Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

בנגקוק - בירת המזרח


בנגקוק היא עיר הבירה של תאילנד ומטרופולין שוקק חיים המהווה תחנת מעבר שדרכה עוברים הנוסעים בדרך לאיים שבאיזור, לצפון תאילנד ולמדינות השכנות. מעבר לכך, מדובר בעיר המשלבת מודרניות ותרבות תאילנדית מסורתית - ברחבי העיר תוכלו למצוא עשרות מקדשים מרהיבים, מרכזי קניות, שווקים, אוכל מעולה, פאבים ואיך אפשר בלי- מסאג' תאילנדי! מומלץ להשקיע כמה ימים בביקור בעיר המקסימה הזו.
היינו שם ב:
מרץ 2014
למשך:
2 ימים
עונה מומלצת:
כל השנה

* הפוסט הזה הוא חלק ראשון בסדרת פוסטים על הטיול שלנו לויאטנם ותאילנד - קראו את הפוסט על צפון ויאטנם, ואת הפוסט על דרום תאילנד (יפורסם בקרוב).

מתי לנסוע לתאילנד?

מזג האוויר בתאילנד מתחלק ל-3 עונות:

  • העונה ה"קרה" (נובמבר עד פברואר)- העונה האידיאלית לתאילנד בה הטמפרטורות נמוכות יחסית לשאר השנה. זוהי גם העונה הכי מתויירת בתאילנד, ולכן המחירים יהיו גבוהים יותר.
  • העונה החמה (מרץ עד מאי)- העונה עם הטמפרטורה הכי גבוהה. מומלץ להישאר במזגנים של המלונות והקניונים או בבריכהבים.
  • העונה הגשומה (יוני עד אוקטובר)- העונה עם הגשמים העזים. הטמפרטורות נעות סביב ה-30 מעלות, ואת הגשם תוכלו לפגוש ממקלחת של 10 דקות ועד אפילו מטר של 4 שעות רצופות. החודשים הגשומים ביותר הם אוגוסט-אוקטובר. ועדיין, מדובר באחת העונות המתויירות בתאילנד מאחר ולרבים בעולם זו גם תקופת החגים. מניסיון אישי של טיולים קודמים בתאילנד, אפשר לטייל גם בעונה הגשומה אם לוקחים בחשבון שבחלק מהימים פשוט תצטרכו למצוא פעיליות לא תחת כיפת השמיים (מישהו אמר מסג' או קניות?)

איך מגיעים?

לבנגקוק אפשר להגיע בטיסה כמעט מכל שדה תעופה בינלאומי. הטיול שלנו בתאילנד היה משולב עם טיול בויאטנם (עליו אפשר לקרוא פה) ולכן אנחנו הגענו מהאנוי, אך בהחלט קל להגיע גם מישראל - כדי למצוא טיסה במחיר משתלם לחצו פה.

לינה בבנגקוק

עלות הלינה בבנגקוק (ובתאילנד בכלל) היא זולה בהרבה מהנהוג במערב - עלות ממוצעת לחדר בבית מלון 3 כוכבים היא 115 ש"ח לזוג ללילה ובמלון 5 כוכבים תשלמו כ- 400 ש"ח ללילה לזוג.

אנחנו ישנו ב- The warehouse Bangkok מלון 3 כוכבים חדש הממוקם כ-7 דקות הליכה מהקאוסאן. הוא נקי ומסודר, בעל עיצוב מינימאליסטי אך מרשים. אנחנו מאוד אהבנו את האווירה הצעירה במקום, ואת העובדה שלמרות שהוא קרוב למרכז העניינים, בלילות ובבקרים המקום שקט. בקומת הכניסה יש בר נחמד מאוד המגיש אוכל ושתיה, וניתן להוסיף ללינה ארוחת בוקר במקום.

מלון בבנגקוק

מלונות מומלצים נוספים בבנגקוק

Hua Chang Heritage Hotel 

מלון 4 כוכבים הנמצא במיקום נוח במרחק של 5 דקות הליכה ממרכז הקניות MBK, מג'ים תומפסון האוס (Jim Thompson House) ומסיאם פאראגון (Siam Paragon). מקום האירוח מעוצב בהשראת הסגנון התאילנדי הקולוניאלי, ומציע חדרים מפוארים עם נגן Blu-ray ואינטרנט אלחוטי חינם. תוכלו להירגע על שפת הבריכה המעוצבת, המוקפת בגנים טרופיים.

 Eastin Grand Hotel Sathorn 

מלון 5 כוכבים מפואר המחובר לתחנת הרכבת העילית סוראסאק באמצעות גשר עילי פרטי. המלון מציע בריכה חיצונית עם שפת אינסוף. יש בו מרכז כושר, 4 מסעדות, אינטרנט אלחוטי, ארוחות בוקר מעולות וצוות אדיב.

Pathumwan Princess Hotel 

מלון 5 כוכבים המשלב אירוח בסגנון תאילנדי ועיצוב אופנתי, וממוקם ממש בסמוך למרכז הקניות MBK ומול כיכר סיאם (Siam). המלון מציע 5 אפשרויות סעודה, בריכה חיצונית ומגרש טניס.

מלון בבנגקוק תאילנד

אז מה עושים פה?

ארמון המלך (Grand Palace)

ארמון המלך נבנה בשנת 1782 ע"י המלך ראמה הראשון ונחשב לאחד המקומות הקדושים בתאילנד. כיום הוא נחשב גם כן לאחד מאתרי התיירות הפופולאריים בתאילנד. עד לשנת 1925 שימש הארמון כמקום מושבם של מלכי תאילנד וכיום הוא משמש לטקסים רשמיים בלבד. כיום, המלך עצמו מתגורר בארמון הנמצא בצפון בנגקוק, וסגור למבקרים.

המקום עצמו מורכב ממבנים מפוארים עם ארכיטקטורה מרשימה ביותר. גם אם ראיתם הרבה מקדשים בחייכם, המקום הזה פשוט עוצר נשימה! לכן, אנו ממליצים לא לוותר על הסיור - כדאי להשאיר שעתיים עד שלוש פנויות בלו"ז לטובת הביקור בארמון.

  • שעות פתיחה - כל יום בין 8:30 ועד 15:30 (אלא אם מתקיים טקס רשמי - ניתן להתעדכן לגבי כך באתר הרשמי של המקום). 
  • עלות כניסה - 500 בהאט לאדם (נכון לפירסום פוסט זה). 
  • כתובת - Na Phra Lan Road, Phra Nakhon, Bangkok (מרחק הליכה משוק הקוואסאן)

סיורים מודרכים באנגלית (ללא עלות) יוצאים מפתח הארמון בשעות קבועות ביום (נכון לזמן בו ביקרנו אלו היו 10:00, 10:30, 13:30 ו- 14:00 אך כדאי להתעדכן באתר הרשמי). קיימת גם אופציה של שכירת "מדריך קולי" (אוזניות עם הקלטה) תמורת 100 בהאט, נכון לפירסום פוסט זה.

אנחנו לקחנו את סיור המודרך. לדעתנו הוא מומלץ מאוד, מכיוון שהוא כולל פרטים עסיסיים ומרתקים על הבניינים ועל ההסטוריה והתרבות של המקום. הסיור מתחיל בשער הכניסה, עובר דרך מקדש בודהא מאיזמרגד וממשיך אל ארמון המלך עצמו. המסלול בתוך הארמון הוא חד כיווני (לאחר שתעברו ממקדש האיזמרגז אל הארמון, לא תוכלו לחזור בחזרה)

טיפ של זהירים - היזהרו מאנשים "נחמדים" אשר עוצרים אותכם בדרך לארמון. אותנו עצר בחור חביב ולאחר שיחה קצרה בה הפגין ידע במספר מילים בעברית, אמר לנו שהארמון סגור עכשיו והציע לנו איזה שייט תעלות במחיר מופקע. כמעט האמנו לו, אבל החלטנו ללכת ולבדוק בעצמנו אם הארמון סגור (וכמובן שלא היה!)

עוד כמה טיפים חשובים:

  • באתר עצמו אין מכירה של אוכל ושתייה ולכן מומלץ להצטייד באלו מראש.
  • מאחר והמקום קדוש עבור התאילנדים, הכניסה לארמון היא בלבוש צנוע בלבד (גברים ונשים): יש להגיע עם מכנסייםחצאיות ארוכים, חולצות עם שרוולים (לא גופיות). במידה והגעתם עם סנדלים או כפכפים יש לגרוב גרביים מתחת. במקרה ולא עמדתם בדרישות, ישנו ביתן הלבשה בכניסה שבו תמורת פיקדון תוכלו לקבל בגדים מתאימים (וחסודים).
  • מומלץ להגיע מוקדם, בשעה שהמקום פחות עמוס ופחות חם. בשעות הצהריים לעיתים יש שמש חזקה והסיור בחלקו עובר בין הבניינים במקומות לא מוצלים.
  • במקדש האזמרגד תתבקשו לא לצלם ולחלוץ נעליים לפני הכניסה אליו. עובדי המקום לוקחים נוהל זה ברצינות. אנא כבדו אותו גם אתם.
ארמון המלך בבנגקוק
ארמון המלך בנגקוק

ארמון המלך בנגקוק
ארמון המלך בנגקוק

רחוב הקאוסאן (Khaosan Road)

זהו אזור התרמילאים של בנגקוק, שכולל גם נציגות מכובדת של ישראלים. מדובר במדרחוב באורך 400 מ' המכיל חנויות מזכרות, בגדים ונעליים, מכוני מסג', דוכני אוכל מעולים (אוכל רחוב שיותר טעים וזול מהמסעדות), דוכני פירות ושייקים, אכסניות ובתי מלון.

באמצע המדרחוב תוכלו למצוא סימטה הניצבת לו (חפשו את השלט Susie Walking Street) והמחברת אותו אל רחוב השווה ביקור ונמצא במקביל אליו - זהו רחוב ה Soi Ram Butri, בו כדאי לבקר בשעות הערב. שם תמצאו מספר ברים פזורים לאורך הרחוב המציעים הופעות של להקות (מקומיות, לרוב שרות שירים מוכרים באנגלית), לצד מכוני מסאג' נוספים ודוכני רחוב.

רחוב הקאוסאן
רחוב הקאוסאן

שיעור בישול של אוכל תאילנדי

אם חשקה נפשכם לשפר את כישורי הבישול שלכם וללמוד להכין מאכלים תאילנדים אותנטיים, הנה שני בתי הספר בבנגקוק המציעים קורסי בישול של המטבח המקומי:

Chef LeeZ 

מדורג מספר 1 מאז שנת 2011 על פי TripAdvisor. התמורה לכסף: שיעור של 4 שעות בו לומדים להכין 12 מאכלים תאלינדים שונים: מתבשיל טום-יאם עד לפאד-תאי המסורתי, ממרח קארי, סלט פאפאיה, וסטיקי-רייס. עלות: 2,200 בהאט לאדם. נעשה בקבוצות של עד 8 אנשים בשיעור.

Sompong Thai

ההבטחה: שיעור של 4 שעות שכולל סיור בשוק המקומי (כ-45 דקות), ללמוד להכין 5 מנות תאילנדיות ולבסוף לאכול אותן, חוברת מתכונים. עלות: 1,000 בהאט לאדם.

מסג' בבנגקוק

בין אם אתם אוהבים את המסג' שלכם בכפות הרגלים, בגב או בראש - אתם תתמכרו לחוויה מהרגע הראשון ועוד תתגעגעו אליה הרבה אחרי החזרה לארץ... ומכיוון שעלות מסאג' נעה סביב 200-300 בהאט (20-30 ש"ח) לעיסוי - אנחנו ניצלנו את ההזדמנות לפחות למסאג' אחד ביום.

תוכלו לבחור בין עיסוי תאילנדי מסורתי, עיסוי לרגליים העייפות, עיסוי אבנים חמות, עיסוי לראש ולכפתיים ועוד. לאמיצים מביניכם - תוכלו לנסות ניקוי כפות רגליים ("פדיקור טבעי") ע"י דגיגים קטנים, חוויה המוצעת בחלק ממכוני העיסוי באיזור.

אז איך לבחור מכון מסאג'?

קודם כל, לא תוכלו לפספס אותם. הם נמצאים בכל פינה באיזור התיירותי של רחוב הקאוואסאן והרחובות הצמודים לו. מומלץ להכנס למכוני מסאג' הבולטים לכיוון הרחוב ולא להתפתות ללכת אחרי מוכרים המציעים לכם להכנס למכון באחד מהרחובות הצדדיים. בנוסף, שימו לב שמי שעושה לכם את המסאג' הוא מעסה (גבר או אישה) בוגר ולא ילדים. נחילי התיירים שעוברים במקום מייצרים ביקוש רב למסאג'ים, ומהצד השני, כדי לעמוד בביקוש, לעיתים נדמה שמי שמציע עיסוי הם אנשים לא מיומנים. הקפידו על כך, כדי שתזכו לחוויה טובה. לבסוף, דאגו לשדר למעסה שלכם אם אתם לא חשים בנוח במידה וזה המצב. זה לגמרי בסדר להעיר להם להפעיל יותר/פחות כח במהלך העיסוי. אחרי הכל, כל אחד אוהב את המסאג' שלו בצורה שונה.

עיסוי תאילנדי

שופינג בבנגקוק!

בנגקוק היא עיר מעולה לקניות של מגוון רחב של מוצרים. ממוצרי אלקטרוניקה (לא מומלץ לקנות מוצרים "מקוריים" כי לעיתים רבות מדובר בזיופים טובים), למנורות עשויות מקוקוס ושאר מזכרות למשפחה וחברים, ועד אביזרי אופנה למיניהם (ג'ינסים, חולצות לגברים, בגדי ים, ועוד). המחירים, כמובן, זולים מאוד, והם משמשים כנקודת פתיחה למיקוח. בבקשה מכם, התאילנדים כבר רגילים לישראלי המתמקח, אך אנא מכם, עשו זאת בעדינות ותוך שמירה על כבודם.

קניון MBK

מרכז קניות ענקי בעל 8 קומות ומכיל כ-2,000 (!) חנויות שונות ומסעדות. המרכז מאוד פופלארי בקרב תיירים ומקומיים מאחר ואפשר למצוא בו הכל: חנויות בגדים ונעליים, איפור, שיער וקוסמטיקה, צעצועים, זהב ותכשיטים (קומות 1-3), אלקטרוניקה ופלאפונים (קומה 4), מסעדות, חנויות ריהוט וצילום (קומה 5), מתחם אוכל וחנויות מזכרות (קומה 6), קולנוע, קריוקי ובאולינג (קומה 7) ועוד בית קולנוע (קומה 8). למרות שזה קניון, ניתן להתמקח גם פה על המחירים.
שעות פתיחה - כל יום בין 10:00 ל-22:00. 

קניון האופנה פלאטינום - Platinum Fashion Mall

מרכז קניות המתמחה באופנה לנשים, נעליים ואביזרי אופנה (אך גם ניתן למצוא ביגוד לגברים וילדים ואף חנויות מזכרות). המחירים לא זולים כמו בקניון הקודם, אך הסחורה איכותית יותר והמותגים מקוריים. בכל חנות תראו מחיר לפריט בודד ומחיר יותר זול לסיטונאות (בד"כ מעל 3 פריטים).
שעות פתיחה - אמצע שבוע – 09:00-20:00. שבת וראשון – 08:00-20:00.

פורצן טאון - Fortune Town

קניון למוצרי אלקטרוניקה, פלאפונים, מצלמות, מחשבים וג'אגטים. נחשב ליותר אמין, בעל איכות מוצרים טובה ושירות טוב.
שעות פתיחה – כל יום בין 10:00 ל-22:00

נהנים מהתוכן? עקבו אחרי באינסטגרם להמלצות ייחודיות שלא מופיעות בבלוג

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram