Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

התל אביביות כובשות את ורשה


שתי בנות מתל אביב, חמושות במזוודות חצי ריקות, יוצאות לכבוש את העיר ורשה. כאן תוכלו לקרוא את ההמלצות הכי טובות לשופינג ובילויים בעיר הגדולה. פוסט אורח מאת הדר כהן
היינו שם ב:
5 ימים
למשך:
יוני 2018
עונה מומלצת:
כל השנה

אז אל-על החליטו שלכבוד חגיגות 70 השנה למדינת ישראל (ושלהם) הם יוצאים במבצע. כבר כמה זמן שרציתי לטוס והמבצע הזה הגיע בול! מזל שרוני, חברה שלי, הייתה בעניין וביחד החלטנו שהפעם אנחנו טסות לורשה. על פניו יעד עם קונוטציה שלילית אבל נזכרתי שקראתי את הפוסט של סהר על הטיול שלה בורשה והוא לגמרי עשה לי חשק! 10 דק' מהטלפון לרוני ועד שהיה לנו אישור הזמנה במייל.

חיכינו חודשיים ולבסוף היום המיוחל הגיע, יום רביעי ה-30.5 נפגשנו בנתב"ג, שתי בנות מתל אביב חמושות במזוודות חצי ריקות (כי אמרו לנו שזו ה-עיר לעשות בה שופינג), עם המלצות מהפייסבוק ומהבלוג של YOLO, עם אפליקציית UBER בטלפונים לכיוון דירת AIRBNB שאותה שכרנו מראש ונרחיב עליה בהמשך.

מזג אוויר

אם נפלתם על מזג אוויר שרבי במיוחד (כמונו) - אז באסה כי העיר לא ערוכה לזה. אין מיזוג ברוב המקומות (גם לא במסעדות) ואין הרבה צל ברחובות (על אף העצים הרבים שיש בעיר). ההמלצה שלנו- אמצו את החום והזיעה.
מצאנו שמלון מריוט והקניון Ztote Tarasy  דווקא כן הפנימו את ההתחממות הגלובלית ולכן צפו למשב רוח קריר כשאתם מסתובבים פנימה בדלתות.

לינה

אנחנו שכרנו דירת 2 חדרים מהממת דרך אתר AIRBNB . מומלצת במיוחד לזוגות.
קרובה להכל ברחוב HOZA, עם שומר 24/7, משופצת ומאובזרת. גם בה אין מזגן אלא מאווררים- אבל עבר בשלום.

יותר בקטע של מלון? לחצו כאן למלונות בעיר ורשה

תחבורה

אפליקציית UBER אולי ה-המלצה הכי טובה (!!!!!!) שיכולנו לקבל. תורידו וסעו במחירים מגוחכים ברחבי העיר. באמת שאין לנו בעיה ללכת, וגם הלכנו די הרבה במהלך היום, אבל אם בודקים עלות מול תועלת? אובר מנצחת. תמיד.

טיפ של אלופים - מומלץ בחום להוריד את אפליקציית אובר מראש בארץ

אטרקציות בורשה

ארמון התרבות והמדע

לא משנה איפה תסתובבו בעיר, תמיד תוכלו לראות את ארמון התרבות והמדע, מתנשא לשמיים עם שעון בחלקו העליון. הפולנים לא מתים עליו (כי הרוסים בנו להם אותו בזמן ששלטו על העיר) אבל לתיירים הוא מעולה כי בחלקו העליון (קומה 33) יש תצפית של 360 מעלות על העיר. התצפית עולה בסביבות 20 זלוטי לבנאדם ועולים במעליות. יש לכם כרטיס סטודנט? מעולה, תקבלו הנחה של 5 זלוטי.

ארמון התרבות והמדע ורשה
התצפית מהקומה ה-33 בארמון התרבות והמדע
ארמון התרבות והמדע ורשה
ארמון התרבות והמדע

סיור חינמי בורשה

אם האנגלית שלכם סבבה ובא לכם להרגיש עוד יותר תיירים אז הסיורים בחינם של Orange Umbrella מומלצים. אנחנו עשינו 2 מתוך המבחר שיש שם (המיטב של ורשה וסיור בפראגה- גם עליה נרחיב). הסיורים לגמרי בחינם וזה מקובל (אך לגמרי אופציונלי) להשאיר רק טיפ בסוף. כמה? 25 זלוטי לאדם בערך. כדאי להזמין מראש באתר אבל אפשר פשוט להגיע לנקודות המפגש בשעה הייעודה ולצאת לדרך.

Multimedia Fountain Park

בדקנו ומסתבר שבריכות חיצוניות זה לא ממש נפוץ בעיר ולכן, אם תחשקו לצנן את עצמכם בקטנה אז באיזור העיר העתיקה, ממש למרגלות הפסל של מארי קירי יש פארק Multimedia Fountain Park עם מזרקה ענקית שאפשר לשכשך בה את הרגליים. לא נרשמו פטריות ברגליים ובגדול, לנו נראה די נקי (שווה להוריד אפילו נעלי ספורט- זה מתייבש במהירות אח"כ).

העיר העתיקה בורשה
Multimedia Fountain Park
העיר העתיקה בורשה
Multimedia Fountain Park

פראגה

פראגה היא שכונה בחלק המתחדש של העיר, החלק שלא כולם מחשיבים כורשה ובעיקר- החלק שנשאר יחסית שלם במהלך מלחמת העולם ה-2. הוא מלא בגרפיטי ואומנות רחוב, בניינים ישנים, כנסיות שהרוסים בנו ואווירה אחרת, פחות תיירותית.
הגענו לאזור בעקבות הסיור החינמי שקבענו בבוקר. התחלנו את הסיור ליד כנסיה ענקית ויפה שנבנתה בסגנון גותי ומשם המשכנו להסתובב ברחובות. גילינו בניינים שלא שופצו מאז המלחמה רק בגלל שהמדינה הלאימה אותם ולאחר מכן שיכנה בהם אסירים משוחררים ואנשים משולי החברה שלא יכלו להרשות לעצמם לגור במקום אחר. האיזור מאז שיקם את עצמו והפך להיות מקום מושבם של צעירים היפסטרים ואמנים, לכן הליכה ברחוב היא משהו שכדאי לעשות בידיעה שבכל מקום ישנו מיצג חבוי של אומנות רחוב. נכנסנו לתוך חצרות בניינים כדי לגלות את חיי התושבים במקום, ראינו חנויות עתיקות שמנסות להחזיר עטרה ליושנה אל מול רשתות הענק וגילינו חלק אחר בהיסטוריה של העיר שנשאר לא מפורסם.
אולי החלק הכי מגניב בפראגה (אך גם קצת עצוב) הוא הידיעה שישנם דובים שנמצאים מחוץ לגן החיות ומסתובבים להם במקום המחייה שלהם שפתוח לציבור. אין סכנה ממשית והם לא יכולים לצאת אבל השמועות אומרות ששיכור אחד ניסה פעם לחבק אותם... אז אם מצאתם קצת זמן ובא לכם לגוון, לדעתנו פראגה לגמרי שווה ביקור.

שכונה פראגה בורשה
רחובות פראגה

Lazienki Park

פארק לזינסקי הוא פארק די גדול שמכיל די הרבה אטרקציות. חלקן בתשלום (כמו הכניסה לארמון הצף והגן הבוטני) וחלקן בחינם (הפארק עצמו). אנחנו נכנסנו פנימה דרך הפסל של שופן לכיוון הארמון הצף. כדאי לנעול נעליים נוחות. שימו לב שישנו חלק אחד של הפארק (החלק הצפוני) שמנותק ע"י כביש ראשי מהחלק השני, החלק הצפוני יפה מאוד ובו גן גדול ואגמון. נראה שיש מעבר איפשהו בין החלקים אבל אנחנו לא טרחנו למצוא אותו אז אחרי החלק הצפוני יצאנו לכיוון הכביש וחצינו.

פארק לזינסקי ורשה
Lazienki Park
פארק לזינסקי
Lazienki Park

מסעדות מומלצות בורשה

טיפים כללים לפני שמתחילים: ברוב המסעדות שאנחנו ביקרנו היו תורים. הם עוברים די מהר אבל קחו בחשבון שאם אתם הולכים למסעדה אתם תבלו בממוצע 15-20 דק לפני שתתיישבו וזה בלי להחשיב את הזמן עד שהאוכל יוצא. אז תכננו את הביקור קצת לפני שאתם ממש רעבים.

מסעדת Aioli ממש נחמדה. מבחינת סוג האוכל – יש בה הכל מהכל והתפריט ממש מגוון (סלטים, פיצות, המבורגרים וכו'). המקום מעוצב מגניב, יש אחלה אוכל, אווירה נחמדה אבל אין מיזוג. יש מבחר מנות גם לצמחונים (מסומן בתפריט).

מסעדת Trattoria Rucola מסעדה איטלקית שהומלצה רבות בקבוצת הפייסבוק של ורשה – אכן מומלצת אבל קחו בחשבון שגם בה אין מזגן. רק בשירותים.

Trattoria Rucola Warsaw
Trattoria Rucola
ארוחת בוקר בורשה
Aioli

Butke Przez Bibutke- מקום נחמד שמאפשר ארוחות בוקר בסגנון יותר ישראלי. המחירים מאוד ידידותיים והמקום עצמו מעוצב בצורה נעימה וכיפית. הם אפילו פתוחים בענייני שינויי האפשרויות הנתונות ולכן אם אתם רוצים לשנות משהו במנה- תשאלו אם אפשר. לפי מה שאנחנו ראינו בתפריט- הביצים שבהן הם משתמשים הן ביצי חופש.

שוק אוכל לילה- איזה קונספט מעולה. איזור קצת שומם וחשוך אבל אפשר להגיע עם רכב עד הכניסה. מתחם שמלא בדוכני אוכל מגוונים מאוד (יש גם דברים לצמחונים) בסגנון איטלקי, הודי, ברזילאי ואמריקאי, עם דוכני אלכוהול וקינוחים גם. יושבים בשולחנות או על כיסאות מאולתרים עם מוזיקה כייפית ואווירה טובה. קחו בחשבון שיש שעות פעילות ספציפיות למקום וכן, שהמנות משתנות לפעמים בין הימים ולפעמים האוכל בדוכנים מסויימים נגמר (או רק מנות מסוימות) אז בואו מהר לפני שייגמר.

Butke Przez Bibutke Warsaw
Butke Przez Bibutke
Butke Przez Bibutke Warsaw
Butke Przez Bibutke

איפה עושים קניות בורשה?

טיפים כלליים לפני שמתחילים:

  • דעו את הקוד הסודי של כרטיס האשראי שלכם. מה שעובד כמעט בכל העולם- עובד גם פה. אתם מעבירים לבד את הכרטיס ומכניסים את הקוד על מנת לסיים את הרכישה בהצלחה. שימו לב שבהרבה מן המקומות ישאלו אותכם אם לבצע את הרכישה בדולראירוזלוטי ואתם תצטרכו לבחור כדי להמשיך עם החיוב. דעו מראש באיזה מטבע תרצו לחייב את האשראי.
  • למרות שהקבלות בפולנית- תמיד תבדקו אותן. שימו לב שהמבצעים שראיתם עברו גם בקופה. לנו קרו כמה מקרים שלא...

הקניון הממוזג שהזכרתי? Ztote Tarasy נמצא במרכז העיר, ממש קרוב להכל ויש בו מגוון גדול של רשתות, בינהן גם ויקטוריה סיקרט (לא בגרסת שדות התעופה אלא ממש עם פינק והכל..), bath & body works ועוד.. אז נכון שהרשתות האמריקאיות יקרות יותר (אבל לא להחריד) ובשביל מי שלא מתכוון לטוס בקרוב לארה"ב – זה אדיר! המחירים דומים למה שאנחנו מכירות (לא זול בטירוף) אבל המבחר שמרוכז במקום אחד הופך את המקום לאופציה מעולה למי שאוהב קניות.

מכירים את Yves Rocher ? חנות שאמנם יש בארץ אבל מה שיפה הוא שהמחירים בחנויות שלהם מסביב לעולם הם די זהים (נבדק בחנויות שונות ברחבי אירופה) וכך גם בורשה. אז למה להיכנס? כי יש שם מוצרים שאין בארץ והמחירים באמת טובים. מוצרים מעולים (שגם לא נוסו על בע"ח). אנחנו היינו בסניף הזה.

חנות של Flying Tiger. למי שלא מכיר את המותג- זה הזמן להתוודע. רשת כייפית מדנמרק עם מגוון מוצרים במחירים מטורפים. אין סיכוי לצאת בידיים ריקות. אנחנו היינו בסניף הזה.

החנות של TKMAXX. אם השם נשמע לכם מוכר, זה כנראה בגלל שביקרתם ב TJMAXX בארה"ב וזו הגרסה האירופאית. רשת של מותגי על במחירים זולים. אנחנו חשבנו שהסניף קצת מבולגן ולא מזמין אבל אין ספק שניתן למצוא מציאות. במיוחד בתחום התיקים, הקוסמטיקה ומשקפי השמש. אנחנו היינו בסניף הזה.

בנוסף לעובדה שפראגה היא איזור ממש נחמד שכדאי להכיר, אנחנו גם גילינו שהוא טומן בחובו קניון מעולה! עם מלא מותגים מקומיים ובינ"ל ונורא נחמד להסתובב בו. יש בו גם איזור אוכל גדול עם מגוון רחב של אפשרויות. אם כבר חציתם את הנהר- שווה ביקור. חפשו את השם Galeria Wilenska.

באותו הקניון מצאנו גם סופרמרקט גדול, אחד מסניפי הרשת של carrefour. בילינו שם בסביבות השעה כשאנחנו מרוקנות מדפים של טואלטיקה בעיקר ועוד כל מיני דברים (באמת שיש שם הכל). מצאנו שהמחירים יותר זולים מרשתות כמו רוסמן שמאוד פופולריות בורשה ובעיקר יותר זולים מהרשתות בארץ. מה מילא את העגלה שלנו? דאורדורנטים של ניוואה בעיקר (הפרשי מחירים עצומים, מבחר ענק וחשיבות עליונה בימי הקיץ החמים).

Designer Outlet Warsaw – אאוטלט המותגים. לא מדהים כמו שהובטח אבל אכן מכיל מותגים בהנחות. מה מומלץ? רשתות הספורט מציעות בגדים ונעליים במחירי אאוטלט של ארה"ב (לפחות אלו של איזור ניו יורק שנבדקו חודש לפני הטיול הזה), יש 2 רשתות מקומיות של מזוודות מוזלות למי שצריך עוד מקום ורשת פנדורה מציעה מבחר שלם בחצי מהמחירים של הארץ.

Factory Ursus - מבחינתנו אכזבה. היינו בו ישר אחרי הביקור באאוטלט המותגים ומצאנו את אותן החנויות עם אותם המחירים ומבחר די דומה. יש בו יותר רשתות מקומיות אבל לא משהו מלהיב במיוחד.

קניות בורשה
אין כמו שופינג לנשמה
קניות בורשה
Ztote Tarasy

חיי לילה ובילויים

טיפים כללים לפני שמתחילים:

  • כולם יודעים שאחרי לילה רווי באלכוהול (במיוחד כשלא נוהגים..) חייבים לאכול משהו. אז אם גם אתם כאלו, חשוב שתדעו שיש סאבווי שפתוח 24/7. זה אמנם לא חלומו של כל שיכור אבל זה בהחלט משביע. מרחק הליכה מהמועדונים של רחוב Mazowiecka.
  • מסתבר שיום שישי נחשב כטוב יותר ליציאות מאשר שבת (קצת כמו חמישי לעומת שישי בארץ). אז אם אתם מתכננים ערב פרוע אחד- כנראה שכדאי שהוא יהיה בשישי.

רחוב Mazowiecka

אחרי שחקרנו את כל נושא חיי הלילה והבילויים גילינו שאנחנו וכל מי שהמליץ לא ממש באותו ראש. אז תרשו לנו להמליץ לכם על רחוב מעולה שגילינו (ותודה לבארט החמוד שעובד במלון מאריוט) ששמו Mazowiecka. יש ברחוב מלא ברים ומועדונים צמודים אחד לשני ומאפשרים לנדוד במהלך הערב בינהם. מחירי כניסה הם בערך 20-25 זלוטי כשחלקם נותנים גם משקה עם הכרטיס.
בנות- לכו לכן ברחוב, במיוחד בסופ"ש ותנו ליחצ"נים לחזר אחריכן. תקבלו שוברי כניסה, שתייה ועוד כל מיני הטבות מפנקות. בנים, סורי...
מחירי השתייה במועדונים אגב זולים יותר מהארץ (או לפחות מת"א).

Panorama Sky Bar

הבר של מלון מריוט נקרא Panorama Sky Bar והוא שווה ביקורון. תזמינו מקום מראש (תבקשו את הקומה התחתונה מבין השתיים כדי להיות קרובים לחלונות הענק) ולכו קצת לפני השקיעה כדי לצפות על העיר ממרומי המלון. מחיר השתייה יקר יותר משאר המקומות אבל שווה בערך למחיר בארץ.

Cud Nad Wisla

טסתם בקיץ? קבלו את הלהיט המקומי- Cud Nad Wisla  מועדונים הממוקמים על גדות הנהר. יש בערך 5 או 6 מועדונים ב"מתחם" שהוא למעשה טיילת אחת שבה כל 250 מ' יש מועדון אחר, פתוח לגמרי, בלי סלקציה או תשלום בכניסה, שאפשר לבלות בו. לכל מועדון כזה יש מוזיקה שונה שמאפיינת אותו, בר ואיזור ישיבה מאולתר יותר או פחות.

אנחנו ממש התלהבנו מ Hocki Clocki Bar שהוא הראשון (או האחרון, תלוי מאיזה צד הגעתם) במתחם. יש גם מועדון סגור בחלק הזה של המתחם, אבל הוא לא חינם ומצריך לבוש קצת יותר מוקפד. טיפ באהבה מאיתנו- תבדקו את שעת הזריחה באותו ערב שאתם יוצאים. היא בד"כ מוקדמת (שלנו הייתה ברבע לארבע בבוקר). אם אתם עדיין חוגגים, תוכלו לראות גם זריחה בגוונים מהממים על הנהר.

מסיבות בורשה
Hocki Clocki Bar
זריחה
הזריחה ליד מתחם Cud Nad Wisla

Level 27

קראנו הרבה המלצות על מועדון Level 27 אך בפועל התאכזבנו מהמקום. הגענו למועדון שבו הבחורה בכניסה בחנה אותנו מכף רגל ועד ראש (מילולית לגמרי) אחרי שאמרנו לה שאין לנו הזמנה ורק אז אישרה לנו להיכנס. אחרי ששילמנו 20 זלוטי בכניסה גילינו מועדון לא גדול במיוחד שמחולק לשני חלקים, האחד בפנים והשני במרפסת בחוץ. אמנם המרפסת מרשימה עם נוף יפה של העיר אבל כל השאר היה די מאכזב מבחינת המוזיקה, התאורה והקהל. ייתכן שזה היום שבחרנו (שבת בערב), ייתכן שזו העונה (קיץ) וייתכן שזה רק אותו ערב באופן חד פעמי. בכל מקרה, לדעתנו יש דברים כיפיים יותר מבחינת חיי לילה בורשה.

Cocktail Bar Max & Dom Whisky

גם על בר הקוקטיילים Cocktail Bar Max & Dom Whisky קראנו המלצות רבות וגם אותו פחות אהבנו. כל אחת שתתה קוקטייל שהזמנו במיוחד מהברמן (אין תפריטים אז הוא ממציא לבד לפי העדפות) ואף אחד מהשניים לא היה טעים. לפחות הם הצטלמו יפה... המחירים סבירים ביותר לבר קוקטיילים (ממוצע שבין 30-50).

חיי לילה ורשה
Cocktail Bar Max & Dom Whisky
מריוט ורשה
Panorama Sky Bar

ולסיכום, אם תשאלו אותנו נגיד לכם שההחלטה לטוס לורשה היא אחת הטובות שיכולנו לעשות ואחרי שביקרנו בכמה ערי בירה אירופאיות, נוכל גם להגיד שהיא בהחלט עומדת בקריטריונים. מכל הבחינות ורשה היא טיול משתלם ויכולה להתאים לביקור קצר וארוך, לזוגות, למשפחות, לחבריםות בקבוצות קטנות או גדולות. אנחנו כבר התחלנו לתכנן את הביקור הבא שלנו כי יש עוד כמה סודות בעיר שאנחנו צריכות לגלות. נתראה שם?

תודה להדר על הפוסט האורח הראשון בבלוג שלנו! כל התמונות שמופיעות בפוסט צולמו על ידי הדר, מוזמנים לעקוב אחריה בחשבון האינסטגרם שלה: @hadarco86

24 תגובות

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram