל ארוחת בוקר.

המפטון ביי הילטון ורשה סיטי סנטר (Hampton by Hilton Warsaw City Centre)
מלון 3 כוכבים השייך לרשת היטלון וזוכה להמלצות רבות ברשת. המלון הנהנה ממיקום מצוין במרכז ורשה, מציע חדרים ממוזגים עם אינטרנט אלחוטי וגישה לחדר כושר מודרני. בשורה התחתונה הוא מציע תמורה טובה במחיר נוח.

כרטיס סים מקומי

ניתן לקנות כרטיס סים מקומי לגלישת אינטרנט בלבד למשך שבוע ימים בעלות מצחיקה של 7 זלוטי ל-2GB (או 9 זלוטי ל-3GB). אפשר לקנות את הסים עוד בשדה התעופה בקיוסק שנקרא Relay והאינטרנט יתחיל לעבוד מיידית לאחר הכנסת הסים החדש. לחילופין, ניתן לרכוש כרטיס סים בכל קניון בקיוסק של Relay או בחנות רשמית של Play או Orange. בעת הקנייה, חשוב להביא איתכם דרכון כדי לבצע את ההרשמה.

טיפ של אלופים - כדאי להביא איתכם סיכה כדי לפתוח את התא של הסים בפלאפון.

העיר העתיקה בורשה

תחבורה בורשה

מוניות

במילה אחת: אובר (uber). זוהי אפליקציה המאפשרת יצירת קשר והסעה בתשלום בין נהגים לנוסעים, והיא בעלת ממשק נוח מאוד. אנחנו השתמשנו כמעט רק באפליקציה הזאת להזמנת מוניות מכיוון שמחירי הנסיעה היו כמחצית ממחיר הנסיעה במונית רגילה. מומלץ בחום להוריד את אפליקציית אובר מראש בארץ.

חלק מנהגי המוניות לא יודעים אנגלית טוב (או בכלל) ולכן כדאי שתשננו את שם היעד שלכם או שתרשמו אותו על פתק ותתנו לנהג. אם תשתמשו באובר להזמנת המונית תחסך לכם הבעייה הזאת מכיוון שבכדי להזמין נסיעה באפליקציה תצטרכו להכניס מראש את היעד.

טיפ של זהירים- במידה ובחרתם להשתמש במוניות רגילות, עלו אך ורק על מוניות מסומנות. ישנם הרבה דיווחים על אנשים שמתחזים לנהגי מוניות וגובים באיומים מחירים גבוהים במיוחד.

הגעה משדה התעופה למרכז העיר

לדעתי, הדרך הכי קלה היא להגיע במונית. משך הנסיעה הוא כ-15-20 דקות והעלות יחסית זולה (עלות במונית רגילה כ-45 זלוטי, ובאפליקציית אובר כ-20 זלוטי). כמובן שהעלויות והזמנים ישתנו לפי שעת הנסיעה והתנועה על הכביש.

ישנה גם אופציה להגיע באוטובוס או רכבת, כאשר מספר הקו משתנה לפי מיקום המלון שלכם.

כאשר אנחנו נחתנו הייתה בעיה במחשבים של הקיוסק שרוכשים ממנו את הסים, לא היה ניתן לרשום אותנו לקבלת השירות ולכן נאלצנו לקחת מונית רגילה מהיציאה של שדה התעופה ולשלם במזומן. לכן, המלצתי היא להמיר מראש בארץ כ-100 זלוטי אשר ישמשו אתכם בכדי להגיע למלון, ולא להסתמך על אובר (בתשלום דרך האפליקציה) אם אתם מתכננים לרכוש סים מיד לאחר הנחיתה.

אוטובוס Hop-On Hop-Off

דרך נוספת לחקור את העיר היא דרך אוטובוס התיירים מסוג Hop-On Hop-Off אשר עובר בהרבה אטרקציות תיירותיות בכל העיר. כל נוסע מקבל אוזניות בהן הוא יכול לשמוע הסברים על המקומות- ואפילו בשפה העברית. תוכלו לבחור כרטיס של יום אחד (68 שח), יומיים (87 שח) או שלושה ימים (95 שח). לפרטים נוספים ורכישת הכרטיס לחצו כאן (אין צורך להדפיס ויש אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני).

אז מה עושים פה? אטרקציות בורשה

סיור מודרך בעיר

ישנן מספר חברות המוציאות סיורים "חינמים" בעיר בנושאים שונים. אחת החברות המוצלחות היא orange umbrella אשר מוציאה מגוון סיורים בעיר: סיור לעיר העתיקה, סיור "מיטב" ורשה, סיור בעקבות היהודים בורשה, סיור מלחמת העולם ה-2 וסיור רובע פראגה האלטרנטיבי (ניתן לקרוא את תמצית כל סיור בלינק הבא). הסיור עצמו “חינמי” (כלומר לא מחייבים אתכם לשלם), אך נהוג לתת טיפים למדריכים בסוף הסיור לפי מידת ההנאה שלכם מהסיור. בשיטה זו של תשלום לאחר קבלת השירות, יש למדריכים תמריץ לתת את השירות הכי טוב שהם יכולים.

אנחנו יצאנו לסיור היהודי המספר על תולדות היהודים בעיר ורשה (גם לפני מלחמת העולם ה-2). בסיור גילינו שבמחצית הראשונה של המאה ה-20 הייתה ורשה אחת המרכזים היהודיים החשובים באירופה - היהודים היוו שליש מתושבי העיר, והשפיעו עמוקות על חיי היומיום בה. עוד למדנו על הקשר בין שפת האספרנטו לורשה, על גטו ורשה, ועוד. הסיור מומלץ בחום.

יש עוד כל מיני סיורים מגניבים אחרים דרכם תוכלו להכיר את העיר כמו: סיור במכונית רטרו (שכולל מדריך פרטי ואיסוף מהמלון, שוטים של וודקה ומתוקים ותמונות מהסיור שישלחו אליכם במייל לאחר מכן), סיור סגווי בעיר העתיקה (סיור של שעה וחצי, כולל את כל ציוד הבטיחות אבל אינו מתאים לילדים מתחת לגיל 8 או לנשים הרות) וסיור אוכל (תוכלו ללמוד על האוכל הפולני ולטעום בין 14-17 מנות שונות!). 

אני אוהבת להזמין אטרקציות מהאתר Get Your Guide כי זה פשוט, יש אחלה מחירים, לא צריך להדפיס שום דבר (רק להראות את אישור ההזמנה בפלאפון שלכם) ויש אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני.

סיור מודרך בורשה
סיור מודרך בורשה

פארק וואזיאנקי (Lazienki Park)

פארק וואזיאנקי הוא פארק ירוק בלב ורשה המשתרע על פני שטח כולל של 750 דונם ובו בריכות, אגמים, אמפיתיאטרון, גן בוטני, ארמונות, מזרקות ועוד. אחד הדברים המעניינים בפארק הוא שברחביו מסתובבים באופן חופשי סנאים, טווסים וברווזים ומחכים שרק תאכילו אותם. 
כמו כן, כחלק מהביקור בפארק תוכלו להכנס לתוך הארמון הצף שהשתייך בעבר למלך פולין, נשרף על ידי הנאצים ועבר שיפוץ לאחר המלחמה. הארמון עצמו מוקף במים מכל צדדיו (ומכאן שמו) ובו תוכלו לחזות בגלריית תמונות וחדרים מהמאה ה-17. עוד מבנה מעניין בפארק הוא "הבית הלבן" אשר שימש כקן האוהבים הסודי של המלך.

כדי להכנס לכלל המבנים האלו תדרשו לקנות כרטיס כניסה בודד בעלות של 15 זלוטי, אך בימי חמישי הכניסה היא חינם.

בימי ראשון בחודשים מאי עד ספטמבר נערכים ליד הפסל של שופן קונצרטים של המוזיקה של המלחין שופן בשעות 12:00 ו-16:00. הישיבה על הדשא ו/או על הספסלים שמסביב. אנחנו קנינו מצרכים מקומיים בסופר קרוב וערכנו פיקניק על מדשאות הפארק. 

פארק וואזיאנקי
פארק וואזיאנקי

רחוב נובי שוויאט (Nowy Świat Street)

רחוב הנובי שוויאט הוא רחוב אירופאי קלאסי מרכזי בורשה. לאורך הרחוב בתי קפה, בארים מקומיים, מסעדות ומועדונים. ברחוב יש אווירה תוססת וצעירה מאחר ואליו מגיעים כל הצעירים הפולנים וגם כל התיירים הרבים. הרחוב משנה אווירה בין היום ללילה, ולכן למי שיש זמן – שווה לבקר גם במהלך היום וגם כיציאה ליללית.

רחוב נובי שוויאט ורשה
רחוב הנובי שוויאט

העיר העתיקה בורשה

העיר העתיקה היא חלק יפיפה בורשה המושך תיירים רבים. מרבית המבנים בה נהרסו במלחמת העולם השנייה, ושוחזרו, דבר אשר זיכה אותה בהכרה על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. פה תוכלו להסתובב בין סמטאות ציוריות, בוטיקים, גלריות, חנויות מזכרות ועבודות יד, בתי קפה, מסעדות איכותיות וזולות עם אוכל טעים, וכמובן לאכול קינוח מגרה באחת מהגלידריות המפורסמות של ורשה

העיר העתיקה בורשה
כל החבורה בעיר העתיקה
גלידריה בעיר העתיקה ורשה
העיר העתיקה בורשה

מסעדות מומלצות בורשה

ארוחת בוקר

מחירי ארוחות הבוקר במלונות יחסית יקרים (70-100 זלוטי לאדם) ולמי שבחר לשכור דירה, אופציה זאת לא תמיד זמינה. לעומת זאת, העיר שופעת בבתי קפה מפנקים עם אוכל טוב, ואין דרך יותר טובה מלפתוח את הבוקר עם ארוחת בוקר בבית קפה איכותי. הנה המקומות הממולצים שלי לארוחות בוקר משתלמות וטעימות: 

Bulke przez Bibulke Restaurant

בית קפה חמוד ביותר בסגנון תל אביב (אך עם המחירים של ורשה) המציע ארוחות בוקר בסגנון ישראלי- סלט, ביצים, לחם, ממרחים ושתייה חמהקרה. יש אפילו חלב סויה ומיץ טבעי סחוט במקום. שימו לב שהמסעדה לא כל כך גדולה אך עם זאת די פופלארית, ולכן קחו בחשבון שקבוצות גדולות יצטרכו לחכות או לשבת בקומת המרתף. אנחנו מאוד אהבנו את המקום וחזרנו לאכול בו מספר פעמים.

Manekin

מסעדה איכותית (אך זולה) עם אוכל מיוחד המתמחה בהכנת פנקייקים וקרפים ממולאים. במקום אפשר למצוא ארוחת בוקר (9 זלוטי) וקרפים ממולאים מלוחים או מתוקים (15-20 זלוטי). חוץ מזה, מוגש פה קפה איכותי. המסעדה מתאימה גם לארוחות צהריים וערב.

Manekin warsaw
ארוחת בוקר ורשה

אוכל מקומי

Zapiecek

 רשת מסעדות עם אוכל פולני אותנטי. אנחנו אכלו שם את הפירוגי (Firogy) – כיסוני בצק מבושלים במים או מטוגנים עם מילויים שונים – ונהננו מכל ביס. אפשר לבחור במיקס של כיסונים עם מילויים שונים. בנוסף, אנחנו גם התפנקנו בסנגריה קרה (קוקטייל ספרדי קליל על בסיס יין ופירות) במחיר מצחיק של 16 זלוטי. 

מסעדה פולנית ורשה
פירוגי

מסעדות נוספות מומלצות

Vapiano

מסעדה איטלקית טובה הממוקמת במרכז העיר, מול מלון מריוט. אם חשקה נפשכם באוכל איטלקי (פיצות, פסטות, סלטים, קינוחים ועוד), זה המקום בשבילכם. האוכל במסעדה מאוד טעים וזול (פיצה מרגריטה, למשל, עולה 15 זלוטי), אבל לפעמים התור לאוכל יכול להיות ארוך, אז התאזרו בסבלנות או הגיעו מחוץ לשעות השיא.

מסעדת ואפינו
ואפינו

Polska Rozana

מסעדת רוזנה היא מסעדה אלגנטית המציעה אווירה רומנטית ומנות אוכל מעולות. המחירים קצת יותר יקרים, אבל עדיין זולים יחסית לארץ (מנת דג עם תוספות – 62 זלוטי, מנת סטייק טובה עם תוספות – 70 זלוטי). השירות במקום ברמה גבוהה, וכך למשל, במידה ותרצו קינוח בסוף הארוחה, המלצר יגיע עם עגלת הקינוחים ותוכלו לבחור לכם קינוח (או כמה).

מסעדת רוזאנה ורשה
מנת ברווז במסעדת רוזנה

מסעדת רוזנה ורשה
קינוח במסעדת רוזנה

שווקי אוכל בורשה

Hala Koszyki 

זהו שוק אוכל מקורה המזכיר במקצת את שוק "שרונה" התל אביבי. המתחם מציע מגוון גדול של דוכני אוכל מרחבי העולם ואווירה מגניבה – תוכלו למצוא פה דוכן מקסיקני עם בוריטו משובח, דוכן תאילנדי עם מנות מוקפצות, דוכן אמריקאי עם המבורגרים עסיסיים, דוכן של אוכל הודי מסורתי ועוד! אנחנו אכלנו בדוכן המקסיקני (25 זלוטי לבוריטו מפנק) ובדוכן ההמבורגרים. מומלץ בחום! 

שוק אוכל בורשה
שוק אוכל HALA KOSZYKI
HALA KOSZYKI
בית קפה בכניסה לשוק HALA KOSZYKI

חנות פרלינים Karmello

חנות נוספת מומלצת בשוק היא חנות פרלינים, בה אפשר להרכיב לעצמכם קופסאות פרילנים ב25 זלוטי (רעיון טוב למתנות) או לבחור כמה פרילינים ולשבת עם כוס קפה במקום.

חנות פרלינים Karmello
פרלינים שוק אוכל ורשה

TARG Śniadaniowy - שוק ארוחת הבוקר

מתי בפעם האחרונה ביקרתם בשוק שכל תכליתו היא לקדש את הארוחה הכי חשובה ביום? שוק ארוחת הבוקר הוא שוק המורכב מדוכנים של מזון תוצרת בית, מאפים ועוגות, נקניקים, גבינות, ביצים עלומות, קפה, תה, שייק פירות ועוד! תוכלו לרכוש מוצרי מזון ואוכל מוכן מיצרנים פרטיים ולהתיישב לאכול אותו בשולחנות הנמצאים במרכז המתחם.

השוק פתוח רק בסופי שבוע (שבת וראשון) בין השעות 10:00 ל-16:00. בימי החורף הוא מתקיים במתחמים סגורים, ובקיץ הוא נערך במתחם חיצוני בפארק בשכונת Żoliborz. רצוי להתעדכן במיקום השוק המשתנה בלינק הזה.

אנחנו מאוד אהבנו את המנות הבאות – ביצה עלומה על לחמניות בריוש (13 זלוטי), שייק פירות (13 זלוטי), כיכר לחם מחמצת מעולה (12 זלוטי), לחם בריוש עם אוכמניות צימוקים (5 זלוטי ללחמניה)

שוק ארוחות בוקר
שוק ארוחות הבוקר
ביצה עלומה על לחמניות בריוש
ביצה עלומה על לחמניות בריוש בשוק ארוחות הבוקר
לחמים למכירה בשוק ארוחות הבוקר
לחמים למכירה בשוק ארוחות הבוקר

חיי לילה

Panorama Sky Bar

בר הממוקם בקומה ה-40 של מלון מריוט. הבר מעוצב בטוב טעם, עם חלונות מהרצפה עד התקרה המספקים תצפית פנורמית על רחבי העיר – שני אלו מייצרים את האווירה הייחודית של המקום.  בבר אפשר להזמין קוקטיילים מגניבים וטעימים (יש גם אוכל, אבל לא ניסינו אותו). המקום יקר יחסית לעלויות בורשה (לדוגמא עלות קוקטייל כ-50 זלוטי) אבל לעלות יש תמורה – הנוף והאווירה שלו יחודיים.
ההמלצה שלי היא להגיע כחצי שעה לפני השקיעה כדי להספיק לראות את העיר בתפאורה מתחלפת – באור, בשקיעה ובלילה עם אורות הבניינים.

טיפ של אלופים - מומלץ להזמין מקום בקומה התחתונה של הבר מאחר והראות בה יותר טובה (יותר קרוב לחלונות).

חיי לילה בורשה
קוקטייל ורוד

Nocny Market

זהו שוק אוכל הפועל בלילה ובו דוכנים עם אוכל מרחבי העולם. האווירה בשוק כייפית וצעירה וחובבי האלכוהול יוכלו למצוא גם ברים ודוכנים יעודיים. אנחנו ניסינו את מנת הביבימבופ מהדוכן הקוריאני וסנגריית מלון-לימון מדוכן אחר. השוק עצמו מתקיים באוויר הפתוח ולכן מומלץ להתלבש בהתאם, ובאופן כללי לא להגיע בימים גשומים.

שוק לילה בורשה

שופינג, גבירותי, שופינג

אין ספק שוורשה היא גן עדן לקניות ויש לה היצע גדול מאוד של קניונים ואאוטלטים (Outlets). אנחנו ביקרנו ב-3 קניונים:

קניון הזלוטי טרסי (Zlote Tarasy) – היתרון שלו הוא מיקומו מול מלון המריוט במרכז העיר, אך לדעתנו הוא עמוס ופחות נעים.

קניון הבלו סיטי (Blue City) – נחמד ויתרונו הוא חנות דקטלון המצויינת מולו (הסבר בהמשך). ממקום במרחק נסיעה של כ-15 דקות ממרכז העיר.

קניון ארקדיה (Arcadia) – להתרשמותנו, הקניון הכי מוצלח. הוא קניון נעים מאוד, מרווח ומאורגן. קניון זה מאכלס למעלה מ-200 חנויות ויותר מ-30 בתי קפה ומסעדות. הקניון קרוב לשוק ארוחות הבוקר ולכן מומלץ לשלב בין השניים. מרחק נסיעה של כ-15 דקות ממרכז העיר.

דקטלון (Decatholon) – אחת מרשתות קמעונאות הספורט הגדולות בעולם. לרשת יותר מ-40 סניפים ברחבי אירופה וצפון אמריקה ומקורה בצרפת. החנות ענקית ומכילה ציוד ספורט, סקי, צלילה, רכיבה, שטח ועוד. המחירים של הרשת אטרקטיביים לרוב, ובפרט בורשה. הסניף בורשה ממוקם מול קניון הבלו סיטי (יש מעבר תת קרקעי מתחת לכביש הראשי) ולכן אפשר לשלב בין השניים.

קניון בלו סיטי
דקטלון

ורשה עם ילדים

אם אתם מטיילים בורשה עם ילדים, הנה כמה פוסטים מצויינים בנושא:
ינינה מהבלוג "אפיקים מטיילים" יצאה לטיול בורשה עם הבן המתבגר שלה: "וורשה, הגיק ואני – סופ"ש קייצי עם מתבגר".
שלומית מהבלוג "סוכריות וכרישים" יצאה לטיול משפחתי בורשה בהרכב של חמישה מבוגרים ושני פעוטות.
ומיכל מהבלוג "רואה עולם", לקחה את הבת שלה לטיול אם ובת בורשה.

אהבתם את הפוסט? נשמח אם תשתפו אותו בפייסבוק או שתשלחו לחבריכם.
יש לכם הערה או שאלה? אתם מוזמנים לכתוב לנו בתגובות

25 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share37
Pin2
WhatsApp
Telegram